Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Tak mi to nedalo a vybral som bateriu a dobil mimo.

Po zapojení žiadna chyba!

Následne som si pozrel cez VCDS stav baterie, tu bolo prekvapenie bateria bola že JCB ale v aute je BA2 čo je Baner.

Kapacita sedela 59 Ah.

seriové číslo boli len 11111111111 čo nieje správne a nakodoval som ju na novo.

 

Teraz je to OK, takže kto má kábel a nebojí sa, neije problém, aspoň u mňa to prebehlo OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano bateria je nakodovaná nanovo. Mal som na mysli zapísanie hodnôt baterie cez VCDS.

 

Je tam rozdiel len v kodovaní  tu je video návod:

Prípadne aj tu sa dá dačo poučiť,   http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement         , ale videonávod stačí.

 

 

 

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pěkně vyzkoušeno, ale mě stejnak zajímá, co se bude dít, když baterku nabiju mimo auto (popř vyměním) a nenakoduju. Co se bude dít, když si např bude auto myslet, že tam je baterka jiného výrobce, jak je výše psáno. Nějak mám dojem, že to musí např dobíjet všechny baterky stejným napětím, proudem atd. Stop-Start taky vyhodnocuje baterku podle napětí, ne podle značky.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před chvílí jsem si dohrál s baterií a diagnostikou. baterku jsem zatím nedobíjel, jen jsem ji hodil na diagnostiku a zde vidíte výsledek. Jen pro info, v autě mám baterku MOLL.

Jak vidíte z obrázků níže, tak baterie není nakodována na tu, kterou mám v autě, ale jsou tam hodnoty, jako měl Eric, sedí pouze kapacita a typ baterky EFB, číslo baterie a výrobce nikoliv a baterie nikdy venku nebyla.

Tak ted nevím, co si z toho vzít, že baterie není nakodována na tu v autě. Z tohoto mi nějak plyne, že je úplně jedno, jestli se baterka vyndá a dobije a pak dá zpět bez nakodování nebo to vidíte jinak ?

 

@Eric_  vzhledem k tomu, že nejsem takový odborník na kodování, je pro mě záhadou, proč nemohu tu baterku nakodovat přes tu nabídku 61-Battery reg. jako na tom videu. Po zvolení této nabídky vyskočí chyba viz. obrázek. Dokážeš poradit ?  nebo mohu ty nové hodnoty baterie zadat přímo přes to 19-CAN Gateway, odkud jsou ty obrázky a tam je nacpat a uložit ?

baterie++.jpg

baterie++++.jpg

 

baterie+++++.jpg

 

baterie.jpg

baterie+++.jpg

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No evidentně se koukáš jen na HMI. Problém je v napětí co je uložený v CORE a zacházení programu s touto informací. Jediné co si zjistil, je vlastně jen to, že se dá udělat reset jednotky po vložení nabité baterie a to formou vložení údajů o baterce. Výrobce je irelevantní, typ baterie teoreticky po zadání normální baterky by mohl zablokovat rekuperaci, teorie. EFB a AGM jen uvolní v programu mapu zacházení. Pak ještě ta kapacita je důležitá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ski1961 napsal:

je pro mě záhadou, proč nemohu tu baterku nakodovat přes tu nabídku 61-Battery reg. jako na tom videu. Po zvolení této nabídky vyskočí chyba viz. obrázek.

baterie.jpg

 

autá typu Fabia pravdepodobne nepoznajú jednotku 61. preto sa do nej nedostaneš. tú istú chybu hádže ak si na aute s manuálnou klímou chceš otvoriť jednotku 08-Auto HVAC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Eric_  aha, tak ted už rozumím..já jsem v tomhle laik a moc se v tom neorientuji a netušil jsem, že mi to video vlastně ukazuje 3 různé způsoby jak to nakodovat, bud přes tu jednotku 61 a nebo přes protokoly CAN či UDS.

 

Každopádně se potvrdilo to, co jsi tam měl ty, že jsi tam ty hodnoty měl už před dobitím, protože jsem to měl stejně a baterku jsem venku ještě neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslis pri vymene autobaterie nebo pri jejim nabijeni mimo vozidlo?

 

Jednou jsem zazil vymenu autobaterie pri nastartovanem vozidle, byla to S Octavia. Nesla nastartovat ani pres startovaci kabely, tak tam dal manik autobaterii z jineho vozidla, nastartoval a za chodu autobaterie vymenil a vratil tam tu vybitou, aby se nabila.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na výměnu to v podstatě nic neřeší. Měl jsem baterku venku při výměně žárovek a nic se nevymazalo. Až jsem se divil. Dřív taková akce mazala hodiny, trip a radio. Dneska to tam drží kondíky. A na nabíjení  mimo to neřeší, protože bude problém se zamykáním a odemykáním. To je asi taky jeden z důvodů proč se má nabíjet v autě. Odnést si baterku znamená nechat otevřené auto, protože zamknout s otevřenou kapotou jde ale jak se zabouchne tak jsme v pytli. Jedině přes krytku zámku ale jak se někde psalo tak kessy nemá ani tu vložku.

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si na zámek kapoty v mistě kde je připevněné lanko od táhla přivázal kus drátu, ten jsem nechal zastrčený pod kraje kapoty. Auto jsem zamknul s otevřenou kapotou, pak připojil "záložní", vyndal baterku, zavřel kapotu. Po nabití jsem vyndal drát, zatáhl, otevřel motor, vložil nabitou baterku, odpojil záložní, otevřel dveře ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...