Jump to content

carom

Uživatel
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

2 Neutral

About carom

  • Rank
    Nováček
  1. Oživím téma: kdy už je větrák zralý na výměnu? Mě po nastartování hučí větrák tak, že je to slyšet. I při lehkém přidání větrák okamžitě reaguje a fučí. Jako by byl napevno. Ale při stojícím motoru jím lze otáčet relativně lehce. Jestliže je tam principiálně nějaká spojka, tak by to do určité teploty mělo bejt klidnější ne?
  2. Já si dycky myslel, že důvodem přerušovanýho pojezdu sedačky u řidiče je bezpečnost. Prostě kdyby třeba se něco opřelo za jízdy o tlačitka, tak aby to řidiče nenacpalo na volant atd.
  3. Zdravím, mám dotaz: Kde (kdo) by mi v Praze (ale klidně i někde jinde, není problém přijet) kvalitně zdiagnostikoval přední nápravu? Klidně i uchem, když tomu rozumí Začíná mi tam bouchat, vrzat, prostě už by to s ní chtělo něco dělat. Ramena jsem měnil cca dva roky zpět, ale tohle bych spíš tipoval na tlumiče a ty různý dorazy atd.
  4. Pomohla výměna baterie. Na dálku šlo zamykat a otevírat kufr, jen ne odemykat. Zajímavé. Mohl by v tom bejt nějakej úmysl výrobce? Asi ne, že by to bylo tak sofistikovaný, těžko. No, teď to zatím šlape. Problém s náhradním ovladačem přetrvává. Nikdo nemá tip??
  5. Zdravím, taky nemůžu dálkou odemknout. Když zmáčknu tlačítko, tak žádná reakce. Auto ani neblikne. Naštěstí jsem nedávno vyndal záslepku a dal tam standardní zámek. Takže do auta se dostanu. Zamykání na dálku jde, i kufr odemknu dálkově tím prostředním tlačítkem. Jen centrální odemykání nejde. Čím to může bejt? Další problém, vyhrabal jsem teda na zkoušku náhradní klíč (je jak novej, léta nepoužívanej). Dal jsem do něj novou baterii. Na první pohled šlape, při stisknutí bliká dioda, ALE ráno je baterečka vybitá. Proč? Je tam možnej nějakej klidovej odběr? To se mi nezdá, spíná se to jen tím odemykacím tlačítkem ne? Tlačítka se normálně procvaknou, lupne v nich a vrátí se do vypnutý polohy. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Díky tomu jsem ani nestačil ještě vyzkoušet tento náhrádní klíč, jestli bude odemykat.
  6. SUP1: čau, co značí pískání serva při rejdu? Špatnej klíňák?
  7. Je pravda, že P - J se na tempomat již jet nedá, resp. tak aby to mělo nějaký opodstatnění. Hlavně v pátek se jede v levym cca 120. Zajímavý je, že dříve se člověk vymotal z Prahy a čím dále byl od ní, tak se provoz zmenšoval a před Jihlavou to celkem šlo. V poslední době se jezdí max. cca 120 km/h v levym (občas se výjimka najde), do pravýho se nikomu nechce. No a ta cca poslední čtvrtina před Jihlavou už není žádná idylka, spíš to navíc zase houstne. Ta tvoje spotřeba je slušná, to je ten motor o tolik úspornější? Já, když jedu vyloženě na spotřebu (výjimečně), tak se dostanu jen tak tak na cca 5,8. Navíc mám pocit, že je to už takový kontraproduktivní. To bych musel jet možná tak těch 110-120, ale nějaký 4,9 - nereálný.
  8. Tak taky něco přihodím. Záleží i na detailech, i když je samozřejmě otázka, co je to detail:) Já např. mám rozdíl, jestli jedu na D1 směr Praha-Jihlava (větší spotřeba), než Jihlava-Praha. Řekl bych, že směr Jihlava je "více do kopce" (jede se na Vysočinu) - a tím pádem záleží na profilu dálnice. Dále je důležité to slovíčko "tempomatových". Jestli tam dám tvrdě 150 a dál nic neřeším, tzn. včetně těch delších stoupání, spotřeba je citelně větší. Jestli dám tempomat 150 a při stoupáních mírně snížím (což většinou dělám, když se mi chce) je to na spotřebě znatelný. Vliv má i hustota provozu, to je jasný, pokud je větší, nemá tempomat (150) smysl. Dramatický rozdíl je plný-prázdný auto, to je bez debaty. Jezdím pravidelně P- J a zpět a spotřeba 6,2 - 7 dle nálady a výše vyjmenovaných parametrů. Mám ale S1, 96 kW, automat. Mě ta spotřeba připadá dobrá, nevím ale, jak SII a tenhle motor jezdí. Srovnání mám s BMW 3.0 TDI, 160 kW, automat, a tenhle auťák je schopen jet v pohodě s menší spotřebou, než můj. Pokud se ale kontrolujete, což, přiznám, je celkem složitý. Ale i jestli na to celkem šlapete, tak jste lehce přes 7 a při stejný rychlosti by byl S1 jinde.
  9. ok, díky za detailní návod. Ještě sehnat novej díl a dám se do toho.
  10. Zdárek, taky se mi netočí sahara na klimě. Zatím jsem se na to díval zběžně a připadá mi, že tam není žádnej prostor na demontáž. Supe, co vše se musí oddělat při té minimalistické verzi? Samotná sahara drží na nějakejch šroubech, kolik, kde? Koukal jsem do manuálu a o tomto díle (sahara) jsem nenašel ani zmínku (kapitoly klimatizace, el. zařízení, nikde nic). Dále, chladičovkou myslíš samotnej chladič chladící kapaliny?? Díky Petr J.
  11. Zdravím vespolek, řeším teď takovýhle problém: hned po koupi staršího Supa se mi zdálo, že brzdovej pedál má lehce delší krok, než začne auto brzdit. Nic dramatickýho, jen oproti předchozí laguně (která brzdila excelentně: stačilo položit nohu na pedál a okamžitá reakce) to byl znatelný rozdíl. Nicméně jsem si zvykl a dá se to. Jen někdy, když je potřeba jen lehce ťuknout na brzdy, zavzpomínám na renault. Myslel jsem, že je to zavzdušněný, a tak jsem nechal vyměnit brzdovku a dvakrát to nechal v servise odvzdušnit. Ale nic, pořád stejný. Dál jsem to neřešil. Jen mi bylo divný, že když pedál párkrát lehce prošlápnu (mírně, přes těch pár „hluchejch“ cm), tak se situace na chvíli zlepšila a byla téměř ideální. Pak to bylo zase jako předtím. Občas jsem toho využíval, když jsem měl náladu, tak jsem např. při delším klesání párkrát lehce poklepal a měl jsem to připravený na brždění. Chci zdůraznit, abych nedostal vynadáno, že jezdím s vadnými brzdami, že brzdy jsou ok a spíše se jedná o takovej ne 100% komfortní ideál. No, a teď se dostávám k tomu, co mě přimělo se tady dotázat. Po delší době jsem si opět předem lehce „našlapal“, když v tom pedál ztuhnul a bylo potřeba jej pořádně silou stlačit, aby auťák brzdil. Pedál se nepropadl, jen asi nebyl funkční posilovač. Jako člověk se základním zdravým technickým rozumem si říkám, že tím pumpováním jsem vyčerpal podtlak v posilovači a ten se nestačil rychle zase vytvořit. Ok, ale dřív to nedělalo. Takže, co to může být? Nějaká zacpaná, prasklá hadička, nebo nějakej ventilek. Co myslíte? Ještě dodám, že když brzdím normálně (tj. bez poklepání, to jsem dělal jen výjimečně), tak to zatím brzdí, jak má. Tj. se standardním posilovacím účinkem. Díky Petr J
  12. já jsem kupoval přesně z těch stránek, jak píše SUP1. Origo zámky nejsou slyšet,jen to cvakne. Tento vydá mírně slyšitelný zvuk, přirovnal bych to, jako když mokrým prstem přejedeš po skle. Asi to je motorek, ale fakt mírnej. Řekl bych, že kdyby se na to člověk nesoustředil, tak to neslyší.
  13. Co jsou jemné vibrace u diesla? Já s automatem, když zastavím, tak se zařazeným D motor prostě vibruje, ale přičítám to typu motoru a že je zařazenej "kvalt"
  14. 14 otáček je teda nějak moc. Ale tři je málo, to je fakt a taky, když jsem vytáčel nad návodní limit, tak jsem byl nervní, kdy něco spadne, ale pohoda. Dráty jsem nemusel odpojovat, celej agregát jsem opřel vedle dveří, tak jak byl a zámek vyměnil. Trochu mě naštval ten nejtek - proč tam nedali šroubek? Jedinej rozdíl je nyní v tom, že zamykací kolíček zalejzá víc do dveří, v podstatě zaleze celej, nekouká kousek jako předtím a jak zbývající dveře.
×
×
  • Create New...