Přejít na obsah

Vaše spotřeba oleje


Tomas427

Doporučené příspěvky

naschd, tú nízku hladinu oleja by som na tvojom mieste riešil oveľa promptnejšie. Nízku hladinu ti totiž nesignalizuje, keď je olej na minime risky, ale keď ho tam už chýba naozaj dosť, a treba doliať aspoň nejaký liter. S 30 tisíc km starým olejom jazdiť tak, že ti chýba ešte aj štvrtina olejovej náplne je podľa mňa už dosť na hrane. Samozrejme motor to prežije, ale jeho životnosť týmto prístupom určite nepredĺžiš. Obzvlášť, keď už samotné 30 tisícové "premenlivé" olejové intervaly nie sú pre motor ideálne, nie to ešte tak, že ti chýba 25% olejovej náplne.
Je jasné, že ten olej ubúdal postupne, ale teoreticky sa dá povedať, že ku koncu ten olej už dostával zabrať asi tak, ako keby si na ňom mal odjazdiť 40 tisíc km, lebo cca. 3 litre opotrebovaného oleja museli zvládnuť to, čo je inak úlohou 4 litrov oleja. Ku všetkému to bola aj prvá, vlastne zábehová náplň, ktorá v motore typicky dostáva zabrať ešte oveľa viac. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Motorizace 1.2TSi 66kW, prodlouzeny interval. Ted po 13500km je olej malinko nad spodni ryskou, takze asi budu muset dolit predpokladam tak dve deci nejakeho VW 504.00. Bohuzel nevim, jaky presne tam je z vyroby (zda 5w-30, ci 0w-30). Byl by problem v pripade, ze puvodni napln je 5w-30, pokud by se dolily dve deci 0w-30? Podle informaci, ktere jsem nasel, by to problem byt nemel, neb ty oleje (pokud vyhovuji dane specifikaci) by mely byt misitelne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ano, vymena je jedna z moznosti, bohuzel se k tomu ted nedostanu.

Nakonec jsem jen dolil tak 4deci 5w30 ("skodovackeho" oleje) (postupne, neb jsem mel trochu strach, abych tam toho nedolil) a olej je plus minus v polovice mezy ryskami. Takze za tech 14k km si to vzalo asi tak pul litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

No cerpam nejen odsud ale i jinych for a celkem me to prekvapuje u moderniho auta. Navic ja budu mit kratke trasy po meste. A jake maji ty vozy jizni rezim?mesto / dalnice?

 

Moje soucasna 1.9 bere cca 0.1 l na 1000 km. Nekdera tsi me prijde ze i vice

Editováno: , autor: michalr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty o kterých mluvím, tak jedno je 1.2 TSI 66kW, jezdí trasy z vesnice do města, takže studený motor, cca 6km přes vesnice/mimovesnice docela kopcovitým terénem a pak cca 8km přes hlavní tah ve špičce, po 17 tis žádná hláška a auto pude za chvíli po 2 letech na výměnu oleje (do nedávna jezdilo dané auto dokonce s aktivním StartStopem, takže o starty nebyla nouze). Další Octavia III 1.2 TSI 81kW, jezdí skoro furt dálnice, ročně najede 30tis a jezdí na dlouhý interval, většinou těsně před výměnou se dolívá pár deci (né pro to že by si auto řeklo, ale ryska je těsně nad minimem). Další je moje FIII 1.2 TSI 81kW, jezdím tak 20% město, zbytek tak 50/50 okrsky a dálnice, těch v skoro 14tis jsem na 3/4 měrky oleje. Ono je hlavní to že ten interval 30 tis je hodně dlouhý a v tom motoru jsou jen 4l oleje, tedy i normální spotřeba 0,1-0,2l/1000 udělá na tom dlouhém intervalu okolo 0,5l oleje, což už jde na těch 4l oleje poznat.

U motorů u kterých byla zvýšená spotřeba oleje běžná, tak to jsou 1.2 TSI 63 a 77kW, ale to je starší generace E111, ty s novou E211 nemají krom názvu společného nic.

 

Ano, i nové TSI si vezmou něco málo oleje, ale to je u turbomotoru celkem běžné a jak píši, ve spojení s dlouhým intervalem a relativně malou náplní se to může projevit (a je jedno zda se jedná o 1.2 TSI, nebo 1.0 TSI). Ale na 15tis by snad neměl nastat žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží podle toho jaký máš interval, pokud proměnný, tak specifikace 504.00 a to bývá 5w30 nebo 0w30. Pro pevný interval pak 502.00 a to bývá ten 5w40, ale nikde není práno že jen tyto viskozity, důležitá je ta specifikace. U 1.2 TSI bude z výroby nejspíše proměnný interval, tedy tam bude 504.00 specifikace. Ale to už je trochu jiná debata než spotřeba oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě na 1.2 81 kw vychází úbytek cca 0,5 l oleje na 15 tisic km, nejdřív jsem si to nehlídal, ale pak se rozsvítil za jízdy žlutý trojúhelník a ukázalo to zkontrolujte hladinu oleje, která byla lehce pod dolní ryskou, od té doby kontroluji víceméně pravidlně

Editováno: , autor: Kořas
úplně jsem to zblbnul, díky @michalr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...