Přejít na obsah

Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera


joskak

Doporučené příspěvky

Exide objednána. Předchozí Varta 52Ah stále drží, min. po 7 letech. Ale jedno škytnutí v zimě a je konec. Výbavu krom serva, předních oken, rádia a ohřevu z. okna/zrcátek žádnou nemám, nebo o ničem větším nevím. Podivuhodně baterka drží už přes dva roky městských jízd s minimem výjezdů za město - na to mám jiné brrm brrm :) Ale jsem trochu pacient na počet startování (historka - na kolik startů pomocného auta si myslíte, že lze nastartovat mrtvé auto přes kabely? Ta paní to dokázala asi na 6-7 startů během necelé minuty :D než ta druhá paní nakloktala své. Já to umím na 1-2.) Btw - je až šílené, jak může baterka zeslábnout s trvale nahozeným výhřevem zrcátek - asi 2x ročně zapomenu a za studena (v zimě) to slyším. Na okno je kontrolka, na zrcátka ne. A po tom ovladači jinak nešahám/nekoukám. A to jsem si myslel, že je uvnitř vypínač třeba 10 minut on/ 10 min off (dle teploty) (jako v žehličce...) - právě kvůli zbytečné ne-úspoře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slabší baterka. To je pohroma dnešních moderních technologiích v autech. Vím o čem mluvím. Dříve stačilo, aby se při startu se slabší baterkou motor jen trochu točil. Naposledy jsem to tak měl ve Feldě. Dnes to motorem ještě trochu točí, ale spadne ŘJ a už to nechytne. Taky jsem musel předčasně měnit baterku, protože když zeslábla, hned milion chybových hlášení atd. U dřívějších aut by mě ještě 3 roky vydržela.

A to je těm dnešním pseudoekologům jedno. To neprotestují, že se plýtvá s výrobky. Že vzniká odpad a následně s ekozatížením při výrobě nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
On 10/27/2017 at 10:59 AM, e1. said:

Originál asi nemá zmysel vzhľadom na veľmi vysokú cenu. Ja som menil batériu po cca. 5,5 roku, a nakoniec som kúpil Exide, lebo oni ponúkali papierovo najväčšiu a najsilnejšiu batériu v danej veľkosti, konkrétne Exide Premium EA640 (12V, 64 Ah, 640A).

Exide EA640 po cca. 4,5 roku z ničoho nič doslúžila. Nakoľko jazdíme prevažne krátke trasy, a v aute mám aj stále bežiace kamerky, tak baterku pravidelne dávame v garáži nabíjať (väčšinou keď robíme veľa veľmi krátkych jázd, ako napr. do obchodu, potom do druhého a ešte aj tretieho a potom domov). Koncom roka sa ale stalo, že partnerka išla do mesta, niečo vybavila, vrátila sa domov a dokonca sama od seba zapojila nabíjačku. Druhý deň sme vyrazil na veľké nakupovanie ona šoférovala, tak si aj sama nabíjačku odpojila a išla štartovať a už iba klasické cvakanie a stieranie zadného stierača. Pýtam sa, čo ukazovala nabíjačka, keď ju odpájala (či už bolo nabíjanie ukončené). Nevedela mi povedať. Každopádne už od leta som mal v garáži pripravenú novú baterku, takže som vytiahol štartovacie káble, z tej batérie sme naštartovali a išli sme na nákupy a novú baterku som pre istotu hodil do kufra. Kde sme vedeli vybaviť veci behom pár minút, tam jeden z nás ostal v naštartovanom aute, ale do Kauflandu sme už išli obaja. Žiaľ, baterka sa za ten čas nenabila a pred Kauflandom zase cvakanie. Tak druhá baterka von z kufra, štartovacie káble tiež, naštartovali sme, všetko späť a išli sme domov, kde som už potom prehodil baterky. Každopádne ak nás niekto pred Kauflandom videl, ten sa musel pozerať, že čo sme za exotov. :D

Baterku som vymenil za BRIT Skyway 65Ah 600A 12V. Tá teraz slúži dobre, a oproti starej Exide oveľa častejšie vidím u nej hodnoty okolo 12,7-12,8 V. S Exide som takéto hodnoty videl naozaj zriedkavo. Po mesiaci používania novej batérie podľa grafov vidím, že Exide ku koncu strácala napätie s palubnými kamerami asi 2-3x rýchlejšie ak táto nová BRIT. Ak BRIT vydrží bez problémov 4 roky, budem spokojný.

P.s.: Na meranie napätia batérie používam na pevno pripojený merač Ancel BM300 kúpený cez Číny a appku BM2 (Battery Monitor). Tento merač priebežne ukladá do svojej internej pamäte aktuálne napätie batérie, a keď sa na neho pripojím mobilom cez Bluetooth, tak okrem aktuálneho napätia sa prenesie aj história a môžem si v grafe aj spätne pozerať ako sa menilo napätie batérie. Šikovná vecička, ktorá ani nie je moc drahá.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte, zkoušel jste někdo EFB baterii do starších benzinových 1.4 16V BXW? 

 

Jezdím na denní bázi krátké trasy, o víkendech dálnici a povedlo se mi takto během dvou let odrovnat obyčejnou Bosch 44Ah baterku. Na vině teda bylo i více faktorů, zejména nějaké elektrické problémy s kolísáním napětí a špatnou kostrou. 

 

Teď už mám celou dobíjecí soustavu novou, tak zvažuji, že bych tam dal EFB baterku, která se s častými starty popere lépe. Altík dává dostatečné napětí okolo 14.3V, aby ji zvládal udržovat a dobíjet. 

 

Zkušenosti? 

 

Děkuji 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakci :)

 

Je mi jasné, že jsou dělané primárně pro auta se start-stopy, ale měla by to být obecně novější technologie, tak by mě zajímalo, jestli je taková baterka odolnější, právě třeba ke krátkým jízdám nebo větší proudové zátěži v letních měsících s klimou. 

 

Případně existuje ještě nějaká vhodnější alternativa pro tato auta? 

 

V zásadě nemám problém po dvou letech kupovat novou "obyčejnou" baterku, ale kdyby tato vydržela déle a více, klidně bych si připlatil :)

 

Zvažuji na léto taky solární "udržovací" nabíječku, aby baterka nedostávala tak zabrat :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to žádná novější technologie, je to klasická léty ověřená technologie olověná, jen má poctivější desky a proto je dražší a těžší. (aby pobrala ty napěťové a proudové rázy díky rekuperačnímu dobíjení)  Za mě vyhozené peníze. Klima s tím nemá nic společného, kompresor je hnán řemenicí (motorem).

Je třeba koupit akumulátor u solidního prodejce který má od výroby napětí 12,6 V. To je základ. Spousta baterek díky nevhodnému skladování na prodejně má toto napětí nižší a již v prodejně dochází k sulfataci. A samozřejmě mít v pořádku elektriku na autě.

Ale klidně si ji pro dobrý pocit zkus a vyzkoušej. Naštěstí baterky nejsou zas tak drahé, doporučuji Exide- cena /výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, spíš bych si ověřil, jestli je dobíjení opravdu v pořádku. Poslední baterku mám v FII 1.2 TSI 4 roky, přičemž auto jezdí jen krátké trasy po městě. Přechozí tam byla asi 8 let při stejném způsobu provozování. A nikdy se externě nedobíjely - tohle mi přijde poněkud ujeté a nedělám to nikdy. Auto má sloužit mně, ne já jemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobíjení teď už v pořádku je (ale nebylo, respektive byla tam špatná kostra). 

 

Baterka tento dlouhodobý stav bohužel asi odnesla, po dobití na 12.85V (v klidovém stavu) je tam po pár dnech ráno zase 12.4V. Proud tam nic nežere ani nic podobného, během řešení různých elektrických problémů se proměřovalo úplně všecko. Ona těch 12.4V drží dlouhodobě a nikdy to za studena více nekleslo, ale už je to řekněme na spodní hraně, navíc baterka absolutně nevykrývá napětí, když krátkodobě odbudí altík (prudké rozjezdy apod.) 

 

Ale to už odbíhám od tématu :)

 

Za vás je tedy nejlepší klasické zaplavené olovo? Případně existuje ještě jiná technologie, která by měla nějaké specifické výhody? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Alma napsal:

 

Je třeba koupit akumulátor u solidního prodejce který má od výroby napětí 12,6 V. To je základ. Spousta baterek díky nevhodnému skladování na prodejně má toto napětí nižší a již v prodejně dochází k sulfataci. A samozřejmě mít v pořádku elektriku na autě.

Ale klidně si ji pro dobrý pocit zkus a vyzkoušej. Naštěstí baterky nejsou zas tak drahé, doporučuji Exide- cena /výkon.

 

Jasné, to je tak asi podobné, jako s pneumatikami a jejich skladováním. Nějaké tipy na ověřené prodejce? Raději bych nakoupil u specializované firmy, než třeba od Alzy, která to překupuje kdoví odkud :)

 

Jinak s tou klimou to malinko souvisí, byť nepřímo - kompresor je sice hnán motorem, ale čistě elektricky je zde třeba větší poptávka po běhu sahary na volnoběhu / při stojícím vozidle nebo na běh ventilátoru v interieru, když klima běží na max (typicky po začátku jízdy - auto rozpálené na 40°C :D) Oba ty větráky jsou celkem žrouty. 

 

Díky za tipy a hezkou neděli přeju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, určite by som bral baterku od predajcu kto sa venuje iba tomuto, t. j. predáva iba batérie a príslušenstvo k nim. Určite je takých predajcov viac, ale mne osobne je sympatický p. Čepek (má aj vlastný a dosť zaujímavý YouTube kanál o baterkách). U neho máš viacmenej istotu, že baterka nestála niekde na sklade 2 roky vo vybitom stave.

Ak by som kupoval baterku do Fabie dnes, tak by som bral jeho vlastnú značku, konkrétne jednu z týchto dvoch:

  1. Baterie Čepek Endurance 12V 67Ah 640A, záruka 36 mesiacov (veľmi slušná záruka, najväčšia kapacita akú kúpiš v tomto rozmere)
  2. Baterie Čepek Endurance+ 12V 63Ah 610A, záruka 48 mesiacov (fakt nadštandardná záruka a stále nadštandardná kapacita).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...