Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Mikosar, pokud je to tak jak píšeš, tak jsi mě uklidnil. Co říkáš ještě na možnou vůli válec, píst, jak je zmiňováno výše?

No to bych ani nerekl, kdyby byla vule mezi pistem a valcem, by to zralo oleje jak krava, proste ne, je to nesmysl. Nejpravdepodobneji to byvaji ta zdvihatka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to bych ani nerekl, kdyby byla vule mezi pistem a valcem, by to zralo oleje jak krava, proste ne, je to nesmysl. Nejpravdepodobneji to byvaji ta zdvihatka.

este by som si dovolit tvrdit ze by bola aj kompresia v cudu v tom valci, to by bolo citit na aute.

pava: pre tvoj klud si mozes nechap premerat tlaky a ked budu rovnake tak mozes byt spokojny a kludny.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

este by som si dovolit tvrdit ze by bola aj kompresia v cudu v tom valci, to by bolo citit na aute.

pava: pre tvoj klud si mozes nechap premerat tlaky a ked budu rovnake tak mozes byt spokojny a kludny.

Co se týče výkonu, auto jede krásně, je živé, není problém. Spotřeba je taky výborná, bez problému jezdím za průměrných 6l na 100km. Když jedu delší trasu po okreskách s dodržováním povolených limitů nená problém jet za 5.2 - 5.3l na 100km, někdy i méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to bych ani nerekl, kdyby byla vule mezi pistem a valcem, by to zralo oleje jak krava, proste ne, je to nesmysl. Nejpravdepodobneji to byvaji ta zdvihatka.

Nejsem si tím jednoznačně jistý,bavíme se o vůli pístu,tam klidne stačí desetiny milimetrů.Navíc aby to žralo olej atd,tak by musely být prasklé,nebo hodně opotřebené pístní kroužky nebo tak podobně.A to určitě nebudou.Včera jsem byl u známého co dělal 15let ve fiatu a 5let pak ve škodě a ten na první poslech aniž bych mu říkal svůj názor řekl-píst,vůle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem si tím jednoznačně jistý,bavíme se o vůli pístu,tam klidne stačí desetiny milimetrů.Navíc aby to žralo olej atd,tak by musely být prasklé,nebo hodně opotřebené pístní kroužky nebo tak podobně.A to určitě nebudou.Včera jsem byl u známého co dělal 15let ve fiatu a 5let pak ve škodě a ten na první poslech aniž bych mu říkal svůj názor řekl-píst,vůle.

ty voe to snad nemyslis vazne s tymi toleranciami :) keby som nebol strojar tak ti mozno uverim ale vazne si myslis ze tam desatiny lietaju len taky fukot, poznas vobec vyrobne technologie, respektive tolerovanie. len pre tvoju informaciu bezne co sa predpisuje na vykres vseobecna tolerancia v titulnom bloku (popisove pole) a na vykrese das netolerovany rozmer napr. 20mm tak aj ten podlieha tolerancii a ta v titulnom bloku co je predpisana urcuje ze rozmer 20mm moze mat -+2 desatiny, a to nehovorim o tolerovanych rozmeroch ako je piest ,ktory sa vyraba dokoncovacim sposobom vyroby.

p.s.: ja netvrdim ze nemoze byt pri vyrobnom zmetku nejaka odchylka ale ver tomu ze to nie nic extra pre niekoho zanedbatelne, toto tvoje tvrdenie ked si precita nejaky ekonom tak si pomysli ze ma aj mm volu, to len na vysvetlenie, nabuduce sa radsej vyjadruj v stotinach mm. to len na vysvetlenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9.1 Hluky pístů

Vzorové obrazy závad

1 . Ploška hlavy zubu vykazuje místa nárazů ve sklápěcím směru, obraz 1.

2. U pláště pístu existuje obraz chodu (kluzu), který je silněji zvýrazněný směrem nahoru a dolů než ve středu pláště.

3. U plošky hlavy zubu je viditelné v takzvané rovině ovality nad náboji pístních čepů vyznačení nárazů.

Posouzení závady

Zejména směrem ven obzvláště slyšitelný hluk pístu je způsoben zejména oboustranným narážením hlavy pístu proti kluzné dráze válce. Toto má v podstatě dvě základní příčiny.

1. Při špatném vedení pístů, např. při velké zabudovací vůli nebo ale příliš těsném zalícování pístního čepu v ojnici je hlavou válců tlučeno proti kluzné dráze válce v takzvané sklopné rovině.

2. Při únikové chybě ojnice, zejména při stočení ojnice nebo při příliš velké vůli ojničního ložiska, kýve se hlava pístu ve směru čepu a tluče proti válcům. Takovouto únikovou chybou vzniká také střídavý axiální posun v pístním čepu, jímž tento oboustranně tluče proti pojistným kroužkům a sklápěcí pohyb pístu způsobuje podobné hluky.

Možné příčiny

1.Příliš velké vyvrtané, případně honované válce.

2.Příliš málo vůle pístního čepu v ojničním pouzdru.

3.Při za tepla nasazovaných ojnicích zúžení vůle mezi píst. čepem a pístem protažením píst. čepu vlivem již nikoliv geometricky kulatých vrtání v ojničních pouzdrech.

4.Vrtání ojnic nelícují (ohnutí ojnice nebo přetočení ojnice)

viac na

http://www.ceba.sk/sk/pomoc_opravarom/9_1_hluky_pistu.aspx

je tam venovane tomu cela kapitola 9 hluk piestov, naboku v lavo staci kliknut.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9.1 Hluky pístů

Vzorové obrazy závad

1 . Ploška hlavy zubu vykazuje místa nárazů ve sklápěcím směru, obraz 1.

2. U pláště pístu existuje obraz chodu (kluzu), který je silněji zvýrazněný směrem nahoru a dolů než ve středu pláště.

3. U plošky hlavy zubu je viditelné v takzvané rovině ovality nad náboji pístních čepů vyznačení nárazů.

Posouzení závady

Zejména směrem ven obzvláště slyšitelný hluk pístu je způsoben zejména oboustranným narážením hlavy pístu proti kluzné dráze válce. Toto má v podstatě dvě základní příčiny.

1. Při špatném vedení pístů, např. při velké zabudovací vůli nebo ale příliš těsném zalícování pístního čepu v ojnici je hlavou válců tlučeno proti kluzné dráze válce v takzvané sklopné rovině.

Ano je to dobrá stránka navíc kdyby to klepání opravdu dělal píst asi by jsme museli pozorovat i nějaké jiné vady s tím související např. spotřeba oleje,nepravidelný běh motoru, zvýšená spotřeba - já toto na svém autě teda nepozoruju. Navíc by postupem času přeci docházelo k prohlubování problému a to se taky neděje. Spolupracovník má 1.4 55KW a klepe mu to už od nějakých 30tis km a ted má 130tis km a pořád stejně

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny:

ja netvrdim ze to robi piest len pre pavu a niektorych som to sem dal aby si precitali. ja si tiez myslim ze piest klepat nemoze lebo by klepal stale a opotrebenie by bolo coraz vacsie cize spotreba oleja a tym padom ajtlaky v cudu. to som tu dal pre zaujimavost.

p.s.: klop klop zatial tiez nepozorujem zeby sa mi to menilo na TDI zatial to ostava stale benzin :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny:

ja netvrdim ze to robi piest len pre pavu a niektorych som to sem dal aby si precitali. ja si tiez myslim ze piest klepat nemoze lebo by klepal stale a opotrebenie by bolo coraz vacsie cize spotreba oleja a tym padom ajtlaky v cudu. to som tu dal pre zaujimavost.

p.s.: klop klop zatial tiez nepozorujem zeby sa mi to menilo na TDI zatial to ostava stale benzin :)

já vím, taky mám pořád benzín :) Asi se budeme muset všichni smířit s tím že tyhle motory to prostě dělají a navíc když to dokáže klepat třeba 100tis km bez změny a nějakých následků tak bych stejně nedal např. 10tis. kč za opravu (teda samozřejmě kdyby se vědělo co to přesně je)

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty voe to snad nemyslis vazne s tymi toleranciami :) keby som nebol strojar tak ti mozno uverim ale vazne si myslis ze tam desatiny lietaju len taky fukot, poznas vobec vyrobne technologie, respektive tolerovanie. len pre tvoju informaciu bezne co sa predpisuje na vykres vseobecna tolerancia v titulnom bloku (popisove pole) a na vykrese das netolerovany rozmer napr. 20mm tak aj ten podlieha tolerancii a ta v titulnom bloku co je predpisana urcuje ze rozmer 20mm moze mat -+2 desatiny, a to nehovorim o tolerovanych rozmeroch ako je piest ,ktory sa vyraba dokoncovacim sposobom vyroby.

p.s.: ja netvrdim ze nemoze byt pri vyrobnom zmetku nejaka odchylka ale ver tomu ze to nie nic extra pre niekoho zanedbatelne, toto tvoje tvrdenie ked si precita nejaky ekonom tak si pomysli ze ma aj mm volu, to len na vysvetlenie, nabuduce sa radsej vyjadruj v stotinach mm. to len na vysvetlenie.

Nepochybuji o tom že si nástrojař,samozřejmě je mi jasné že při výrobě se tolerance a přesnost měří na tisíciny.Já mluvím o vůli vzniklé opotřebením pístu ve válci.A tam si nemyslím že tisícina udělá takovýto zvuk.Jen tak pro zajímavost,když jsem kdysi dávno dělával motory na dvoutaktních malejch motorkách,tak tam ve válci vznikl klidně milimetr rozdílu na průsvit ve středu válce.Tím nechci říct,(aby mě někdo zase nechytil za slovo)že je to možný i v našem případě.Navíc kdyby nebyli vůle píst-válec,nemuseli by bejt kroužky ;) Když to bude zdvihátky taky budu radši :palec2:

Editováno: , autor: mejfid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepochybuji o tom že si nástrojař,samozřejmě je mi jasné že při výrobě se tolerance a přesnost měří na tisíciny.Já mluvím o vůli vzniklé opotřebením pístu ve válci.A tam si nemyslím že tisícina udělá takovýto zvuk.Jen tak pro zajímavost,když jsem kdysi dávno dělával motory na dvoutaktních malejch motorkách,tak tam ve válci vznikl klidně milimetr rozdílu na průsvit ve středu válce.Tím nechci říct,(aby mě někdo zase nechytil za slovo)že je to možný i v našem případě.Navíc kdyby nebyli vůle píst-válec,nemuseli by bejt kroužky ;) Když to bude zdvihátky taky budu radši :palec2:

jasne to je pravda ze vznika opotrebenie to ti davam za pravdu. to opotrebenie zavisi od prevadzky,najazdu km, technologie vyroby (kvality).

p.s.: zatial som student.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapy připustme že by to byla ta vůle na pístu - tj proč se to nezhoršuje??? Spolupracovník klepání pozoruje už hoodně dlouho a pořád je stejné a motor jede jak má.

No to je práve to zvláštní.at to bude cokoliv tak se to nezhoršuje.Je to prapodivná závada.

Editováno: , autor: mejfid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle skutečnost mohu potvrdit, že se to nezhoršuje. Stejný je i výkon motoru a spotřeba. Včera jsem si všiml další záhady,

když auto stojí např.týden a více po startu si nekleplo , aspoň včera tomu tak bylo. Jiak co se týče odpovědi ze škodovky, zatím přišlo 

pouze potvrzení, že si mail přečetli. 

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle skutečnost mohu potvrdit, že se to nezhoršuje. Stejný je i výkon motoru a spotřeba. Včera jsem si všiml další záhad

y,

když auto stojí např.týden a více po startu si nekleplo , aspoň včera tomu tak bylo. Jiak co se týče odpovědi ze škodovky, zatím přišlo 

pouze potvrzení, že si mail přečetli. 

Možná jak to stálo,tak je olej ztuhlejší a více vymezuje vůle.Já jezdím denně tak to nemohu takhle posoudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidávám s problémem "klepání". Ráno při prvním nastartování mám prvních 10 vteřin dojem, že snad mám diesel. :ble Pak se zvuk uklidní. Čím nižší venkovní teplota, tím je to citelnější. Tento jev pozoruji ale až poslední měsíce (vloni byla mírná zima-tak nevím). Motor je AUB, r.v. 2002, naj. 80 t km.... Olej 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidávám s problémem "klepání". Ráno při prvním nastartování mám prvních 10 vteřin dojem, že snad mám diesel. :ble Pak se zvuk uklidní. Čím nižší venkovní teplota, tím je to citelnější. Tento jev pozoruji ale až poslední měsíce (vloni byla mírná zima-tak nevím). Motor je AUB, r.v. 2002, naj. 80 t km.... Olej 5W40.

Jak moc vám to klepe na volnoběh po startu? Já když si sednu do auta tak se musím hooodně zaposlouchat abych to slyšel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak moc vám to klepe na volnoběh po startu? Já když si sednu do auta tak se musím hooodně zaposlouchat abych to slyšel

V zavřeném autě které nastartuješ na parkovišti je to špatně slyšet. Nejlépe v garáži při otevřených dveřích, nebo okně. Nebo nastartuj, běž před auto a chvíli poslouchej. Pokud ti to klepe, musíš to slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna tento problem zbytocne nafukujete. Urcite su to hydraulicke zdvihatka.

Mne to robi max. 2 sekundy po starte aj v -10C mraze. Asi to bude tym, ze mam olej 0W30, takze sa skor dostane tam kam ma :t

Kdyby mě to klepalo jen 2sec. nebo 20 sec. tak sem vůbec nepíšu že mám problém.Ovšem klepání kolem dvou minut(někdy pak ve fázi zahřívání motoru též)mě normální nepříjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zavřeném autě které nastartuješ na parkovišti je to špatně slyšet. Nejlépe v garáži při otevřených dveřích, nebo okně. Nebo nastartuj, běž před auto a chvíli poslouchej. Pokud ti to klepe, musíš to slyšet.

jo to je mě jasné, takže nám to všem klepe asi stejně - tj uvnitř auta to není slyšet -pouze když člověk stojí venku u auta tak to slyší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové odpověď na můj mail je tady. Bohužel odpověď přesně ta, kterou jsme čekali. Posuďte sami.

Vážený pane ....

omlouváme se Vám, ale protože nemáme možnost osobního posouzení, nemůžeme Vám podat jednoznačnou odpověď. Protože ve věci vyřizování veškerých záležitostí majitelů/uživatelů našich výrobků jsou kompetentní autorizované opravny v servisní síti Škoda, dovolujeme si doporučit Vám, abyste některou z nich, nejlépe na firmu, která se o vozidlo po servisní stránce stará, obrátil. Vedení opravny, v případě, že to bude nezbytné, nás bude kontaktovat a vyžádá si technickou pomoc.

S pozdravem,

xxx, Péče o zákazníka

Tohle je fakt k smíchu. lol   Určitě to mají někde v počítači a jen změní jméno. ;)

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaaaaaj esteze som im nenapisal, lebo by si nieco precitali. toto ma tak vytaca, toto nechapem seru na zakaznika a odvolavaju sa na tie ich znackove smejdy (servis) kde hovno vedia (mechanici), ich zaujem je 0 len aby im clovek dal pokoj a neotravoval, ked je problem oni nevedia, nepocuju, som prvy kto s tym prisiel, nato sa este nikto nestazoval, pozeraju na cloveka ako na dementa, ze co od nich chce ved to je normalne ze to tak je, clovek ma na dovolenke problem a potrebuje urobit diagnostiku lebo auto bude denne jazdit a ich non stop sluzba sa spyta ci ide motor normalne, poviem ze ano mavne rukou ze si toho nemam vsimat a podla hlasu a tonu uz ma neotravuj, jebem na teba, az ked je clovek neoblomny, ze ved ten vyjazd zaplatim tak povie ze teda prijde pomaly ho clovek prosim musi, zavady v servise neriesia ked pisem skodovke tak mi napisu ze servis sa na nich obrati s technickou podporou servis nic a tvrdi ze ich kontaktovali a skodovka ze ich nikto nekontaktoval, robia s cloveka dementa a pohadzuju si problem ako horuci zemiak. ja neviem ci len takto seru na to tu na SK a CZ alebo aj na zapade, resp. mi prijde ze si to tam asi nemozu dovolit.

jaaaaaaj uz som kludnejsi lebo.......... a mozem riesit dalej problem :)

p.s.: som napisal mail o ich pristupe k zakaznikom som zvedavy ci vobec nieco napisu a ak napisu ci to bude zas to stare otrepane :)

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...