Přejít na obsah

Automatický spínač světel - neoriginální řešení Made in PRC


miklisek

Doporučené příspěvky

Modul mám dorábaný made in China, len som vymenil spínač z VW čo bol súčasť modulu s červeným podsvietením za originál Škoda prepínač. Bolo treba aj vymeniť kábliky z modulu do prepínača medzi sebou na zapínanie predných a zadnej hmlovky. Je to tu popísané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jak jsem včera zjistil, tak spínač (nebo modul) neumí při přepnutí mechanického spínače do polohy obrysovek vypnout DLR, to zhasne až při přepnutí na potkávací světla. Takže blokovací relé bude nutností tak jako tak, aby to vyhovovalo předpisům. Takže mám objednáno: relé 4H0 951 253 C - identifikační číslo 646, držák dvojitého relé 4H0 937 592 a piny 000 979 021E. Relé půjde do volné pozice v reléovém boxu.

200510_x800.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklisek, ten rozpínací kontakt relé jednoducho zapojiť paralelne  k vypínaču DLR. Ale ide to aj tak ako si písal, cez poistku a jeden kontakt vypínača DLR. Relé tam môže byť akékoľvek automobilové na 12V, rozpínacie, kontakty na 15A. Asi to prerobím aj ja, relátok mám takých plno. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paralelně k vypínači asi ne. To by nemělo přeci smysl. Sériově. Já volím originální relé 646 proto, aby bylo v reléové desce a nemusel jsem řešit uchycení a nevypadalo to dodo. Jasně, je to asi dražší, ale bude to vypadat jako profi řešení, jak to mám rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 9. 2016 at 6:58, miklisek napsal:

No v české legislativě to není nikde uvedeno, ale právě v tom EHK předpisu o technických podmínkách, na který se odvolává náš zákon o technickém schvalování vozidel do provozu, to právě v bodě 6.19 a 6.2.7.6.2 uvedeno je, že svítit mohou.

Jenže nač dráždit hada bosou nohou, nadřazen je zákon o provozu na pozemních komunikacích a všeobecný názor, léta prezentovaný a konec konců i automobilkami i akceptovaný a promítnutý do homologace vozidel s výjimkami Audi nebo BMW, které z výroby i některých aut obrysovkami svítí. Ale to se tu už několikrát probíralo a to bychom byli už OT.....

Navíc to naše PRC řešení není homologované a určitě nesplňuje parametry přílohy 12 EHK č.48, co se týká citlivosti... A kvůli těm spínaným parkovačkám půjde auto spínač dočasně pryč, až nastane doba kontroly na STK.

Našel jsem stanovisko MDČR k denním světlům http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/F14EBACC-C580-4B1F-928B-A1FE7A6937C2/0/DENNISVITILNY_1.doc . Je to sice jen slovíčkaření, ale věta - svítí i samostatně bez obrysových světel by se dala interpretovat jako - svítí s obrysovými světly nebo samostatně. To i je z češtinského hlediska důležité. Ovšem jak si to vysvětlí STK nebo PoChr je věc druhá....

 


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl by mi prosím někdo pomoci se spuštěním funkce coming a leaving home ? Už s tím laboruji dva měsíce a pořád mi to nejde. Kdyby byl někdo ochotný, tak prosím o přesný postup krok po kroku. Nechal jsem si přeložit návod, ale je to prý nějaká "čínská angličtina ", takže nic moc.

Moc děkuji předem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nič si ale nenapísal, či ti modul funguje normálne za svetla, za tmy, či spína parkovačky, stretávacie svetlá. Pri zapojení modulu a nastavení parkovacích svetiel, stretávacích svetiel na spínači svetiel, funguje automaticky CH a LH. Samozrejme podmienkou funkčnosti CH a LH je, aby automatický spínač zopol svetlá v tme, alebo šere, to je už jedno, jednoducho musí byť spínač svetiel v polohe AUTO a musí za zlých svetelných podmienok zopnúť automatika svetlá. Takže funguje to tak, že vypneš motor, vytiahneš kľúč zo zapaľovania, vystúpiš z auta, zamkneš auto cez DO a rozsvietia sa parkovačky a stretávacie svetlá na dobu  10-25 sekúnd podľa nastavenia modulu. Keď  odomkneš auto s DO, rozsvietia sa znova parkovačky a stretávačky na nastavenú dobu. Auto musí byť v tme. Vyskúšaj.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli mu funguje korektně spínání světel, může být problém v nastavení modulu, třeba je z výroby vypnutý.
Já bojoval s opakem, chtěl jsem CH/LH zkusit vypnout. Pořád mi to nešlo. Nakonec jsem na to přišel proč. U toho mého modulu se fce vypíná/zapíná při vypnutém zapalování pomocí přepnutí spínače světel Auto-0-Auto-0-Auto. Pak začnou blikat mlhovky. Do 5 s když se dá 0 tak se fce vypne, po této době pak běží odpočet do max. 60 s. Doba svícení se nastavuje opět přepnutím na 0 po uplynutí doby, po kterou chcete, aby světla při CH/LH svítila. Až potud normálka. Ale teď pozor! To několikeré otočení spínačem zap/vyp je třeba stihnout v čase do 1,5 s, jinak fce nejde nastavit! To ostatně platí i pro nastavování citlivosti. V mém návodu to je uvedeno někde hned na začátku.



Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes přesně podle Mikliskova návodu, ale opět CH/LH nefunguje. Můj postup byl následující: přijel jsem do garáže, kdy se denní svícení automaticky přeplo na potkávací světla, tak to má být. Takže světelné podmínky dobré. Pak jsem podle návodu vypnul klíček od zapalování, do 1,5 s jsem provedl auto-0-auto-0-auto, a ? Nic. Tak jsem zkusil opět při vypnutém klíčku auto-0-auto-0-auto a počkat nějakou dobu, asi tak půl minuty a ? Zase nic. Něco mám nebo dělám špatně. Ach jo, nevíte někdo poradit ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nám ešte napíš, ako starý je ten modul, kedy si ho kupoval, je z Číny, máš tam k nemu zelený prepínač svetiel pre Rapida, alebo červený pre VW? Boli totiž dva druhy modulov pre VW. Najprv boli moduly bez možnosti CH,LH a až potom boli moduly s funkciou CH,LH. A ako máme rozumieť tomu, že si to nakódoval a... zasa nič. vytiahol si kľúč, zamkol auto DO, tak ako píše PavkaKorčagin? Mne to dokonca funguje tak, že  vypnem motor, boli rozsvietené stretávačky cez AUTO, vytiahnem kľúč zo zapaľovania a automaticky sa mi rozsvietia stretávačky na určitý čas. Vystúpim, zavrem dvere, zamknem auto s DO a rozsvietia sa mi svetlá na 15 sek. Pri odomknutí detto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda, mohl jsem ti to nechat přeložit, jestli to byl jiný prodejce.
Ten můj je překlad z čínštiny do angličtiny, dělala to číňanka, která nám zajišťuje servis při služebních cestách v Číně. Anglicky umí dobře, ale sama říkala, že to byl docela oříšek to přeložit, některé věty ji nedávaly vůbec smysl. Holt to bylo asi psané čínským hantecem :-D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...