Publikováno Květen 11, 201411 r Zdravim a rad bych se zeptal na jednu vec. Mam cerstve ujetou prvni tisicovku kilometru a parkrat jsem si vsiml, ze po studenem startu lehce vybehnou otacky cca do 1100 az 1200 a asi za 15 s se vrati do normalu, ale nekde jsem se docetl, ze by se melo jednat o vlastnost motoru. Kdyz jsem se diky tomuto zameril na studene starty, tak jsem si vsiml, ze pri nich motor lehce "zarachta" tak 1-2 s a pak je klid. Pri dalsich startech, kdyz se motor zahreje, je uz vse v poradku. Diky za odpovedi.
Květen 11, 201411 r Autor To zarachta je mozna silne slovo, spise se jedna o bezprostredni vyletnuti otacek do cca 1200 ihned po nastartovani spojene se zvysenou hlucnosti motoru a okamzite spadnuti do normalu. Pokud hned motor chcipnu a opet nastartuji, tak je druhy pokus uz zcela ok bez vyse popsaneho. Toto se tedy deje po studenem startu s venkovni teplotou cca 15 a nizsi, pri vyssi teplote nastala situace popsana situace s cca 1200 otacek po dobu cca 20 s, pote utlum do normalu a kazde dalsi nastartovani zase ok...
Květen 12, 201411 r Dnes ráno 9°C, po startu 1200 ot a ihned pokles na cca 750. Žádné pazvuky nepozoruji.
Květen 13, 201411 r Autor Ono to pri tenhle teplote, kterou uvadis, taky hned spdane zpatky a motor se potom hned chova kultivovane, akorat prvni start, kdyz je auto studeny, je proste hlucnejsi, ale jakmile hned chcipnu motor a nastartuju olamzite znova, tak uz je kazdy dalsi start krasne tichy...
Květen 13, 201411 r Autor Ted jsem se docetl, ze u predeslych TSI prvni hlucnej start znamenal vytahanej retez tesne pred smrti, tak doufam, ze nemam vytahanej remen...
Květen 13, 201411 r Jestli nezavrčí přestavovač vačkového hřídele - při tom prvním startu je asi bez tlaku oleje. A na předchozích generacích motorů to občas dělalo/á.
Květen 14, 201411 r Autor Tak tady jsem natocil studeny start a hned nasledujici, ktery uz je stejne jako vsechny dalsi mnohem klidnejsi a tissi:
Květen 14, 201411 r Jde ten zvuk z místa označeného šipkou? Tam je přestavovač vačkového hřídele sání. Podobný zvuk totiž dělá u staší generace 1.4 TSI, nebo i 1.6 FSI. Předveď jim to ve škodovce (případně přehraj video, kdyby se to zrovna nepovedlo). Tady s tím stejně nic nevymyslíš.
Květen 14, 201411 r Autor Odkud to vychazi jsem nejak nedokazal urcit. U tech motoru, co zminujes, byl ten zvuk vlastnost nebo zavada? Respektive, co muze ten prestavovac zpusobit?
Květen 15, 201411 r Je to asi trochu mimo ale podobný zvuk vydával tu vteřinku po startu můj starej Favorit když se hned nevrátil pastorek na startéru, na podruhé se to taky už nestávalo.
Květen 15, 201411 r Odkud to vychazi jsem nejak nedokazal urcit. U tech motoru, co zminujes, byl ten zvuk vlastnost nebo zavada? Respektive, co muze ten prestavovac zpusobit? Toť otázka. Vím, že se ty přestavovače vyměňují, právě když podobně rachotí. Co to může způsobit nevím, ale nejspíš nějaký problém v regulaci chodu motoru? Netvrdím, že zrovna ty máš stejnou závadu, ale ten zvuk je velmi podobný. Zajeď s tím do servisu. http://books.google.cz/books?id=HjIk-MpmOMAC&pg=PA294&lpg=PA294&dq=p%C5%99estavova%C4%8D+va%C4%8Dkov%C3%A9ho+h%C5%99%C3%ADdele&source=bl&ots=jJPOCgdCH6&sig=E897fmTUjx4tsxjvjhhHaqjJK0Y&hl=cs&sa=X&ei=yFp0U-ueAdHI0AWIlYGwAg&ved=0CFQQ6AEwBA#v=onepage&q=p%C5%99estavova%C4%8D%20va%C4%8Dkov%C3%A9ho%20h%C5%99%C3%ADdele&f=false http://www.schaeffler.cz/content.schaeffler.cz/cs/branches/automotive/engine_systems/product_range/mot3100/mot3100.jsp
Květen 15, 201411 r Autor Tak cestou do prace jsem se stavil v Porsche Prosek, nemel jsem moc casu, tak jsem to jenom predvedl jednomu mechanikovi a ten mi rekl jenom podle poslechu, ze se jedna o nejakej nastavovac vacky nebo co, coz bude asi to, co tady zaznelo - prd tomu rozumim a je to pry uplne bezna vec, kdyz jsou tyhle motory studeny, tak nevim, zkusim jeste nazor nekoho jinyho z oboru a podle toho se zaridim, ale diky moc za info... Upraveno Květen 15, 201411 r od Goril
Květen 18, 201411 r Dělá mi to taky u úplně nového auta. Po startu se ozve zvuk, jako když se nastartuje diesel, cca 1 sekundu. Před tím jsem měl Rapida 1.2. TSI ale samozřejmě to nebyla verze EA211. Ten byl při každém startu tichoučký. Upraveno Květen 18, 201411 r od Diver
Květen 18, 201411 r Teda, ten motor má podobný zvuk jak 1.4 16V po 180 tis. km, hlavně to td dd dd . Jinak studený start bude vždycky hlučnější, přeci jen olej ještě není natlakovaný a není tak všude v dostatečném množství.
Květen 18, 201411 r Autor Dělá mi to taky u úplně nového auta. Po startu se ozve zvuk, jako když se nastartuje diesel, cca 1 sekundu. Před tím jsem měl Rapida 1.2. TSI ale samozřejmě to nebyla verze EA211. Ten byl při každém startu tichoučký. A ted mas taky tenhle novej 1.2 tsi? Upraveno Květen 18, 201411 r od Goril
Květen 19, 201411 r Goril: teď mám nový motor s řemenem. Jak jsem psal u starého typu (s řetězem) v Rapidovi to nedělalo.
Květen 19, 201411 r Autor Tak to bude asi vlastnost techto motoru, ale celkem me to prekvapilo, kdyz jsem to slysel poprve. Zitra jsem objednanej na Jarov, ze jim to tam pres noc necham, aby si to rano nahodili studeny, tak jsem zvedavej, jak se k tomu vyjadri...
Květen 19, 201411 r V MB v zákaznickém centru při převzetí vozu když jsem auto startoval tak to neudělalo. Ale to asi proto, že ho již před tím měli nastartovaný. Jinak to dělá, každý studený start. Mám najeto pouze cca 300km. Upraveno Květen 19, 201411 r od Diver
Květen 26, 201411 r Autor Nezkoušel jsi pátrat, čím by to mohlo být? Já jsem zatím musel Jarov odvolat, ale snad příští týden jim to tam budu moct na noc nechat.... Upraveno Květen 26, 201411 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek.
Květen 27, 201411 r U mě stačí hodinka a už to po startu udělá. Zatím si s tím nelámu hlavu. Zřejmě to jsou hydro-štosy. A těžko říci jestli je to vlastnost nebo chyba?
Červen 12, 201411 r Autor U me to dela taky uz po cca. hodine, mozna i driv. Jinak vyjadreni Auto Jarov: zavada nezjistena. Ale pri predani mi technik rekl, ze vlastne vubec netusi, co by to mohlo byt, ani on, ani mechanik, ani vedouci dilny, kterej si to taky poslouchal, protoze to jsou novy motory a nikdo jeste nevi, co od nich cekat. Rikal mi neco o nejake klapce na turbu, kdyby si mohl tipnout, ale zdaji se mi pravdepodobnejsi ty hydrostely. Kazdopadne me ale prekvapilo, ze dva ze tri techniku, s kteryma jsem tam zatim prisel do kontaktu, vlastne ani poradne nevedela, do jakych modelu dava koncern novy tsi, ten posledni dokonce tvrdil, ze s temito novymi motory nebyly problemy ani v Roomsteru...
Červen 12, 201411 r Na to platí jedniná rada = změnit servis a případně je donutit, ať si vyžádají pomoc z fabriky. Jako plést si motory je docela zásadní nedostatek znalostí. A o problémech starší genrace 1.2 TSI je tady celá sekce. Co od nich pak můžeš očekávat?
Srpen 9, 201411 r Tak muzu taky prispet jako majitel O3 1,2 tsi 77kw 6/13, ze hned po studenym startu a je jedno jestli je +5 nebo +25 stupnu, tak otacky vylitnou na 1250, tam jsou cca 15 vterin a pak plynule spadnou na 750. (prvni carka nad 1000 a prvni pod:-)). Pokud nepockam do spadnuti otacek, tak na prvnich par metrech lehounce pocuka. To vse jen pri zvysenim "hluku" motoru diky vyssim otackam, zadne rusine zvuky okolo nejsou. Na 750 ot. uz je co jen predouci kocka:-) V manualu pisou,ze zvysena hlucnost kratce po startu je normalni. Upraveno Srpen 9, 201411 r od JiricekHacicek
Srpen 12, 201411 r Autor Po vyse uvedene anabazi jsem uz tento problem hodil za hlavu a nechtel to dale resit, ale co cert nechtel, nakonec se to vyresilo tak nejak samo. Daval jsem auto do Porsche Prosek, aby mi seridili panty u dveri spolujezdce a mechanik, ktery si do toho sednul a auto nakopl, hned prohlasil, ze vyse uvedeny zvuk urcite v poradku neni. Zkouseli cistit nejakej ventil, ale nakonec dospeli k tomu, ze se nejspise jedna o vadny nastavovac vackoveho hridele. Ted se ceka na delegaci z Mlade Boleslavi z oddeleni kvality, prej to chtej slyset nazivo, asi prej neverej, ze na tech motorech zase neco zkurvili...
Srpen 13, 201411 r koukám, že se od roku 2009 nic nezměnilo, stále stejný problém ať je řetěz nebo řemen
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.