Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 12 hodinami, martin.marek napsal:

Rozvody v 65000km. Nejak brzo ne? Ja bych nemenil nic. Je to vlastnost retezovych tsi. Rozvody tam musi vydzet minimalne 150 000km. Od te doby co jsem presel z 5w40 na 0w40. Tak to nezarachtalo ani jednou a prestal pribyvat olej. 

No podle škodovky se dělaly dvakrát jednou v po roce( 2011 a 20 000) a pak to dalo jen,, dalších´´ 40 000km.. ty první řetězový sady prý nestály za nic.. zkusím tedy vyměnit ten napínák a uvidím. Olej jsem objednal 5w40 od Shellu.. Koukal jsem na měrku a je teď po cca 10 000km na půlce měrky..

V roce 2011 se rapid ještě nevyráběl, to máš u fábie ne? Tam byly modifikované sady.

Před hodinou, Yosef napsal:

V roce 2011 se rapid ještě nevyráběl, to máš u fábie ne? Tam byly modifikované sady.

Octavia II po faceliftu..

Upraveno od Dolejs

Tady asi někdo dostane kartáč :-), stejný motor, ale Octavia v Rapidu?

 

Dolejs: Píšeš: "Tak jsem na to koukal a žádný číslo na něm není", měl jsi napínák venku? Pokud ne, tak nic ani nenajdeš.

 Podle foto co jsem dal, tak vidíš kde se číslo nachází. Moc bych se divil, že tam žádný není.

Jinak já rachtám taky a stále. Pod dlouhé jízdě ráno ticho, po krátké kdy se neohřeje olej ani na 50 stupňů, tak vždy sekunda rachot, jebu už na to.

Olej od nova 5W-30 Castrol, měním co rok cca 7-10tis. km. Jedině ještě pokusy s jiným olejem, někdo 0W-40, někdo 5W-40, někdo co??

 

Sorry jsem si ani nevšimnul že jsem v Rapid sekci.. Zítra dám novej napínák, olej budu měnit o víkendu tak uvidím jestli to pomohlo. Předtím tam dávali 5w30, já zkusím 5w40 i když ten rozdíl asi žádnej nebude.. Jinak jsem předpokládál stejnej popis na napínáku jako viz foto..

IMG_20190211_155847.jpg.ca418a06e30da1e3de3a6f22809f5971.jpg

Upraveno od Dolejs

V 18. 7. 2020 na 21:48, tomik.cesko napsal:

Stačí na to stranový klíč nebo ořech s ráčnou (lepší), nepamatuju si velikost, asi 27, přístup kazí jen gumová hadice, ale tu stačí jen vyhnout. Práce na max 10 minut. 

 

Jo a ještě k minulému příspěvku, ještě jsem další napínák nekupoval, ono to zarachtá jen po velmi krátké jízdě, když se v zimě neohřál motor. Např, když jedu jen do krámu 1km a pak zpět, tak druhý den při studeném startu rachotí. Když to ohřeju, je další studený start ticho.

Co dáváš za olej?

Dej 0w40, olej se rychleji dostane k napinaku nez 5w40.

Dolejs: Vidíš, tak tady je číslo na hlavě, přiznávám,ze jsem si nevšiml jestli ho tam mám taky a žil v domnění že je jak na foto. Musím se podivat na ten starý kde ho měl. 

Já koupil Helix Ultra, jezdí ho ségra ve fabii a bez problému..

Dnes výměna za 07F původní byl 07B takže asi originál. Uvidím zítra jak to ráno bude po startu. Srovnání tuhosti napínáku je ten novej o dost tužší tak snad to bude ok..

A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř??

V 21. 7. 2020 na 20:05, Dolejs napsal:

Sorry jsem si ani nevšimnul že jsem v Rapid sekci.. Zítra dám novej napínák, olej budu měnit o víkendu tak uvidím jestli to pomohlo. Předtím tam dávali 5w30, já zkusím 5w40 i když ten rozdíl asi žádnej nebude.. Jinak jsem předpokládál stejnej popis na napínáku jako viz foto..

IMG_20190211_155847.jpg.ca418a06e30da1e3de3a6f22809f5971.jpg

Tak to je ten stejnej napínák, co jsem vyhodil já loni. 

před 7 hodinami, McMatej napsal:

A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř??

já u tohohle jsem naplnil a mačkat šel jako za sucha, novej držel. Předpokládám, že u Dolejse to bude stejný

zkusím zítra dnes nemám auto u sebe.. snad to bude konečně ok.

 

před 9 hodinami, tomik.cesko napsal:

mačkat šel jako za sucha, novej držel.

A to je (byl) důvod rachtání řetězu. Hlavní a nejdůležitější funkcí napínáku je, že nesmí dovolit pohyb pístu dovnitř. Tím se řetěz povolí.

před 21 hodinami, McMatej napsal:

A to je (byl) důvod rachtání řetězu. Hlavní a nejdůležitější funkcí napínáku je, že nesmí dovolit pohyb pístu dovnitř. Tím se řetěz povolí.

Po startu určitě, zatím je klid..

V 22. 7. 2020 na 15:33, McMatej napsal:

A ten starej, když ho naplníš olejem, jde píst zatlačit dovnitř??

Včera jsem to zkoušel a ten starej napínák po naplnění olejem šel lehce zatlačit ten novej to neudělal a navíc to vypadá že má i tužší pružinu.. Od výměny je neskutečné ticho po startu,., Nechápu proč ho neměnili už ve škodovce i s rozvodama..

 

  • 3 roky později...

Hoj, tak jsem se rozhodl vyměnit si rozvoďák svépomocí a jen jsem se chtěl podělit o jednu zajímavost.

Spodní ozubené kolo nový typ, horní ozubené kolo starý typ (jako že na starý typ řetězu), koupena sada Borsehung a v ní starý typ napínáku s písmenem D. Tomu říkám bordel.

Jen podotýkám, že staré kolo má šíři 6,5mm a nové 8,5mm, nový typ řetězu na něm běhal asi 55tis km. Vytahání řetězu je asi 5mm na průměru, tzn 1cm na celé délce a napínák už jen nestačil napínat, zašrouboval jsem jej až na doraz rukou. Nyní opět motor běží potichu, už mám asi tisíc km po výměně. 

IMG_20231107_190537.jpg

IMG_20231104_120227.jpg

IMG_20231107_185746.jpg

 

edit: nové kolo má na konci písmeno F

Upraveno od tomik.cesko

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.