sk0d@ Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 @Jojo91 bohuzial vzhladom na tvoje poziadavky neexistuje riesenie, ktore ti bude vyhovovat, jedna skupina ti poradi pevny interval, a druha "jenom se drz specifikace viz mazivarska poradna blaaa blaaa blaaa" Musis sa sam rozhodnut. Je to tak. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jojo91 Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 skOd@: Myslim, ze nemam nejake velke pozadavky ... Ja bych jenom rad daval ten olej ktery tam uz je od vyroby nic vic, nic min ... Klidne, kdyby tam byl ten OW20 tak ho tam budu davat, ale jak tam mam klasiku 5W30 je myslim zbytecne priplacet za 0W20 ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 (editace) před 26 minutami, pitrs78 napsal: to by mě zajímalo, kolik těch sudů budou v AS ve skutečnosti mít. Nedělal bych si iluze, ale aby vyhověli všem motorům, to aby pomalu přistavěli sklady na oleje. olej 0W-20 bych do motoru nenalil, i kdyby tam byl od výroby 5W30 507.00 pro 95 % aut co tam přijede a zbytku nalejou z flašky v regalu, protože tu 5W30/0W30 s 507.00 můžeš aktuálně lít snad úplně do všeho co škodovka běžně prodává. Možná druhý sud 502/504 pro benzín ? Těžko říct. Editováno: 16. Říjen 2017, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 jasně, že to tak bude. Kdysi taky bral servis jen 15W40 a 5W40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motoil Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 (editace) Automobilky začínájí díky obrovskému tlaku na spotřebu paliva přecházet na stále řidčí oleje, začalo se přechodem na 0W-20 a mělo by se postupem času přejít až na 0W-8, což bude mít za následek velkou odparnost oleje. U nových automobilů se počítá s doléváním 0,5L oleje na 1000 km, navíc pokud nalijete do motoru jinou viskozitu oleje a jinou specifikaci, než požaduje výrobce s autem se již nerozjedete, díky nově zabudovaným čidlům, které budou snímat olej, který jste použili. Co se týká kvality oleje, olejáři mají obrovské problémy v těchto viskozitách vyrobit olej, aby vydržel dnešní lhůtu výměny stanovenou na 15.000 km. Síla olejového filmu je u těchto olejů tak nízká, že se olej začíná brzy rozpadat. Odhaduje se, že olej vydrží maximálně 3000 - 4000 kilometrů. Editováno: 16. Říjen 2017, autor: Pawouk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 Pokud chceš mít na tomto foru reklamu, kontaktuj administrátory fora. Zatím máš smůlu. Odkaz odstraněn jako nedovolená reklama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 (editace) Co na to reknete. V Krakove u skodovky pro fabie s 1.0 tsi daji 0W20. Pro mne je blbkost mechanika ktery to delal. Editováno: 16. Říjen 2017, autor: TOMUS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aaronek Vloženo 16. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 Hmmm... tak teď tedy nevím... jsem na lopatkách... Co je tam opravdu z výroby asi nezjistím a míchat 504.00 s 508.00 nechci a jak tu čtu, tak ani nemůžu.... Tak co když po záběhu motoru (2000 až 3000 km) vyměním olej za VW 502.00, to samé zopakuji v 15 000 km a při prvním servise přejdu na pevný interval a zůstanou tak už s tou 502.00 ??? Zní to rozumně ??? Nebo mám prostě slepě věřit a měnit co 10 000 km tu 508.00 ??? P.S. Myslím, že i kdybych tam měl nakrásno z výroby tu 504.00, tak čas a ekoterorizmus autorizáky dotlačí cpát mi do motoru tu 508.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 17. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2017 jestli jezdíš autem na záruku tak bych si s tím hlavu vůbec nelámal, navíc s 0W20 ušetříš za phm... Proč řešíš olej když jezdíš do autorizáku na garančky a máš nové auto jen po dobu záruky ? Nevídím v tom smysl jen ztrácíš čas, tohle budou řešit lidi co kupují ojetiny, jasně se tím ukazuje politika, kterou většina automobilek tlačí už dlouhou dobu... tj. auto na 5 let nebo 200K km a to ten motor podle mě s 0W20 i LL intervalem prostě dá, ono při platech na západ od nás (průměrná mzda mezi 80 a 120 tisíci v závislosti na oblasti) myšlenka každých 5 let nové auto které se dá pořídit v některých zemích za dva platy, není absolutně problém. To že je to v době kdy evropa tlačí zelenou politiku extrémní pokrytectví je věc druhá, ale když jim to green EU toleruje tak je to jejich věc, mě to jen utvrzuje v tom že se nejedná o nic jiného než zelený business a nikdo tu ve skutečnosti ekologii absolutně neřeší. V zelenou politiku začnu věřit až někdo zakáže dovoz spotřebního zboží do EU s neadekvátně krátkou životností a výrobou takových produktů v EU. Může si každý tvrdit kdo co chce, ale auto by prostě mělo vydržet aspoň 20 let, je ekologičtějšího ho udržovat než sešrotovat a vytvořit nové, dřív se běžně kupovalo auto na polovinu života a vydržela, s moderní metalurgií musí vydržet i moderní auta když bude vůle. Právě na automobilovém průmyslu je krásně vidět jak jednotlivé státy to myslí s ekologií vážně a bohužel to zatím myslí vážně jen výrobci toyoty a mazdy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aaronek Vloženo 20. Říjen 2017 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2017 Tak mi to přeci jen nedalo a trochu oleje jsem si z mého motoru odsál... Nejsem chemik, ani znalec v oboru motorových olejů a proto mi případně odpusťte můj laický popis a úvahu... K mému zjištění se již hned na první pohled nejedná o olej specifikace VW 502.00 nebo 504.00, jež mám doma k dispozici a jež je nám všem velmi dobře znám... Jedná se o zelenou tekutinu, jež je mnohem více řidká, než jakýkoliv běžný olej, jež jsem dosud u koncernu viděl. Viskozita o dost nižší, než běžné oleje koncernu, patrná již promnutím v prstech... vůně shodná, jako běžný syntetický olej. První co mě napadlo, bylo ku..a, co to je za vodičku :-( ... to asi nejlépe vystihuje popis této kapaliny. Z výše uvedeného tak usuzuji, že se skutečně bezpochyby jedná o olej typu VW 508.00. Mé 2.0 TSI (motor DLBA) bylo vyrobené 25.9.2017 a již z výroby tak má použitý olej specifikace VW 508.00. A. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 28. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2017 (editace) Když si porovnám u jednoho výrobce olejů základní parametr HTHS. 5w40 - HTHS: 3.97 mPa.s 0w-30 - HTHS: 3.11 mPa.s 0W-20 - HTHS: 2.67 mPa.s Editováno: 28. Prosinec 2017, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 28. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2017 A k tomu si přidejte regulovaný čerpadla, kdy cca do 3500ot mažete maximálně na 2bary, tak jsem zvědav, co na to řekne životnost motoru, turba atd. když se síla filmu výrazně omezila ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jojo91 Vloženo 28. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 28. Prosinec 2017 Proto, radsi jsem vymenil olej po 3tis a dal jsem tam original VW 5W30 ... nebudu nejaky pokusny kralik POKUSTOON ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 29. Prosinec 2017 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2017 Pokud vás zajímá, jak se takovej olej (třeba ty 0w20 LL) testuje než ho začnou prodávat, mrkněte na tohle video (v ENG): https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8 Ve zkratce - nejdřív se nějak navrhne složení toho oleje (základovej olej, zvyšovače viskozity, detergenty, disperzanty... a jejich poměr), pak se to smíchá, a testuje na několika strojích vysoká zátěž (i teplotní), oxidační stabilita, změny viskozity, tvorba úsad na kovu a další věci. Pokud neprojde, navrhne se jiný složení; pokud ano, jde se na nějaký další dva tři testy (testy ve smyslu ne půl hodiny, ale desítky a stovky hodin zátěže) na strojích. Jeden z těch testů spočívá třeba v odpaření toho oleje nějakým generátorem plazmy s tím, že to celý sleduje obrovskej detektor částic, kterej je podle vlnové délky emitovaných fotonů detekuje, jaký prvky (z periodické tabulky) v tom oleji jsou a jak moc. Podle toho poznají, jaká část motoru se odírá nejvíc / nadlimitně. Pak se to testuje na reálných motorech, zrovna tady použili 4 různý auta s turbem, najeli s každým (jestli jsem to správně pochopil, tak na válcové brzdě) 190tkm s 6 výměnama po 32tkm (20 tisíc mil) - v kombinaci simulací městskýho provozu, dálnice, stoupání do kopce a tahání vleku. Následně kompletní rozborka motoru všech aut, a technik slepě (neví co zrovna hodnotí) zhodnotí opotřebení jednotlivých částí motoru. No a poslední test bylo jedno auto, který na ty LL intervaly nechali najezdit 800tkm - sice jim odešla převodovka, ale motor taky v pohodě Tady by mě zajímalo jak to dělali, protože jen čistě matematicky to při rychlosti 100km/h znamená 333 dnů nepřetržitýho provozu, což je skoro rok. Mají to docela promakaný, ale trošku se obávám, že tyhle testy pokrývají jen v podstatě ideální provozní podmínky toho motoru - vysokou, ustálenou rychlostí, minimum změn otáček, minimum studených startů, absence kodrcání v kolonách, provozu na volnoběh a nekvalitního paliva... Zatímco lidi s tím budou jezdit po městě, drtit to za studena a stejně ten interval přejíždět, fakt mě zajímá jak tyhle motory budou vypadat po 150-200tkm na tyhle oleje... o tom že snad mají palivovej filtr integrovanej v čerpadle (WTF??) ani nemluvím. No, bude to sranda až budu chtít upgradovat na novější model Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.