Tonda-B Vloženo 23. Květen 2016 Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 Dobrý den, nevíte někdo jaký má tenhle motor blok? Jestli má tenhle hliníkový blok nikasil nebo nalisované ocelové vložky. Mně začal jeden píst za studena klepat (přestož jsem nikdy nejezdil na plyn). Tak bych chtěl vědět jestli to půjde převrtat a vyhonovat, nebo jestli je to velký problém - pokud je tam nikasil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 23. Květen 2016 Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 (editace) Určite to je celohlinnikový blok resp. nejaka zliatina hlinika. čiže vložky sú tam neni. Na 90% je to problém piestu nie bloku, tak isto ako na 1.4kach. Editováno: 23. Květen 2016, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 23. Květen 2016 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 Já nemyslím samostatné vložky jako třeba měla Fabia I 1,4 8V, ale tenkostěnné vložky nalisované do hliníkového bloku při výrobě. Prostě jestli je povrch válců železný, nebo jestli je to nějak - nikasilem - upravený povrch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 23. Květen 2016 Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 Jseš si jistý, že klepe píst? Mně za studena klepe 1.6 také a už dlouho, ale žiju v tom, že jsou to zdvihátka ventilů a je to u těchto motorů normální, pokud to klepe jen za studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 23. Květen 2016 Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 Já nemyslím samostatné vložky jako třeba měla Fabia I 1,4 8V, ale tenkostěnné vložky nalisované do hliníkového bloku při výrobě. Prostě jestli je povrch válců železný, nebo jestli je to nějak - nikasilem - upravený povrch. Tak to potom neviem, myslím že to má len upravený povrch, koľko máš na tom motory nabehané ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 23. Květen 2016 Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 rkonf: to u těchto motorů normálníJá mám najeto 50 000 km a také se mi zdá, že se klepání u studeného motoru začíná prodlužovat. Dříve to bylo tak 20 sekund po startu, dnes je to slyšet i po minutě. Spíše na volnoběh, při přidání plynu to zmizí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 23. Květen 2016 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2016 (editace) Najeto má 54 tis. km a na vybranou byly 3 možnosti: - klepání Vanosu na vačkovém hřídeli sacích ventilů - hydrozdvihátko - přidřený píst, který se klopí v horní úvrati na pístním čepu z jedné strany na druhou Ty první dvě věci by reagovaly na výměnu oleje. Aspoň podle mých dosavadních zkušeností. Místo 10W-60 (Castrol TWS) jsem teď použil 5W-40 (Millers CFS) a nezměnilo se nic. Průběh je pořád stejný: - ráno nastartuji a skoro 30 sekund to klepe - postupně méně a méně a víme, že písty se ohřívají velmi rychle. Přidáním plynu to nemizí, jen vzroste frekvence klepání. - v průběhu dne už to neslyším - i když motor neběží třeba 3 hodiny a je jakože vychladlý, když ho znovu startuji. Po 6 hodinách to zaklepe tak 3 sekundy a je ticho. - za jízdy po dálnici, po městě, nebo na místě na volnoběh je motor naprosto tichý a bez jakéhokoliv mechanického pazvuku. Editováno: 23. Květen 2016, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 (editace) Prosím ťa, prečo tam leješ olej s viskozitou 10W-60? Ten Castrol je síce kvalitný, ale pre takýto motor úplne nevhodný. Toto sa dáva do okruhových áut ktoré jazdia vytrvalostné preteky, alebo ho používajú Subaristi do upravených Impreza STi (a aj tam zbytočne). To isté platí o Millers Oils CFS 5W-40. Tiež veľmi kvalitný olej, a aj keď viskozita už je "v normále", stále to je ako sviniam perly hádzať. Editováno: 24. Květen 2016, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Tonda-B: Viděl bych to na ty zdvihátka. Dělají to 1.6 i 1.4 a je to v souladu s návodem k obsluze viz obrázek. Výměna oleje u mě také nepomáhá a kdysi tu někdo psal, že zdvihátka nechal vyměnit a za pár tisíc km byl zvuk zpět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 24. Květen 2016 Sdílet Vloženo 24. Květen 2016 Tonda-B: Urob video, nech vieme čo myslíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 27. Květen 2016 Sdílet Vloženo 27. Květen 2016 Tlak oleje k vymezení vůle ventilů se přece musí vytvořit během několika sekund po nastartování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 27. Květen 2016 Sdílet Vloženo 27. Květen 2016 Mám rovnaký názor, neviem ako to je na 1.6ke ale na dvoch 1.4kach čo máme doma tak sa to po naštartovaní behom pol sekundy vymedzí a je potom ticho resp. potom je už počúť na mojej 1.4ke piest jak si poklepkáva trochu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 28. Květen 2016 Sdílet Vloženo 28. Květen 2016 No mělo by to tak být, že po natlakování hydroštely přestanou klepat. Ale z nějakého neznámého důvodu, si u některých výše jmenovaných motorů, klepou ještě o nějakou chvíli déle. Projděte si internet, není to úplně neobyklé a nejen u těchto motorů. Bohužel, výměna hydroštelů to na delší dobu nevyřeší. Zkoušel jsem i přísadu od Liqui Moly, ale úspěch se nedostavil. Tak jezdím, neřeším. Jede to a olej to nežere. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jerin Vloženo 24. Únor 2021 Sdílet Vloženo 24. Únor 2021 Tak jsem to měl přesně jak popisujete víš. Při asi 70000km jen klepaní než se to zahřálo a zhoršovalo se to . po 170000 kov na kov třetí válec klepal na hlavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.