Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Je to možná s dalších variant to souhlasím. Je pravda, ložisko hučí, ale , když se točí pomalu může klepat(viz. např.buben auomatické pračky) Já co sleduji, tak ve vyšších otáčkách po rozjezdu to slyšet není vůbec. Řekl bych tak do 1100 ot/min.

Odkud jsi, že bychom dali hlavy dohromady. ;)

Jo taky mě to tak přijde,vyšší otáčky a je klid.Teorií je spousta,plánuji to dát jednomu známemu co léta dělal motory pro škodu a teď má servis.Špatný je na tom to,že kvůli konrole vaček,ventilů,zdvihátek atd.musí rozhodit komplet rozvody a sundat vačky-čily dost práce s nejistým výsledkem jestli něco objeví??Pokud by to bylo něco na klice tak to je prakticky neřešitelný.Možná sundat vanu a spodem kouknout na ojnice atd.ale spíš nic neuvidí.Stále je tu pak verze s vůlí pístu ve válci za studena??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo taky mě to tak přijde,vyšší otáčky a je klid.Teorií je spousta,plánuji to dát jednomu známemu co léta dělal motory pro škodu a teď má servis.Špatný je na tom to,že kvůli konrole vaček,ventilů,zdvihátek atd.musí rozhodit komplet rozvody a sundat vačky-čily dost práce s nejistým výsledkem jestli něco objeví??Pokud by to bylo něco na klice tak to je prakticky neřešitelný.Možná sundat vanu a spodem kouknout na ojnice atd.ale spíš nic neuvidí.Stále je tu pak verze s vůlí pístu ve válci za studena??

Je to oříšek, spodem přes vanu neuvidí asi nic, vůle bude minimální, hmatem těžko rozpoznatelná. Pokud něco na klice, jak píšeš neřešitelné, neopravitelné.

Myslím, že zjištění závady bude defacto dražší, než její odstranění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to oříšek, spodem přes vanu neuvidí asi nic, vůle bude minimální, hmatem těžko rozpoznatelná. Pokud něco na klice, jak píšeš neřešitelné, neopravitelné.

Myslím, že zjištění závady bude defacto dražší, než její odstranění.

Záleží kdo a kde to bude dělat a taky jak dalece to rozhodí.Osobně mám takovou vyzi,že do toho dám tak cca 5000,- a když se to nepovede lokalizovat tak to není až taková ztráta.Pak už jsem udělal maximum a dál to řešit nebudu,pokud mě někde nevypochoduje časem třeba ojnice nebo neomlátí vačka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží kdo a kde to bude dělat a taky jak dalece to rozhodí.Osobně mám takovou vyzi,že do toho dám tak cca 5000,- a když se to nepovede lokalizovat tak to není až taková ztráta.Pak už jsem udělal maximum a dál to řešit nebudu,pokud mě někde nevypochoduje časem třeba ojnice nebo neomlátí vačka.

To zní rozumně, 5000,-Kč bych investoval taky. Nevím, jak dlouho ti to dělá, mě tak tři roky a nijak se to nezhoršuje. Vliv na výkon, spotřebu či hlučnost motoru to nemá.

Někdo tu psal, že mu to dělá od nova, tohle není můj případ, u mě tak při nájezdu cca 40 tkm. Ročně najedu tak 12 tkm.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zní rozumně, 5000,-Kč bych investoval taky. Nevím, jak dlouho ti to dělá, mě tak tři roky a nijak se to nezhoršuje. Vliv na výkon, spotřebu či hlučnost motoru to nemá.

Někdo tu psal, že mu to dělá od nova, tohle není můj případ, u mě tak při nájezdu cca 40 tkm. Ročně najedu tak 12 tkm.

Auto jsem koupil od 1 majitele najeto mělo 70tis mám ho 2 roky a všimnul jsem si toho tak po měsíci,čili to klape dva roky.Nezdá se že se to nějak zhoršilo i když poslední dobou mě to znovu nějak upoutalo a možná je to horší-nevím asi už to nedokážu posoudit.Vydím to na tu kontrolu tak do měsíce,ted musím nejdřív na STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když píšeš že ti to dělá až od 40tis. tak to podle mě dokazuje že je to nějaká závada,která se dřív nebo pozdeji prostě projeví.Jak říkám jde o to co bude dál??Určitě ten zvuk znamená nějaké opotřebovávání nebo něco nejde jak má a může nebo nemusí se to projevit dobudoucna??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zajímavost přidám svůj e-mail,který jsem dostal od mr.cimbu na dotaz jaké jsou problémy s motorizací 16V

Dobrý den

Mám najeto cca 90tisíc a jsem po výměně rozvodů,olej je měněn

pravidelně.Můžu se vás zeptat o jaké případné problémy se jedná?Zatím mám

jen jeden prodlém-již delší dobu při studeném motoru cca 1 minitu je slyšet

klapání z motoru.Ve škoda servisu mě řekli že je to normální a není třeba

stím nic dělat.Je fakt že se to nikterak nezhoršuje a při teplém motoru je

naprosto klidný chod.

Odpoveď:

Dobrý den,

ano, to je jeden z klasických projevů, protože jste zřejmě měnil olej po 15

000 km, tak jsou zakarbonovaná zvihátka a až po ohřátí motoru se průtok

kanálky změní natolik, že se konečně vůle vymezí. Končívá to tak, že karbon

kanály zacpe zcela, ventil(y) zůstane pootevřený a motor se potká, což je

zřejmě podle autorizovaných normální.

Mr. Cimbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má pravdu... kdyby se to stalo tak se potkaj. "Přicpaný" být hydroštely můžou, proto někomu třeba cvrká déle... Záleží hodně i na viskozitě oleje, proto se musí používat řídký (aby dobře "protékal").

Co zkusit nějaké ty zázračné přípravky ( http://www.olejservis.cz/index.html?pod=997x1.htm#2298 ) co se lejou před výměnou oleje kvůli pročištění? lol

Co říkáte na tento postup "odvzdušnění"? http://www.apm.cz/link_files/FEBI_Hydrauli...tka_ventilu.pdf :feve:

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zajímavost přidám svůj e-mail,který jsem dostal od mr.cimbu na dotaz jaké jsou problémy s motorizací 16V

Dobrý den

Mám najeto cca 90tisíc a jsem po výměně rozvodů,olej je měněn

pravidelně.Můžu se vás zeptat o jaké případné problémy se jedná?Zatím mám

jen jeden prodlém-již delší dobu při studeném motoru cca 1 minitu je slyšet

klapání z motoru.Ve škoda servisu mě řekli že je to normální a není třeba

stím nic dělat.Je fakt že se to nikterak nezhoršuje a při teplém motoru je

naprosto klidný chod.

Odpoveď:

Dobrý den,

ano, to je jeden z klasických projevů, protože jste zřejmě měnil olej po 15

000 km, tak jsou zakarbonovaná zvihátka a až po ohřátí motoru se průtok

kanálky změní natolik, že se konečně vůle vymezí. Končívá to tak, že karbon

kanály zacpe zcela, ventil(y) zůstane pootevřený a motor se potká, což je

zřejmě podle autorizovaných normální.

Mr. Cimbu

Tohle není náš problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když píšeš že ti to dělá až od 40tis. tak to podle mě dokazuje že je to nějaká závada,která se dřív nebo pozdeji prostě projeví.Jak říkám jde o to co bude dál??Určitě ten zvuk znamená nějaké opotřebovávání nebo něco nejde jak má a může nebo nemusí se to projevit dobudoucna??

Každá součást v motoru je udělaná v nějaké toleranci. Když se sejdou dva díly v mezních tolerancích, kontrolou projdou, ale když se osadí v motoru tolerance se sečte a už to může být moc. Ze začátku se to neprojeví, ale časem, když dojde k opetřebení může se to projevit. Možná zrovna tohle je náš případ. Jen mě to tak napadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každá součást v motoru je udělaná v nějaké toleranci. Když se sejdou dva díly v mezních tolerancích, kontrolou projdou, ale když se osadí v motoru tolerance se sečte a už to může být moc. Ze začátku se to neprojeví, ale časem, když dojde k opetřebení může se to projevit. Možná zrovna tohle je náš případ. Jen mě to tak napadlo.

Ta tolerance je jistě zajímavá myšlenka,ale zdá se mi že by to bylo moc náhod aby se to stávalo na tolika kusech motorů.No popravdě když toto forum pročítam znova,tak co člověk to názor.Myslím že nejprv asi nechám zkontrolovat ty hydroštely a pak se uvidí co dál.Už mě napadla i varianta prodat to a koupit možná Oktávku s 1,6 SRi 100koní.Je to 8V tak tam snad by tolik problému nebylo :rolleyes:

Editováno: , autor: mejfid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta tolerance je jistě zajímavá myšlenka,ale zdá se mi že by to bylo moc náhod aby se to stávalo na tolika kusech motorů.No popravdě když toto forum pročítam znova,tak co člověk to názor.Myslím že nejprv asi nechám zkontrolovat ty hydroštely a pak se uvidí co dál.Už mě napadla i varianta prodat to a koupit možná Oktávku s 1,6 SRi 100koní.Je to 8V tak tam snad by tolik problému nebylo :rolleyes:

Ty hydroštely se mi nezdají. Že by se ten zvuk tak šířil? Se mi zdá, že to vychází někde z míst kde je vodní pumpa. Ale možné to je,neříkám, že ne.

Jak už jsi psal dělá to určitá série motorů, kolem roku 2002, táta má 2001, najeto 105tkm a klid, žádné klepání po startu, to samé i Lugo tady z fora, těžko říct.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja mam myslim 3/2001 a klepe. Tak to asi nebude seriou. Ale tak ci onak, na vykone sa to neprejavuje, tak to snad nebude az take zle.

Asi je to výrobní problém toho to motoru obecně.Dnes když jsem ujel cca 1km a motor ješte nebyl na zcela provozní teplotě se mě zdálo že to slabě občas na pozadí volnoběhu slyším.Pokud by se to mělo zhoršovat až by to klepalo i za tepla,tak už se mě to rozhodně moc nelíbí. :(

Editováno: , autor: mejfid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi je to výrobní problém toho to motoru obecně.Dnes když jsem ujel cca 1km a motor ješte nebyl na zcela provozní teplotě se mě zdálo že to slabě občas na pozadí volnoběhu slyším.Pokud by se to mělo zhoršovat až by to klepalo i za tepla,tak už se mě to rozhodně moc nelíbí. :(

Tady http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6897&st=75 příspěvek  91 cca v polovině stránky, první polovina příspěvku. Evidentně máme to samé.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No popravdě moc s toho radost nemám že to máme evidentně stejné.Do doby nežli jsem narazil na tuhle diskuzi sem si říkal že mám smůlu a že je to víceméně náhoda,ale ted je videt že se opravdu jedná o rozšířený problém.Chtělo by to všichni společně zajet do Boleslavi ať to pánové viději a slišeji na vlastní kůži!!Sem zvědav co by s tím dělali :kol-60:

Editováno: , autor: mejfid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No popravdě moc s toho radost nemám že to máme evidentně stejné.Do doby nežli jsem narazil na tuhle diskuzi sem si říkal že mám smůlu a že je to víceméně náhoda,ale ted je videt že se opravdu jedná o rozšířený problém.Chtělo by to všichni společně zajet do Boleslavi ať to pánové viději a slišeji na vlastní kůži!!Sem zvědav co by s tím dělali :kol-60:

Neudělali by asi nic, vývoj i výroba motoru probíhá komplet v německu, tak snad jedině, že by to poslali tam. Spíš by ale svedli chybu na majitele, způsob jízdy, přetěžování za studena, servis apod., jednoduše řečeno vše co se nedá dokázat. Možná by nebylo od věci nasměřovat zákaznické centrum škodovky na tuto diskuzi. Možná, že už ale vše mlčky dávno sledují :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím řídší olej,tím větší sklon ke klepání.Nejraději klepou motory s olejem 5W-40.Je taky důležité mít předepsaný olejový filtr.Má spětný ventil pro udržení tlaku.Někdy se objevují zmetky v replikách.

Pokud budou vychozené hydraulické nadzdvihátka,motor bude klepat a při zvýšení otáček by to mělo přestat.Někdy to klepe po celou dobu ,než se motor pořádně prohřeje,až dojde k okamžiku ůplného naplnění zdvihátka olejem a on vymezí vůli mezi vačkou a ventilem.Pokud to tak je,tak nezbyde nic jiného,než je vyměnit.Nejlépe všechny.Špatně se poznává,které to klepe....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím řídší olej,tím větší sklon ke klepání.Nejraději klepou motory s olejem 5W-40.Je taky důležité mít předepsaný olejový filtr.Má spětný ventil pro udržení tlaku.Někdy se objevují zmetky v replikách.

Pokud budou vychozené hydraulické nadzdvihátka,motor bude klepat a při zvýšení otáček by to mělo přestat.Někdy to klepe po celou dobu ,než se motor pořádně prohřeje,až dojde k okamžiku ůplného naplnění zdvihátka olejem a on vymezí vůli mezi vačkou a ventilem.Pokud to tak je,tak nezbyde nic jiného,než je vyměnit.Nejlépe všechny.Špatně se poznává,které to klepe....

A přitom by člověk řekl že čím řidší olej tím rychleji by se to mělo natlakovat a být klid

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím řídší olej,tím větší sklon ke klepání.Nejraději klepou motory s olejem 5W-40.Je taky důležité mít předepsaný olejový filtr.Má spětný ventil pro udržení tlaku.Někdy se objevují zmetky v replikách.

Pokud budou vychozené hydraulické nadzdvihátka,motor bude klepat a při zvýšení otáček by to mělo přestat.Někdy to klepe po celou dobu ,než se motor pořádně prohřeje,až dojde k okamžiku ůplného naplnění zdvihátka olejem a on vymezí vůli mezi vačkou a ventilem.Pokud to tak je,tak nezbyde nic jiného,než je vyměnit.Nejlépe všechny.Špatně se poznává,které to klepe....

Tak s tím to souhlasím taky,řidší oleje nevymezí vůle,ten filtr mě vůbec nenapadnul-dobrá poznámka.Výměna všech je na jednu stranu dobrá věc,ale cenově je to rána.A co když náhodou to nic nevyřeší,pak máte klepací motor o cca 20tisíc dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...