Přejít na obsah

Ojetá Octavia III / Superb do 400 000 Kč


koffee

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

hledám 2. auto do rodiny. Respektive bude to 1. auto a z prvního se stané víkendové :) Asi Škodu (servisovat to umí téměř každý a všude je nějaký servis), ideálně kombi (aby to uvezlo lyže, 4 dospělé, 2 horská kola, nebo 2 dospělé na trip po Evropě).

 

Autem budu jezdit denně do práce (60km tam i zpět), o víkendy výlety (200 - 300 km), a jednou za čas něco většího. Celkem tak 20 000 - 30 000 za rok.

 

Rád bych Octavii III (protože jedno MQB už mám a je povedené a OII se přítelkyni nelíbí), případně Superb (ten před současným). Mám rád, když je auto vybavené (vyhřívaná sedadla, navigace, klima, DSG, Xenony). Bohužel to se pohybujeme kolem 100t km a víc a tam mám strach ze spolehlivosti. (na rovinu, auta, která jsem si vyhlédl mají hodně přes 150t km)

 

Udělal jsem vlákno i vedle http://forum.skodahome.cz/topic/137835-koupe-ojete-oiii/ ale tady v hospodě je větší šance na odpověď.

 

Díky za tipy!

 

Editováno: , autor: koffee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, ono se to možná ztratilo, ale hledám ne 2. auto do rodiny (pro ženu), ale auto, které nahradí současné 1. (které není příliš ekonomické a na ndárž toho moc neujede) = nechci slabotu (1.6tdi, cng / lpg (kvůli omezenému podzemnímu parkingu) a holoauto (aspoň xenony a navigaci). A hlavně kvůli DSG je výběr omezený a ceny podstatně vyšší.

 

Nechci operativní leasing (ten mi právě teď končí), Passat je drahý, Yeti a Rapid jsou menší a pak už toho moc nezbývá než Octavia a Superb.

 

Podle odpovědí - je tedy auto s 150 000 km a víc relativně risk?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nedokážu objektivně posoudit - dost záleží na tom, jakou péči auto mělo do toho zmiňovaného nájezdu, i když si osobně myslím, že třeba do 100tkm je většina aut bez vedlejších investic. Jde o to, že leasingové nájmy jsou zpravidla právě do těch 150 - 180tkm a proč asi ?

Já nikdy neměl auto které bych prodával s více než 80 tisíci najetými km. To bude mít teprve moje současné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Risk...co to je risk? Dneska koupis nove auto a je z vyroby na houno. Jako ja bych za auto s najezdem 150t km (byt poctivym) nedal. At si rika kdo chce co chce,vsechna auta kolem 200t km zacnou byt narocne na servis a muze se s nimi jezdit jen dalnice. A dat takove penize do auta ktere nasledne zacnu opravovat to jako fakt ne. To radsi neco mene vybaveneho bez DSG ale s malym najezdem. Podle me to jsou vyhozene penize za hodne ojete auto. Vybava je jedna vec,ale dulezitejsi je to, jestli to bude jezdit a tam je uz riziko velike u techto km. Navic kazde 4te auto je stocene...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nedokážu objektivně posoudit - dost záleží na tom, jakou péči auto mělo do toho zmiňovaného nájezdu, i když si osobně myslím, že třeba do 100tkm je většina aut bez vedlejších investic. Jde o to, že leasingové nájmy jsou zpravidla právě do těch 150 - 180tkm a proč asi ?
Já nikdy neměl auto které bych prodával s více než 80 tisíci najetými km. To bude mít teprve moje současné.
 

Proč? Protože spotřebitel vyžaduje stále nová auta. Hlavně auto se 150 tisíci nebude mít dva nebo tři roky. Drtivá většina operativních leasingů má omezené kilometry, přes které dnes nejede vlak - jen šíleně nevýhodná smlouva pro zákazníka.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, koffee napsal:

Právě, ono se to možná ztratilo, ale hledám ne 2. auto do rodiny (pro ženu), ale auto, které nahradí současné 1. (které není příliš ekonomické a na ndárž toho moc neujede) = nechci slabotu (1.6tdi, cng / lpg (kvůli omezenému podzemnímu parkingu) a holoauto (aspoň xenony a navigaci). A hlavně kvůli DSG je výběr omezený a ceny podstatně vyšší.

 

Nechci operativní leasing (ten mi právě teď končí), Passat je drahý, Yeti a Rapid jsou menší a pak už toho moc nezbývá než Octavia a Superb.

 

Podle odpovědí - je tedy auto s 150 000 km a víc relativně risk?

 

Není to risk, ale octavie i superby se v tom to nájezdu nejvíc prodávají, protože pořád se za ně dává hodně, ale musíš počítat že do 200 tisíc KM do toho vysypeš dalších 100 litrů. Počítej dvouhmotu, EGR. Dost pravděpodobně i vstřiky, nějaký ten náboj čep na nápravě, rozvody, kompresor klimy, pokud někdo jezdil delší dobu se špatným egrem (mohl odejít dřív a kontrolka zas tak často svítit nemusí) tak počítej i nový DPF... jako to co jsem ti vypsal sice odejít nutně nemusí, ale je to zhruba životnost těch dílů a po 150 K km výrobce to auto bere jako K.O

 

Když jsme u té výbavu, tak zrovna navigace je podle mě úplně k ničemu, v době kdy máš waze zadara, který ti v reálném čase řeší i trafic je navigace v autě jen přítěž, protože ti kvůli ní na 70 % do roka vymlátí okno. Xeony na škodovce se kradou jak na běžícím páse počítej s tím že je velká šance, že ti je někdo šikovný během 5 minut vyndát z auta a když narazíš na vola tak ti uřízne kabely.

 

Než brát 2.0 se 150k km tak radši zánovní 1.6 s 20K km. Ruku na srdce, kde si myslíš že těch 20 kw navíc využiješ ? V ucpaném městě ? Na parkovištích ktertý se u nás nazývají dálnice ? Předjíždění ? A kde jezdíš na lesních cestách ? Všichni honimírové co tu tvrdí že potřebují vyšší výkon na bezpečné předjíždění, ten výkon nemají na nic jiného než na machrování, protože u nás nemáš absolutně šanci pozitivně využít ani výkon 1.6 TDi natož dvoulitru. Jo je fajn že předjedeš strejku na silnici první třídy kde jede strejda 70 km/h... no ale k čemu ti to je když 100m před ním jede další ?Navíc strejku předjedeš rychle a bezpečně i s 1.6 TDi, jo když před tebou bude někdo uhánět stovkou tak už to je trochu trápení, ale to už nebude v žádném případě bezpečné předjíždění a to ani s 3.0 TDI. Provoz na naší rozpadlé síti je extrémně hustý a silnici totálně na sračku, se prostě nedá jezdit rychle a na dálnici kde ten dvoulitr teda ohulíš ze 100 na 150 když ti strejka předjíždějící kamion konečně uhne aby jsi v zápět zase brzdil u dalšího strejky co jede stovkou u dalšího kamionu ? 

Z toho už jsem vyrostl a nevyhazuju prachy za něco co je v našem státě zbytečné. 

 

Když s 1.6 TDI a 2.0 Tdi pojedeš v ČR  z bodu A do bodu B a oba pojede na plný plyn, tak na trase cca 300 km dojede zhruba ve stejné době s otřesnou spotřebou přičemž dvoulitrem samozřejmě procpeš víc PHm takže se spotřebou rozhodně v neprospěch dvoulitru, protože hustota provozu ti prostě plynulou jízdu neumožní a tudíž výhodu dvoultra nemáš šanci uplatnit. Když pojedete plynule podle stavu dopravy, dorazíte tam úplně stejně za stejnou spotřebu, takže nastává otázka, proč platit vyšší pojištění, proč platit víc za motor atd ? Není důvod, pokud nemáš potřebu honit na pivem že máš ten slavný dvoulitr se stádem chcíplích zadechtovaných koní zmlácené značkami s nápisy rychlostí limit a špatný stav vozovky. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstate mas pravdu, ale s pojistenim je to ruzne a ne vsude se to posuzuje vykonem a s temi konmi... no uprimne rozdil v tom je jestli mas 103kw nebo 125kw a neni to jen o machrovani ale jak pises,pokud se bavime o premisteni z bodu A do B, tak je to jedno protoze opravdu cas nenahonis. Ja mam dvoulitra (stare PD) a jsem max.spokojeny, oproti 1.9 PD to bylo opravdu zivejsi a ja zrovna jezdim denne 60km trasu kde se spatne predjizdi kamiony a tam se tech "par" koni fakt hodi. Ale mas pravdu i ty. Radsi bych koupil zanovni slabsi motor,nez ojety silny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najezdím ročně 30-40k km a podle mě prostě 70kw + stačí, protože ten výkon stačí na jakékoli osobní auto aby zrychlilo a udrželo do každého kopce na dálnici 160 km/h a víc využiješ naprosto sporadicky a kdyby jsi ten výkon neměl tak by tě to stejně podstatně nezdrželo. Kdyby 1.6 TDi nebyl tak náročný motor na údržbu po 150k tak bych do nej šel příští rok znovu, jo je gumový, ale dáli provoz nechá se s ním jet v pohodě 160 do 7l co víc si přát.Výkonu si užívám na motorce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Pawouk napsal:

Na to se ovšem nedá spoléhat - od nich jsme měli auta a nic z těch podmínek neplatilo. Ani cena (nižší), ani nájezd - roční nájem bez omezení km. To je asi individuálních podmínek.

 

Jasně, ovšem jde o to, jak velká společnost je, jak moc od nich kupuje a jak moc dokážou slevit ze svých podmínek. Ovšem vše je podmíněno tím, že u nich prostě musíš mít hromadu transakcí. Soukromá osoba nemá šanci nějak moc hýbat s podmínkami pronájmu.

 

před 18 hodinami, stanmar napsal:

Sabiza:

Mám známého a ten měl O III a nájezd 150tkm, a když je měl ujeté, tak to ještě zvýšili na 180 tkm.

 

 

A určitě to bylo zdarma, bez jakékoli další smlouvy, pokuty, domluvy a doplacení. Protože Arval je charita. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ukaž mi tedy jedinou společnost, která rozdává kilometry na operáku jen tak, za dobré a vlídné slovo... drtivá většina společností má dneska dokonce nulovou toleranci "nadjetých" kilometrů. To, že pár společností nabízí možnost projet o 5 tisíc kilometrů ročně více je sice fajn, ale taky si za to nechávají platit v paušální platbě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsi rozsedl sedačku nebo co ?

 

No tak koukám že máš DSG Tak dejme tomu výměna oleje kvůli věku:

 

3K motor 6K převodovka. Brzdy přední zádní kotouče 12 tisíc ? Výměna chladící kapaliny, brzdovky do 2 tisíc to jsem na nějakých 21K, nějak se nemůžu dopočítat co ti tam za 60K dělali i kdyby dělali zbytečné věci aby tě natáhli :-) Taková jednorázová částka za opravu by ti mohli nakopnout položky co mít v 15t prostě nemůže, setrvák, nebo něco kolem palivového systému / vzduchového, ale tyhle věci jsou právě dělané na těch 150k km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...