Tagy27 Vloženo 22. leden 2018 Sdílet Vloženo 22. leden 2018 kdyby se náhodou někomu hodilo krátké shrnutí: výměna oleje je standardně jednoduchá - na vaně povolit šroub, vypustit olej, vyměnit olej filtr, vše utáhnout (výpustní šroub 30Nm + vyměnit těsnění šroubu, olejový filtr dotahuji jen rukou na fest bez klíče - namazat těsnění filtru olejem) nalít cca 3,0 - 3,3l oleje - já dal origo SAE 5W-40 VW 502.00 který se dá v 5l koupit za cca 1300kč, dal jsem origo olejový filtr VW AG 04E 115 561 H za cca 180kč. po dolití počkat až olej steče a změřit hladinu oleje dle návodu, zda je správně - hlavně nepřelít! raději méně a pak dolévat. po nastartování motoru (např. krátká test. jízda) a zhasnutí opět zkontrolovat hladinu oleje, těsnost filtru a výpustního šroubu! reset intervalu výměny oleje bez diagnostiky: zmáčknout nulovací tlačítko u budíků a ihned vložit klíček a pootočit, zobrazí se nápis - RESET VÝMĚNA OLEJE A SERVIS, ihned pustit nulovací tlačítko, pak ho znovu krátce zmáčknout, objeví se něco jako - INTERVAL VÝMĚNY OLEJE VYMAZÁN a znovu zmáčknout nulovací tlačítko. hotovo... než se mi to povedlo, dělal jsem to asi 3x, pak jsem přišel na to, že člověk musí být docela rychlý a neotálet... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 Co je pravdy na tom, že VŠECHNY EA211 motory kam spadá i 1.0 MPI 44/55kW používají jako první náplň olej VW 508.00 tedy 0W20 někdy od roku 2016? U TSI je to více méně potvrzeno, ale u MPI jsem tuto informaci nedohledal a z ŠA jsem zatím odpověď nedostal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horky99 Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 Kde jsi vzal informaci, že se používá tato norma? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 TSI mají VW 508 00 od konce roku 2016. Řeší se to i tady na foru. Nicméně u MPI o tom žádná informace není, taktéž v manuále o této normě není žádná zmínka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 forum.skodahome.cz/topic/138555-olej-0w20-od-201612/ www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20-zelene-ridke-a-tezko-dostupne-111485 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horky99 Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 Mám TSI z roku 2017 a v návodu mám uvedenou normu pouze 504. O normě 508 ani slovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Březen 2018 Sdílet Vloženo 12. Březen 2018 Tak to hlavně řeš v sekci, které odpovídá tvému motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 24. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Chystám se olej vyměnit sám,(polovina LL), doufám, že se pod auto narvu, nemám totiž kde auto zvednout. Zkoušel jste někdo vyměnit olej u Flll "na ulici"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 24. Březen 2018 Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Teoreticky sa to dá vymeniť aj bez nadvihnutia.. problém je s nádobou na zachytenie starého oleja, ktorú musíš strčiť pod auto... čiže ak nájdeš niečo ploché na cca 4l, nebude problém.. @wirer má celkom pekný príspevok k tejto téme: https://forum.skodahome.cz/topic/136988-fabia-iii-combi-ambition-plus-wirer/?do=findComment&comment=2240740 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 24. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Jo, nádobu mám vymyšlenou, vyříznu do 5 l kanystru po destilce z boku díru a položím ho naplocho pod auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horky99 Vloženo 24. Březen 2018 Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Jednou stranou na obrubník, druhou si přizvedneš heverem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 24. Březen 2018 Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Co budeš dávat za olej?? wirer dával Shell AV-L 0W-30 což asi budu dávat taky. A šroub dáš ten s tou neztratitelnou podložkou - aby servis nepoznal výměnu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Heini Vloženo 24. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2018 Asi LL 5W30, ten bych tam měl mít i teď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
White_line Vloženo 28. Březen 2018 Sdílet Vloženo 28. Březen 2018 K tomu šroubu, ví někdo číslo dílu origo šroubu který dávají ve výrobě? Má tam být šestihran nebo na imbus? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 28. Březen 2018 Sdílet Vloženo 28. Březen 2018 TSI som dával N 908 132 03, podľa https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/n90813203-skrutka-olejovej-vane-m14-skoda-29527.html pasuje aj pre MPI naprieč modelmi. šesťhranná skrutka, 19-stka kľúč 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 Hlavním znakem toho šroubu z výroby je, že má tzv. neztratitelnou podložku - nejde sundat přes závit. Při první výměně oleje v autorizáku by jej správně měli vyhodit a dát nový, který je kratší + vyměnitelné těsnění. Poté se vyměňuje jen těsnění. Vím ale, že někde davají zpět nový opět s podložkou. Díly (některé mají samozřejmě již náhradu) N 90813201 - sroub na vypusteni oleje výrobní montáž s podložkouN 90288901 - sroub na vypusteni oleje (montáž po první výměně, kratší délka)N 0138157 - krouzek tesnici (měnit při každé výměně) Když ale kouknu na ceny, tak se nedivím, že stále dávají ten N 90813201 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 Ví někdo proč se mění (má měnit) výpustný šroub? Šroub se závitem M14 x 1,5 dotažený směšným momentem 30 Nm??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
horky99 Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 Máš tam těsnění, které se může vymačkat, poškodit atd. Osobně šroub každou výměnu neměním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 (editace) Výpustný šroub se přeci nemění. V motorárně dají šroub (N 90813201) který má nevyměnitelnou - neztratitelnou podložku. Při dotažení se lehce zdeformuje. Proto při první výměně oleje, se tento šroub musí vyměnit. A jsou dvě volby. Ta oficiální je, že se dá šroub (N 90288901), který je kratší s podložkou (N 0138157), kde při dalších výměnách oleje se mění pouze podložka, šroub se mění v případě, že je nějak poškozen a nebo logisticky jednodušší, při výměně tam dají opět šroub jako se dává ve výrobě ale nový kvůli podložce. Je to jednoduchý. No a kdo mění LL olej v půlce "na tajňačku" měl by dát šroub (N 90813201) aby mechanik pak třeba neremcal. Editováno: 29. Březen 2018, autor: Pajaa-76 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 a keď budem meniť pri 45? teda 30 servis a 45 na "ťajňáka", ktorý tam dať? či radšej ľahnúť pod auto a pozrieť? mám kúpený 203 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 Tak bych mrknul na fakturu co ti tam dali při 30tis, musí tam být buďto šroub, nebo šroub a těsnění (podložka), podle toho poznáš jaká tam je varianta. Pokud to tam není vůbec, vzal bych šroub (N 90288901) a podložku (N 0138157). Protože, takhle je to správně a auto bylo už jednou v autorizáku, kde podle údržby mají šroub z výroby vyhodit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 Fakturu ma pozriet nenapadlo. Dik za tip... N90813202. Cize neriesim, pouzijem presne tu istu, resp. 203 na konci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajaa-76 Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 JJ prostě dávají stále ten stejnej šroub jako se dal ve výrobě s tou neztratitelnou podložkou. Podle mě to ničemu nevadí i když to není přesně podle pokynů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 před 7 hodinami, horky99 napsal: Máš tam těsnění, které se může vymačkat, poškodit atd. Osobně šroub každou výměnu neměním. Já jsem na žádném svém autě šroub neměnil nikdy a těsnění skoro nikdy. Nikdy žádné problémy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabia14aze Vloženo 20. Únor 2019 Sdílet Vloženo 20. Únor 2019 Ahoj, asi před týdnem jsem byl na první garanční (servisní) prohlídce se svojí F3,1.0mpi,44kw,2017... nyní najeto cca 16tis.,byl jsem u autorizovaného servisu. Nechal jsem si nastavit pevný servisní interval QI4 (15tis./rok,olej 502 00).Po výměně oleje jsem kontroloval množství oleje a měrka ukázala cca 1cm nad horní ryskou,bylo to za studena,auto stálo na vodorovné ploše.V servisu tedy nalili o něco více oleje než by mělo být.Myslite že bych měl něco málo odpustit?... když jsem olej kontroloval ihned po prodeji v r.2017 také tam bylo o něco více oleje,cca 1cm nad horní ryskou.Moc se mi to nelíbí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.