Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Jak píšu, 6l, ale pořád :) Jak jsem psal já, s ohledem na cenu, dostaneš lepší 2.0 TDI protože o není takový zájem.

 

Ty se klidně můžeš podívat po BMM s DPF, protože tebe to trápit nemusí, na dálnici se zregeneruje, jen to chce hledat po prvním majiteli, a nájezd klidně i 170 tkm, v té době musí být vyměněn řemen, takže se vyhneš nákladům za velký servis, navíc jako první majitel ojetiny si můžeš auto nechat zadara projet ve škodovce.

 

http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/akcni-nabidka/kontrola-ojeteho-vozu-zdarma

 

2.0 TDI ti dá lepší komfort na dálnici, budeš točit o 500 otáček méně. Ve městě se tyhle auta trápí.

Editováno: , autor: ka_r_los
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je těch 310 tkm reálných, tak proč ne, tyhle km nejsou zase tolik, jen aby to nebylo stočené ze 700 třeba. Hlavní je stav, jak na tom to auto je, případně co bylo měněno a porovnej si to s cenou. Osobně raději auto z dálnice co má 300 tkm než auto z města se 150tkm, problém je v tom, že právě ta zachovalá auta s hodně km se stáčej a když se objeví něco s hodně km, hrozí že to má najeto bambilion...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci díky za vaše názory,osobně jsem se rozhodl,že budu hledat auto z ČR-tam si můžu přes známé z stk zjistit km-samo i tak to může být stočené.

Potom až teda najdu něco o čem budu uvažovat budu chtít prohlídku v autorizáku-určitě poznají víc než já-lepší zaplatit 1-2litry a vědět jaký má auto tlaky, podvozek, turbo, vstřiky, spojku+změření laku než vyhodit peníze za naleštěnej vrak.

 

Známeí takhle koupil 02 s 240tkm no a když asi po roce jel auto čipnout tak mu řekli že auto má krásných 530tkm-auto sice nečipnul a stejně si ho nechal a slouží mu dodnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No za sebe mohu srovnat klasickou čipnutou rotačku 1,9 tdi na 84 kw s ni jsem jezdil průměrně za 5,1 L / normální provoz v rámci předpisu / A ted jezdím 3/4 roku 2,0tdi Bkd / bez dpf a problématických vyvažovacích hřídelu / vůbec to není špatný motor je to 16V a tím pádem daleko tichší než chrochták 1,9PD . Nějaké mouchy BKd určitě má-  turbo se potýká se zatuhlou regulaci , vstřiky taky časem mohou podfukovat pak se celé auto třese , starší ročníky jsou háklivé na palice praskají ..  Spotřeba na 17"letních mám průměr 5,8  norm. provoz a na zimních 15" 5,5 L . ne podle PP ale podle tankování.

Nevím jak to někdo dělá a umí jezdit na 2litru za 4,5 ,ale u mně to je fantazie ...takovou spotřebu se mi jednou podařilo udělat ještě na O1 na ceste do Hr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, stojí před otázkou koupě dvojkové Octavie, řeším výběr motorizace. Jak jsou na tom se spolehlivostí cca po 200 tis. km motory CR? Líbí se mi mnohem lepší kultivovanost, ale devatenáctistovka PD je zase při správné údržbě hodně spolehlivá. Vybírám z těchto aut http://www.tipcars.com/skoda-octavia/skoda-octavia-6611178.html , http://www.tipcars.com/skoda-octavia/skoda-octavia-15904531.html a http://www.tipcars.com/skoda-octavia/skoda-octavia-26645030.html . Díky moc za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Pekne zdravím, táto téma tu už moc nežije ale hádam sa nájde pár skúsených radcov...

 

Uvažujem o kúpe OII (radšej FL, ale ak by bola dobrá ponuka tak aj staršiu). Ročný nájazd nieje nejaký extrémny, tak 10 000 - max. 15 000km, často krátke trasy po meste, do práce, občas dlhší výlet (50-300km)  čiže na 99% by to mal byť benzín.

 

Teraz mám OI 1.6 74kw, je to ako-tak postačujúci motor ale do tej novej neviem neviem...

 

Uvažujem teda nad 1.6 MPI, 1.4  TSI a 1.8 TSI, prečítal som si tu aj na iných fórach toho veľa, zrejme až moc lebo sa mi o tom už aj sníva...

 

1.6

+ spolahlivost, a to je asi všetko...

- spotreba, slabý výkon, je ich menej vo FL verzii a aj slabá výbava

 

1.4 tsi

+ spotreba, výkon, 6° manual, lepšia výbava

- rozvody rozvody rozvody... to by sa samozrejme po kúpe menilo komplet

 

1.8 tsi

+ super vykon, relatívne rozumná spotreba na daný výkon

- rozvody, spotreba oleja, krúžky atd...

 

zaujímalo by ma hlavne porovnanie 1.4 a 1.8 tsi, či má 1,4 aj iné vážne závady ako sú spominané rozvody + nastavovač vačk. hriadela (asi najdrahšia záležitosť), prípadne akým MR sa vyhnúť, či sú tam nejaké lepšie ročníky...  a pri 1.8 asi radšej buď BZB (myslím že len do 11/08?) alebo potom CDAA po inovácii krúžkov (11/2011?), pretože 1.8 tsi sú na bazaroch hlavne 09-11 a tým by bolo sa asi najlepšie vyhnúť? rozpočet tak do 9000€

 

príklad:

OII FL, 1.8 tsi, r.v. 2012, natočene 203 tkm, slušná výbava

OII FL combi, 1.4 tsi, r.v. 2010, natočene 170 tkm, mierne slabšia výbava, cena o 500 € lacnejšia ako 1.8

OII FL combi, 1.6 mpi, r.v. 2009 najazdené 160 tkm, ešte trochu slabšia výbava, cena ešte o 300 € menej ako 1.4.. ktoré by ste poradili? :kol-27:

Editováno: , autor: arogan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš vědět sám, kterej motor se ti nejvíce zamlouvá. Projeď se v nich. Na firmě máme služebního golfa kombika 1.4tsi a v octavii 1.8tsi. Jezdím raději v octavii. Nevím, ale mám pocit, že obě auta jednou stejně do těch 70km/h. Hlavně 1.4 se rychleji zahřívá. Možná je to tím, že na ni více šlapu :kol-33:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je, kde, jak a kolik toho po tom městě najede, tam ho totiž 1.8 TSI sežere. A 1.4 není v městském provozu také žádný zázrak na spotřebu. Těžká úvaha... Jinak u 1.4 TSI nevím, kromě problematických rozvodů, o nějakých jiných systematických problémech. Viz příslušná sekce, případně se podívej i na Octavia Clubu. 

 

Gumine - 1.4 se zahřívá rychleji než 1.8? Jak to myslíš? Chladící kapalina, olej, nebo topení? Já bych řekl, že je totiž přesně obráceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

áno ak 1.8 tsi tak buď tieto prvé ročníky alebo potom až 2012, tam vraj žranie oleja by už malo byť vyriešená, či? :kol-78: ... spotrebu by som pri 1.8 neriešil vôbec, aj keby bola okolo 10 l, 160 koníkov proste niečo spapá [ a keď už chcem investovať peniaze chcel by som trochu mladší ročník ako 2008 (a čo som aj nejaké našiel tak väčšinou 230 tkm+)

 

keďže bývam v malom meste tak tie vzdialenosti nebudú príliš veľké, ale chodievam minimálne 2x do týždňa do väčšieho mesta pri nás, a minimálne raz za mesiac dlhšiu trasu (100km+) ja viem nato by bola najlepšia ta 1,6 mpi ale už nechcem taký lenivý samohyb  :kol-19:

volil by som asi skôr 1.4 tsi, je to kompromis medzi výkonom, spotrebou a spoľahlivosťou, len sa bojím toho nastavovača, preto som sa aj v téme o 1.4 naň pýtal lebo pri kúpe auta hneď dávať veľa € za opravu (rozvody, nastavovač, olej, pumpa..) ... ale asi to bude jediné riešenie, jedine žeby som našiel novšiu 1.8čku, :kol-18: no babo raď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne by som sa radšej v tichosti obával prestavovača na 1,4 , ktorý pri kúpe a studenom štarte ak nebudeš počuť tak tomu nič nebude,prinajhoršom to skončí komplet výmenou rozvodu aj prestavovača za cca 700eur /je to dosť ale tie rozvody aj celkom dosť vydržia/ ... 

 

1,8čkové problémy mechanického charakteru si čítal , a osobne si neviem predstaviť kupovať auto kde ma čakajú mechanické opravy častí motora ktoré sa nikdy na iných neriešili , a je toho o dosť viac - napríklad na Octavia clube zaujímavá téma na čítanie ... 

 

1,6Mpi je v pohode na mesto , zohrieva sa rýchlo , spotreba nie je až taká katastrofa , vďaka krátkym prevodom chodí po meste v pohode , horšie je to mimo tam ide spotreba aj hlučnosť hore ... akurát je to všetko bez výbavy a strašne lenivý motor  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam 1.8TSI, BZB a je to super motor. Vykonny a hlavne tichy. Navic 6ti stupnova prevodovka. Vymenil jsem komplet rozvody a vodni pumpu a zatim ok. Investice cca 8tis. Ten motor je velka prednost oktavky ☺ Spotreba kolem 9l/100km v meste. Jinak dlouhodoba je 8.1. TSI jsou super motory jen je potreba se vyhnout problemovym verzim.

Jinak auto mi topi po par minutach, asi tak 5ti [emoji1]

Editováno: , autor: Radim84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono zalezi co od auta chces a hlavne jak jezdis. Taky jestli jedes trasu 10km nebo 30km. V mem pripade je to tech 10. To si musi kazdy zvazit sam. Verim, ze s tim jde jezdit za min, ale to bych musel chtit ☺ Moc se mi nechce verit, ze ta 1.6 bude zrat o dost mene. 1.4TSI muze byt do mesta zajimava volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem zatiaľ všetkým za odpoveď, momentálne som rozhodnutý pre 1,4 tsi, ale je ich na slovensku skutočne málo, tých 1.8 tsi ešte menej.. (ale možno preto že je prelom rokov, na jar toho bude asi viac...), ale naštrbili ste moje presvedčenie svojimi skúsenosťami s 1.8 tsi  :kol-140: (ako som písal spotreba nieje problém) len som ešte nedostal odpoveď (alebo som blbý :kol-17: )  na tie novšie ročníky (motory cdaa) pri 1.8-čkách, či to je pravda s tými piestnými krúžkami atd, že radšej až MR 2012 hľadať.. lebo čítal som jedno dlhé vlákno o riešení tohto problému (bolo to síce na SII ale ten istý motor) a to by som skutočne nechcel zažiť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...