Atrani Vloženo 24. Únor 2017 Sdílet Vloženo 24. Únor 2017 Vypadá to dobře, ale facelift je podle mě silné slovo. Spíš to působí jako příplatková volba světel v konfigurátoru. Na druhou stranu jsem samozřejmě rád, protože o to pomaleji bude stárnout naše "stará" verze. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 Za mě tři válce nikdy! Po zkušenostech s HTP jsem vyléčen na hodně dlouho, je to zvěrstvo a snad ten prašivej zvuk nemůže změnit ani turbína. Klidně litr, ale musí tam být čtyři hrnky. Tak to bude v budoucnu s výběrem motorizace zajímavé a asi nebudu sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 (editace) Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Ty "nové" bixenony s led a zadnimi led si ŠA nechá zaplatit tak že za plnou výbavu s 1.4TSI si klidně sprostě řekne kolem 550tis a to tam nebude dual klima, automatické dojezdy sklopné zrcátka, osvětlení při výstupu z auta, atd... Už jen to jak dlouho Seat nabizí fullLED světla To co teď nabídne Rapid tu mělo být dávno. Editováno: 25. Únor 2017, autor: Kucis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 před 2 hodinami, Dodi 15 napsal: Za mě tři válce nikdy! Po zkušenostech s HTP jsem vyléčen na hodně dlouho, je to zvěrstvo a snad ten prašivej zvuk nemůže změnit ani turbína. Klidně litr, ale musí tam být čtyři hrnky. Tak to bude v budoucnu s výběrem motorizace zajímavé a asi nebudu sám. První HTP mělo trošku neduhy, ale nemůžu si pomoct, po odladěný to je skvělý motor do města nebo na krátký vzdálenosti - na což byl také určen. Párkrát jsem v tom jel a celkem to s autem cvičilo. 1.0TSI, je ve všem ( krom asi projevu a kultivovanosti ) lepší jak 1.2TSI. Fakt ten motor je dobrej. Ideální do Fabie a CitiGo. Do Rapidu jako základní motor ještě dejme tomu, ale jinak nikam. Problém není v motoru, ale v jeho umístění... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 25. Únor 2017 Sdílet Vloženo 25. Únor 2017 před 5 minutami, Kucis napsal: Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Ty "nové" bixenony s led a zadnimi led si ŠA nechá zaplatit tak že za plnou výbavu s 1.4TSI si klidně sprostě řekne kolem 550tis a to tam nebude dual klima, automatické dojezdy sklopné zrcátka, osvětlení při výstupu z auta, atd... Už jen to jak dlouho Seat nabizí fullLED světla Škoda je braná jako ten poslední no... Ale lepší se to. Ono jim za chvíli dojde, že Seata neustále zachraňovat nejde - ač se mu ten snad po 8 letech poprvé daří a že lidé chtějí něco jiného než VW. Problém Rapidu je ten, že je to takový auto mezi. Je velký, ale nemá nejmodernější technologii, má být levný ale není... Jeho přímá konkurence mu ani omylem nemůže konkurovat - akorát cenou Je v dost blbý pozici... Já osobně než Rapid v plný palbě, vezmu radši Korejce... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 (editace) Já teď koukám co budu za půl roku po Rapidu kupovat a zatím se mě líbí Leon FR. (cenou je o 30tis dražší než plná výbava Rapida) Golf je cenou jinde. Rapida do výběru prostě nedám poměr cena/výbava/motory. Když jezdíme na kola a auto je naložené tak má prostě ta 1.2TSI co dělat. Zas když jezdím do práce a nebo dálky (bez dálnice) tak oceňuji spotřebu za 5,1-5,4l. Jinak v O3 bude do konce roku ta nová 1.5TSI EVO a co jsem četl tak žádná sláva. Takže v Rapidu jako náhradu za 1.4 TSI nejspíš trhat prodejní rekordy nebude (leda že by byl 6st manuál). Editováno: 26. Únor 2017, autor: Kucis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 kde jsi četl že žádná sláva co se týče 1.5TSI ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Mrkni na tohle video test Golfu. Najdi si i testy na AUTO.cz Na to jak to bylo prezentováno že to bude technologicky ultramegahypesupr motor tak je to spíše vše děláno pro splnění EU (akcelerace o 0,1 pomalejší a spotřeba papírově o 0,4l nižší). Jinak i spojení s DSG 7st má stejný neduh jako s 1.4TSI ale to je spíš problém konstrukce DQ200. No a pak se dozvíš že s tím autem jezdí za 6,5-7l chápu že až se ten motor zajede a bude to dlouhodobější test tak bude spotřeba nižší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 (editace) nj, ale on ten ultramegahypesupr motor má být až verze bluemotion která má Millerův cyklus a turbodmychadlo VGT... Jo, nebude to závoďák, ale měl by fakt jezdit za málo a chovat se dobře.. Edit: jinak je divný, na garáži se jim nelíbí jak nereaguje na plyn, jak je horší jak 1.4 a na auto.cz zase že reaguje hned a že je lepší jak 1.4 Editováno: 26. Únor 2017, autor: Rypicong Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Copak existuje 1.5 TSI bez VGT a ostatních "vylepšení"? A bude vůbec v Rapidu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Není, 1.5TSI má vždy tyto vylepšení. Millerův cyklus potřeboval navýšení o 0,1 proto 1.5 a VGT je novinka pro maloobjemové motory. Nečekám od toho RS ale aspoň lepší dynamiku a spotřebu . Zatím takové info není že by se plánoval ale jelikož ŠA chce optimalizovat (ehm VW) tak 1.4TSI bude muset něčím nahradit tak jako 1.0 TSI nahradila 1.2TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 tak napište na auto.cz že píšou kraviny... http://www.auto.cz/vyzkouseli-jsme-volkswagen-golf-1-5-tsi-evo-novy-motor-je-famozne-tichy-a-ma-riz-103237 olkswagen nabídne dvě verze tohoto motoru (96 a 110 kW), avšak ta výkonově slabší, která nese označení Bluemotion, se zatím nevyrábí. Bluemotion dorazí s rozšířenou funkcí setrvačné jízdy, kdy se motor po uvolnění pedálu plynu kompletně vypne, což dosud známe pouze z hybridních modelů. Automobilka slibuje snížení reálné spotřeby až o 0,4 l/100 km jenom díky tomu to systému a až o litr nižší spotřebu ve srovnání se 110kilowattovou verzí. Dlužno dodat, že zmíněný Millerův cyklus a turbodmychadlo VGT má pouze verze Bluemotion. Silnější pracuje v Ottově cyklu a musí si vystačit s „klasickým“ turbodmychadlem. A přesně tento motor jsme si okamžitě vzali na paškál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 (editace) aha asi nějaká změna, já četl při uvedení toto asi mezitím udělali dvě verze 1.5TSI Na vídeňském motorářském sympoziu odhalil Volkswagen detaily o svém novém motoru 1.5 TSI, který nese označení „EA211 TSI evo“. Oproti stávajícím čtyřválcům 1.4 TSI slibuje VW úsporu až jednoho litru paliva na 100 kilometrů s tím, že to nebudou jen hodnoty z laboratoře. Řada technických řešení má totiž zajistit, že novinka bude velmi efektivní v širokém rozsahu jízdních režimů. Aby tomu tak bylo, je EA211 TSI evo opravdu neobvyklou přehlídkou špičkové motorářské techniky, ve velkosériovém motoru mnohdy použité vůbec poprvé. Motor tak například dostane turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek, povrch válců je upraven metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), využívá takzvaný Millerův cyklus a z motoru 1.4 TSI ACT přebírá funkci vypínání poloviny válců. Motor využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1 a zcela přepracováno bylo jeho chlazení. Systém přímého vstřikování paliva CommonRail pracuje s tlakem 350 barů. Jednou z významných inovací je zmíněná aplikace turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Tuto techniku již sice používá celá řada větších a výkonnějších agregátů a vcelku obvyklá je u turbodieselů, ale u mainstreamové zážehové jednotky je takové turbodmychadlo použito poprvé. Lopatky turbíny se elektricky nastavují tak, aby se i při nízkých otáčkách motoru turbodmychadlo roztočilo co nejrychleji. Oproti stávajícímu motoru 1.4 TSI (ve verzi s 92 kW) je nový agregát 1.5 TSI schopen se k maximálnímu točivému momentu dostat z částečné zátěže o 35 % rychleji. Efektivnější přeplňování tu má svůj významný důvod. Tím je práce motoru v takzvaném Millerově cyklu. Ten funguje tak, že se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu. Aby nebyl ve válci vzduchu nedostatek, dodává ho sem právě přeplňování. Millerův cyklus je vlastně i důvodem, proč má motor tak vysoký kompresní poměr. Při fázi stlačení totiž vlastně tohoto kompresního poměru dosahováno není, 12,5:1 je spíše poměr expanzní. Právě kvůli aplikaci Millerova cyklu nejspíš došlo i k navýšení objemu agregátu o jeden decilitr oproti předchozí generaci. Editováno: 26. Únor 2017, autor: Kucis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 jo, ještě v létě se tak psalo že to budou mít všechny, ale není tomu tak. 1.5TSI ve většině aut bude jenom tišší, kultivovanější 1.4TSI s lepší odezvou na plyn a trošku menší spotřebou i se rojí spekulace, proč VGT a Millera dostanou až motory později a proč ty méně prodávané Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Pak nechápu proč na AUTO.CZ píšou že 1.5TSI evo je kompletně nová když je to jen upravená 1.4TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 to nevím jaký je konstrukčně mezi nima rozdíl... ale tahle první 1.5TSI dle mého názoru bude jenom vyplňovat mezeru, před novou érou motorů. maj to vymyšlený dobře. Hlavní základní motor se bude hezky testovat ve většině aut a úsporné vychytávky v úsporných verzích. Pak vezmou jenom tu úspornou verzi, mrdnou k tomu elektromotor a bude super hybrid s malou spotřebou a velmi dobrým výkonem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kucis Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Teď by mě zajímalo co můžeme v Rapidu očekávat za náhradu 1.4TSI. 1.5TSI 110kW a nebo 96kW ...Rapid měl vždy slabší verzi motoru než se dával do Octavie, ale očekávat naopak modernější úspornější variantu? A nebo taky nic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 no, to bude otázka Hlavně 1.4 v Rapidu má DSG jenom kvůli tomu, že se tam manuál nevejde že ? no jsem na to zvědavej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 (editace) před 18 hodinami, Kucis napsal: Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Koncern má nějakou hierarchii a Rapid hraje příslušnou roli. Cheš technologie? Tak na Rapid zapomeň. Hořekovat nad tím, že nejvyšší specifikace s DSG stojí přes půl milionu je dost mimo. Překryvy cen modelů jednotlivých tříd jsou všude. Pokud je tedy z čeho vybírat. 1.4TSI je natolik okrajová a "image" motorizace, že by se vůbec nic nestalo, kdyby tam zůstala do konce výroby a nebo byla vyřazená bez náhrady. Editováno: 26. Únor 2017, autor: bojler 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LUKY-007 Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 (editace) Paci sa mi ako sa Rapid vzhladovo posunul (hlavne interier) za tie roky, a to je len dobre ... (aj ked FL mi nepride ko FL ale len ako vylepsenie existujuceho modelu a nekona sa vylepsenie dizajnu predku, ktory je voci Toledu trosku jednoduchsi ...) Dodnes si pamatam ked som mal zapozicany uplne prvy model tak som ostal v soku z toho kam kvalitou (najma interieru) a dizajnom zostupil a mal som z neho velmi negativne pocity .... Paradoxom je ze niektori clenovia fora sa tu vtedy do krvi bili aky je Rapid super a dokonaly za tie peniaze ... a to ho este mali len objednany . a dnes uz pomaly dobreho slova na Rapid nemaju, pripadne vymenili za iny model, alebo uvazuju pri vymene dokonca o uplne inej znacke.... U mna je to dnes naopak, teraz po FL by som do Rapida uz siel ... keby nebol mimo mojich automobilovych potrieb .... :: NO FLAME :: Editováno: 26. Únor 2017, autor: LUKY-007 doplnenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Podstatné je, co od toho auta kdo očekává. I v roce 2012 byl pro určitý okruh lidí zajímavý. Ale uvedení na trh bylo jaké bylo.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 26. Únor 2017 Sdílet Vloženo 26. Únor 2017 Ten interiér je nakonec nejmenší problém celého Rapidu. Ono paradoxně, to, čeho se lidé nejvíce u Rapidu báli, teď tomu nejvíce věří - viz motor apod. Největší současný problém Rapidu je cena... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 27. Únor 2017 Sdílet Vloženo 27. Únor 2017 Postupně ceny rostou všude, někde i dost výrazně. Naposled Rapid rostl na jaře 2015, Fresh pak dostal obratem i rozšíření výbavy (zadní senzory a "winter" paket). A prodeje jsou po tom i po příchodu Fabie III víceméně stabilní. Osobně čekám mírný růst ceny a doplnění výbavy po vzoru Octavie. Ta přišla o základní motory a (nejen) při faceliftu zdražila. Takže místo tam je. No a byť tuším ještě není zveřejněný pořádný ceník nejlepšího českého combi a snu řidičů, tak ani tam už nějakou dobu tolik netlačí na pilu. Bylo by naivní čekat, že v době konjunktury se bude prodávat za ceny roku 2013. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 27. Únor 2017 Sdílet Vloženo 27. Únor 2017 to nikde netvrdím, že by se mělo prodávat za ceny z roku 2013 On taky v jednu chvíli ( v roce 2013 ), měl Rapid menší cenu a lepší výbavu, jak v roce 2014 Ale to není důležité. Důležité je, co Rapid představuje a za jaké ceny se prodává. Má to být levné auto a je i tak postavené. Bohužel cena tomu neodpovídá né v rámci Škodovky, ale v rámci konkurence. PS: Já jsem si třeba zkusil teď nakonfigurovat aktuální Fresh, s tím co mám z roku 2014. Cena je o 30tis více, ale výbava nepřibyla... Pokud nepočítám novější elektriku, swing, kryty sedaček apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 27. Únor 2017 Sdílet Vloženo 27. Únor 2017 Prvně výbavu neměl, pak měl, pak neměl, zdražilo se a pak zase ta zmíněná přibyla. Ve stručnosti 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.