Prosinec 24, 20213 r @waikikidiky, tak presnou odpoved jsem necekal, jsem na dovolene, tak vecer budu klikat a prochazet shopy, a googlit, mozna nekde neco nekdo prodava i bokem, kdyz uz budu mit cisla dilu, pujde mi to lip... ale kotouce i desky chci original, aftermarket byl pro me vzdy problem, i kdyz je pravda, ze tak lehke auto jako superb jsem nemel Jeste jednou diky.
Prosinec 24, 20213 r Cayc: Tak abs prece nema nic spolecneho s vetsim kotoucem, ale s krouzkem a cidlem abs ktery je v tehlici. Kamarad menil na audi z 312 na 380 a nic nekodoval. Jediny o co se zajimal jestli mu to utahne brzdova pumpa protoze daval 6ti pistove brzdice
Prosinec 24, 20213 r Ja si osobne myslím, že kodoxvaf treba. Auto inak nevie aké má na sebe brzdy. Keď sa to na starej octavii 2 kodovalo tak tu sa nebude?
Prosinec 24, 20213 r Velikost kotoucu se koduje. Predpokladam ze kvuli automatickym brzdnym systemum, kde to pri urcitem tlaku vyvola nejakou reakci. Pak to treba nebude vychazet a nejake cidlo zpomaleni vyhodi treba chybu a ESP nemusi fungovat jak ma...
Prosinec 24, 20213 r před 9 hodinami, Deliberator napsal: @waikikidiky, tak presnou odpoved jsem necekal, jsem na dovolene, tak vecer budu klikat a prochazet shopy, a googlit, mozna nekde neco nekdo prodava i bokem, kdyz uz budu mit cisla dilu, pujde mi to lip... ale kotouce i desky chci original, aftermarket byl pro me vzdy problem, i kdyz je pravda, ze tak lehke auto jako superb jsem nemel Jeste jednou diky. Neni zac. Pokud chces mit nej oem brzdy, sezen na predek Clubsport, maji kotouce vrtane, lehci o cca 1kg na kotouci a jine desky s jinou smesi. Jsou ale cca 15.000 jen kotouce s deskama.
Prosinec 24, 20213 r před 10 hodinami, ČudlR napsal: Jen se zeptam proc se maj kodovat vetsi kotouce ? Dil kterej nema nic elektronickeho a tlak brzd prece nesouvisi s prumerema tloustkou kotoucu. Jedná se o rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu. To má na starosti hydroagregát ABS-u. Když jen namontuješ větší přední kotouče a destičky a při brzdění půjde původně rozdělený tlak do předních a zadních brzd, budou přebrzděné předky a zadky se budou flákat.
Prosinec 25, 20213 r To je sice hezky, ale ten tlak tam bude pořád stejný jako předtím. A za další jaký hodnoty bys tam jako nastavil když třeba ta kombinace velikosti brzd na tom autě nikdy z výroby nebyla ?
Prosinec 25, 20213 r Tlak tam bude stejny. Das vetsi prumer kotoucu, vetsi plochu desek, takze pri stejnem tlaku jiny brzdny ucinek. Jednotka v supu umoznuje jen varianty, ktere jsou z vyroby, tj max 340mm predek a 310mm zadek. Jednotky treba na Audi, Seat, Porsche podporuji jine rozmery brzd, jine pumpy pro vicepistkove brzdice atd.
Prosinec 25, 20213 r Lze nakódovat i posilovač brzd, jsou celkem 3 možnosti. Taky jde nakódovat vysoušení brz. A samozřejmě se musí nakódovat velikost kotoučů aby vše fungovalo správně. Proto tam ty možnosti jsou. Když tam někdo nacpe větší kotouče než dává výrobce u konkrétního modelu, tak při kódování zvolit největší variantu nebo vyměnit jednotku z jiného koncernového auta kde takový rozměr je (třeba Audi). Pokud toho nebude potřeba vyměnit víc.
Prosinec 25, 20213 r Mohl by někdo zkušený, kdo už kódoval brzdy (jiný průměr kotouče) dát více info jak a kde se to má udělat. Určitě nejsem jediný, koho to zajímá. Nejsem si vědom, že by někdo tady kódovat na 3 superbu brzdy.
Prosinec 26, 20213 r Ono kodovat to treba ale ten rozdiel medzi 312 a 340 nie je veľký a vzadu 300 na 310 zanedbatelny. Pokiaľ to len vymenis nič sa nestane, ak to nakodujes bude to lepšie pocitovo brzdit. Upraveno Prosinec 26, 20213 r od cayc
Prosinec 26, 20213 r Tak že ve výsledku když dáš kotouče 390 a nastavil 340 tak je to úplně jedno. A jak říkas venit jednotku tak by zas jednotka musela být kompatibilní s autem. A kvůli větším brzdám dávat jednotku třeba z Audi RS6 je asi kravina už jen kvůli ceně a sehnání její vubec
Prosinec 26, 20213 r Otázka je, že načo ti budu na českom aute také brzdy. Možno na nejaký tuning zraz?
Prosinec 26, 20213 r ... kazdy jezdi jinak ... ... treba, kdyz menis co 30tkm komplet brzdy, je lepsi dat vetsi .. vydrzi dele, brzdi lepe, vetsinou lepsi nastup (vetsinou vicepistkove) ... ... a kdyz na to mas ... :)
Prosinec 26, 20213 r Cayc: Tak třeba když někdo upraví svoje 2.0tsi na 350 a víc koni tak chce logicky i lepší brzdy. Jinak k těm řídícím jednotkám Audi rs která bude umět velký brzdy asi nebude mít stejný konektory a věci k tomu stejný jako skodovka. Nemusí to být přece jen na tuning sraz
Prosinec 28, 20213 r V 8. 12. 2021 na 21:39, Noro44 napsal: Zdravim, dopredu sa ospravedlnujem za mozno hlupu otazku, ale: zadne desticky maju "smer otacania" t.j. zalezi ktory par je na lavom a ktory na pravom kolese? Pytam sa, pretoze dnes som bol v servise so zadnymi brzdami na 140kW 4x4, ktore uz raz boli menene 1.5 roka dozadu, maju asi 20 tis. a vyzeraju ako na obrazkoch. Zo servisu mi napisali, ze na zaruku nemozu vymenit lebo "desticky su opacne namontovane" coz mi prislo cudne pokial som neuvidel obrazok od Cayc vyssie, kde su vyznacene smery na (zhodou okolnosti) ATE destickach. Ahoj nemaju smer otacania, ale jedna ma na sebe pruzinku a druha nie. Ta s pruzinkou ide ako vnutorna a ta bez ako vonkajsia, lebo z vonkajsej strany je velka pruzina na strmen natiahnuta.
Leden 5, 20223 r Zdravím. Pri brzdení mi zacal hucat zadok. Dosky ešte majú asi 40%, kotúče vyzerajú v pohode. Stačí vymeniť dosky, alebo rovno dat nové kotúče? Dik.
Leden 5, 20223 r ako ktorý výrobca má šípku , s pružinou k piestiku , bez pružiny von , ale kopa áut to má kadejako a ide to aj tak
Leden 6, 20223 r Inak riešilo sa tu kodovanie brzd, pridávam postup. Predná náprava Byte 4 v ABS 14 270mm 20 288mm (PR. 1ZE) 24 288mm (PR. 1LM, 1ZE) 31 312mm (PR. 1ZK) 34 312mm (PR. 1LV, 1ZA, 1ZD) 50 (PR. 1LM) 54 340mm (PR. 1LA, 1LJ) 80 (PR. 1LI) 84 (PR. 1LI) Zadná náprava Byte 14 v ABS 24 272mm w/ Torsion Bar Rear Suspension 25 272mm w/ Torsion Bar Rear Suspension (PR. 1KE/1KQ) 28 272mm w/ Multi-Link Rear Suspension 29 272mm w/ Multi Link Rear Suspension (PR. 1KE/1KT) 49 300mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KU) 68 310mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KW) 69 310mm w/ Multi-Link Rear Suspension (PR. 1KY/1KZ)
Leden 7, 20223 r Inak zadne brzdy sa drzali po prve solenie. Odvtedy to ide dole vodou. Aj sa snazim agresivne brzdit aby ich ocistilo, ale akosi bez vysledku. Ten Superb tie zadne brzdy asi fakt nepouziva. Kto nevie tak je to zimmermann + textar platnicky. Autohold nepouzivam. Predne som zabudol odfotit, ale vyzeraju standardne ako by mali kotuce vyzerat.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.