Přejít na obsah

Delší chod brzdového pedálu a posilovač


carom

Doporučené příspěvky

Zdravím vespolek,

řeším teď takovýhle problém: hned po koupi staršího Supa se mi zdálo, že brzdovej pedál má lehce delší krok, než začne auto brzdit. Nic dramatickýho, jen oproti předchozí laguně (která brzdila excelentně: stačilo položit nohu na pedál a okamžitá reakce) to byl znatelný rozdíl. Nicméně jsem si zvykl a dá se to. Jen někdy, když je potřeba jen lehce ťuknout na brzdy, zavzpomínám na renault. Myslel jsem, že je to zavzdušněný, a tak jsem nechal vyměnit brzdovku a dvakrát to nechal v servise odvzdušnit. Ale nic, pořád stejný. Dál jsem to neřešil. Jen mi bylo divný, že když pedál párkrát lehce prošlápnu (mírně, přes těch pár „hluchejch“ cm), tak se situace na chvíli zlepšila a byla téměř ideální. Pak to bylo zase jako předtím. Občas jsem toho využíval, když jsem měl náladu, tak jsem např. při delším klesání párkrát lehce poklepal a měl jsem to připravený na brždění. Chci zdůraznit, abych nedostal vynadáno, že jezdím s vadnými brzdami, že brzdy jsou ok a spíše se jedná o takovej ne 100% komfortní ideál. No, a teď se dostávám k tomu, co mě přimělo se tady dotázat. Po delší době jsem si opět předem lehce „našlapal“, když v tom pedál ztuhnul a bylo potřeba jej pořádně silou stlačit, aby auťák brzdil. Pedál se nepropadl, jen asi nebyl funkční posilovač. Jako člověk se základním zdravým technickým rozumem si říkám, že tím pumpováním jsem vyčerpal podtlak v posilovači a ten se nestačil rychle zase vytvořit. Ok, ale dřív to nedělalo. Takže, co to může být? Nějaká zacpaná, prasklá hadička, nebo nějakej ventilek. Co myslíte? Ještě dodám, že když brzdím normálně (tj. bez poklepání, to jsem dělal jen výjimečně), tak to zatím brzdí, jak má. Tj. se standardním posilovacím účinkem. Díky Petr J

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Volný krok pedálu je daný JEN velikostí vůle mezi destičkami a kotouči (bubny). V Na předních s tím nic udělat nejde, na zadních bubnových může špatně vymezovat vůli samostav. Takže:

 

1) zatáhnout ruční brzdu - tím se vymezí vůle mezi zadními čelistmi a bubnem, ale udělá se vůle mezi zadním brzdovým válečkem a čelistí

2) sešlápnout brzdu - tím se vymezí vůle mezi zadním brzdovým válečkem a čelistí

3) znovu (po druhé) šlápnout na pedál - krok pedálu bude daný jen vůlí mezi předními destičkami a kotoučem, takže pokud dojde k výraznému zlepšení, je problém v zadním samostavu.

 

Osobně myslím, že je vůle normální a jde jen o zvyk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mýlíš se.

Vůle: Na předních brzdách (a většinou to tak bývá) bývá problém a to ve dvou kluzných (plovoucích) pouzdrech. Jsou buď zatuhlé, nebo naopak už vydřené. Obojí způsobuje propad pedálu (za podmínky, že hlavní brzdový válec je v pořádku). Obojí jde vyřešit: zatuhlé rozhýbat a promazat (použít vazelínu na vyšší teploty, třeba měděnku), ev.vyměnit, vydřené způsobují příčení brzdového třemu-vyměnit. Také umí zatuhnout přímo brzdový váleček. Způsobuje to většinou vadná prachovka na něm. Opět ideálně zrepasovat-rozhýbat. Prodávají se na to repasovací sady - běžně dostupné do pětistovky

Další, v čem se mýlíš je samostav: na Superbu není !!! Nejsou tam bubny, ale jen kotouče a vůle se vymezuje přilehnutím destiček ke kotouči - stejný systém jako na předku. Ruční brzda je přitom řešena přímo přes třmen kotoučové brzdy

Ohledně tvrdého pedálu: většinou neodejde posilovač, ale opravdu to bývá netěsností v podtlakových trubičkách (jak píše manoto). Nejčastěji hned na posilovači to gumové těsnění - vypáčit a zkontrolovat. Před montáží zpět namazat vazelínou (půjde tam i lépe). Nutná je kontrola celého podtlaku - tedy přes regulátor turba až k turbu. Trubičky jsou plastové a rády praskají v napojení. Nemusí se měnit, stačí uříznout-tedy zkrátit, pak nahřát a znovu napojit. Nějaké délkové vůle tam většinou jsou...

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Na Superbu na zadních kotoučových brzdách samosta v. Je to šroubovice v pístku, kdy se při opotřebovávání destiček píst posunuje víc a víc ven.

Zvětšení kroku brzdového pedálu dělají také hrany brzdových předních kotoučů, které vznikají při opotřebovávání brzdového kotouče. Když dáte nové brzdové kotouče a destičky, krok je minimální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesmysl. Samostav je na bubnových brzdách a funguje úplně jinak

Vzadu brzdy fungují úplně stejne jako vpředu, prostě se vůle vymezuje házivostí kotouče.

To o čem se malinko zmiňuješ (šroubovice), tak nějak přibližně funguje ruční brzda....

A hrany jsou sice špatně, ale zásadní vliv na chod brzdového pedálu nemají

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolol bych si nesouhlasit a obecně rozšířeným názorem, že se vůle vymezuje házivostí kotouče.

- Brzdová vůle se udělá (brzdy odbrzdí) i na stojícím autě.

- Brzdový píst se vrací i na vymontovaném třmenu.

 

Podle mého názoru zpětný pohyb pístu zajišťuje těsnící "O" kroužek. Má čtvercový průřez a je zamontovaný v drážce, která má lichoběžníkový průřez. Vnější průměr drážky má šikmou stěnu a to zpúsobuje, že "O" kroužek tlačí na píst částěčně axiálně a tato síla vrací píst zpět. viz náčrtek v příloze

 

brzdy těsnění.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...