Publikováno Březen 13, 20169 r Ahoj, nevíte někdo čím by to mohlo být? Mám 1.4 tdi 2009 51kw a při sešlápnutí plynu a zařazené rychlosti začne něco klepat. Čím více plynu tím rychleji to klepe. Výkon je pořád stejný a při neutrálu nebo sešlápnuté spojce to nedělá. Začalo to dělat při delších nájezdech třeba po 300km a teď už to dělá hned po nastartování a rozjetí se. Zvuk je jako by klepalo kladívko o kovadlinu. Díky
Březen 16, 20169 r Takže to dělá pouze za jízdy? Dělá to i když brzdíš motorem, nebo pouze když je motor v tahu? Když stojíš máš neutrál a puštěnou spojku, tak je ticho i když prošlápneš plyn? Podle toho co píšeš, to vypadá na problém v převodovce, konkrétně soukolí stálého převodu. Taky to může dělat vadnej kloub na poloose, ale to by bylo nejvíc znát v zátočině a pod plynem.
Březen 16, 20169 r Autor Dal jsem to do servisu, tak uvidíme. - dělá to pouze za jízdy - dělá to i při brždení motorem + když je v tahu - na neutrálu, nebo spojce se sešlápnutym plynem to nedělá
Březen 17, 20169 r Autor Tak autorizovaný servis nepřišel na to čím to je. Prý když si sedne servisák do auta a jde to projet tak to nedělá. Budu muset počkat až se to někde rozsype.
Březen 17, 20169 r Vy jste to neprojížděli spolu abys mohl servisákovi přesně ukázat na jaký zvuk si stěžuješ?
Březen 17, 20169 r Autor Projížděl jsem to s přebírajícím zaměstnancem autoservisu (není to mechanik). A to se klepání projevilo. Mimochodem není třeba říct "to je to klepání", protože to pozná i amatér že ten zvuk do auta nepatří.(je dost hlučné jako kladivo o kovadlinu)
Březen 25, 20169 r Autor Zkusil jsem nahrát na telefon to klepání, bylo to na serpentinach na Ostravici. brždění motorem + přidávání plynu, na spojce to okamžitě utichne Upraveno Březen 25, 20169 r od Topa
Březen 25, 20169 r Pokud dáš neutrál a spojka není sešlápnutá, tak je klid? Myslím za jízdy. Píšeš že je to v serpentinách, je při průjezdu zátočinou ten zvuk intenzivnější? Jinak podle frekvence klepání bych si tipl na krajní klouby na poloosách.
Březen 25, 20169 r Taky mi to přijde na nějaký kloub poloosy, mění se to podle rychlosti. Anebo špatná pneumatika? Nehází to celým autem? Upraveno Březen 25, 20169 r od tomasch
Březen 27, 20169 r Autor Tak vyřešeno.... A potvrdilo se pravidlo co si člověk neudělá sám to nemá. Při sundání kola a spodního krytu motoru jsem zjístil, že bouchá vzduchová trubka co vede od chladiče turbomychadla dlo motoru. Více jde vidět na obrázcích. Při zátěži (brždení motorem, nebo rozjezdu) se asi nasává více vzduchu trubkou, a ta klepe do poloosy a olejové vany. Pohled od pravého kola. Viz. modrý obdelník jde vidět jak je čistá poloosa od trubky. Pohled nad motorem. V modrém obdelníku je uchycení trubky (asi unavené, které dovolí trubce mlátit o olejovou vanu). Červený obdelník je přidaná stahovací páska (na fotce chybí), která drží trubku dál od olejové vany. Oprava asi cca 10 kč za 2ks x stahovací pásky. V servisu jsem nechal cca 700 aby mi řekli, že je všechno v pořádku.
Březen 27, 20169 r Tak to by mě nenapadlo, že tohle může způsobovat takývýto zvuk... Na svým autě jsem měl ten držáček u tý řemenice ulomenej a důsledek byl, že se to gumový eskoleno co vede od turba proklepalo o nálitek na motoru. Proklepalo se to v prostředku tý rovný části mezi kolenama, možná by nebylo od věci když by si to taky zkontroloval. Držáček spravila silnější stahovací páska, ale tu hadici jsem raději koupil novou. Upraveno Březen 27, 20169 r od Jarda-k
Prosinec 26, 20222 r Oživuji toto téma, protože mám Fabii1 2007 HTP a dělá mi to to stejné. V servise nic nenašli a takovou trubku tam ani nemám. Závada se po této opravě už skutečně nevyskytla? Mně to udělalo párkrát převážně po delší cestě po dálnici. Po odstavení auta třeba na půl hodiny se to klidně na tisíce kilometrů dál neprojeví a jezdí normálně. Je mi to záhadou. Co by to mohlo být? Homokineťák?
Prosinec 26, 20222 r Mně šlo hlavně o to, jestli se ten problém skutečně v dlouhodobém měřítku vyřešil, protože se nevyskytoval pořád, třeba to nakonec bylo něco jiného.
Květen 2Kvě 2 Když jsem při zařazeném třetím až pátém rychlostním stupni sešlápl plynový pedál až na podlahu, slyšel jsem takové tupé rytmické klepání. Měl jsem pocit, že to slyším někde u LP kola (ve skutečnosti byl zdroj hluku u PP kola). Myslel jsem, že to dělají klouby poloos nebo ložiska v převodovce, ale příčina byla stejná, jako psal @Topa. Trubka plnícího vzduchu, co vede od turba ke spodní části chladiče vzduchu, klepala o olejovou vanu motoru. Přišel jsem na to náhodou, když jsem zjišťoval, proč mám od oleje mastný dekl pod motorem (olej prosakoval z plnícího potrubí). Moc nechybělo, aby se ve vaně vyklepala díra skrz. Přitom hadicová spona mezi plastovou trubkou a gumovým kolenem byla otočená ostrou stranou směrem k PP kolu. Nalepil jsem tlumení na vanu i na trubku a zatím je klid.
Květen 5Kvě 5 @shrek_85 Ty máš vanu jen tak holou? Já ji mám obalenou jakousi izolací. Jakýsi papír s vatou, nebo co to je. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l103660c-viko-pro-olejovou-vanu-skoda-19610.html Edit: pardon, myslel jsem že se jedná o 1.6 TDI CR. Smazal bych svůj příspěvek, ale nejde to. Upraveno Květen 5Kvě 5 od jipol57
Květen 6Kvě 6 @jipol57 Moje chyba. Nevšiml jsem si, že tohle téma je o Fabii druhé generace. Tam pasuje ten ochranný kryt, jak píšeš. Já mám Fabii první generace s motorem 1.9 TDI PD (rok výroby 2005), kde na vaně žádný takový kryt není. Upraveno Květen 6Kvě 6 od shrek_85
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.