Jump to content
nakna

Zhoreta poistka alternatoru nad baterkou

Recommended Posts

Zdravim, pred vcerom sa mi nepodarilo nastartovat (octavia 1, 1.9Tdi, 66kw), svietila kontrolka nabijania. Baterka bola vybita - tu som dolial, nabil a zistil ze je vypalena poistka (uplne zhoreta) alternatora (1. poistka od motora). Aku tam mam dat poistku _? to oznacenie sa neda precitat lebo je spalene.

 

  Pojistka pásková-80A?

110A, 150A, 175A ? neviem :(

 

dal som tam docasne namiesto poistky drot, alternator dobija OK , len ten cierny drot k tej poistke je hrozne zeravy :( takze aku poistku tam mam dat a co moze sposobovat prehrievanie kabla? dakujem

 

nasiel som podobnu fotku zhoretej poistky - pozri prilohupost-95309-0-41103700-1438451654_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojistka je tam podle typu alternátoru, na 90A alternátor je 80A pojistka. Mě se stalo něco podobnýho ale odchytil jsem to zavčas, způsobuje to přechodový odpor mezi pojistkou a očkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabel se přehřívá kvůli přechodovýmu odporu na tom očku pořádně ho vyčisti, případně vyměň

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem , potešili ste ma. snáď to bude len toto

skúsim tam dať tú 80 , keď ju spáli tak 110 poistku

Lebo som si neni istý aký alternátor tam mám ;( a je k nemu dosť zlý prístup. Dá sa to nejak zmerať? :) prípadne nejak inak vyzistit? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle kódů výbavy na štítku v kufru nebo na první stránce servisní knížky. Dekodér je tady.

 

Je takový dobrý zvyk, když se přepálí pojistka, tak zjistit přičinu přepálení a ne ji nahradit silnější. A obávám se, že se nepřepálila jen tak z ničeho nic. ;-) Ten drát je žhavý jen na konci nebo v celé délce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

servisnu knizku nemam :( a ani v kufry som nic nenasiel, no nevadi -> mam kusok ohoretej starej poistky - podla nej kupim novu

 

myslel som ze pricinou bol zoxidovany kontakt prave na tej poistke :/

 

ten kabel je horuci len cca 10cm , cim dalej idem po kabli tym je chladnejsi -.-> pod baterkou je uz uplne studeny :/ no myslim ze je to tym ze som nahradil tu poistku len drotom a ten urcite nema rovnaky odpor ako ta poistka. zajtra kupim novu + nove oko a dam vediet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoduchý řešení. Zajdi do škodovky a kup pojistku podle VIN. Stojí cca 50 korun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To McMatej: Zkrat pojistku takhle nevytaví (musela by tam být výrazně silnější než tam má být), může za to přechoďák. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když je teplý jen konec, tak by to mělo být OK. Ten štítek má být někde pod kobercem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no poistku som vymenil , kablove oko dokladne vycistil . nastartoval a vyzeralo to OK :) isiel som sa previest 10km -> chytim kabel a uplne zeravy :( , poistka zostala cela. skusim este zajtra odrezat kusok z toho kabla a dat tam uplne nove oko :( 

 

ak to nepoze cim to moze este byt _?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se opravdu nehřeje drát v celé délce, ale jen na konci, tak to musí dělat přechodový odpor do toho oka. Bude vyhřátej a ohnilej i konec toho drátu, tak jak píšeš, zkrátit, vyčistit, zapájet nebo zkusit nějaké šroubovací oko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nepájet - zvýšil by se tím odpor. Pokud jsou v kabelu zoxidované (zelené) dráty tak celý vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taktak, zátěžové spoje se nesmí pájet, výhradně mechanické spojení, cín nezvládá přenášet velké proudy, vznikají studeňáky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak borci -> velmi pekne dakujem za rady :) kabel som skratil a dal nove srobovacie oko :) -> kabel zostal studeny aj pri zatazi :)

 

no ale stara baterka vytiekla :/ , nevadi kupil som novu a spravil 50KM vyzera to konecne OK :)

 

snad alternator bude OK , este raz dakujem za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se mě "vyteklá baterka" nelíbí. Jako ve smyslu vyvařená, bez elektrolytu? To by zcela měnilo situaci, změřil bych dobíjení, jestli alternátor nedává moc. Ono i to, že alternátor běhal bez zatížení (s přepálenou pojistkou) mu asi neudělalo dvakrát dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked som kontroloval teplotu kabla som si vsimol ze pod baterkou je mlaka , urcite vytekal aj elektrolyt. Vytekajuca kvapalina bola studena , dokonca vytekala aj po odpojeni baterky. (zhora cez asi 0.5cm otvor)  --->  dobijanie alternatora som meral, ale vtedy mi este zohrievalo ten kabel a namiesto poistky som mal kusok drotu :(  -->vsetko bolo OK v norme

 

zatial som spravil cca 100km s novou baterkou a vsetko vyzera v poriadku. Startuje to ovela lepsie ako so starou baterkou - inak ziadna zmena :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazdar, na 90A/110A alternator ide 150A poistka a na 140A alternator ide 200A poistka SA1 umiestnenie v aute.....Udaje z ELZA WIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...