Zdravím vespolek,
řeším teď takovýhle problém: hned po koupi staršího Supa se mi zdálo, že brzdovej pedál má lehce delší krok, než začne auto brzdit. Nic dramatickýho, jen oproti předchozí laguně (která brzdila excelentně: stačilo položit nohu na pedál a okamžitá reakce) to byl znatelný rozdíl. Nicméně jsem si zvykl a dá se to. Jen někdy, když je potřeba jen lehce ťuknout na brzdy, zavzpomínám na renault. Myslel jsem, že je to zavzdušněný, a tak jsem nechal vyměnit brzdovku a dvakrát to nechal v servise odvzdušnit. Ale nic, pořád stejný. Dál jsem to neřešil. Jen mi bylo divný, že když pedál párkrát lehce prošlápnu (mírně, přes těch pár „hluchejch“ cm), tak se situace na chvíli zlepšila a byla téměř ideální. Pak to bylo zase jako předtím. Občas jsem toho využíval, když jsem měl náladu, tak jsem např. při delším klesání párkrát lehce poklepal a měl jsem to připravený na brždění. Chci zdůraznit, abych nedostal vynadáno, že jezdím s vadnými brzdami, že brzdy jsou ok a spíše se jedná o takovej ne 100% komfortní ideál. No, a teď se dostávám k tomu, co mě přimělo se tady dotázat. Po delší době jsem si opět předem lehce „našlapal“, když v tom pedál ztuhnul a bylo potřeba jej pořádně silou stlačit, aby auťák brzdil. Pedál se nepropadl, jen asi nebyl funkční posilovač. Jako člověk se základním zdravým technickým rozumem si říkám, že tím pumpováním jsem vyčerpal podtlak v posilovači a ten se nestačil rychle zase vytvořit. Ok, ale dřív to nedělalo. Takže, co to může být? Nějaká zacpaná, prasklá hadička, nebo nějakej ventilek. Co myslíte? Ještě dodám, že když brzdím normálně (tj. bez poklepání, to jsem dělal jen výjimečně), tak to zatím brzdí, jak má. Tj. se standardním posilovacím účinkem. Díky Petr J