Janko4592 Vloženo 15. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2015 Ahojte rapiďáci,chcel som sa opýtať akým momentom doťahujete šróby na Škoda Rapid Spaceback (idem dávať zimné na plechoch). V servisnej knižke moment nemám uvedený. Viem , že veľa z vás to robí od oka, ale rád robím veci na aute na 100%. Na starom som mal v knižke 110Nm a niektoré servisy dávajú aj 120Nm. Koľko doťahujete vy?BTW, čím zvyknete mazať závit? WD40? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2015 a kdy jsi naposledy nechal kalibrovat momentový klíč, že to tak řešíš? Jinak mám pocit, že mazat šrouby na kolech se všeobecně nedoporučuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alias116 Vloženo 15. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2015 1. na f1 je jak na plechače tak litaky 120NM mysliim že to bude stejne i na rapida 2. grafitovou vazelinu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmotr Vloženo 15. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2015 Ano, dle navodu je to 120 Nm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2015 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 Kolik to tak je tech 120NM? Ja to delam tak, ze to dotahnu rukou co to jde a pak na to jeste slapnu nohou (coz se dotahne jeste asi o 30 stupnu) a nebo kdyz to "skripne", tak vim, ze urcite staci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 120Nm je když budeš působit 12 kg na metrové páce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 Ad to šlápnutí nohou - to jsem jednou udělal u táty na Cliu a otec, celý život jezdící na náklaďáku a strojích, mi v tu chvíli div jednu neflákl. Z toho jsou pak borci poskakující u silnice na klíči neschopní to zaboha povolit. Jak to píše Voice - je to 12kg na metrové páce. Takže když se většina z nás opře skoro celou vahou na normálním klíči, tak ten moment hravě překonává (krom totálních papírů, ale ti nemají Rapida ). Všimněte si někdy, jak to vypadá, když utahují chlapíci v pneuservisu - "pistole" jim zarachtá a chlapíkovi to s rukou ani nehne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
albatroscz Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 Závity mažu na všech autech grafitou a nikdy se mi nestalo, že by se samy povolovaly a přitom když potřebuju, tak je vždy snadno povolím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abusklibi Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 Tak ono se to nedoporučuje, pokud vím, jen proto, že to zvyšuje riziko špatného dotažení. Taky to raději mažu, nemusím se s tím za půl roku prát... A taky ty šrouby není potřeba nijak silou uhamovat, jen je potřeba to po pár desítkách km obejít a zkontrolovat/dotáhnout (zvlášt když se maže). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 dřív jsem mazal, nyní už mi to lenost nedovoluje a na povolování šroubů to má minimální vliv, navíc když se s nimi hýbe dvakrát do roka. Nemá se to mazat kvůli možnosti uvolnění (vždyť všechny obdobné spoje se na autě naopak zajišťují) - nikdy se mi to nepovolilo, ale občas to někoho postihne. Některé ráfky jsou k tomu náchylnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 31. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2015 Ono to mazání a nemazání se projeví na výsledném utažení. Výsledný moment - rameno krát síla požadovaná k předepnutí šroubovaného spoje - je totiž ještě potřeba korigovat u závitových spojů multiplikativním koeficientem podle povrchové úpravy, tedy vč. mazání. A ten je pro mazané spoje menší (cca 0.15-0.18) než pro nemazané (0.20). Pro dosažení stejného "předepnutí" šroubu při logicky stejné délce ramene je potřeba u mazaného spoje menší utahovací moment - proto mazaný šroub zašroubujete rukou (menším momentem), zatímco hnusný rezatý ne, i když se viklá a je celkem volný (potřebujete větší moment nejen na točení, ale hlavně i na dotažení). Ve výsledku - namažete-li šroub u kola, když výrobce říká ne, tak ho vlastně mírně přetáhnete z hlediska předepnutí spoje, ač moment bude stejný. Jak moc to vadí v daném případě nevím, nějaký bezpečnostní koeficient tam bude :-) A hromada lidí na montpáce skáče a taky žije. Btw. takhle se třeba trhají závity v plechu - suchý šroub vám řekne dost, mastným závit snadno strhnete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Zde máte mimo jiné iněco o mazání šroubů na kolech: http://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-momentak-90315 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Jo jo a Opel Astra H se utahuje momentem jen 10 Nm. To bych chtěl vidět jak to kolo drží. Měli by si to po sobě aspoň přečíst. Ale co chtít hlavně že si koupím momenťák vod 40i Nm. N.mVíce na http://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-momentak-90315?utm_source=auto.cz&utm_medium=copy N.mVíce na http://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-momentak-90315?utm_source=auto.cz&utm_medium=copy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
albatroscz Vloženo 12. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2015 Hezky se čte o utahovacích momentech šroubů kol, ale když ani autorizovaný servis není schopen šrouby správně utáhnout, tak jsou vlastně všechny diskuze zbytečné... Vrátilo se mi auto ze servisu a když jsem chtěl sundat kolo, tak jsem málem ohnul trhák. Ten dobytek co to utahoval, to snad dal na max. a ani na traktoru jsem to neměl tak zarvané. Dneska v servisech zaměstnávají samé ignoranty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.