Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim, som tu novy, tak keby som duplikoval temu pardon, skusal som nieco tu najst nenasiel som. Kupil somn si jazdenku octaviu tour2 2012 1.6mpi, nalietane 110k(realne). Viem, ze niektore tieto motory maju problem s spotrebou oleja, ale moj pripad je iny. Hned  ako som kupil auto som  si kontroloval spotrebu oleja .Mesto okresky nepapa nic. Vcera sm bol na otocku BA a naspat. Pri ceste domov mi za levocou zasvietila kontrolka oleja.( Pred jazdou do BA som olej kontroloval bol plny) Cize po cca 900km mi vyskocila kontrolka oleja. Je to normalne ze mi taha olej pri vyssich otackach a jazde po dialnici? Je ale pravda ze som isiel stale 140-160 cize 4200-4500otacok. Samozrejme som zastal pozrel rysku a olej bol na minime.Nalial som liter oleja a rysku zdvihlo do polovicky. Dalej ma zarazilo nejaka  spina vo vnutri(prilozim fotku). A este podotazocka, za 1000km mam menit olej, co odporucate pre tento agregat(BSE). 5w-40 aku znacku preferujete? Este dodam, ze dnes som spravil 120km po okreskach a oleja je tolko kolko som dolial vcera.

IMG_20171126_171215.jpg

IMG_20171126_171219.jpg

IMG_20171126_171226.jpg

IMG_20171127_151610.jpg

IMG_20171127_151620.jpg

IMG_20171127_151626.jpg

Upraveno od Avisar

To vypadá na výměnu těsnění pod hlavou máš v oleji chladicí kapalinu proto ten sajrajt na víčku oleje. Takže servis a výměna 

A tu šľahačku si mal po jazde po dialnici?

  • Autor

ano, ale neviem ci tam nebola aj predtym, hold neotvaral som to viecko,len som stale kontroloval olej cez mierku, s toho ake to je zasvinene tipujem ze to bolo aj predtym

  • 1 rok později...

Mám presne ten istý problém ako Avisar. Tak isto Octavia II tour 1.6mpi 2012, nalietané cca 139000, po jazde v meste bez problémov, po jazde na diaľnici 130km/hod. pri 4000ot. sa mi stráca olej. Pri výmene na olejovom veku tá istá emulzia. Ako si to nakoniec vyriešil Avisar? Ďakujem.

Upraveno od mires1907

Tu emulzi tam máš teď na jaře? Nebo tam byla v zimě? Jinak to, že při vyšších otáčkách 1.6 žere olej zase tak neobvyklé není.

před 25 minutami, barbuja napsal:

Tu emulzi tam máš teď na jaře? Nebo tam byla v zimě? Jinak to, že při vyšších otáčkách 1.6 žere olej zase tak neobvyklé není.

pravdepodobne ta emulzia tam ostala este od zimy(december), kedy som naposledy dolieval olej... no ta spotreba oleja sa mi zda aj tak vysoka, najprv som doleval asi 0,5 l po 400km na dialnci pri 130-140km/h to bolo v decembri. Teraz som dolieval 1l oleja zase po nejakych 300km po dialnici cela cesta tiez okolo 130km/hod. Medzitím som jazdil len po meste alebo okolí a spravil som cca 7000km. Olej som menil min. rok v oktobri. Myslíš, že je to OK?

Ta emulze se tvoří vlivem krátkých jízd a vlhkosti ze vzduchu. Bohužel se to nestačí jízdou odpařit a vysráží se to na tom víčku. Pokud se neztrácí chlad.kapalina tak to není potřeba řešit. Důležité je pravidelně, každý rok nebo co 15tis km, měnit olej.
Do 1.6 patří 5w40. Pokud to někomu papá olej, tak přechází na 10w40 (hustší, který hůře prochází přes netěsné pístní kruhy a opotřebené stírací guféra na ventilech).

před 2 hodinami, mires1907 napsal:

pravdepodobne ta emulzia tam ostala este od zimy(december), kedy som naposledy dolieval olej... no ta spotreba oleja sa mi zda aj tak vysoka, najprv som doleval asi 0,5 l po 400km na dialnci pri 130-140km/h to bolo v decembri. Teraz som dolieval 1l oleja zase po nejakych 300km po dialnici cela cesta tiez okolo 130km/hod. Medzitím som jazdil len po meste alebo okolí a spravil som cca 7000km. Olej som menil min. rok v oktobri. Myslíš, že je to OK?

 

Litr po jedné jízdě po dálnici už mi přijde dost. Kontroluješ olej pravidelně nebo jen po dálniční jízdě? Řešením může být použití hustšího oleje, jak píše graun. Jaký používáš teď? Já leju 5W-40 a mezi výměnama (po 15 tis.) dolívám cca 1,5 litru.

 

Emulze na víčku se mi dělá hlavně v zimě a při krátkých trasách. Na jaro když se oteplí a nebo po dálniční jízdě pak zmizí. Voda mi nemizí, ani v chladicí kapalině nemám olejové skvrny. To by mohlo značit prasklé těsnění pod hlavou.

Upraveno od barbuja
Upřesnění informací o spotřebě oleje

Chladiacu kvapalinu som kontroloval, nemám v nej olejové oká, ani nemizne. Používam Shell Helix ultra 5W40, ak by som chcel vymeniť tie piestne krúžky a guferá bolo by to nákladné alebo skôr odporúčate prejsť na ten hustejší olej 10w40? Olej som v podstate kontroloval pravidelne, počas jázd po meste a okolí som si nevšimol žiaden úbytok, až pri diaľničnej jazde pri 130km/hod. (4000ot./min.) mi zasvietila oranžová kontrolka po cca 300km. Počas jazdy späť a doliatí 1l oleja po diaľnici som motor netočil na viac ako 3500ot./min. (cca 110km/hod.) a hladina oleja neklesla.

Upraveno od mires1907

To ze sa ti vytvara viac emulzie moze byt sposobene aj netesnostou hadic od kluky po veko plus ta klapka moze byt nefunkcna.pouzivas riedky olej a mozem ta uistit ze je velka vina pripecenych mazacich kruzkov k tomu netesna sustava + ked sa olej prehreje speka ho na stenach a spaluje.ja idem uz druhu octaviu kruzkovat tohto roku a material je za 200€ tesnenia sruby na ojnice a hlavu kruzky.robota neviem kedze to stoji ked sa caka na zrovnanie hlavy.

před 1 hodinou, mires1907 napsal:

Chladiacu kvapalinu som kontroloval, nemám v nej olejové oká, ani nemizne. Používam Shell Helix ultra 5W40, ak by som chcel vymeniť tie piestne krúžky a guferá bolo by to nákladné alebo skôr odporúčate prejsť na ten hustejší olej 10w40? Olej som v podstate kontroloval pravidelne, počas jázd po meste a okolí som si nevšimol žiaden úbytok, až pri diaľničnej jazde pri 130km/hod. (4000ot./min.) mi zasvietila oranžová kontrolka po cca 300km. Počas jazdy späť a doliatí 1l oleja po diaľnici som motor netočil na viac ako 3500ot./min. (cca 110km/hod.) a hladina oleja neklesla.

 

Přetěsnění motoru je poměrně nákladná záležitost. Jako první krok bych zkusil při příští výměně dát olej 10W-40.

PCV ventil na odvětrání klikové skříně je v pořádku?

  • 4 měsíce později...

pre predstavu 

IMG_20191012_092956.jpg

IMG_20191012_100330.jpg

IMG_20191012_100333.jpg

IMG_20191012_123844.jpg

IMG_20191012_123853.jpg

IMG_20191012_123902.jpg

IMG_20191012_123906.jpg

IMG_20191012_123909.jpg

IMG_20191012_133236.jpg

IMG_20191012_133242.jpg

  • 3 měsíce později...

Taky vlastnim O2FC 2011 1.6MPI BSE, koupil jsem ji mela 42tis najeto ted mam nejakych 90tis. olej tam byl lity a i leju dál 5w30 (shell nebo original) , i kdyz to je LL olej menim i tak po roce. najedu cca 10tis rok. Spotreba oleje po meste a bezny provoz temer nulova, ale jakmile si dam dalnici (hlavne v lete kdyz je teplo) tak spotreba i klidne pul litru za 300km ale to musim smazit porad vyšši rychlostí i teplota oleje na palubaku  ak +/- 105stupnu i vic, to porad sleduju jak  to tam mám :))

Prirazuji to k tomu ze je tento olej ridsi, tudis to v tomhle rezimu jizdy zere, bohuzel.  Kdybych jezdil denne dalnici  sem tam tak by me to auto sezralo , musel bych prejit pravdepodobne na jiny olej .

 "šlehačka" na víčku je tak nejak klasika u benzinu a kratkych tras. to mám taky a pri dalkách ne.

zajimavy je ten dotaz s odvetranim skrine jestli je to ok, hmm to me nanapadlo.

 

Ked ti motor naozaj zozerie 0.5 l na 300 km tak ti uz nic ine nepomoze len rozobrat kazdu cast perfektne vycistit a zlozit.BSE nasava spaliny nonstop a podla mna ho zabija take jazdenie kde sa vytvoria olejove filmy vsade a tie uschnu.nastartuj motor na volnobeh a povol vicko na dolievanie oleja a nechaj ho tam.Pri tesnom motore by malo jemne poskakovat malo by sa nadnasat +- 05cm.Ak sa deje nieco ine je to znak ze motor je netesny.Ak je aj hadica zanesena na odvetravanie kluky v tvojom pripade je to len zlomok toho jak olej zerie.

treba robiť hlavu a krúžky , nové už sú prerezávané a riadne vyčistiť piesty ... a zase bude pokoj na chvílu ... ten motor nad bol podobný , po okreskách spotreba možno do litra na 15tkm , po diaľnici do prahy liter preč

  • 3 týdny později...
V 29. 5. 2019 na 19:58, McMatej napsal:

PCV ventil na odvětrání klikové skříně je v pořádku?

Pokud dobře nefunguje, nefunguje odlučování oleje od profuku z motoru.

Takže se olej přisává do sání - a ve vyšších otáčkách docela dost.

  • 2 týdny později...

mpatrikm ako robíš výmenu piestnych krúžkov ? Robíš aj meranie ovality valcov , vybrus valcov , meranie klukovky ? Zarovnanie hlavy je samozrejmosť , ale na BSE nie je možné meniť opotrebované vodítka ventilov (oficiálne). Jedine nová hlava. 

Aká je úspešnosť výmeny bez výbrusu. 

Vymeny robim v domacich podmienkach.Zakazdym objednam nove kruzky,ak ma viac ako 250tkm  aj ojnicne loziska sruby na ojnice sruby na hlavu a sadu tesneni.Na meranie ovality nemam nic no pri aute s 440 tkm(BGU) po nasadeni novych kruzkov som nevidel ziadne medzery,ktore by presvitali a aj medzera na kruzkoch je v norme.Hlavu nechavam zrovnat a hned mi aj zmeria sedla ventilov a ich tesnost vymeni semeringy.Postupne rozoberam kazdy piest osobitne vycistim drazky a kompresorom prefuknem vsetky olejove cesty.Taktiez davam pozor aby som nezamenil ojnicne spodky ,lebo su odlievane.Vycistim separator oleja,snimac tlaku oleja hadice na viku ventilov,vyfukove zvody s lambdou,dosadacie plochy zdvihatiek,(nesmies ich rozdelit),vyvody na sekundarny vzduch aj so spatnou klapkou.Kompletne davam vsade nove tesnenia(viko ventilov,nasavanie 8x,prirubu na okruh chladenia.semeringy na ventiloch.Urcite som zabudol na nieco no ide o to aby si dostal motor do stavu ako novy.Rozvody 28-87,A ked takto nastartujem necham na volnobeh  povolim viko na dolievanie oleja musi jemne poskakovat +- 5mm to je znak ze motor dycha ako ma.Samozrejme nove sviecky,rozvody,kvapalina g12,olej,

Pekna praca. Hlavne ak su valce v poriadku , kedze je tam tolerovana odchylka max. 0.08 mm. 

Tie odchylky nepoznam.Ale kluky a valce vyzeraju,ze vydria 750tkm a viac.Na valcoch sa tiez urcite vytvara ovalita ale ak planujes mat auto dalsich 200tkm s co najmensou spotrebou paliva a oleja takato ocista za cca 500 eur stoji za to.BSE su na tom najhorsie kedze nasavaju nonstop cast spalin a olejove vypary.

valcom nebýva nič , sem tam KO piest ak to nikto neriešil ... vodítkam nebýva nič 0-y

IMG_20191015_174159.jpg

IMG_20191015_174156.jpg

IMG_20191015_164808.jpg

IMG_20191014_171200.jpg

IMG_20191014_170515.jpg

IMG_20191014_170512.jpg

IMG_20191014_170503.jpg

IMG_20191014_170501.jpg

IMG_20191012_133242.jpg

IMG_20191012_133240.jpg

IMG_20191012_133236.jpg

IMG_20191012_133232.jpg

IMG_20191012_123909.jpg

IMG_20191012_123906.jpg

IMG_20191012_123853.jpg

IMG_20191012_123836.jpg

IMG_20191012_100333.jpg

IMG_20191109_203203.jpg

IMG_20191109_160137.jpg

IMG_20191109_160133.jpg

IMG_20191109_160129.jpg

Můžete mě prosím někdo poradit nasměrovat kde se ten PCV ventil odvetrani u motoru BSE nachází ? nebo jaký má kod číslo. Prohlizim ruzně autodíly a googluju a nepřisel jsem zatím na to, i bych se na to podíval na motoru.  Jen jsem našel v autodílech jakousi hadici odvětrání motoru (ventilového víka)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.