Přejít na obsah

divné chování MPI motoru


georgoz

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Tak jak psal Tomáš, vyčistit klapku, když to nepomůže, tak vyčistit trysky, ale ultrazvukem, ale ne hodináři, existuje INSU přístroj, který dokáže zároveň pohybovat vstřikovači, takže se vyčistí i uvnitř, vstřikovače na Fabii mají strašně jemné trysky/3/, a znám případy, že i po 40 00 km už motor blbne, pořád je to o palivu...TAK JAK SE DAJÍ VYČISTIT VSTŘIKOVAČE NAFTOVÉ, TAK JDOU I BENZÍNOVÉ, NĚKTERÉ SERVISY MAJÍ TYTO PŘÍSTROJE OD FA BOSCH, ALE RADŠI VYMĚNÍ ZA NOVÉ, PROČ ČISTIT VSTŘIK ZA CCA 500 kČ, KDYŽ TAM DAJÍ JEDEN ZA 2500 KČ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém jsem popsal v příspěvku ze dne 5.1.2007 "Škubání motoru 1,4 16V 74kW". Závada byla skutečně v oxidaci. Od této primitivní opravy jsem najel už přes 3tis.km v úplné pohodě. Předtím jsem se doslova trápil a objížděl servisy a platil a platil! Později jsem na základě poznatků některých diskutujících přešel na trvalé tankování benzínu Shell. Jízda se zdá klidnější, spotřeba nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pomohla výměna rozvodů a taky palivového čerpadla. Viz foto : čerpadlo po 6 až 7 letech provozu.

Např. spodní sítko bylo plné drobného bordílku a povrch je zanesen mazlavým sajrajtem.

Po výměně čerpadla startuje na teplej motor výborně.

post-6730-1210840044_thumb.jpg

post-6730-1210840064_thumb.jpg

Editováno: , autor: per
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

měl jsem přesně to samé, och ty nechutné vibrace. A jak píšou pánové je určitě dobré tankovat u Shellu.

Ale ještě jsem vyměnil nebo "doladil" tímto :

vyčištění klapky (40%)

dotáhnutí a doplnění 2x matic na výfukovém potrubí (20%)

rozvody (cca zlepšení 10-15%)

svíčky DOR15LGS (cca do 5%)

palivo (max do 5%)

olej + filtry (max do 5 %)

úprava SW řj (na volnoběh nevidím moc rozdíl)

Doufám že to trochu pomůže....., ale ještě něco malinkýho k dokonalosti by to chtělo ...... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšu sem, protože to sedí k nadpisu.

U fabie 1,4/50kW se mi projevuje poškubávání (vynechávání) motoru při zatížení v nižších otáčkách (kolem 2000). S postupem času se to objevuje častěji. Nejvíc je to při razantnějším sešlápnutí plynu po předchozím brzdění motorem. Když je auto studené, nedělá to. Zdá se mi, že přechodová oblast z nízkých otáček taky už není co bývala :-). Kde byste hledali problém? Doporučili byste mi navštívit Cimbu v Sukoradech - dělá i takovéhle opravy?

Škrtící klapku jsem čistil - stylem stříkání spreje (Wurth) přímo na klapku. Nijak výrazně se to nezlepšilo.

Dík za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Taky mám podobný problém. Elektronika motoru žádnou chybu nehlásí, ale auto vůbec nechce zrychlovat a je to takový udušený. Je to motor 1,4 MPi 50kW, najeto 120 tis. km. Mohl by to být palivový filtr? Škrtící klapku jsem už vyčistil, je tam řj od sportmotoru se kterou to v jiným autě jezdilo bezvadně. Čidlo teploty to nejspíš nebude, problémy se startováním nejsou. Poradíte mi čím by to mohlo být? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikdo jste nenapsal jestli mate vymenene svicky a vzduchovy filtr. Ja osobne menim svicky kazdych 15tis. a jel jsem s toutez fabii 50kw mpi co mela najeto od vymeny svicek 50tis a po vymene to bylo uplne neco jineho. Original svicka stoji cca 60kč tak bych zacal tim. Nez hledat chybu nekde jinde... vetsinou i dira v pedale zmizi pouhyma svickama... Nezapomenout na ten vzduch filtr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikdo jste nenapsal jestli mate vymenene svicky a vzduchovy filtr. Ja osobne menim svicky kazdych 15tis. a jel jsem s toutez fabii 50kw mpi co mela najeto od vymeny svicek 50tis a po vymene to bylo uplne neco jineho. Original svicka stoji cca 60kč tak bych zacal tim. Nez hledat chybu nekde jinde... vetsinou i dira v pedale zmizi pouhyma svickama... Nezapomenout na ten vzduch filtr...

neviem ake presne sviecky idu do 50kW verzie, ale do 47kW verzie idu sviecky za 250 Sk/kus, NGK (specku neviem), a ma ich tam vyse 55tkm a nepozorujem ziadny rozdiel mediz novou fabiou s tisickou na konte a mojou fabiou (obe rovnake motorizacie)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem na to přišel, závada odstraněna. Motor měl chip od sportmotoru a slícované sací potrubí a pořád to byla líná mrcha. :feve: Zkontroloval jsem čidla teploty vody, teploty a tlaku vzduchu, zapalovací lištu a čidlo klepání, všechno ok. V dílenské příručce jsem objevil větičku, že pokud se po elektrické stránce zdají všechna čidla ovivňující zapalování a vstřikování vpořádku, má se povolit a znovu utahnout předepsaným momentem (20Nm) čidlo klepání. Já jem to udělal a ejhle, motor jde jak víno!! Doporučuju to všem co maj podobný problém i když se k tomu čidlu blbě může, efekt je značný, alespoň u mě teda byl. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už jsem to jednou řešil..

Než se motor ohřeje, tak mi moje 1.4 mpi pocukává.. když se motor zahřeje, šlape jako hodinky. Tenkrát jsem měnil hodně věcí.. olej, svíčky, vzduch. filt a problém byl fuč, ale už je to tu zase (po roce), a tak nevím, čm by to mohlo být.. Jo, tankuju dobrej benzín, tím to není,ani bych neřekl, že někdy bylo..

děkuju za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem na to přišel, závada odstraněna. Motor měl chip od sportmotoru a slícované sací potrubí a pořád to byla líná mrcha. :feve: Zkontroloval jsem čidla teploty vody, teploty a tlaku vzduchu, zapalovací lištu a čidlo klepání, všechno ok. V dílenské příručce jsem objevil větičku, že pokud se po elektrické stránce zdají všechna čidla ovivňující zapalování a vstřikování vpořádku, má se povolit a znovu utahnout předepsaným momentem (20Nm) čidlo klepání. Já jem to udělal a ejhle, motor jde jak víno!! Doporučuju to všem co maj podobný problém i když se k tomu čidlu blbě může, efekt je značný, alespoň u mě teda byl. :)

Zdarec a kde to čidlo najdu a dotahovals jsi ho fakt momentakem nebo jen tak s citem?

Prosim te mohl bych te poprosit o foto jak to čidlo klepani vypada?diky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...