Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Přidávám se taky do klubu klepajících, táta má fabku 1.4 16V BBY. Najeto podle všeho i kontroly cca 135 tisíc. Motor na volnoběhu a nižších otáčkách takto klepe. Po zahřátí mám pocit že též, zvuk bych spíš přičítal hydroštelům. Olej měním Shell Helix Ultra 5w-40 a motor olej nebere(měníme po 5000-6000 každý rok, více nenajedem). Já osobně mám z tohoto větší strach než otec, ale u mě je to normální. Když jsem koukal na fotky zde, docela jsem se zhrozil. 

Budu se snažit to vyřešit, ale snad to nebude tak závažné jako to někteří popisují. 

Edit: co se stane při neřešení opotřebení pístů? Můj předpoklad je přidření motoru nebo ztráta komprese.

Jirka

Editováno: , autor: mi5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Každopádně v motoru 1.6 16v BTS, už vložka podle informací není,...

Chyba, vložky tam jsou - ale už ne vyndávací, jako bejvávaly třeba v šáde, ale jsou komplet na pevno zalitý v hnilíkovým bloku, takže můžou bejt tenčí a s lepším kontaktem na chladicí médium. Problém při jejich minimální tloušťce je, že do nich nejde udělat ani "první výbrus" - jsou prostě tak tenký, že pokud se z originálního průměru vydřou do oválu, musí se vyhodit celej polomotor i s těma zalitýma vložkama...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Přečetl jsem celé vlákno a několik lidí položilo otázku co se stane když se to nebude řešit. Vzhledem k nákladnosti opravy se mi to taky řešit nechce, ale mám strach, že se přidře motor, nebo se vinou rázů pístu o blok poškodí právě ten blok motoru. Houmr tady psal, že to nechá být a bude jezdit dál, tak by mě zajímalo jak se mu motor chová teď po čase.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Síce mám Fabiu II z motorom 1.4 kod BXW ale najazdil som od posledného príspevku cez 20tkm a klepe to rovnako. Motor ide dobre takže zatiaľ nerieším. Myslím že skutočné vyriešenie problému by bolo ak by sa vyrábali modifikované piesty, ktoré budú mať tú teflonovú vrstvu lepšie spravenú alebo nejakou inou  technológiou riešenú.

 

Nejaké lepšie piesty sa na takýto motor aj vyrábajú ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné,že pokud je snímač klepání špatný tak motor klepe(jako ventily-Hydraulická zdvihátka)?Mě právě motor klepe a řeším čím to je.Dnes jsem natankoval  benzin Shell V-power(95) a klepe stále stejně za studena více a za tepla méně,ale klepe pořád.Díky moc za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pritelkyne se uci jezdit a drzela dlouho seslapnutou spojku a to hodne krat je mozne ze tim zpusobila vuli na klikove hrideli presneji vuli na axialnim lozisku kliky?Co vy na to?Motor klepe no spise cinka jako by byly na vine ventily...Pred tydnem auto neklepalo po jizde pritelkyne zacalo klepat za studena i po zahrati...Diky moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Půl roku pryč a ještě nikdo mi neodpověděl jak se mu chová klepající motor po několika tkm. Ppoškodil se blok, vytahal se ojniční čep tak, že se potkal píst s ventilem ( hypoteticky), motor začal žrát olej ve velkém, nebo se to projevuje nějak jinak a nebo je to dokonce beze změny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravim vas pani. Roomster BXW 189000 km. klepe ako stary diesel :D hlavne pod zatazou. Hydrostely vymenene, olej , filter vsetko origo diely a ziadna zmena. klepe mi to asi 4 mesiace a cca 6000 km. dalsie opravy neplanujem. pockam kym motor klakne a za 500 eur sa da zohnat iny. neviem kolko vyjde vymena piestov a kde ich a za kolko zohnat. tak zatial tolko moje postrehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri cca rovnakých KM to aj mne na rovnakom motore začalo poklepkávať ale zatiaľ je to v norme myslím (nieje to ako nové ale stačí).

 

Mne mechanik povedal, že vymena je nerentabilná ale keby chcem tak mi ich vymení tie piesty, už ich menil na niekoľko VW Polo.

 

Inak piesty ani neviem odkiaľ by som zohnal, no autokelly nerátam tam je to drahé a neoplatí sa to.

Podľa rozmeru by pasoval tento piest, ale osobne neviem nemám skúsenosť nie som na toľko znalý. http://www.cc-autodily.cz/pist-uplny-76-50?brand=SKODA&model=FABIA

 

PS: moderátor by to mohol presunúť do Sekcie z Fabia II/Roomster.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vlákno se původně týkalo motoru 1,4 16V 55kW/74kW v jedničkový fábuli, až dodatečně se do něj začalo přispívat i od vlastníků "fábul dvojek" a roomů ohledně výkonový varianty 63kW.

 

A co se toho pístu týká, tak bych za to nic nedal, že pro agregát BXW/CGGB už písty jako takový jako samostatnej náhradní díl ani nejdou sehnat - nikde jsem je nenašel, všude kde se vyskytuje označení "píst pro motor VW 1,4 16V" se jedná o ND pro motor AUA/AUB. Nejsem si vůbec jistej, jestli jsou s tou novější výkonovou variantou rozměrově kompatibilní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím, viem že je tu veľa tém ohladom klepania ale ani jedna nesedi na moj motor. Takze problem motor klepe ci je studeny alebo teply klepe vzdy taktiez klepe pri zrychlovani. pri rozbiehani je to priam sialene, vymenil som rozvody olej mam  shell ultra helix 5w40, vyčistil som sacie potrubie skrtiacu klapku, odlucovac oleja, sviecky origo skoda. Pocul som vela nazorov ze su do hydrosteli ale klepanie zvrchu nieje pocut. ked som pod autom tam je to najhorsie zvuk vychadza okolo olejoveho filtra alebo priblizne v tej casti motora. Prosim poradte som uz zufali . Motor 1,4 74kw BBZ,2004, 270 tisic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som bol v servise mechanik mi povedal ze odchadza kľuka. ked som auto kupoval bol tam shell helix HX7 10W40. ja som tam dal helix utltra 5W40 a tym som vraj skurvil kľuku, 5W40 je riedsi a kľuka nebola dobre mazana. zmena oleja s5 na 10W40 uz vraj nepomoze ked to raz klepe uz neprestane. Je na tom nieco pravdive ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...