Přejít na obsah

Převodovka 1.4 TSI řadí přes zuby


speedymratin

Doporučené příspěvky

Tak se připrav, že ten automat je náročnější na údržbu (výměna převodového oleje po cca 60.000 km a nic levného to není) a obecně např. převodovky DSG od VW AG jsou konstruované u suchých spojek tak na cca 200.000 km, u mokrých spojek tak na cca 250.000 km a pokud nebudeš jezdit na pravidelnou výměnu oleje, tak Ti to vydrží třeba jen 100.000 km.  Ano DSG převodovka může fungovat i po 250.000 km, ale je v tom případě ještě plně funkční (škubání, cukání, opožděná reakce atd. a řidič si na to pomalu zvykne a přestane to vnímat)? Některé  dvouspojkové převodovky (nevím jak je to u VW) mají dokonce vyměnitelné dvě náplně, jednu pro mechanickou část a druhou speciální kapalinu pro mechatronickou část. Dokonce některé automatické převodovky mají  ve skříni převodovky druhý filtr, který lze ale vyměnit až po rozebrání převodovky. 

Pokud budeš kupovat auto v automatu jako nové a víš, že to dáš do cca 200.000 najetých km pryč, tak ano, v jakémkoliv jiném případě bych já tedy do automatu  nešel. A už bych si vůbec nekupoval více jetý automat. U jetého motoru můžeš třeba změřit vstřiky, kompresi, endoskopem se dostaneš do spalovacího prostoru apod,, ale do melounu, ženské a automatické převodovky nevidíš.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem skončil po menší výměně názoru se Škodovkou výměnou převodovky (dodali zdarma X díl, platil jsem práci). Neřadí sice zpátečku přes zuby, ale že by řadila lehce, nebo v určitých otáčkách nebylo slyšet její hučení, o tom to si už asi u současné produkce můžeme nechat jen zdát :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zdar, takhle vypadá řazení zpátečky u mé MQ250. Občas to jde hladce, ale ve většině případů takto přes zuby až se celé auto otřese.
Pred měsícem jsem to reklamoval, byla venku převodovka, spojka, dvouhmota a pry nic nevykazuje žádné opotřebení.

Jo a párkrát už se mi stalo, že tam nešel při jízdě hodit kvalt, to považuji za nebezpečné...



Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 2. 2. 2018 na 8:43, speedymratin napsal:

Ahoj, jednoho dne jsem zaznamenal, že moje převodovka neřadí tak jak by měla. Občas tam nešla zařadit rychlost, ale při každém zařazení zpátečky šla přes zuby. Auto jsem objednal do servisu. Byla vyměněna lamela spojky a že prý špatně dosedala celá spojka. S radostí jsem jel domů a co se nestalo! Stále to řadí přes zuby (video 2) a ještě při vyšlápnutí spojky se ozve náraz (video 1), který tam před opravou nebyl! Druhý den jsem jel hned do servisu, že problém přetrvává a ještě se přidal další nežádoucí zvuk z převodovky. Auto šlo po týdnu znova do servisu. Myslím si, že v servisu nic neudělali a jen tam to auto stálo. Večer jsem si pro to došel a bylo mi zděleno: Ráz ze spojky je dosedací ložisko, které si dosedá. BLBOST!!! Řazení přes zuby je také v pořádku. Prý mám sešlápnou spojku a 2s počkat a pak zařadit spátečku. To jsou oficiální rady ze Škody auto. Servis naznačil, že neumím řadit! Když jsem mu zdělil, že se řízením živím a v práci střídám 4 vozy Ranault, Kia, Dacia, Nissan a se žádným nemám problém jen se Škodou, tak tomu neměl co.

Co byste dělali na mém místě??? Dík za rady.

1_20170816.mp4 16 MB · 126 stažení

2_20170816.mp4 23 MB · 115 stažení

Ahoj, dnes jsem byl v autorizovaném servisu Škoda se stejným problémem, řazení zpátečky přes zuby. Tři mladíci mě učili řadit dle příručky Škoda auto. Seslapnout spojku a tři vteřiny podržet páku a pak pomalu zařadit. No nevím, dál to budu testovat a jinak hodlám navštívit jiný servis. Jak jste dopadl vy nakonec? 

Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zamítnuto, jedná se prý o "produktový standard". Nyní chci řešit s jiným servisem. Poté už asi jedině nějaký odborný posudek (soudní znalec) nebo se s tím smířit a auta se dříve zbavit.

O tom řazení 3s jsem také slyšel, nicméně myslím si, že to je pouze taková "berlička" aby nemuseli měnit každou třetí převodovku. U 7 let starého Peugeota 508 s 200t km tam fouknu Z za 0,5s a jde to naprosto hladce :)

Dovolil jsem si oslovit ještě nejpovolanější osobu přes koncernové převodovky s názorem, že musí být v rámci záruky opraveno po shlédnutí videa.

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tady popisujete, tak jsem vše zažil a to do slova. Když mi říkaly o 3s čekání na zpátečku, tak mě to fakt rozesmálo a myslel jsem si, že je to sranda. Po pár vteřinách vážného pohledu jsem pochopil, že prodejce to myslí vážně!!! Na to jsem mu odpověděl, že Škoda klesla do let kdy vyráběli Formany. On na to, že je to teď standart a že to není závada. Na to jsem mu odpověděl, že v práci měním 5 auta (Kia, Renault, Dacia, Nissan, Opel) a žádný nemá takový problém s řazením jako Octavia III. Taky jsem řekl, že když sednu do Octávky jsem značně naštvaný a mám chuť to narvat do zdi. Po pár měsíců mi to nedalo a napsal jsem do Mladé Boleslavi a přijel jejich technik a uznal závadu v převodovce. Jasná výměna. 3s jsou opravdu berlička na to aby nemuseli měnit převodovku a je fakt, že tomu někdo uvěří. Jsou fakt špatné. Vydávají ocelové rázy a řazení je fakt hrozné i po výměně. 

Příště jdu také do DSG. 

 

Nedejte se a rovnou pište do Škodovky a neee do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...