Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Čau, zdá se, že je to klesajícími teplotami venku. Taky pozoruju toto klepání u své 16V. Po nastartování studeného motoru to dělá tak minutu, nebo do té doby, než ujedu prvních 300m. Pak je to OK. U zahřátého motoru je klid. Olej mám vyměněný před měsícem. Myslím si, že je to normální chování motoru a neřeším to. Kdyby si ovšem motor hrál na diesel i v zahřátém stavu, asi by už tam byl nějaký problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

xman: Jaký olej používáš, popřípadě jsi používal předtím a jaký teď?

pravdupovediac neviem, nechce sa mi vrtat a hladat v papieroch zo servisu. kazdopadne povodne malo auto zrejme napln Shell (aspon predpokladam) a v servise ho uz dva krat menili za tradicny Castrol.

co sa tyka vplyvu vonkajsej teploty - auto klepalo bezohladu na to ci bol start v garazi alebo vonku na mraze, v lete na slnku - vzdy pri 'studenom' motore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, zdá se, že je to klesajícími teplotami venku. Taky pozoruju toto klepání u své 16V. Po nastartování studeného motoru to dělá tak minutu, nebo do té doby, než ujedu prvních 300m. Pak je to OK. U zahřátého motoru je klid. Olej mám vyměněný před měsícem. Myslím si, že je to normální chování motoru a neřeším to. Kdyby si ovšem motor hrál na diesel i v zahřátém stavu, asi by už tam byl nějaký problém.

Včera jsem to přibližně stopoval a je to taky +- minuta. Jinak přesně, jak popisuje xman jedno jestli garáž, nebo venek. Taky to neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
A jak poznam jaky mam motor, jestli AUA nebo nejaky jiny? Osobne zatim nepozoruji klepani. Mam ji od 04-2006 najeto 37000km.

zalezi kedy je vyrobena. napis mesiac a rok vyroby a hned budes vediet aky ci je tam starsi alebo novsi typ motora. inak do marca 2002 boli AUA potom boli BBY. su medzi nimi trochu zmeny v zapalovani a trochu ina riadiaca jednotka.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak aj mne sa dnes prvy krat stalo. vonku -4 idem nastartovat, motor nabehne ale ako diesel a klepe sa. tak som ho vipol a znova nastartoval. potom to uz bolo lepsie a po cca 10s prestal. je to seria AUA. uvidime ako casto to bude robit.

Mě se to v současné době jakoby zlepšilo. Klepe to po nastartování tak maximálně 5 vteřin a přestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak aj mne sa dnes prvy krat stalo. vonku -4 idem nastartovat, motor nabehne ale ako diesel a klepe sa. tak som ho vipol a znova nastartoval. potom to uz bolo lepsie a po cca 10s prestal. je to seria AUA. uvidime ako casto to bude robit.

Mě se to v současné době jakoby zlepšilo. Klepe to po nastartování tak maximálně 5 vteřin a přestane.

urobilo to iba raz a odvtedy je pokoj. ale vtedy si myslim ze to bolo kompletne zblbnutie elektroniky lebo ani vnbutorne osvetlenie sa pri starte nevyplo. to bola taha haluska. ked som to vypol a nasledne nastartoval tak vsetko ok tak ako ma byt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to klepanie je zahada ktora prichadza a odchadza :) ktovie ci ma na to vplyv palivo, olej, alebo hmotnost spolujazdkyne... :D kazdopadne ako u kazdeho auta aj u tohto som bol haklivy na kazdy divny zvuk asi prvych 12 mesiacov. teraz uz spavam kludnejsie a obcasne klepnutie ci vrznutie ma az tak nevyvadza z miery :D

anyway, out off topic - PF 2007 -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

u mna odkedy sa to bez udania dovodu ukludnilo a prestalo klepat zatial klud. slape ako hodinky.

edit:

pre uplnost opat dodavam, ze zasadne netankujem shell, uz vobec nie shell V power, a olej do toho leju raz za rok v servise, neriesim aky :)

Editováno: , autor: xman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzdyt jsem to tu kdysi uz psal:

Pokud myslite to kovove cvakani po startu, tak to u tohoto motoru zpusobuje pistni skupina. U me Fabie 1.4 16V 55kW se to projevi jen kdyz pridam plyn. Kdyz je motor studeny, pist ma ve valci vetsi vuli a pri pridani plynu se ozyva kovove cvakani. Po 2-3 min. jizdy tento jev zmizi, pist se zahreje, tudiz roztahne a nema takovou vuli ve valci. Zdvihatka mi zacvakaji jen kdyz auto stoji vic jak 2 dny a to jeste jen na 1-2 sekundy po startu. Olej pouzivam Castrol Magnatec 5W-40

Ma na to vliv okolni teplota, cim nizsi tak vice klepe. Dela to hodne aut jinych znacek, treba motor 1.5 benzin z Mazdy 323f r.v. 1995.

Editováno: , autor: MartinD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jeden z názorů. Je to možné, ale moc se mi to nezdá. Nejde mi do hlavy to, že to např. Xman-ovi to klepalo a pak přestalo (nevím, zda mezitím měnil olej, nebo ne), mi to nedělalo, teď dělá. Někdy to dělá víc, někdy vůbec, někdy méně. Kdyby to dělaly písty, nebo píst dělá to pořád, alespoň za studena. Čím dál víc mi to připadá, že "problém" (pokud za studena, je to prý normální) je ve zdvihátkách a použitém oleji. Budu v březnu měnit olej, tak uvidím, jestli se to nějak změní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je pravda, ze hned po vymene oleje je klepani skoro neznatelne, az po cca 800 - 1000km je to slysitelne stejne az do dalsi vymeny. Najeto mam 43000km a dela to od novoty. Treba HTP to nedela vubec. Je to podobny zvuk jako kdyz u vykraglovaneho motoru klepe pistni cep, ten klepe porad, to neni ale nas pripad. Asi taky zalezi jak ktery motor ma vule. Nechci machrovat, ale otec je automechanik a stale tvrdi, ze to je temi pisty ve valcich, az se zahreji na urcitou hranici, tak to nedela, a to, ze kazdy motor to dela jinak je uz vec v jakem ten motor je zrovna stavu, hlavne jak se kdo k nemu chova, druh provozu, studene starty atd... Lidi hodne podcenuji studene starty a hned tomu nalozi, viz muj sef v praci, totalni dement co se tyce techniky jizdy a celkove zachazeni s autem. Jezdi s HTP 40kW a nekdy je mi toho auta je hodne lito.

Editováno: , autor: MartinD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S popsáním toho zvuku souhlasím, nějak tak to je. Mě to, ale od novoty nedělá, připadá mi, že zhruba od loňského podzimu, cca 55 tkm. Já mám motor BBY, jezdím s ním slušně, za studena to nehoním, na tohle jsem velice opatrný, pravidelné prohlídky a výměny oleje vždy syntetika splňující normu VW. Táta má o rok starší AUA, najeto okolo 100 tkm, tento zvuk nezná. Motor je daleko více zatěžován, s autem jednu dobu jezdili čtyři různí řidiči a každý tomu dával. Je možné, že s přechodem na novou verzi motoru dělali úpravu i na pístech nejen na elektronice, protože všichni, kteří si na tento pazvuk stěžují mají BBY.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...