Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Moc si nedokážu představit, kam to spadne a co to může udělat. Může to třeba ucpat nějakej mazací kanálek nebo tak něco, nebo se to dostat k čerpadlu oleje? Kdybych to měnil sám, tak do toho úlomku uvnitř zkusím našroubovat vrut a vytáhnout, nebo bych zkusil vytahovák na zalomený šrouby, ale možná tam není místo. Kdysi jsem na feldě měnil termostat a kousek plastu taky spadlo dovnitř a nic se nestalo, ale to byl chladící okruh.

 

 

Na nějaký šroubování zapomeň, je to mastný a protáčí se to. Já zkusil kus drátu ohnutýho do L a vytáhnout, jenže se to otočilo o 90° a následně to hopslo dolů. A byl to už jen kroužek o délce tak 5mm, takže to u mě bylo prasklý nadvakrát.
Výše jsem dával fotky, kam to asi může spadnout. Spíš si myslím, že to skončí u jednoho z ventilů, kde to max. pružina rozmydlí.

Reaguju na příspěvek vormena v mém tématu ohledně možného prasknutí mosazi v zimě:

Nestraš :-D. Nejslabší místo je teď mezi malým průměrem závitu M6 a průchozím otvorem. Když to rupne tam, nepropadne to dovnitř, protože je tam ta příruba. V tělu, co je zastrčený do motoru je stěna 1,5mm a přechod do příruby je bez vrubu, protože je tam malý radius R0,3mm od nože. Ten plast praskl proto, že je tam nevhodný tvar výlisku s přechodem mezi slabou stěnou trubičky a silnou stěnou těla ventilu, navíc otvor nebyl soustředěný s vnějším povrchem, takže to bylo v jednom místě slabší. A bohužel jelikož je vedení ohnuté do L, je to čůro namáhané na ohyb.

 

 

Jo presne. Hlavne ze za ten klump vadnej konstrukcne chtejj skoro 500kc. Ale vormen nam zjisti, jak ho distavaji ven. Kdyz tak rekni, ze ten ulomenej kus stejne jako ten ventilek chces zpatky.
A uvidis hned jak pujde viko dolu a vysmahnes 3 litry za vymenu. [emoji23]

Já vás trošku poškádlím s těmi ventilovými pružinami a propadávajícími ventilky :D (samozřejmě jen jako žert, pochybuji, že to má souvislost)

98654643432.thumb.jpg.9272ce53eccdfb41a311f30c2b6bbadc.jpg

Mi to měnili kdysi také, naštěstí v záruce, musím se zeptat, jestli nějak řeší ten protikus :)

tak jsem zpět ze servisu. Mají na to udělanej přípravek, ale úspěšnost je 50:50 u mě se to prý podařilo vytáhnout. Prej to je ale rozpadený na prach. Navíc jsem měl škrtící klapku od oleje, takže čištění, nastavení, ventilek a nová gumová průchodka, ta prej se mění vždy s ventilem a cena 1432, spokojenost.

Ta klapka bude od oleje mastna vzdy si myslim. Taky jsem ji trochu mel. Vcetne toho privodu od turba ke klapce. Je to logicke, kdyz je do sani zaustene odvetrani toho vika kde ty vypary budou mastny. Nebo ne.
Vormene dik za info. Z toho vyplyva, ze si s tim taky zas az tak hlavu nelame a buh vi jestli ho vytahl jak tvrdil.

Přesně tak, na tu klapku to prostě prolíná a prej to rozsvěcuje kontrolky na palubce a je dobrý to nechat jednou za čas vyčistit a nastříkat takovým sprejem po kterým se tam nebude ten olej chvíli usazovat. To že mně ten kousek vytáhli je taky pravda z poloviny, ale nějak mě to netrápí. Navíc si myslím, že to teď trčí ven víc než dřív. Ale po pěti letech a skoro 100tis. první lehká závada za pár korun.

No rozpadlé na prach, to je fakt dobré přirovnání, prostě nejspíš ne úplně vhodný plast, který teplem a mastnotou zteří.
Jinak odvětrání do sání neústí, protože ventil umožňuje průchod vzduchu paradoxně od sání dovnitř motoru, ne naopak. Olejová mlha bude spíš od turba.
Průchodka se musí měnit v případě, že to právě rveš ven i s tím čůrem a to jde jen silou přes osazení na spodku průchodky. To zákonitě průchodka jde do kytek.

Jsem se schválně ptal jestli ten olej na klapce nemůže být z turba a prej ne. Nevím, neřeším. Točím klíčkem, tankuju a jezdím. Ostatní mě nezajímá. Nejlepší závada je, když něco totálně klekne a hned se tedy ví co tomu je.

Pravdu ma ten hoch s tim smerem proudeni. Tedy to neni odvetrani ale privzdusneni. Ted jsem to zkousel na tom starym ventilu. Tedy ten mastnej film je z turba. Neni jina moznost. Ale nic extremniho, alespon ta klapka nebude reznout. A ta O tesneni nezpuchri, i kdyz u Skodovky si neni nikdy clovek jisty. Ta umi posrat i to, co ani nejde. [emoji23]
Vormene. Stastny to clovek jestli jde o prvni zavadu. Coz pak tobe silentblok prevodovky nedelal klapity klap?[emoji23]
Ja pruchodku nemenil i presto, ze ten novej ventil jsem tam strkal nadvakrat, protoze na poprve nesel uplne zasunout na doraz. Seru na to, to bude kdyz tak trochu vzlinat, jak to v podstate diky nalomenemu ventilu vzlinalo doposud. Clovek nesmi byt tak pintlich, pac cim vic se stara, tim vic se to sere.

Já ten novej teď nemám nadoraz zaraženej a nevadí mně to. Až budu mít čas, tak motor od oleje otřu a budu to jen sledovat. Joo silentblok, no ten mám původní a klepe více či méně podle počasí a neberu to jako závadu, ale vlastnost, stejně tak vrzání těsnění. Jinak spotřeba průměr za celou dobu 5,7. Brzdy a letní pneu původní, podvozek snese vše díra nedíra, geometrie nikdy nedelaná v zimě topí díky el. článku za 2 minuty. Fakt ne, tohle auto dát pryč by byla velká chyba.

Zdravím páni, hľadám ten ventil, ale akosi ho neviem nájsť a to som tu prešiel všetky fotky, hľadám to v motore a neviem  kde ten ventil je. Alebo je potrebné niečo zdemontovať, aby som sa k nemu dostal? Dík za radu. Motor je 1,2 TSI 63kW r.v. 2013.

Je přímo pod tou plastovou trubkou sání vzduchu, která vede od turba směrem dozadu ke škrtící klapce.

Nazdar. Pri kontrole ventilu, bolo okolo gumovej priechodky mastná škvrna. Tak som kúpil nový ventil a aj priechodku. Včera som to vymenil. Ventil nebol zlomený, ale časť ktorá je za priechodky v hlave už mala od tepla deformáciu. Trochu som do toho zarýpal nechtom a bolo to tak vyhriate že sa to mrvilo na prach. Teda tomu komu  padol kúsok do hlavy valcov sa to určite rozmrvilo na prach a olejový filter to zachytí. 

tak to mně v servisu technik nekecal, když říkal, že to bývá rozpadlý na prach a vevnitrt se to úplně rozpadne

Že by to byl plast z kukuřice?

neviem nerobil som rozbor. Ale skôr asi nie, to by bol ten ventil žltý. :D

@Petrrr ty jsi to mel ulomene nebo jsi to preventivne vymenil? Dneska jsem na to koukal a trochu to kolem toho je mastnejsi, ale zadna pohroma.

Ulomeny, ale nebylo to videt. Zlomene to bylo uvnitr pruchodky. Mastne tez kolem dokola.

Ja som to nemal ulomené, ale bol okolo olej. Mam pred dovolenkou, tak som to vymenil preventívne. Mam najazdené 65000 km. Moc dlho by netrvalo a bol by sa zlomil.

Jak komplikovane je demontovat to vedeni vzduchu od turba ke klapce?

Jednoduche. Povol ty srouby objimky u turba a pak uz je vse navlecene jen na tesneni u klapky. Opatrne kyvavym pohybem sundat.

Netreba to tesnenie vymeniť po demontáži? Píšu niečo v dielenskej príručke, ale neviem či to niekto z Vás aj reálne menil. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.