Dolejs Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 před 12 hodinami, martin.marek napsal: Rozvody v 65000km. Nejak brzo ne? Ja bych nemenil nic. Je to vlastnost retezovych tsi. Rozvody tam musi vydzet minimalne 150 000km. Od te doby co jsem presel z 5w40 na 0w40. Tak to nezarachtalo ani jednou a prestal pribyvat olej. No podle škodovky se dělaly dvakrát jednou v po roce( 2011 a 20 000) a pak to dalo jen,, dalších´´ 40 000km.. ty první řetězový sady prý nestály za nic.. zkusím tedy vyměnit ten napínák a uvidím. Olej jsem objednal 5w40 od Shellu.. Koukal jsem na měrku a je teď po cca 10 000km na půlce měrky.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 V roce 2011 se rapid ještě nevyráběl, to máš u fábie ne? Tam byly modifikované sady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 (editace) Před hodinou, Yosef napsal: V roce 2011 se rapid ještě nevyráběl, to máš u fábie ne? Tam byly modifikované sady. Octavia II po faceliftu.. Editováno: 21. Červenec 2020, autor: Dolejs Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 Tady asi někdo dostane kartáč :-), stejný motor, ale Octavia v Rapidu? Dolejs: Píšeš: "Tak jsem na to koukal a žádný číslo na něm není", měl jsi napínák venku? Pokud ne, tak nic ani nenajdeš. Podle foto co jsem dal, tak vidíš kde se číslo nachází. Moc bych se divil, že tam žádný není. Jinak já rachtám taky a stále. Pod dlouhé jízdě ráno ticho, po krátké kdy se neohřeje olej ani na 50 stupňů, tak vždy sekunda rachot, jebu už na to. Olej od nova 5W-30 Castrol, měním co rok cca 7-10tis. km. Jedině ještě pokusy s jiným olejem, někdo 0W-40, někdo 5W-40, někdo co?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 (editace) Sorry jsem si ani nevšimnul že jsem v Rapid sekci.. Zítra dám novej napínák, olej budu měnit o víkendu tak uvidím jestli to pomohlo. Předtím tam dávali 5w30, já zkusím 5w40 i když ten rozdíl asi žádnej nebude.. Jinak jsem předpokládál stejnej popis na napínáku jako viz foto.. Editováno: 21. Červenec 2020, autor: Dolejs Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 V 18. 7. 2020 na 21:48, tomik.cesko napsal: Stačí na to stranový klíč nebo ořech s ráčnou (lepší), nepamatuju si velikost, asi 27, přístup kazí jen gumová hadice, ale tu stačí jen vyhnout. Práce na max 10 minut. Jo a ještě k minulému příspěvku, ještě jsem další napínák nekupoval, ono to zarachtá jen po velmi krátké jízdě, když se v zimě neohřál motor. Např, když jedu jen do krámu 1km a pak zpět, tak druhý den při studeném startu rachotí. Když to ohřeju, je další studený start ticho. Co dáváš za olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.marek Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 Dej 0w40, olej se rychleji dostane k napinaku nez 5w40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 Dolejs: Vidíš, tak tady je číslo na hlavě, přiznávám,ze jsem si nevšiml jestli ho tam mám taky a žil v domnění že je jak na foto. Musím se podivat na ten starý kde ho měl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 21. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2020 (editace) https://maziva.heureka.cz/shell-helix-ultra-5w-40-4-l/ https://maziva.heureka.cz/shell-helix-hx8-5w-40-4-l/ https://maziva.heureka.cz/shell-helix-hx7-5w-40-4-l/ nějaký z těhle, teď si nejsem jist, vím jen že 5w40 Editováno: 21. Červenec 2020, autor: tomik.cesko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 22. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2020 Já koupil Helix Ultra, jezdí ho ségra ve fabii a bez problému.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 22. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2020 Dnes výměna za 07F původní byl 07B takže asi originál. Uvidím zítra jak to ráno bude po startu. Srovnání tuhosti napínáku je ten novej o dost tužší tak snad to bude ok.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 22. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2020 A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 22. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2020 V 21. 7. 2020 na 20:05, Dolejs napsal: Sorry jsem si ani nevšimnul že jsem v Rapid sekci.. Zítra dám novej napínák, olej budu měnit o víkendu tak uvidím jestli to pomohlo. Předtím tam dávali 5w30, já zkusím 5w40 i když ten rozdíl asi žádnej nebude.. Jinak jsem předpokládál stejnej popis na napínáku jako viz foto.. Tak to je ten stejnej napínák, co jsem vyhodil já loni. před 7 hodinami, McMatej napsal: A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř?? já u tohohle jsem naplnil a mačkat šel jako za sucha, novej držel. Předpokládám, že u Dolejse to bude stejný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 zkusím zítra dnes nemám auto u sebe.. snad to bude konečně ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 23. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2020 před 9 hodinami, tomik.cesko napsal: mačkat šel jako za sucha, novej držel. A to je (byl) důvod rachtání řetězu. Hlavní a nejdůležitější funkcí napínáku je, že nesmí dovolit pohyb pístu dovnitř. Tím se řetěz povolí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 24. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2020 před 21 hodinami, McMatej napsal: A to je (byl) důvod rachtání řetězu. Hlavní a nejdůležitější funkcí napínáku je, že nesmí dovolit pohyb pístu dovnitř. Tím se řetěz povolí. Po startu určitě, zatím je klid.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dolejs Vloženo 30. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2020 V 22. 7. 2020 na 15:33, McMatej napsal: A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř?? Včera jsem to zkoušel a ten starej napínák po naplnění olejem šel lehce zatlačit ten novej to neudělal a navíc to vypadá že má i tužší pružinu.. Od výměny je neskutečné ticho po startu,., Nechápu proč ho neměnili už ve škodovce i s rozvodama.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 23. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2023 (editace) Hoj, tak jsem se rozhodl vyměnit si rozvoďák svépomocí a jen jsem se chtěl podělit o jednu zajímavost. Spodní ozubené kolo nový typ, horní ozubené kolo starý typ (jako že na starý typ řetězu), koupena sada Borsehung a v ní starý typ napínáku s písmenem D. Tomu říkám bordel. Jen podotýkám, že staré kolo má šíři 6,5mm a nové 8,5mm, nový typ řetězu na něm běhal asi 55tis km. Vytahání řetězu je asi 5mm na průměru, tzn 1cm na celé délce a napínák už jen nestačil napínat, zašrouboval jsem jej až na doraz rukou. Nyní opět motor běží potichu, už mám asi tisíc km po výměně. edit: nové kolo má na konci písmeno F Editováno: 23. Listopad 2023, autor: tomik.cesko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.