Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

kdyby se náhodou někomu hodilo krátké shrnutí:

výměna oleje je standardně jednoduchá - na vaně povolit šroub, vypustit olej, vyměnit olej filtr, vše utáhnout (výpustní šroub 30Nm + vyměnit těsnění šroubu, olejový filtr dotahuji jen rukou na fest bez klíče - namazat těsnění filtru olejem)

nalít cca 3,0 - 3,3l oleje - já dal origo SAE 5W-40 VW 502.00 který se dá v 5l koupit za cca 1300kč, dal jsem origo olejový filtr VW AG 04E 115 561 H za cca 180kč.

po dolití počkat až olej steče a změřit hladinu oleje dle návodu, zda je správně - hlavně nepřelít! raději méně a pak dolévat. po nastartování motoru (např. krátká test. jízda) a zhasnutí opět zkontrolovat hladinu oleje, těsnost filtru a výpustního šroubu!

 

reset intervalu výměny oleje bez diagnostiky:

zmáčknout nulovací tlačítko u budíků a ihned vložit klíček a pootočit, zobrazí se nápis - RESET VÝMĚNA OLEJE A SERVIS, ihned pustit nulovací tlačítko, pak ho znovu krátce zmáčknout, objeví se něco jako - INTERVAL VÝMĚNY OLEJE VYMAZÁN a znovu zmáčknout nulovací tlačítko. hotovo...

než se mi to povedlo, dělal jsem to asi 3x, pak jsem přišel na to, že člověk musí být docela rychlý a neotálet...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Co je pravdy na tom, že VŠECHNY EA211 motory kam spadá i 1.0 MPI 44/55kW používají jako první náplň olej VW 508.00 tedy 0W20 někdy od roku 2016? U TSI je to více méně potvrzeno, ale u MPI jsem tuto informaci nedohledal a z ŠA jsem zatím odpověď nedostal.

Vloženo

TSI mají VW 508 00 od konce roku 2016. Řeší se to i tady na foru. Nicméně u MPI o tom žádná informace není, taktéž v manuále o této normě není žádná zmínka. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Chystám se olej vyměnit sám,(polovina LL), doufám, že se pod auto narvu, nemám totiž kde auto zvednout. Zkoušel jste někdo vyměnit olej u Flll "na ulici"?

Vloženo

Hlavním znakem toho šroubu z výroby je, že má tzv. neztratitelnou podložku - nejde sundat přes závit. Při první výměně oleje v autorizáku by jej správně měli vyhodit a dát nový, který je kratší + vyměnitelné těsnění. Poté se vyměňuje jen těsnění. Vím ale, že někde davají zpět nový opět s podložkou.

Díly (některé mají samozřejmě již náhradu)

N 90813201 - sroub na vypusteni oleje výrobní montáž s podložkou
N 90288901 - sroub na vypusteni oleje (montáž po první výměně, kratší délka)
N 0138157 - krouzek tesnici (měnit při každé výměně)

 

Když ale kouknu na ceny, tak se nedivím, že stále dávají ten N 90813201

Vloženo (editace)

Výpustný šroub se přeci nemění. V motorárně dají šroub (N 90813201) který má nevyměnitelnou - neztratitelnou podložku. Při dotažení se lehce zdeformuje. Proto při první výměně oleje, se tento šroub musí vyměnit. A jsou dvě volby. Ta oficiální je, že se dá šroub (N 90288901), který je kratší s podložkou (N 0138157), kde při dalších výměnách oleje se mění pouze podložka, šroub se mění v případě, že je nějak poškozen a nebo logisticky jednodušší, při výměně tam dají opět šroub jako se dává ve výrobě ale nový kvůli podložce. Je to jednoduchý. No a kdo mění LL olej v půlce "na tajňačku" měl by dát šroub (N 90813201) aby mechanik pak třeba neremcal.

Editováno: , autor: Pajaa-76
Vloženo

Tak bych mrknul na fakturu co ti tam dali při 30tis, musí tam být buďto šroub, nebo šroub a těsnění (podložka), podle toho poznáš jaká tam je varianta. Pokud to tam není vůbec, vzal bych šroub (N 90288901) a podložku (N 0138157). Protože, takhle je to správně a auto bylo už jednou v autorizáku, kde podle údržby mají šroub z výroby vyhodit.

Vloženo
před 7 hodinami, horky99 napsal:

Máš tam těsnění, které se může vymačkat, poškodit atd. Osobně šroub každou výměnu neměním.

Já jsem na žádném svém autě šroub neměnil nikdy a těsnění skoro nikdy. Nikdy žádné problémy.

  • o 10 měsíců později...
Vloženo

Ahoj, asi před týdnem jsem byl na první garanční (servisní) prohlídce se svojí F3,1.0mpi,44kw,2017... nyní najeto cca 16tis.,byl jsem u autorizovaného servisu. Nechal jsem si nastavit pevný servisní interval QI4 (15tis./rok,olej 502 00).Po výměně oleje jsem kontroloval množství oleje a měrka ukázala cca 1cm nad horní ryskou,bylo to za studena,auto stálo na vodorovné ploše.V servisu tedy nalili o něco více oleje než by mělo být.Myslite že bych měl něco málo odpustit?... když jsem olej kontroloval ihned po prodeji v r.2017 také tam bylo o něco více oleje,cca 1cm nad horní ryskou.Moc se mi to nelíbí.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...