tasum Vloženo 19. Prosinec 2017 Vloženo 19. Prosinec 2017 (editace) Asi týždeň som cítil v aute (nabehané 55600km) zápach po splodinách a stále sa to zhoršovalo a nato mi v Cariste vyhodilo poruchy climatroniku. Keďže som nič pod kapotou nenašiel, tak som zašiel dnes do servisu ŠA kde mi zistili ulomený/skrátený ventil odvzdušnenia motora. Hneď ako som problém opísal technikovi tak vedel, ktorá bije: "že dnes som už tretí" ktorý prišiel s týmto problémom (nie u rapidu). Prvý náznak je, že je to špinavé od oleja. Ventil vytiahol, zbehol do skladu po nový, vymenil a hotovo. Cena ventilu 18,43 €. Ohľadne climatroniku, tak to dal na ich diagnostiku, vyhodilo mu tie iste chyby ako mne. Trochu sa s tým pohral, dal tam nejaké základné nastavenie, spravil test a všetko bolo OK. Tak uvidím či sa to zlepší, motor si na jar umyjem a budem to kontrolovať. S climu sa mám zastaviť po novom roku na kontrolu či to pomohlo, alebo je tam niečo vážnejšie. Obdobný problém: Editováno: 19. Prosinec 2017, autor: tasum Citovat
miklisek Vloženo 19. Prosinec 2017 Vloženo 19. Prosinec 2017 A to prasklo samo, nebo jste se v tom pane doktore zase hrabal.....? Citovat
tasum Vloženo 20. Prosinec 2017 Autor Vloženo 20. Prosinec 2017 Stalo sa to samé od seba. Technik hovoril ze to sa stáva. Tak dúfam, že sa to nebude moc často opakovať. Citovat
Yosef Vloženo 21. Prosinec 2017 Vloženo 21. Prosinec 2017 (editace) Opakovat se to asi bude. Také potvrzuji výměnu ventilu - číslo dílu 030 103 175 B v rámci pravidelné servisní prohlídky v AS, která proběhla v létě. Pár dní před serviskou jsem si všiml oleje na motoru. Shodou okolností jsem se zde na fóru v sekci FII motor dočetl o ventilu, že se jedná o častou závadu. Přijímacímu technikovi jsem se o tom ani nezmiňoval a přišli na to sami a odvzdušňovací ventil na víku hlavy válců vyměnili. Při předání rapida se jen divili, že jsem nic necítil v kabině. Výměna při cca 98.000km Editováno: 21. Prosinec 2017, autor: Yosef Citovat
Pawouk Vloženo 21. Prosinec 2017 Vloženo 21. Prosinec 2017 V 19. 12. 2017 na 23:26, miklisek napsal: A to prasklo samo, nebo jste se v tom pane doktore zase hrabal.....? Klasická závada - prostě se to "uklepe", mění se to běžně pořád dokola... Citovat
miklisek Vloženo 21. Prosinec 2017 Vloženo 21. Prosinec 2017 Ani se snad na to koukat nebudu, abych to nepřivolal..... Citovat
tasum Vloženo 21. Prosinec 2017 Autor Vloženo 21. Prosinec 2017 Len sa pekne choď pozrieť a pochvál sa fotkou . Citovat
miklisek Vloženo 22. Prosinec 2017 Vloženo 22. Prosinec 2017 Jak moc se ten ventil hýbe v té gumové průchodce? Opatrně jsem na to šahal a připadá mi to, že je to dost měkké - prostě ventil má dost výkyv do strany na to, jak je to čůro (dle fotky) dlouhé. Když se to zlomí, kam vlastě ten odlomený kus spadne? Nebo zůstane v té průchodce? Citovat
Pawouk Vloženo 22. Prosinec 2017 Vloženo 22. Prosinec 2017 Vidíš, to jsem nikdy nezkoumal, přitom už jsem výměnu zažil minimálně třikrát. Asi proto, že to nikdy nebylo mé soukromé auto. Citovat
miklisek Vloženo 16. Červenec 2018 Vloženo 16. Červenec 2018 Tak se taky hlásím do klubu.... Při demontáži vedení vzduchu od turba ke klapce jsem zjistil, že ventil je opravdu zlomený. Oprava svépomocí dle návodu v tématu v sekci FII. 2 Citovat
SkodaRapid Vloženo 16. Červenec 2018 Vloženo 16. Červenec 2018 @miklisek Parada! Mohl by jsi prosim napsat technickou dokumentaci k tomu udelatku? Jake to ma prumery, zavit a tak. Diky! Citovat
Martin Z Vloženo 16. Červenec 2018 Vloženo 16. Červenec 2018 Jak pise, navod v sekci Fll. Je to na prvni pohled jak spojka 1/2 zahradni hadice se zavitem. Sikovny a bude to drzet. Asi to udelam preventivne Citovat
miklisek Vloženo 16. Červenec 2018 Vloženo 16. Červenec 2018 (editace) Takhle to vypadá namontované a přidávám i výkres. Do hlavy ventilu vyříznout závit M6, zkrátit zlomenou část až k okraji těla, udělat sražení okraje otvoru závitu, aby se tam schoval přechod mezi závitem a čelem příruby nástavce. Závit je do plastu těla ventilu zalepen, já použil Loctite 243. http://cloud.tapatalk.com/s/5b4cc6da7ad70/Hadicnik%20ventilu%20TSI_00.PDF Editováno: 17. Červenec 2018, autor: miklisek Citovat
Petrrr Vloženo 16. Červenec 2018 Vloženo 16. Červenec 2018 Kluci tak mam tez po vymene. Ted jsem to vymenil. Ten novej tam nesel narvat tolik jako co byl ten puvodni. Ten ulomek jsem nejak ven po vasem vzoru netahal. Co myslite. Foto prikladam pred a po. Aby se tim neco nepokurvilo. Nebo to v AS nejak tahaji? Citovat
miklisek Vloženo 17. Červenec 2018 Vloženo 17. Červenec 2018 (editace) Zkoumal jsem na internetu fotlky hlavy válců a teoreticky by to mohlo buď propadnout někam dolů do olejové vany (zelená šipka) nebo k pružinám ventilů. Vzhledem k tomu, že v AS určitě při výměně ventilu kašlou na to, aby dávali nějak extra pozor, aby jim tam zbytek "čůra" nespadl nebo rozdělávali kvůli tomu ventilové víko s vačkou a není zde na fóru nejspíš znám případ poškozeného ventilu nebo pružiny u prvního válce zleva, ten spadlý zbytek ventilu se v motoru nejspíš nějak vstřebá..... Editováno: 17. Červenec 2018, autor: miklisek Citovat
Petrrr Vloženo 17. Červenec 2018 Vloženo 17. Červenec 2018 Probiral jsem to se svym mechanikem a ten rikal, ze aby se to dostalo ven treba i pri te vymene aby to tam nekam nespadlo muselo by viko dolu. Vzhledem ke zkusenosti ostatnich v AS pochybuji ze by to tam delali ( vzhledem k deklarovane cene teto opravy) a nebo ze by se s tim tak srali aby jim tam ten cudl nespadl.Rikal, ze pokud je to z plastu ( ne z kovu) tak se to maximalne sezvejka semele a propadne bud cele nebo po castech do olejove vany a nemelo by to nic poskodit. Citovat
Kyselinka Vloženo 18. Červenec 2018 Vloženo 18. Červenec 2018 (editace) Ja to akosi na mojom motore neviem najst. Maju to vsetky TSI? Editováno: 18. Červenec 2018, autor: Kyselinka Citovat
miklisek Vloženo 18. Červenec 2018 Vloženo 18. Červenec 2018 (editace) Ty máš řemenový motor EA211, takže ten to bude mít jinde nebo jinak řešené. Editováno: 18. Červenec 2018, autor: miklisek Citovat
vormen Vloženo 20. Červenec 2018 Vloženo 20. Červenec 2018 dneska jsem si všiml oleje na motoru pod tou trubkou sání a hned jsem si vzpomněl na ten ventil. Auto má přes 5 let a 94tis. najeto, tak to bude jasná věc. Nechám vyměnit až pojedu na výměnu oleje cca do 3 týdnů, snad se nemůže nic stát, když to tak chvilku nechám ne? Citovat
Petrrr Vloženo 20. Červenec 2018 Vloženo 20. Červenec 2018 Tak se je tam rovnou zeptej jak dostavaji to ulomene curo ven. Kdyz to nemenis sam. Koukam ze jsme tady posledni mohykani s prvnimi Rapidy. Ty ja a Miklis. Ja mam taky pres 5 let a 91tis km. Citovat
vormen Vloženo 20. Červenec 2018 Vloženo 20. Červenec 2018 Mně tak napadlo, že když se vytáhne ta gumová průchodka, tak se to vytáhne i s tím úlomkem. Zítra jedu do servisu na výměnu a nechám si vyměnit i tu průchodku. OT: už druhým rokem kupuju nový auto, ale pořád nemůžu nic vybrat a jsem rád za Toledo/Rapida se spolehlivým a bezproblémovým EA111 z poslední série. Počkám na nový Rapid a Leon a pokud v nich bude 1.0 TSi s filtrem, tak budu udržovat a opatrovat svoje Toledo ještě 5 let 1 Citovat
Petrrr Vloženo 20. Červenec 2018 Vloženo 20. Červenec 2018 No jo. Vzdyt ty mas Spanela[emoji23]. Musim ale priznat, ze ja plyne cas tak Spanel kdyz nejakeho potkam se mi libi vice. Rapid je proste okoukanej. No nejsem si jisty jestli pujde to jak to popisujes. To curo je delsi nez je delka te pruchodky a kdyz se to ulomi, tak se to vetsinou ulomi v te pruchodce a delsi konec ti ktery ti drzi jen na kousku v pruchodce visi do motoru. Trochu nejaky pohyb, to curo ma navic protihroty a curo je v prdeli. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.