Přejít na obsah

Fabia II 1.4 TDI VYSOKÁ SPOTŘEBA


Doporučené příspěvky

Zdravím, pořídil jsem si Fabii II. 1.4 TDI, rok výroby 2008. Po tom, co jsem četl recenze, kde jí chválili ohledně spotřeby, musím konstatovat, že to není můj případ. Ať se snažím jezdit sebevíce šetrněji, tak na delší trase se pod 6 litrů nedostanu. Neřešil někdo obdobný problém a neví v čem by mohl být zakopaný pes? Žádná kontrolka na mě nesvítí, žádá závada na diagnostice není (nebyla diagnostikována motorová část, protože naše domado diagnostika to neumí načíst).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak poznám jestli je to čidlo v pořádku? Jak říkám, brácha má nějakou noname diagnostiku, která dokáže zkontrolovat všechno, kromě část motoru. Myslím si, že zrovna tohle čídlo a další budou v tý motorový sekci, do který se nedostanu. Zkusím se objednat někam na VAG, kde by se to podařilo načíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je problém s motorem, tak je diagnostika motoru základ. Jestli nemáš nikoho, kdo ti to udělá, tak budeš prostě muset do servisu. Nevím, co čekáš za radu - z těch málo obecných údajů, které jsi napsal, se dá těžko něco vyvodit. Na spotřebu má vliv celá řada věcí...

 

Jinak s F2C 2008 1.4 TDI 59 kW dlouhodobka podle PP 4,7 l/100 km, nejvíc okresky, ale i město a dálnice, občas ekojízda, občas kvalt, ale žádné extrémy. Za 6 to jezdilo snad jen v rychlém dálničním tempu nebo při poposkakování v koloně, takže jestli to jezdí za 6 nebo víc dlouhodobě, něco je opravdu špatně.

 

Mimochodem, k tomu EuroOilu - Optimal Diesel bez biosložky má nižší mazivost (jako nafta z dob před biosložkou). Jestli chceš udělat motoru dobře, tak aditivuj nebo ber Optimal Diesel Plus, který je aditivovaný. Jestli vyjedeš obvykle nádrž do měsíce, je asi nejlepší nafta pro TDI PD Verva od Benziny - díky vysokému obsahu biosložky má vynikající mazivost, za což ti čerpadlo i vstřiky poděkují, ale je v maximální efektivní míře aditivovaná (nejen) pro odstranění negativních vlastností biosložky. Základem je nenechat takovou naftu hnít v nárži půl roku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Monday, December 05, 2016 at 11:09, JayBee1 napsal:

 

Mimochodem, k tomu EuroOilu - Optimal Diesel bez biosložky má nižší mazivost (jako nafta z dob před biosložkou). Jestli chceš udělat motoru dobře, tak aditivuj nebo ber Optimal Diesel Plus, který je aditivovaný. Jestli vyjedeš obvykle nádrž do měsíce, je asi nejlepší nafta pro TDI PD Verva od Benziny - díky vysokému obsahu biosložky má vynikající mazivost, za což ti čerpadlo i vstřiky poděkují, ale je v maximální efektivní míře aditivovaná (nejen) pro odstranění negativních vlastností biosložky. Základem je nenechat takovou naftu hnít v nárži půl roku.

 

Já myslím že se pleteš s vervou. Má aditiva na čištění motoru. Ale hlavně má aditiva na zvyšeni cetanoveho  čísla ktere ovlivňuje trochu spotřebu a kouřivost. Žádné bioslozky neobsahuje. Misto bioslozek je tam nějaka náhražka. Do takového traktoru je zbytečne vervu kupovat. Obyc naftu od Benziny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistěže má aditiva na zvýšení cetanového čísla a čištění motoru - proto ono "nejen". Verva má dlouhodobě jeden z nejvyšších obsahů biosložky na trhu - bezmála 7 % metylesteru řepkového oleje. Viz např. http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-aco-z-nej-vyplyva-test-naft-2013/ch-49476. MEŘO neobsahuje právě EuroOil Optimal Diesel (Plus) a potom OMV Maxx Motion, který má místo MEŘO hydrogenizovaný rostlinný olej a také má dost nízkou mazivost. Viz např. http://www.autorevue.cz/potvrzeno-drazsi-nafta-vykon-nezvysi-test-naft-2013/ch-49491. Nic naplat, MEŘO zkrátka maže skvěle. Ale to jsme dost mimo téma, tak už bych to víc nerozebíral. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 12/7/2016 na 6:25, Kaniiisek napsal:

Fabia 1.4 TDI 59KW BMS - spotřeba 4.9 litrů - město, mimo město ....podařilo se vám někomu zlomit magicvkou hranici 1000 km na jednu nádrž? :D

 

1015,6 km a ešte niečo ostalo v nádrži. A ešte dodám, že to bolo s 1.2. TSI. Stačí vedieť, že ako na to. :p

Teraz k veci. Už sa vie, že čo to presne spôsobovalo a ako problém odstrániť? Tieto témy majú totiž zmysel len vtedy, ak sa tu nájde aj riešenie na daný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...