Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

@waikikidiky, tak presnou odpoved jsem necekal, jsem na dovolene, tak vecer budu klikat a prochazet shopy, a googlit, mozna nekde neco nekdo prodava i bokem, kdyz uz budu mit cisla dilu, pujde mi to lip... 

ale kotouce i desky chci original, aftermarket byl pro me vzdy problem, i kdyz je pravda, ze tak lehke auto jako superb jsem nemel

 

Jeste jednou diky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Deliberator napsal:

@waikikidiky, tak presnou odpoved jsem necekal, jsem na dovolene, tak vecer budu klikat a prochazet shopy, a googlit, mozna nekde neco nekdo prodava i bokem, kdyz uz budu mit cisla dilu, pujde mi to lip... 

ale kotouce i desky chci original, aftermarket byl pro me vzdy problem, i kdyz je pravda, ze tak lehke auto jako superb jsem nemel

 

Jeste jednou diky. 

Neni zac.

Pokud chces mit nej oem brzdy, sezen na predek Clubsport, maji kotouce vrtane, lehci o cca 1kg na kotouci a jine desky s jinou smesi. Jsou ale cca 15.000 jen kotouce s deskama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, ČudlR napsal:

Jen se zeptam proc se maj kodovat vetsi kotouce ? Dil kterej nema nic elektronickeho a tlak brzd prece nesouvisi s prumerema tloustkou kotoucu.

Jedná se o rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu.

To má na starosti hydroagregát ABS-u.

Když jen namontuješ větší přední kotouče a destičky a při brzdění půjde původně rozdělený tlak do předních a zadních brzd,

budou přebrzděné předky a zadky se budou flákat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak tam bude stejny. Das vetsi prumer kotoucu, vetsi plochu desek, takze pri stejnem tlaku jiny brzdny ucinek.

Jednotka v supu umoznuje jen varianty, ktere jsou z vyroby, tj max 340mm predek a 310mm zadek. Jednotky treba na Audi, Seat, Porsche podporuji jine rozmery brzd, jine pumpy pro vicepistkove brzdice atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lze nakódovat i posilovač brzd, jsou celkem 3 možnosti. Taky jde nakódovat vysoušení brz. A samozřejmě se musí nakódovat velikost kotoučů aby vše fungovalo správně. Proto tam ty možnosti jsou. Když tam někdo nacpe větší kotouče než dává výrobce u konkrétního modelu, tak při kódování zvolit největší variantu nebo vyměnit jednotku z jiného koncernového auta kde takový rozměr je (třeba Audi). Pokud toho nebude potřeba vyměnit víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak  že ve výsledku když dáš kotouče 390 a nastavil 340 tak je to úplně jedno. A jak říkas venit jednotku tak by zas jednotka musela být kompatibilní s autem. A kvůli větším brzdám dávat jednotku třeba z Audi RS6 je asi kravina už jen kvůli ceně a sehnání její vubec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cayc: Tak třeba když někdo upraví svoje 2.0tsi na 350 a víc koni tak chce logicky i lepší brzdy. Jinak k těm řídícím jednotkám Audi rs která bude umět velký brzdy asi nebude mít stejný konektory a věci k tomu stejný jako skodovka. Nemusí to být přece jen na tuning sraz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 12. 2021 na 21:39, Noro44 napsal:

Zdravim, dopredu sa ospravedlnujem za mozno hlupu otazku, ale: zadne desticky maju "smer otacania" t.j. zalezi ktory par je na lavom a ktory na pravom kolese? Pytam sa, pretoze dnes som bol v servise so zadnymi brzdami na 140kW 4x4, ktore uz raz boli menene 1.5 roka dozadu, maju asi 20 tis. a vyzeraju ako na obrazkoch.

Zo servisu mi napisali, ze na zaruku nemozu vymenit lebo "desticky su opacne namontovane" coz mi prislo cudne pokial som neuvidel obrazok od Cayc vyssie, kde su vyznacene smery na (zhodou okolnosti) ATE destickach.

20211208_143004.jpg

 

 

 

  

Ahoj nemaju smer otacania, ale jedna ma na sebe pruzinku a druha nie. Ta s pruzinkou ide ako vnutorna a ta bez ako vonkajsia, lebo z vonkajsej strany je velka pruzina na strmen natiahnuta. 

image.thumb.png.e85fe3d38bc31b14bf9a1c0565f9db2e.pngimage.thumb.png.3ae8903411ed7551d3f5a6d822154f66.png

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak riešilo sa tu kodovanie brzd, pridávam postup. 

 

Predná náprava Byte 4 v ABSh5AAAgKFKuA-960.thumb.jpg.fd97130acf8431c514c60749c5bdfe11.jpg

14 270mm
20 288mm (PR. 1ZE)
24 288mm (PR. 1LM, 1ZE)
31 312mm (PR. 1ZK)
34 312mm (PR. 1LV, 1ZA, 1ZD)
50 (PR. 1LM)
54 340mm (PR. 1LA, 1LJ)
80 (PR. 1LI)
84 (PR. 1LI)

 

Zadná náprava Byte 14 v ABS

t5AAAgKFKuA-960.thumb.jpg.dafd731cb91743c11c415b0eb1979847.jpg

24 272mm w/ Torsion Bar Rear Suspension
25 272mm w/ Torsion Bar Rear Suspension (PR. 1KE/1KQ)
28 272mm w/ Multi-Link Rear Suspension
29 272mm w/ Multi Link Rear Suspension (PR. 1KE/1KT)
49 300mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KU)
68 310mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KW)
69 310mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KY/1KZ)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak zadne brzdy sa drzali po prve solenie. Odvtedy to ide dole vodou. Aj sa snazim agresivne brzdit aby ich ocistilo, ale akosi bez vysledku. Ten Superb tie zadne brzdy asi fakt nepouziva. 

Kto nevie tak je to zimmermann + textar platnicky. Autohold nepouzivam. 

 

20220107_102556.thumb.jpg.a1cd83b2e32e9e3733f91906ef6462ad.jpg

 

Predne som zabudol odfotit, ale vyzeraju standardne ako by mali kotuce vyzerat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...