Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mam takový problém ... rozsvítila se kontrolka žhavení a auto přešlo do nouzového režimu. Po ujeti cca 10 km, vypnutí motoru a znovu nastarovani je vše OK .. nicméně vada se objevuje ob den zase a zase.

 

Diagnostika hlasi chybu: 7343 Egr Sensor 2 - Low signal p040700

 

Egr ventil jsem vyndal a vycistil ale nepomohlo to. Neví někdo co by to mohlo dělat? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se omlouvám, teď jsem si všiml, že jsem to dal do 1.4 ... bohužel zvyk - dřív měla manželka 1.4 TDI a nějak jsem si zvykl. 

 

Vycistil jsem jen klapku a část potrubí, ale zaneseny to bylo fakt málo ... celý i s chladič atd. sem venku neměl .. i když jsem viděl videa jak i chladič byl zaprasenej ... nicméně po tom klapka byla spinava malo (cca 0.5 cm nanos po obvodu) a procistil jsem to a nakalibroval ... tak sem si říkal že asi nemá cenu to rozebírat dál ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, Jarda-k napsal:

Takže 1,6 TDI CR. Výměna EGR ventilu Tě patrně nemine. Normálka při tomto nájezdu.....

To už při cca 120.000 odchází EGR jo? ty bláho ... a já sem ho v životě nemusel u jinych aut měnit ... trochu v šoku ... ale asi mě to nemine ... mas pravdu ... děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, Jarda-k napsal:

V šoku možná budeš až zjistíš jeho cenu a o "snadnosti" jeho výměny nemluvě.....

Teď koukám ... včetně chladiče za 7.000,- ... asi se jdu podívat jak je to se zaslepením .... protože demontáž je mnohem horší než ta cena ... ach jo ... ještě chvíli budu doufat, že ta chyba bude v něčem jiném ..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že zaslepení není dobrý nápad, protože jsi tím zaděláš na problémy do budoucna.

V první řadě STK, pokud tedy nebude nějak ošéfovanej rediness kód a následně problémy s DPF. Pak jsou tu také možné problémy při (resp. po) návštěvě autorizáku, třeba z jiného důvodu, kdy mají někdy tendenci nahrát automaticky nejnovější SW do řídící jednotky pokud už tam není. Tím by ale smazaly úpravu SW aby se funkčnosti EGR nedožadovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarda-k:

A co se tomu egru vlastně stane, po ujetí x km. Když pominu závadu na elektronice, nebo nějaké mechanické opotřebení samotného ventilu. Je to ucpání toho chladiče, nebo co?

Já sám jsem po zhlédnutí nějakých videí na youtubku, se preventivně podíval do té trubky, co je přivedena k sání. Byl tam hodně takový mastný marast. Ale jen těsně u toho sání. Opačný konec trubky, co je na bloku, byl docela čistý. Taky ta díra co vede do bloku čistá. Mírně saze na stěnách, ale né nánosy. Znamená to že se zatím nemusím obávat ucpání egru (chladiče)?

Ten marast u sání jsem vyčistil, včetně klapky. Šlo to pěkně benzínem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém bude v elektronice, případně v mechanickým převodu. Ta chyba P040700 znamená snímač polohy EGR, příliš slabý signál.

Myslím, že ty EGR ventily postupně vylepšovaly, kvůli jejich velké poruchovosti. Proto by nebylo vhodné ho kupovat z nějakých starých zásob.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se nemýlím, tak EGR solenoid valve: actual value-ANG_EGRV[0] je hodnota otevření EGR ventilu, která by se měla pohybovat od 0 do 100 % - tady je ve výpisu záporná, odtud chyba Signal too low. Tzn., jak říká Jarda-k, snímač polohy lže. Samotný ventil může klidně fungovat normálně, ale auto si není schopné spolehlivě zkontrolovat, jestli je otevřený nebo zavřený, což může mít další negativní důsledky, třeba nespuštění aktivní regenerace DPF (při které musí být EGR zavřený) a jeho ucpání.

 

Snímač polohy bude součástí pohonu ventilu, protože dál do těla EGR už žádná elektrika nevede, viz video. Teoreticky by stačilo sehnat a vyměnit jenom pohon. Standardně se mění celý ventil. Je smůla, že tě závada na elektronice potkala už ve 120 tkm, kdy ještě EGR může být (a nemusí) po mechanické stránce v pohodě. Na druhou stranu nový EGR bude se zárukou.

 

Zaslepení EGR a instalace simulátoru, který ECU krmí správnými daty, je z hlediska emisí prasárna srovnatelná s vytlučením DPF, nicméně mimo výměny EGR je to jediné řešení, které pravděpodobně projde technickou. Pokud tedy nezačnou na emisích fyzicky kontrolovat přítomnost a zapojení EGR... Navíc je otázka, co bude dlouhodobě chybějící recirkulace spalin dělat s DPF. Dej potom vědět, jak jsi to vyřešil a kolik tě to stálo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. EGR se nechá částečně odstavit jen když je ucpaný, u černého měchu kde je stavítko se odpojí tyčka a egr se pernamentně otevře aby obcházel chladič, tj plyny se vůbec nechaldí a jdou rovnou přes elektroventil zpět do sání... docela to funguje vedlejší účinky neznám.

2. EGR kde se odstaví tak že se uzavře a nazdar nefunguje, zasviní se velmi rychle DPF a dojezdíš, protože se špatně ohřívá filtr a není se schopný vyčistit.

3. Když jsi vyndal elektromotor zkoušel jsi hýbat klapkou do absolutních hodnot ? Ta závada totiž vypadá přesně na to že se ti ten ventil seká v absolutních hodnotách, stačí do něj nalít čistič a rukou rozhýbat dokud se nepřestane zasekávat, zatím v okolí co jsem měl tu čest to funguje na interval výměny oleje se pročistí znova a takhle najede obvykle dalších 30-60K než se zanese samotný chladič...

 

Nicméně v žádném případě egr nenech zaslepit, budeš z toho mít víc problému než užitku, už to odstavení toho chladiče ti rapidně zvedne spotřebu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové děkuji Vám strašně moc za rady. Načetl jsem si všude možně mnoho informací a Vaše poznatky jsou správné. Auto je nyní opravené - EGR vyměněn, cena 14.500 Kč. Prostě se EGR úplně zbláznil a vykazoval hodnoty otevření úplně mimo od skutečnosti a ani kalibrace mu nepomohla, prostě byl už KO. V servise říkali, že je to častý problém nejen u našich aut a měsíčně jich mají několik desítek a ten kdo ho prý zaslepil či vyřadil z provozu, tak si akorát oddělal filtr pevných částic a pak měl problém na Emisích. Děkuji Vám všem, kteří jste do tohoto vlákna dali příspěvek, hodně jste mi pomohli. Děkuji moc :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny a znal bych Váš názor. Vlastním Škoda Fabia II combi 1,6 Tdi 66 kW. Najeto necelých 135 tis. km a r.v. 2011. Mechanik zjistij závadu na EGR ventilu a že od tohoto množství najetých km se to děje. Objednal jsem tedy nový EGR a bylo mi řečeno, že se bude muset vyndat celý motor. Je to pravda? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi tu nový,při registraci jsi si určitě "přečetl" pravidla,takže bys asi měl vědět že než založíš nové téma,tak by ses měl pokusit hledat nějaké podobné,třeba toto 

a do toho vložit svůj dotaz. A jinak k tomu tvému dotazu zda se musí vyndat celý motor,tak odpověď zní - vyměň svého mechanika. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...