Přejít na obsah

Olej u škrtící klapky


DOMINIK 23

Doporučené příspěvky

cez hadicu od odvetravania kluky do airboxu a cez vzduchovy filter na klapku...mali by to byt len olejove vypary, ak je toho oleja moc, je to odvetravanie ucpate a je tam velky tlak, potom to preraza....toto je uplne nedorieseny system odvetravania, I HATE!!!

Ahoj a platí to isté aj na Tdi motori ni?? mne tam tlači trošku olej je to pod jednotkou či to je stejne o čom vyhovoríte poradte mi prosím vás

post-62836-0-85510100-1300790624_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

nevím si rady s tímto... Po koupi auta jsem nalezl v té první přepážce airboxu (filtr byl čistý) a na vzduchové klapce dost oleje. Olej byl čirý, takže jsem předpokládal přelití hladiny prodávajícím, a že to tam odvětráním od klikovky někudy nateklo. Dnes jsem rozebíral celý airbox s tím, že na hadici od klikovky dám odlučovač (skleničku) na olej a bude vyřešeno. Hadice odvětrání od klikovky však byla uvnitř úplně suchá a čistá :kol-32: . Znovu jsem tedy prohlédl vzduchovou klapku a našel v její blízkostí i v ní uvnitř dost oleje. Dokonce toho oleje bylo tolik, že to nateklo až dolů na části podvozku.

Neví někdo čím by se tohle mohlo dít, případně co s tím? Vše jsem zatím vyčistil od oleje a uvidím, jestli se olej bude objevovat znovu.

Díky za případné info, J-CZ

post-75495-0-37337100-1333982501_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je, na to jsem úplně zapomněl...

Škoda Fabia I, 1.4 16V 55kw AUA, r.v. 2002, najeto 150000km

Airbox mám komplet vyčištěný a do té klapky jsem se zatím nepouštěl. Nevím, jestli je pod ní nějaké těsnění, nikde jsem to nevyčetl, popravdě mám strach to sundat abych něco nezmrvil :kol-28:

Pročítal jsem zdejší fórum a našel toho spoustu o čištění té klapky, ale většinou se mluví i o následném seštelování VAGem a ten nevlastním. Budu spoléhat na to, že to půjde vyresetovat jen tím odpojením z baterie....snad :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapka je na čtyři imbusový šrouby zboku připevněna k motoru. Na počátku odpoj baterku , pak odpoj elektriku od klapky. Je tam těsnění. Mě zůstalo na klapce. Já to čistil technickým benzínem a štětečkem. Nehýbej s vnitřkem klapky a zbytečně ať se nedostane benzín k elektronice v klapce.Pak to zapoj. Otáčky kolísají na volnoběh, při jízdě jsem to nezkoušel. Někdo tvrdí, že by se ty mezní hodnoty otevření klapky měla klapka srovnat, ale kdy ?( 300 km), určitě bych to udělal vagem, napiš , jestli není nějaký člen poblíž , někdo se určitě ozve, nastavení je otázka 5 min. :kol-33: A nebo zajeď k Lipenskýmu jezeru , já ti to vagnu. :kol-27:

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady, asi se do té klapky pustím. Zkusím si ale nejdřív sehnat ten VAG, to se do budoucna neztratí :rolleyes: Jen snad poslední věc... je lepší pořídit jen kabel s koncovkou OBD II a jet přes notebook, nebo přímo tu mašinku. Rozdíl v ceně tam je značný, tak se raději ptám.

Jinak na Lipno z Podještědí daleko, ale každopádně díky za nabídku :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím Vás, chtěl bych se zeptat po odkrytování krytu nad motorem jsem zjistil v oblasti kolem škrtící klapky olej viz foto a olej teče po motoru. Samozřemně že neteče proudem, ale je zamotorem mokro, dolívám olej cca na 15tis km  asi 1,1 L používám 5w40 Castrol
Motor je tam 1.4 16V 55kW fabia I rok 2000 jinak
Po rozebrání krytu motoru jsem koukal že na vzduchovém filtru je trochu oleje asi stříká přes škrtící klapku.

Nějaké nápady?
Vadí ten olej nečemu?
 

post-50761-0-61042700-1439387561_thumb.j

post-50761-0-78141900-1439387665_thumb.j

post-50761-0-32154200-1439387765_thumb.j

post-50761-0-43881000-1439387853_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj nepíšeš kolik máš najeto. Tvůj motor už tahá olej. Doporučuji ti změnu oleje na polosyntetiku 10W40.

 

Najeto cca 120tis, ale olej dolejvám cca 1L do výměny (cca 16tis km) od začátku co mám to auto, kupoval jsem ho když mělo najeto 45tis. km

jen jsem si všiml až nedávno okolo té škrtící klapky že tam je olej, dřív tam nebyl.

až budu měnit olej tak určo dám 10w40 na vyzkoušení

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...