Přejít na obsah

Zlomený ventil odvzdušnenia motora


tasum

Doporučené příspěvky

To O tesneni na te privodni trubce u klapky? Ja sem nic nemenil. Dokonce ani tu gumovou pruchodku toho ventilu. To je takova ta vecna debata jako menit vypousteci sroub olejove vany ( kovovy), jako menit ventilky pneumatik pri kazdem prezuti apod. Tu pruchotku bych asi priste vymenil (nevedel jsem), ale jinak na to seru. Skoda moje penize uvidi uz jen v nejnutnejsich pripadech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host marosh24

Áno a menšie tesnenie je ešte na strane od turba. Neviem ešte v akom stave mám ventil keďže viditelne nie je zlomený avšak môže byť ulomený podobne ako u teba. Treba nejako špeciálne vyťahovať tu prechodku, teda myslím akým spôsobom ste ju dostali von, ak sa to niekomu podarilo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host marosh24

Ventilu nakoniec nič nebolo ani náznak prasknutia zatiaľ, zato prechodka bola popraskana, takže som vymenil oboje a snáď bude chvíľu pokoj. Momentálne 74000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Prosím opět o Vaši radu, resp. názor získaný zkušenostmi. Auto které jsem koupil, ten ventil mělo vyměněn před dvěma lety a 30 000 km. Dnes při výměně vzduchového filtru jsem se na to místo zaměřil... Je tam boční vůle, opatrně s tím jde hýbat a kolem je trochu oleje. Když jste si to vyměnili, tak tam potom není vůbec žádná vůle a olej také ne? Jako spíše je to mastné, ale také mě napadlo zda to třeba před těmi dvěma lety nevyčistili když byl ulomený. Jde mi o tu vůli, resp. ten boční pohyb který to umožňuje. Děkuji za reakce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to mě pěkně štve, ale asi jsem to při výměně vzduchového filtru neudělal. Když auto nebylo nastartováno, tak ten olej nemohl vzlínat. Těžko posoudit tu vůli, šahal jsem na to velice opatrně a jen trochu zkusil pohnout, vůle tam trochu je. No, při výměně svíček nechám zkontrolovat v servise, ale asi to rovnou vymění, pokud říkáš, že se to nemá hýbat vůbec. Po 30 000 km fakt paráda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Kdo by chtěl a nemá k dispozici soustruh, mohu pro něj vyrobit opravný set pro ventil odvzdušnění motoru 1.2 TSI, aby už nemusel řešit problémy s věčným lámáním plastového hadičníku. Cena opravného mosazného hadičníku 350,- vč. poštovného) . Opravný set se zašroubuje do původního tělesa plastového ventilu, kde se předem vyřízne závit M6. Poté se celá sestava zasune zpět do průchodky ve ventilovém víku (pozor - lépe vyměnit i průchodu. Zbytek starého hadičníku často zapadne pod víko ventilů - mě se to u Fabie 1.2 TSi stalo u orig. ventilu už 2x). Kdyžtak se ozvěte na email: michalmart@centrum.cz a dohodneme se.

 

 

136575610.jpg

136575610 (1).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 6. 2021 na 11:35, miklisek napsal:

Pouze volná inspirace, snad nevadí?? :-)  Je to malinko jinak rozměrově, než je u tvého hadičníku a už jsem tím řešil několik oprav těchto ventilů. Zkoušel jsem to vyrábět i ze silonu a na vlepení, ale vzhledem k těm výparům u motoru to dlouho nevydrželo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...