Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Když předjížídte na okresce v těch +- 85-95km/h auto, máte nervy na 4ku nebo raději jistotu a za 3? Rapid je moje první auto s turbem a pořád mě ta lenost v nižších otáčkách doveden i po půl roce celkem slušně vyškolit.

  • Autor

Jinak motor 81kw.

rovnou za 3...

Oblast největšího kroutícího momentu začíná u těchto turbo motorů za 2000 ot, tam auto zrychluje nejrychleji. Líný auto bude vždy, když se budeš řídit nápovědou řazení na budících.

Samozrejme podradiť do 3-4.. závisí, koľko času je na predbehnutie.. :)

ty polemizuješ při 81 kw? co mám říkat já s přesedlání ze 103kw na 63kw ????

Ono to mý citelně tahá od 2000 ale asi  tak jen do 3000 a pak to padá. Když chci předjet nebo ujet blbečkovi co si myslí, že předjede rapida protože má lepší auto než je rapid, tak podržím čtyřku nebo dám za 3 a pěkně 110 a už mi na prdeli nikdo nevisí. 

Určitě otáčky motoru nebyly u červenýho. Takže v klidu. A ono někdy prostě nemá cenu předjíždět.

Upraveno od elvis78

Určitě rovnou podřadit na trojku, plyn na podlahu a nechat to vytočit, přece jen jen to benzíňák, takže si to můžeš dovolit. Dělal jsem to takhle i před chipem, ale právě ta "lenost" ve vyšších otáčkách mě přivedla k chipu - teď mi krouťák padá až po nějakých 4600 otáčkách a i tam dosahuju cca 190 Nm oproti 150 v sérii (viz moje vlákno), takže pokud ti přijde Rapid líný --> úprava ŘJ :) 

Upraveno od whitecoat

Ano, mám stejné zkušenosti.....

Teda já jsem s tímhle motorem nikdy nejel, ale to mi neříkejte, že kolem 90 km/h se při předjíždění musí podřazovat na trojku. Vždyť je to v manuálu ta nejsilnější motorizace...

V dnešním provozu předjíždí s maloobjemovými turbo motory na 4 jen sebevrah nebo důchodce nebo musíš mít před sebou hodně místa. Samozřejmě téměř vzápětí poté, co auto na 3 zrychlí, řadím 4 a pak hned 5 resp. někdy po 3 rovnou 5. Prostě ta 3 je jistota, že vystřelíš jak raketa :D.

Zavisi od situacie a trasy. Ak ides plynule, zvladnes to na 5. Ak ide oproti auto a ty chvilu cakas za autom ktore chces obehnut, musis ist do 4/3. Staci vam par jazd/hodin na HTP motore a zvyknete si na to :) (a to este nehovorim s nalozenym zadkom)

No to jsem si právě myslel, že tyhle "HTPmanýry" už jsou passé. Teď ale koukám, že mnozí z vás mají v podpisech tu slabší verzi, kde by se to dalo očekávat...

A na dálnici to ve stoupání 130 drží, ne?

No to samozřejmě udrží. Ale plynulou jízdu po dálnici bych do tématu o předjíždění raději nepletl nebo zabředneme úplně mimo.  

  • Autor

Díky pánové, takže stejná zkušenost.

 

Ono i na tu čtverku, když člověk nestojí na podlaze a naráz potřebuje akceleraci je to většinou o hubu. Na druhou stranu je podřazení na 3. v té rychlosti celkem kopanec a vysvětlujte pak polovičce s potomkem, že nezávodíte ale chcete jen bezpečně předjet. 

 

Hrozně mi vadí ten rozsah zátahu turba, co psal elvis78. Od 3k to na 4 už celkem rychle vadne, na 3. je to v pohodě. 

Ale ten má právě o skoro 20 kW míň...

Když chci předjet nebo ujet blbečkovi co si myslí, že předjede rapida protože má lepší auto než je rapid, tak podržím čtyřku nebo dám za 3 a pěkně 110 a už mi na prdeli nikdo nevisí. 


Toto bude fungovat maximálně na blbečka v Rapidu nebo nějaké Dacii. Kdokoli jiný, v jiném rozumném autě na to šlápne a dá ti ochutnat, jak chutná karcinogenní výfukový plyn.
Díky pánové, takže stejná zkušenost.
 
Ono i na tu čtverku, když člověk nestojí na podlaze a naráz potřebuje akceleraci je to většinou o hubu. Na druhou stranu je podřazení na 3. v té rychlosti celkem kopanec a vysvětlujte pak polovičce s potomkem, že nezávodíte ale chcete jen bezpečně předjet. 
 
Hrozně mi vadí ten rozsah zátahu turba, co psal elvis78. Od 3k to na 4 už celkem rychle vadne, na 3. je to v pohodě. 

Zkus při podřazení meziplyn... Uvidíš, že Ti to pomůže. ;)
  • Autor
před 6 hodinami, Wittmann napsal:

Ale ten má právě o skoro 20 kW míň...

 

Ten pokles asi není tak razantní jako u slabší verze, ale stejně si to člověk u 5tky a 6tky musí hlídat, někdy i u 4ky. U minulého auta (atmosferická malá 1.8, 84kw) se to ve 2500 tisících krásně vzbudilo a táhlo až do červeného, tam prostě člověk věděl, že už bude jen rychlejší. I v případě, že šla noha z plynu a otáčky spadlo o 2 tisíce níž. Tady je taková 1 sekundová prodleva, ale to je prý proto, že pedál není spojený přímo se škrtící klapkou.

 

před 2 hodinami, Sabiza napsal:

 


Toto bude fungovat maximálně na blbečka v Rapidu nebo nějaké Dacii. Kdokoli jiný, v jiném rozumném autě na to šlápne a dá ti ochutnat, jak chutná karcinogenní výfukový plyn.

 

Asi jsi vzal můj příspěvek osobně, nebo mi to tak připadá.Dost často mám ten pocit, že se mi v obci někdo lepí na zádel od doby co máme jako druhé auto rapida a protože nejezdim brzda plyn ale plynule( dost lidí jezdí brza-plyn krom toho že neblikaj) a pak to na výjezdu z obce prostě zašlápnu, protože mi někdo visí na zadku. nemám to rád. Jednou jsem ujel policajtům, protože mě oslňovalo jejich auto do všech zrcátek.Pak mě teda v obci dojeli ale po vysvětlení situace mě nechali jet-_-

Každopádně za 3 je jistota i u 103kw v naftě:) a pak klíďo za šest:ph34r:

Upraveno od elvis78


Každopádně za 3 je jistota i u 103kw v naftě


Tak a teď ještě tu o Karkulce.

Tak a teď ještě tu o Karkulce.

Já bych raději tu o CITIGU.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.