kkaktus_Baxton Vloženo 6. leden 2016 Vloženo 6. leden 2016 Mám 66kw a přijde mi že je velká díra mezi 1. a 2. rychlostí. V jakejch otáčkách přeřazujete ? Nebo když jedete třeba na křižovatce pomalu do odbočky tak necháváte vždycky dvojku ? Nechce se mi pokaždý když auto jede pomalu dávat jedničku ale když dám dvojku tak tam mám třeba jen 1000 otáček a to je málo ale zase jednička už tam nejde tak lehce jako když auto stojí nebo jede už úplně pomalu. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. leden 2016 Vloženo 6. leden 2016 Musíš ze dvojky tu jedničku řadit s meziplynem, pak tam padne jak do maminky ... 1 Citovat
Cubais Vloženo 7. leden 2016 Vloženo 7. leden 2016 Najeto mám přes 12 000 km, od té doby spotřebu moc nemohu hodnotit (léto,zima,jiné pneu, povětrnostní vlivy), ale víceméně se spotřeba drží mezi 5 - 5,5 litry. Jízdní vlastnosti se subjektivně změnily k pohodlnější jízdě. Ale je rozdíl jet se studeným autem, kdy je celkkově chod motoru takový neohrabanější a s krásně rozjetým, kdy po nějakých 20km jízdy cítím příjemný chod i při řazení. Ale jak říká pawouk, vše je pouze subjektivní. Řazení z 1. na 2. stupeň je ale při studeném autě vždy otřesné, pokud není auto v zatížení (alespoň 3 osoby) nebo jedničku nevytočím, nebo si nehraju extra citlivě se spojkou, tak jde cítit určitý ostrý přechod. Další rychlosti v pohodě, za jízdy jsem teda ještě jedničku neřadil, leda při hodně ostré jízdě někde ve vracáku, dvojka si se vším poradila. Jezdím spíš v nižších otáčkách, zvyk z dieselu, občas to protáhnu abych nezapomněl, že to má nějakou akceleraci, a vyflusnu trochu pavouků z motoru. Toť za mě a mé zkušenosti s 81 kW. 1 Citovat
mimoxx Vloženo 9. leden 2016 Vloženo 9. leden 2016 Konecne viaceri, ktori maju tiez pocit, ze ten 2. stupen sa nepodaril, ale divim sa ze aj Cubais na 81kW, lebo ta by mala mat 6 kvalt a problem som si myslel ze je len na 5 kvaltovej prevodovke! Alebo sa mylim? Citovat
kokta7 Vloženo 9. leden 2016 Vloženo 9. leden 2016 a najakych otáčkách řadíte? vždy řadím kolem 2500 otáček a vždy v pohodě. jenom huř zpátečka tam jde... Citovat
Tominek16 Vloženo 9. leden 2016 Vloženo 9. leden 2016 Ano jednička se musí vytočit tak do 2500 otáček do kopce třeba i 3000 a pak se dvojka chytne dobře. Zpátečka tam zapadne někdy na druhý pokus. Vůbec to řazení není takové jaké bývalo u F1. Tam to šlo vše hladce... Citovat
Hkubes Vloženo 9. leden 2016 Vloženo 9. leden 2016 Nemám u auto stím problém a to jezdím obě motorické verze. Citovat
mimoxx Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Hkubes, ked preradujes pri 2800-3000 ot. tak nemáš nikdy problém, ale my "šetrnejší"(skrblíci) preraďujeme pri 2300-2400 ot. a to už tam pri zaraďovaní dvojky problém trocha je! Pri ostatných rýchlostiach to už nevadí. Citovat
Hkubes Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Jak můžeš vědět kdy přeřazuji. Já ti říkám že problém nemám. Navíc u té 66kw jde vše lépe jak u té 81kw. Citovat
mimoxx Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 No vidíš, ja som si pôvodne myslel, že 6 rýchlostná 81kW motorizácia bude lepšia než 5rýchl. 66kW, ale už si asi druhý čo tvrdí, že tam nie je rozdiel, len asi tam v 5 a 6 rýchlosti. Ale možno je to len subjektívny pocit, alebo zrovna dobré kusy tých 66kW. Citovat
Cubais Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Když jsem se zaměřil na otáčky, tak s teplým autem a citem je přeřazení na 2. stupeň s více jak 2 000 ot. pěkně jemné, plynulé, jak po másle (mluvím o škubání auta, nikoli o pohybu řadící páky). Se studeným to chce 2500 ot. ale myslím si, že to bude stejné jak 81 kW tak 66 kW. Ovšem pokud je to trochu rozdílné, rozdíl se maže při rychlosti vyšší jak 70 km/h kdy u auto jede na 6. stupeň, točí méně otáček, žere méně a je celkově plynulejší, respektive línější, což se musí brát v pozitivním slova smyslu, kdy vyžaduji konstatní plynulou jízdu... Citovat
kkaktus_Baxton Vloženo 15. leden 2016 Autor Vloženo 15. leden 2016 Když přeřazujete z 1. na 2. rychlost nepřijde vám že tam jde ta dvojka trochu hůř i když je to ohřátý o proti dalším rychlostem ? Třeba trojku když dávám tak tam stačí při pohybu páky překonat jakoby určitěj odpor a pak tam skočí sama ale ta dvojka tam jde trochu hůř přes několik lehkých "záseků" ale je to samozřejmě ještě normální zařazení. Když se to ohřeje tak to možná o trochu lepší je ale lehce jako ty ostatní rychlosti tam stejně nejde. Myslel jsem že u nového auta tam půjdou všechny rychlosti úplně lehce. Máte to taky tak ? Citovat
epo Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Tak nejlíp se řadí čtyřka, že? :-) Mně posledně nešla zařadit pro změnu jednička. Musel jsem pustit spojku a znova ji vyšlápnout, až pak tam zapadla. Ale možná jsem měl jen nějakou těžkou ruku a rval tam něco mezi jedničkou a zpátečkou. Citovat
Cubais Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 U té jedničky či zpátečky to je podle mě absencí synchronu, to znamená že se snažíš narvat ozubená kola jakoby zub na zub, někdy stačí vyšlápnout spojku, popustit auto nějaký centimetr níže pokud stojíš v kopci. A ta dvojka je pokud vím téměř u všech aut taková neohrabanější při zařazování. Citovat
epo Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Jo, bylo to v kopci a mel jsem z toho ten samy pocit, ze jde zub na zub. S tou dvojkou je to spis o tom pohybu ruky dozadu tesne u tela. Mam pocit, ze dvojka se mi blbe radi uz od autoskoly, takze to nebude autem. Co se tyce auta a dvojky, tak obcas po rozjezdu a prerazeni na dvojku mi poklesnou otacky a nechce dopredu az pak najednou ozije a vystreli. To ale spis bude moje nevyjezdenost nez problem auta... Citovat
Cubais Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Druhý stupeň si u vícero aut žádá vyšší otáčky, takže to nebude nevyježděností. Respektive musíš mít to srdce ten motor prostě více vytočit, což né vždy člověk má. Ani mi se nechce dávat autu pokouřit, ale někdy prostě musíš, aby ručička nezatuhla 2 Citovat
kkaktus_Baxton Vloženo 15. leden 2016 Autor Vloženo 15. leden 2016 Tak ono to zase žádný velký drama není vytočit to krátce na 2500 otáček ale když startuju auto a skoro mrzne , pak vyjedu a zrovna jedu uličkama kde je to potřeba udělat při studeném motoru několikrát tak se mi moc nechce. Ještě zkusím rychleji přeřazovat na 2. rychlost protože mi přijde že během přeřazení stihne auto dost zpomalit i když je skoro rovinka... Citovat
epo Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 (editace) kkaktus: k te posledni vete - taky mi to tak prijde. Zajimave je, ze kdyz by clovek chtel, aby zpomalovala - podradit a brzdit nekde v kopci, tak to nebrzdi snad vubec. Trojka, dvojka a stejne se rozjizdi a musim dobrzdovat brzdama... Kdyz jsem chvili jezdil Alfou, tak na trojku to skoro zastavilo. Je to holt pravda, ze TSI moc nebrzdi PS: jsem te tuhle videl stat zas pred barakem a chtel ti to okouknout, ale koukal nekdo z okna, tak jsem radsi jen prosel kolem Editováno: 15. leden 2016, autor: epo Citovat
Reesha Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 (editace) Problém řazení prvního rychlostního stupně se řešil na podzimní technické konferenci, od 30 týdne 2015 je montováno modifikované kolo první rychlosti. Můžete reklamovat, ale převodovka musí ven..... Viz dokument v příloze (strana 28) powertrain_2015_podzim2.pdf Editováno: 15. leden 2016, autor: Reeshanek 1 Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 (editace) 2 Reeshanek - hele, mě v tom pdfku zaujalo to doporučení používat do chlazení pro ředění koncentrátu VÝHRADNĚ destilku (stránka 8/43), nevíš PROČ najednou tenhle odklon od dosavadního tvrzení, že na ředění chladicí kapaliny stačí vodovodní voda? Editováno: 15. leden 2016, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat
Reesha Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Vůbec netuším. Jsou to pokyny pro servis, možná jdou cestou jistoty. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 15. leden 2016 Vloženo 15. leden 2016 Dík, já že doposud všichni vřele doporučovali na ředění koncentrátů vodovodu spolu s tvrzením, že destilka je "hladová" a zvyšuje poškozování systému tím, že než se "nažere", tak rozpouští kovy - což by samozřejmě platilo jen v případě, kdyby se použila čistá bez koncentrátu chladicí kapaliny, ale když tenhle blábol několikrát zopakovaly i takový "kapacity" jako SOUDRUH Dolejš v Auto-Moto Revue nebo česká mutace AutoBildu AutoMobil a dokonce jsem to slyšel i od autorizovanýho servisu, dost mě to zarazilo ... Nic, konec OT, kdyby něco, dořešíme to po SZ. Citovat
CharlieCh Vloženo 16. leden 2016 Vloženo 16. leden 2016 Ťuk ťuk na dřevo, s řazením nemám žádný problém, asi pocitově nejhůř jde zařadit čtverka. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 16. leden 2016 Vloženo 16. leden 2016 Odpověď je ZDE. Však já už tam odkaz na to pdfko odtud napostoval taky, neboj - mě šlo o to využití i další poměrně důležitý informace z odkazu. CharlieCh - pokud má někdo u koncernovýho auta potíže s řazením, má 2 možnosti: - buď může řadit jako ve vejtřasce "na 2 šlápnutí nahoru a s meziplynem dolů" - to tutově pomůže, mám osobně vyzkoušeno že v jakýmkoliv autě se synchronama řazení "jako bez synchronů" zrychluje změnu převodu na zhruba poloviční čas = důležitý třeba při potřebě prudce zrychlit při předjíždění nebo při vlečení těžkýho nákladu do kopce, kdy vyšší rychlost podřazení znamená menší ztrátu pohybový energie - anebo si může vyzkoušet jak se řadí v takovejch "luxusních" autech, jako jsou renaulty a podobný žabožroutský plečky. V těch totiž absolutně nevíš, co a jestli vůbec jsi zařadil, šaltrklacek se v nich chová jako zapíchnutej do gumový mičudy a jestli máš správně zařazeno až na doraz v nich nepoznáš nikdy - proti žabožroutům řadila i převodovka z naprosto vylítaný a vylágrovaný šáde jako vínko ... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.