Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Prečo by sa malo dačo stať ak ju dobijem to som mal na mysli, nie len odpojenie a zapojenie.

 

Po pripojení len jednotka zistí že je bateria nabitá na určité volty...

 

 

A ještě i to samotné odpojení a připojení múže způsobit taky neplechu. Třeba chybu bagů. Už se to řešilo.

Tu iné nepomôže iba to vyskúšať :rolleyes:

Tak mi to nedalo a vybral som bateriu a dobil mimo.

Po zapojení žiadna chyba!

Následne som si pozrel cez VCDS stav baterie, tu bolo prekvapenie bateria bola že JCB ale v aute je BA2 čo je Baner.

Kapacita sedela 59 Ah.

seriové číslo boli len 11111111111 čo nieje správne a nakodoval som ju na novo.

 

Teraz je to OK, takže kto má kábel a nebojí sa, neije problém, aspoň u mňa to prebehlo OK.

@Eric  super zpráva, tak to mě potěšilo..můžeš mně jako laikovi říci, který má svůj kabel a občas si něco nakoduje, co znamená prakticky, že jsi si nakodoval baterku na novo ? dík

Ano bateria je nakodovaná nanovo. Mal som na mysli zapísanie hodnôt baterie cez VCDS.

 

Je tam rozdiel len v kodovaní  tu je video návod:

Prípadne aj tu sa dá dačo poučiť,   http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement         , ale videonávod stačí.

 

 

 

Upraveno od Eric_

@Eric_  super práce chlape, video paráda..a jak je vidět, tak nedělalo zřejmě před tím problém ani to, že tam nebyla nakodována baterka  co  je v autě tedy BA2, ale JCB..moc díky...

JCB som zistil až po pripojení baterie, predtým som to nepozrel tak zmenu pravdepodobne hodilo samo po pripojení.

Takze to nejaky problem asi bude, kdyz vyndas baterii.

pěkně vyzkoušeno, ale mě stejnak zajímá, co se bude dít, když baterku nabiju mimo auto (popř vyměním) a nenakoduju. Co se bude dít, když si např bude auto myslet, že tam je baterka jiného výrobce, jak je výše psáno. Nějak mám dojem, že to musí např dobíjet všechny baterky stejným napětím, proudem atd. Stop-Start taky vyhodnocuje baterku podle napětí, ne podle značky.  

Před chvílí jsem si dohrál s baterií a diagnostikou. baterku jsem zatím nedobíjel, jen jsem ji hodil na diagnostiku a zde vidíte výsledek. Jen pro info, v autě mám baterku MOLL.

Jak vidíte z obrázků níže, tak baterie není nakodována na tu, kterou mám v autě, ale jsou tam hodnoty, jako měl Eric, sedí pouze kapacita a typ baterky EFB, číslo baterie a výrobce nikoliv a baterie nikdy venku nebyla.

Tak ted nevím, co si z toho vzít, že baterie není nakodována na tu v autě. Z tohoto mi nějak plyne, že je úplně jedno, jestli se baterka vyndá a dobije a pak dá zpět bez nakodování nebo to vidíte jinak ?

 

@Eric_  vzhledem k tomu, že nejsem takový odborník na kodování, je pro mě záhadou, proč nemohu tu baterku nakodovat přes tu nabídku 61-Battery reg. jako na tom videu. Po zvolení této nabídky vyskočí chyba viz. obrázek. Dokážeš poradit ?  nebo mohu ty nové hodnoty baterie zadat přímo přes to 19-CAN Gateway, odkud jsou ty obrázky a tam je nacpat a uložit ?

baterie++.jpg

baterie++++.jpg

 

baterie+++++.jpg

 

baterie.jpg

baterie+++.jpg

Upraveno od ski1961

No evidentně se koukáš jen na HMI. Problém je v napětí co je uložený v CORE a zacházení programu s touto informací. Jediné co si zjistil, je vlastně jen to, že se dá udělat reset jednotky po vložení nabité baterie a to formou vložení údajů o baterce. Výrobce je irelevantní, typ baterie teoreticky po zadání normální baterky by mohl zablokovat rekuperaci, teorie. EFB a AGM jen uvolní v programu mapu zacházení. Pak ještě ta kapacita je důležitá. 

před 1 hodinou, ski1961 napsal:

je pro mě záhadou, proč nemohu tu baterku nakodovat přes tu nabídku 61-Battery reg. jako na tom videu. Po zvolení této nabídky vyskočí chyba viz. obrázek.

baterie.jpg

 

autá typu Fabia pravdepodobne nepoznajú jednotku 61. preto sa do nej nedostaneš. tú istú chybu hádže ak si na aute s manuálnou klímou chceš otvoriť jednotku 08-Auto HVAC

inspirace na sídliště

20170315_144556C.thumb.jpg.6a2fff5207e8e159b36a988817472d27.jpg

ski1961

Teraz neviem ale táto 61-Battery reg  nemá jednotku vo Fabii, preto aj vo videu sú viaceré postupy UDS a CAN, preto to tam aj ukazuje, na viac aut, zaleží akým protokolom komunikuje vozidlo.

 

@Eric_  aha, tak ted už rozumím..já jsem v tomhle laik a moc se v tom neorientuji a netušil jsem, že mi to video vlastně ukazuje 3 různé způsoby jak to nakodovat, bud přes tu jednotku 61 a nebo přes protokoly CAN či UDS.

 

Každopádně se potvrdilo to, co jsi tam měl ty, že jsi tam ty hodnoty měl už před dobitím, protože jsem to měl stejně a baterku jsem venku ještě neměl.

;)

Nešlo by koupit 3 ploché baterie (4,5 V, cena cca 25 Kč) spojit do série tj. 13,5 V, kusem drátu připojit před odpojení baterie k vodičům od baterky a až pak odpojit a vyndat baterku??

Myslis pri vymene autobaterie nebo pri jejim nabijeni mimo vozidlo?

 

Jednou jsem zazil vymenu autobaterie pri nastartovanem vozidle, byla to S Octavia. Nesla nastartovat ani pres startovaci kabely, tak tam dal manik autobaterii z jineho vozidla, nastartoval a za chodu autobaterie vymenil a vratil tam tu vybitou, aby se nabila.

 

 

Na výměnu to v podstatě nic neřeší. Měl jsem baterku venku při výměně žárovek a nic se nevymazalo. Až jsem se divil. Dřív taková akce mazala hodiny, trip a radio. Dneska to tam drží kondíky. A na nabíjení  mimo to neřeší, protože bude problém se zamykáním a odemykáním. To je asi taky jeden z důvodů proč se má nabíjet v autě. Odnést si baterku znamená nechat otevřené auto, protože zamknout s otevřenou kapotou jde ale jak se zabouchne tak jsme v pytli. Jedině přes krytku zámku ale jak se někde psalo tak kessy nemá ani tu vložku.

Upraveno od milanxx

Asi musi mit nejaka zadni vratka, kdyz se vybije autobaterie ne?

Cihlu:D Dřív se mlasklo to malé vzadu. Ale jedině u aut bez safe.

Ale už odbíháme od tématu.

Upraveno od milanxx

Takze by slo postavit druhe auto na tesno, napojit startovaci kabely na noc na vodice k baterce, zamknout...a hotovo nee...

Kamošoi takhle kleklo Maserati,(vybitá baterka), přivolaný mechanik se do něj nedostal, tak ho autorizák naložil na podval a odvezli 100 km do servisu. Takže někdy to asi není jednoduché...

Upraveno od Heini

Já jsem si na zámek kapoty v mistě kde je připevněné lanko od táhla přivázal kus drátu, ten jsem nechal zastrčený pod kraje kapoty. Auto jsem zamknul s otevřenou kapotou, pak připojil "záložní", vyndal baterku, zavřel kapotu. Po nabití jsem vyndal drát, zatáhl, otevřel motor, vložil nabitou baterku, odpojil záložní, otevřel dveře ....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.