Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

kdyby se náhodou někomu hodilo krátké shrnutí:

výměna oleje je standardně jednoduchá - na vaně povolit šroub, vypustit olej, vyměnit olej filtr, vše utáhnout (výpustní šroub 30Nm + vyměnit těsnění šroubu, olejový filtr dotahuji jen rukou na fest bez klíče - namazat těsnění filtru olejem)

nalít cca 3,0 - 3,3l oleje - já dal origo SAE 5W-40 VW 502.00 který se dá v 5l koupit za cca 1300kč, dal jsem origo olejový filtr VW AG 04E 115 561 H za cca 180kč.

po dolití počkat až olej steče a změřit hladinu oleje dle návodu, zda je správně - hlavně nepřelít! raději méně a pak dolévat. po nastartování motoru (např. krátká test. jízda) a zhasnutí opět zkontrolovat hladinu oleje, těsnost filtru a výpustního šroubu!

 

reset intervalu výměny oleje bez diagnostiky:

zmáčknout nulovací tlačítko u budíků a ihned vložit klíček a pootočit, zobrazí se nápis - RESET VÝMĚNA OLEJE A SERVIS, ihned pustit nulovací tlačítko, pak ho znovu krátce zmáčknout, objeví se něco jako - INTERVAL VÝMĚNY OLEJE VYMAZÁN a znovu zmáčknout nulovací tlačítko. hotovo...

než se mi to povedlo, dělal jsem to asi 3x, pak jsem přišel na to, že člověk musí být docela rychlý a neotálet...

  • 1 měsíc později...

Co je pravdy na tom, že VŠECHNY EA211 motory kam spadá i 1.0 MPI 44/55kW používají jako první náplň olej VW 508.00 tedy 0W20 někdy od roku 2016? U TSI je to více méně potvrzeno, ale u MPI jsem tuto informaci nedohledal a z ŠA jsem zatím odpověď nedostal.

Kde jsi vzal informaci, že se používá tato norma?

TSI mají VW 508 00 od konce roku 2016. Řeší se to i tady na foru. Nicméně u MPI o tom žádná informace není, taktéž v manuále o této normě není žádná zmínka. 

Mám TSI z roku 2017 a v návodu mám uvedenou normu pouze 504. O normě 508 ani slovo.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Chystám se olej vyměnit sám,(polovina LL), doufám, že se pod auto narvu, nemám totiž kde auto zvednout. Zkoušel jste někdo vyměnit olej u Flll "na ulici"?

  • Autor

Jo, nádobu mám vymyšlenou, vyříznu do 5 l kanystru po destilce z boku díru a položím ho naplocho pod auto.

Jednou stranou na obrubník, druhou si přizvedneš heverem.

Co budeš dávat za olej?? wirer dával Shell AV-L 0W-30 což asi budu dávat taky. A šroub dáš ten s tou neztratitelnou podložkou - aby servis nepoznal výměnu?

  • Autor

Asi  LL 5W30, ten bych tam měl mít i teď.

K tomu šroubu, ví někdo číslo dílu origo šroubu který dávají ve výrobě? Má tam být šestihran nebo na imbus?

Hlavním znakem toho šroubu z výroby je, že má tzv. neztratitelnou podložku - nejde sundat přes závit. Při první výměně oleje v autorizáku by jej správně měli vyhodit a dát nový, který je kratší + vyměnitelné těsnění. Poté se vyměňuje jen těsnění. Vím ale, že někde davají zpět nový opět s podložkou.

Díly (některé mají samozřejmě již náhradu)

N 90813201 - sroub na vypusteni oleje výrobní montáž s podložkou
N 90288901 - sroub na vypusteni oleje (montáž po první výměně, kratší délka)
N 0138157 - krouzek tesnici (měnit při každé výměně)

 

Když ale kouknu na ceny, tak se nedivím, že stále dávají ten N 90813201

Ví někdo proč se mění (má měnit) výpustný šroub? :blink: Šroub se závitem M14 x 1,5 dotažený směšným momentem 30 Nm??? :rolleyes:

Máš tam těsnění, které se může vymačkat, poškodit atd. Osobně šroub každou výměnu neměním.

Výpustný šroub se přeci nemění. V motorárně dají šroub (N 90813201) který má nevyměnitelnou - neztratitelnou podložku. Při dotažení se lehce zdeformuje. Proto při první výměně oleje, se tento šroub musí vyměnit. A jsou dvě volby. Ta oficiální je, že se dá šroub (N 90288901), který je kratší s podložkou (N 0138157), kde při dalších výměnách oleje se mění pouze podložka, šroub se mění v případě, že je nějak poškozen a nebo logisticky jednodušší, při výměně tam dají opět šroub jako se dává ve výrobě ale nový kvůli podložce. Je to jednoduchý. No a kdo mění LL olej v půlce "na tajňačku" měl by dát šroub (N 90813201) aby mechanik pak třeba neremcal.

Upraveno od Pajaa-76

a keď budem meniť pri 45? teda 30 servis a 45 na "ťajňáka", ktorý tam dať? či radšej ľahnúť pod auto a pozrieť? mám kúpený 203

Tak bych mrknul na fakturu co ti tam dali při 30tis, musí tam být buďto šroub, nebo šroub a těsnění (podložka), podle toho poznáš jaká tam je varianta. Pokud to tam není vůbec, vzal bych šroub (N 90288901) a podložku (N 0138157). Protože, takhle je to správně a auto bylo už jednou v autorizáku, kde podle údržby mají šroub z výroby vyhodit.

Fakturu ma pozriet nenapadlo. Dik za tip... 

 

IMG_20171023_163658.thumb.jpg.87489888fdd9d7c8307c640fe4f7348b.jpg

 

N90813202. Cize neriesim, pouzijem presne tu istu, resp. 203 na konci

JJ prostě dávají stále ten stejnej šroub jako se dal ve výrobě s tou neztratitelnou podložkou. Podle mě to ničemu nevadí i když to není přesně podle pokynů.

před 7 hodinami, horky99 napsal:

Máš tam těsnění, které se může vymačkat, poškodit atd. Osobně šroub každou výměnu neměním.

Já jsem na žádném svém autě šroub neměnil nikdy a těsnění skoro nikdy. Nikdy žádné problémy.

  • 10 měsíců později...

Ahoj, asi před týdnem jsem byl na první garanční (servisní) prohlídce se svojí F3,1.0mpi,44kw,2017... nyní najeto cca 16tis.,byl jsem u autorizovaného servisu. Nechal jsem si nastavit pevný servisní interval QI4 (15tis./rok,olej 502 00).Po výměně oleje jsem kontroloval množství oleje a měrka ukázala cca 1cm nad horní ryskou,bylo to za studena,auto stálo na vodorovné ploše.V servisu tedy nalili o něco více oleje než by mělo být.Myslite že bych měl něco málo odpustit?... když jsem olej kontroloval ihned po prodeji v r.2017 také tam bylo o něco více oleje,cca 1cm nad horní ryskou.Moc se mi to nelíbí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.