Avisar Vloženo 27. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 (editace) Zdravim, som tu novy, tak keby som duplikoval temu pardon, skusal som nieco tu najst nenasiel som. Kupil somn si jazdenku octaviu tour2 2012 1.6mpi, nalietane 110k(realne). Viem, ze niektore tieto motory maju problem s spotrebou oleja, ale moj pripad je iny. Hned ako som kupil auto som si kontroloval spotrebu oleja .Mesto okresky nepapa nic. Vcera sm bol na otocku BA a naspat. Pri ceste domov mi za levocou zasvietila kontrolka oleja.( Pred jazdou do BA som olej kontroloval bol plny) Cize po cca 900km mi vyskocila kontrolka oleja. Je to normalne ze mi taha olej pri vyssich otackach a jazde po dialnici? Je ale pravda ze som isiel stale 140-160 cize 4200-4500otacok. Samozrejme som zastal pozrel rysku a olej bol na minime.Nalial som liter oleja a rysku zdvihlo do polovicky. Dalej ma zarazilo nejaka spina vo vnutri(prilozim fotku). A este podotazocka, za 1000km mam menit olej, co odporucate pre tento agregat(BSE). 5w-40 aku znacku preferujete? Este dodam, ze dnes som spravil 120km po okreskach a oleja je tolko kolko som dolial vcera. Editováno: 27. Listopad 2017, autor: Avisar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olexaV Vloženo 27. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 To vypadá na výměnu těsnění pod hlavou máš v oleji chladicí kapalinu proto ten sajrajt na víčku oleje. Takže servis a výměna 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Avisar Vloženo 27. Listopad 2017 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 Podla tohto prispevku, to nemusi byt hlava, http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=18031&hl=pena Voda sa mi nestraca auto sa neprehrieva len pri jazde na dialnici to zozralo viac oleja. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 27. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 A tu šľahačku si mal po jazde po dialnici? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Avisar Vloženo 27. Listopad 2017 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 ano, ale neviem ci tam nebola aj predtym, hold neotvaral som to viecko,len som stale kontroloval olej cez mierku, s toho ake to je zasvinene tipujem ze to bolo aj predtym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mires1907 Vloženo 28. Květen 2019 Sdílet Vloženo 28. Květen 2019 (editace) Mám presne ten istý problém ako Avisar. Tak isto Octavia II tour 1.6mpi 2012, nalietané cca 139000, po jazde v meste bez problémov, po jazde na diaľnici 130km/hod. pri 4000ot. sa mi stráca olej. Pri výmene na olejovom veku tá istá emulzia. Ako si to nakoniec vyriešil Avisar? Ďakujem. Editováno: 28. Květen 2019, autor: mires1907 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 Tu emulzi tam máš teď na jaře? Nebo tam byla v zimě? Jinak to, že při vyšších otáčkách 1.6 žere olej zase tak neobvyklé není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mires1907 Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 před 25 minutami, barbuja napsal: Tu emulzi tam máš teď na jaře? Nebo tam byla v zimě? Jinak to, že při vyšších otáčkách 1.6 žere olej zase tak neobvyklé není. pravdepodobne ta emulzia tam ostala este od zimy(december), kedy som naposledy dolieval olej... no ta spotreba oleja sa mi zda aj tak vysoka, najprv som doleval asi 0,5 l po 400km na dialnci pri 130-140km/h to bolo v decembri. Teraz som dolieval 1l oleja zase po nejakych 300km po dialnici cela cesta tiez okolo 130km/hod. Medzitím som jazdil len po meste alebo okolí a spravil som cca 7000km. Olej som menil min. rok v oktobri. Myslíš, že je to OK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 Ta emulze se tvoří vlivem krátkých jízd a vlhkosti ze vzduchu. Bohužel se to nestačí jízdou odpařit a vysráží se to na tom víčku. Pokud se neztrácí chlad.kapalina tak to není potřeba řešit. Důležité je pravidelně, každý rok nebo co 15tis km, měnit olej.Do 1.6 patří 5w40. Pokud to někomu papá olej, tak přechází na 10w40 (hustší, který hůře prochází přes netěsné pístní kruhy a opotřebené stírací guféra na ventilech). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 (editace) před 2 hodinami, mires1907 napsal: pravdepodobne ta emulzia tam ostala este od zimy(december), kedy som naposledy dolieval olej... no ta spotreba oleja sa mi zda aj tak vysoka, najprv som doleval asi 0,5 l po 400km na dialnci pri 130-140km/h to bolo v decembri. Teraz som dolieval 1l oleja zase po nejakych 300km po dialnici cela cesta tiez okolo 130km/hod. Medzitím som jazdil len po meste alebo okolí a spravil som cca 7000km. Olej som menil min. rok v oktobri. Myslíš, že je to OK? Litr po jedné jízdě po dálnici už mi přijde dost. Kontroluješ olej pravidelně nebo jen po dálniční jízdě? Řešením může být použití hustšího oleje, jak píše graun. Jaký používáš teď? Já leju 5W-40 a mezi výměnama (po 15 tis.) dolívám cca 1,5 litru. Emulze na víčku se mi dělá hlavně v zimě a při krátkých trasách. Na jaro když se oteplí a nebo po dálniční jízdě pak zmizí. Voda mi nemizí, ani v chladicí kapalině nemám olejové skvrny. To by mohlo značit prasklé těsnění pod hlavou. Editováno: 29. Květen 2019, autor: barbuja Upřesnění informací o spotřebě oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mires1907 Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 (editace) Chladiacu kvapalinu som kontroloval, nemám v nej olejové oká, ani nemizne. Používam Shell Helix ultra 5W40, ak by som chcel vymeniť tie piestne krúžky a guferá bolo by to nákladné alebo skôr odporúčate prejsť na ten hustejší olej 10w40? Olej som v podstate kontroloval pravidelne, počas jázd po meste a okolí som si nevšimol žiaden úbytok, až pri diaľničnej jazde pri 130km/hod. (4000ot./min.) mi zasvietila oranžová kontrolka po cca 300km. Počas jazdy späť a doliatí 1l oleja po diaľnici som motor netočil na viac ako 3500ot./min. (cca 110km/hod.) a hladina oleja neklesla. Editováno: 29. Květen 2019, autor: mires1907 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 To ze sa ti vytvara viac emulzie moze byt sposobene aj netesnostou hadic od kluky po veko plus ta klapka moze byt nefunkcna.pouzivas riedky olej a mozem ta uistit ze je velka vina pripecenych mazacich kruzkov k tomu netesna sustava + ked sa olej prehreje speka ho na stenach a spaluje.ja idem uz druhu octaviu kruzkovat tohto roku a material je za 200€ tesnenia sruby na ojnice a hlavu kruzky.robota neviem kedze to stoji ked sa caka na zrovnanie hlavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barbuja Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 před 1 hodinou, mires1907 napsal: Chladiacu kvapalinu som kontroloval, nemám v nej olejové oká, ani nemizne. Používam Shell Helix ultra 5W40, ak by som chcel vymeniť tie piestne krúžky a guferá bolo by to nákladné alebo skôr odporúčate prejsť na ten hustejší olej 10w40? Olej som v podstate kontroloval pravidelne, počas jázd po meste a okolí som si nevšimol žiaden úbytok, až pri diaľničnej jazde pri 130km/hod. (4000ot./min.) mi zasvietila oranžová kontrolka po cca 300km. Počas jazdy späť a doliatí 1l oleja po diaľnici som motor netočil na viac ako 3500ot./min. (cca 110km/hod.) a hladina oleja neklesla. Přetěsnění motoru je poměrně nákladná záležitost. Jako první krok bych zkusil při příští výměně dát olej 10W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Květen 2019 Sdílet Vloženo 29. Květen 2019 PCV ventil na odvětrání klikové skříně je v pořádku? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 12. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2019 pre predstavu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
senky Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 Taky vlastnim O2FC 2011 1.6MPI BSE, koupil jsem ji mela 42tis najeto ted mam nejakych 90tis. olej tam byl lity a i leju dál 5w30 (shell nebo original) , i kdyz to je LL olej menim i tak po roce. najedu cca 10tis rok. Spotreba oleje po meste a bezny provoz temer nulova, ale jakmile si dam dalnici (hlavne v lete kdyz je teplo) tak spotreba i klidne pul litru za 300km ale to musim smazit porad vyšši rychlostí i teplota oleje na palubaku ak +/- 105stupnu i vic, to porad sleduju jak to tam mám :)) Prirazuji to k tomu ze je tento olej ridsi, tudis to v tomhle rezimu jizdy zere, bohuzel. Kdybych jezdil denne dalnici sem tam tak by me to auto sezralo , musel bych prejit pravdepodobne na jiny olej . "šlehačka" na víčku je tak nejak klasika u benzinu a kratkych tras. to mám taky a pri dalkách ne. zajimavy je ten dotaz s odvetranim skrine jestli je to ok, hmm to me nanapadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Ked ti motor naozaj zozerie 0.5 l na 300 km tak ti uz nic ine nepomoze len rozobrat kazdu cast perfektne vycistit a zlozit.BSE nasava spaliny nonstop a podla mna ho zabija take jazdenie kde sa vytvoria olejove filmy vsade a tie uschnu.nastartuj motor na volnobeh a povol vicko na dolievanie oleja a nechaj ho tam.Pri tesnom motore by malo jemne poskakovat malo by sa nadnasat +- 05cm.Ak sa deje nieco ine je to znak ze motor je netesny.Ak je aj hadica zanesena na odvetravanie kluky v tvojom pripade je to len zlomok toho jak olej zerie. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 treba robiť hlavu a krúžky , nové už sú prerezávané a riadne vyčistiť piesty ... a zase bude pokoj na chvílu ... ten motor nad bol podobný , po okreskách spotreba možno do litra na 15tkm , po diaľnici do prahy liter preč 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 22. Únor 2020 Sdílet Vloženo 22. Únor 2020 V 29. 5. 2019 na 19:58, McMatej napsal: PCV ventil na odvětrání klikové skříně je v pořádku? Pokud dobře nefunguje, nefunguje odlučování oleje od profuku z motoru. Takže se olej přisává do sání - a ve vyšších otáčkách docela dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino22 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 mpatrikm ako robíš výmenu piestnych krúžkov ? Robíš aj meranie ovality valcov , vybrus valcov , meranie klukovky ? Zarovnanie hlavy je samozrejmosť , ale na BSE nie je možné meniť opotrebované vodítka ventilov (oficiálne). Jedine nová hlava. Aká je úspešnosť výmeny bez výbrusu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Vymeny robim v domacich podmienkach.Zakazdym objednam nove kruzky,ak ma viac ako 250tkm aj ojnicne loziska sruby na ojnice sruby na hlavu a sadu tesneni.Na meranie ovality nemam nic no pri aute s 440 tkm(BGU) po nasadeni novych kruzkov som nevidel ziadne medzery,ktore by presvitali a aj medzera na kruzkoch je v norme.Hlavu nechavam zrovnat a hned mi aj zmeria sedla ventilov a ich tesnost vymeni semeringy.Postupne rozoberam kazdy piest osobitne vycistim drazky a kompresorom prefuknem vsetky olejove cesty.Taktiez davam pozor aby som nezamenil ojnicne spodky ,lebo su odlievane.Vycistim separator oleja,snimac tlaku oleja hadice na viku ventilov,vyfukove zvody s lambdou,dosadacie plochy zdvihatiek,(nesmies ich rozdelit),vyvody na sekundarny vzduch aj so spatnou klapkou.Kompletne davam vsade nove tesnenia(viko ventilov,nasavanie 8x,prirubu na okruh chladenia.semeringy na ventiloch.Urcite som zabudol na nieco no ide o to aby si dostal motor do stavu ako novy.Rozvody 28-87,A ked takto nastartujem necham na volnobeh povolim viko na dolievanie oleja musi jemne poskakovat +- 5mm to je znak ze motor dycha ako ma.Samozrejme nove sviecky,rozvody,kvapalina g12,olej, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino22 Vloženo 3. Březen 2020 Sdílet Vloženo 3. Březen 2020 Pekna praca. Hlavne ak su valce v poriadku , kedze je tam tolerovana odchylka max. 0.08 mm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 7. Březen 2020 Sdílet Vloženo 7. Březen 2020 Tie odchylky nepoznam.Ale kluky a valce vyzeraju,ze vydria 750tkm a viac.Na valcoch sa tiez urcite vytvara ovalita ale ak planujes mat auto dalsich 200tkm s co najmensou spotrebou paliva a oleja takato ocista za cca 500 eur stoji za to.BSE su na tom najhorsie kedze nasavaju nonstop cast spalin a olejove vypary. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 7. Březen 2020 Sdílet Vloženo 7. Březen 2020 valcom nebýva nič , sem tam KO piest ak to nikto neriešil ... vodítkam nebýva nič 0-y Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
senky Vloženo 8. Březen 2020 Sdílet Vloženo 8. Březen 2020 Můžete mě prosím někdo poradit nasměrovat kde se ten PCV ventil odvetrani u motoru BSE nachází ? nebo jaký má kod číslo. Prohlizim ruzně autodíly a googluju a nepřisel jsem zatím na to, i bych se na to podíval na motoru. Jen jsem našel v autodílech jakousi hadici odvětrání motoru (ventilového víka) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.