Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobry den,

prosim o radu.

Auto:

Skoda Fabia I sedan 1.2 HTP 47 kW, r.v. 7/2004, motor AZQ

 

Auto momentalne dela trochu paseku. Krome citelne vetsich vibraci motoru, ktere budu resit nasledne, potrebuju vyresit alternator, ktery podle meho nazoru muze spoustu problemu vyresit.

 

Altik dava na volnobeh se zapnutym radiem bez klimy, bez svetel, apod. pouze 12,8 - 14,0 V, vetsinou to litalo mezi 13,2 az 13,4 V. Coz je dost malo, pri cca 2 000 ot. to dava s bidou 13,8 V. Myslim si, ze je tedy cas na repas. Kdyz zapnu vnitrni osvetleni, tak je videt, jak zarovky "kmitaji". Otazka zni, jak s ho dostat ven?

 

Sundal jsem remen (16kou golou jsem zabral proti smeru napinaci kladky "jakoby bych povoloval").

Spodni sroub na 13ku golu jsem vybral raz dva.

Horni sroub byl trochu orisek, ale 13kou klicem jsem povoloval a 16kou golou tlacil proti napinaci kladce, jinak by nesel sroub ven.

Nejak jsem odpojil ten maly konektor na altiku.

Altik jsem sup sem sup tam dostal dolu (vypadl z horni casti maly vymezovaci valecek).

 

No a jak dal? S altikem lze omezene pohnout, ale jeste tomu brani nejaky kousek plechu, ktery vypada jak prinytovany k plechu, ktery ma chranit altik od tepla z katalyzatoru. Hral jsem si s tim pres hodinu, ale ne a ne ten altik dostat ven, brani tomu ten kousek plechu. Jak se ho zbavim?

 

Predpokladam, ze potom altik vytahnu a odsroubuju +, je to tak?

 

Diky

Upraveno od Thomas123

5-ka matka (8-čka kluč) drži ten alu chranič o altik.   A si si isty že alternator je vadny a nie DF je iba poškodene.  Kolko to ma najazdene? Ake je tam servo TRW?

Možná než ho definitivně vymontuješ, zkus ještě očistit kontakty a hlavně ukostření.

  • Autor

Ok, takze se pujdu trapit s nejakou shnilou matickou ....

DF je co? Najete to ma cca 150 tis. ale vi buh, jestli je to pravda ... kupovanou jako ojete pri 105 tis.

Altik je shozeny, drzi jen na tom plechu... kdyz nepomuze repas (narok na to asi bude mit po tolika letech), tak se bude hledat dal v elektrice.

  • Autor

Ale pristup k tomu kousku plechu je tam jak k penezim. Nechapu, proc to tak soudruzi vymysleli.

Tak nech je ten repas a potom sa uvidi.

  • Autor

Takze, alternator je po repasu. Pry uz byly spatne uhliky. Namontoval jsem ho tam zpatky, slo to lepe nez jsem cekal.

 

Vysledek je takovy, ze multimetr mi na volnobeh ukazuje cca 13.7 V. Muj cinsky VAG kabel s nejakym starym VAG-COM programem mi ukazuje na volnobeh ve skupine 4(?) cca 13.4 - 14 V, pri 2000 ot. krasnych stabilnich 14.2 - 14.4V.

 

Co me tedy stve, tak je to, ze vnitrni svetylko stale "kmita" na volnobeh. Co dal?

 

Jinak VAG ukazoval zavadu neco jako

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Tak jsem ji smazal a uvidim, jestli se znovu objevi. Skupina 14 a 15 totiz nic neukazovala. Svicky jsou nove NGK, tyden stare.

To světýlko by s alternátorem nemělo mít nic společného - má minimální odběr a mělo by svítit i bez alternátoru jen na baterii. Závada bude jinde...

Z praxe ked končia uhliky v alternatore tak fabia  na tachači ma 240tis.km. +- 30tis. Ale kde robili repas musia niečo povedať klietovi ,,špatne uhliky,, 

Ak sa vrati ta zavada by som odmeral kompresiu či nie je slaba ta trojka ale može to robiť aj vstrekovač.

  • Autor
před 19 minutami, Wittmann napsal:

To světýlko by s alternátorem nemělo mít nic společného - má minimální odběr a mělo by svítit i bez alternátoru jen na baterii. Závada bude jinde...

 

Vsak jasne, na baterii sviti bez kmitani, pri zvysenem volnobehu nekde kolem 1400 taktez bez kmitani, na volnobeh "kmita". To, ze kmita, me zas az tak nesere, spis se obavam, aby se nekde jinde neco neposralo, protoze v palubni siti neni konstantni napeti.

 

před 14 minutami, hubo44 napsal:

Z praxe ked končia uhliky v alternatore tak fabia  na tachači ma 240tis.km. +- 30tis. Ale kde robili repas musia niečo povedať klietovi ,,špatne uhliky,, 

Ak sa vrati ta zavada by som odmeral kompresiu či nie je slaba ta trojka ale može to robiť aj vstrekovač.

 

Repas byl v Brne u Horaka, na otazku, co tomu bylo, jsem dostal odpoved, ze spatne, resp. kratke uhliky.

 

Takze, mam dal resit to kolisave napeti 13.4 az 14 V do cca 1200 ot.?

Uvedenou zavadu resit tak, jestli se objevi, tak zmerit tlaky prip. vstrikovac?

To meraš na beterke? Skušal si merať na altiku? Pozeral si poistkovy box či neni uvolnena 10-na matka zvykol sa tam aj  roztopiť plast.

Foto ako priklad:

0001.jpg

  • Autor

Tech 13.7 na volnobeh jsem multimetrem nameril na baterce (multimetr mi nedokaze tak rychle sledovat zmeny napeti, takze to ukazuje vicemene konstantne).

To kolisani mam z VAGu a "pohledem do zarovky". Jinak podivam se na ten box, vim, ze to tam uz davno bylo roztavene a ze jsem ten kabel presouval na jinou pozici.

No len to poriadne skontroluj všetky spotrebiče zapni na max. a či sa to tam nehreje na 90% su problem kontakty či kostra až potom alt.

Nebylo by spatne zmerit napeti osciloskopem, jestli neni spatna některá dioda v alternátoru. Žárovky ve vnitřním osvětlení máš normální nebo LED?

Pert L o tam piše že dal teraz repasovať kôli tomu alternator.

možná mu ale jen vyměnili jen ty uhlíky...

No právě, záleží jak byl repas udělaný.

Nemůže kolísání napětí způsobovat kolísání otáček (VAG hlásí nějaké výpadky zapalování)

  • Autor
V 14. 11. 2017 na 14:05, hubo44 napsal:

No len to poriadne skontroluj všetky spotrebiče zapni na max. a či sa to tam nehreje na 90% su problem kontakty či kostra až potom alt.

 

Zkontroloval, nehřeje. Na nové pozici, kam jsem to minulý rok přesunul se tomu nic neděje.

 

V 14. 11. 2017 na 16:44, Petr L. napsal:

Žárovky ve vnitřním osvětlení máš normální nebo LED?

 

Klasiku.

 

před 13 hodinami, psurn napsal:

Nemůže kolísání napětí způsobovat kolísání otáček (VAG hlásí nějaké výpadky zapalování)

 

Byl jsem se domluvit u autoelektrikare na pristi tyden. Kdyz jsem mu popisoval, ze jsou nove svicky NGK, repas altiku, baterka je rok stara a zmerena, ze je OK, ale ze svetla furt kmitaji a motor ma zvysene vibrace, tak poznamenal, ze se na to musi podivat, ze takto to vypada, ze kolisave napeti je nasledek a "vibrace motoru", resp. to, co je zpusobuje, je pricina. Ja jsem na to sel tak, ze kolisave napeti je pricina a vibrace motoru nasledek. Pristi tyden uvidim a dam vedet.

aha "vibrace motoru", to mi nějak uniklo. V kombinaci s HTP to nezní úplně dobře. Tak dej vědět, jak to dopadlo

,, V kombinaci s HTP to nezní úplně dobře. ,,  ;)

  • 6 měsíců později...
  • Autor

Na vedomi se dava, ze vibrace motoru zpusobovaly 2 zapalovaci civky, jedna davala spatne pri zahratem motoru, druha za studena. Nasledne se odhalilo spatne cidlo teploty. Svetla kmitaji dal, ale neni to tak hrozne, takze asi mustek ...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.