Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno
před 7 hodinami, Robert Fazekaš napsal:

A proč ? Protože soudruzi v MB machrovali, že dokáží udělat Combi s příplatkem "pouze" 10k - což ano ale za jakou cenu ?

 

Kolego, neplacej.

Od koho mas tuhle "zarucenou" informaci? Rozhodne od nikoho, kdo by o tom neco vic vedel. Je to nesmysl. Kryty maji uplne jinou primarni funkci nez neco krýt. Proto ten rozdil mezi HB a Combi.

BTW, vypln 5. dveri je principialne stejna u HB i Combi.

@Maverick

 

 

A proto se dal při konfiguraci připlatit "paket pro špatné cesty", který mimo jiné obsahoval i krycí plasty spodku, které jsou u HB standartem ? A jestli kryty mají jinou funkci, než něco krýt, potažmo chránit, tak já jsem marťan. 

  • Autor

Pletes dve veci dohromady.

Paket pro spatne cesty obsahuje jeste dalsi prvky, napr. zvyseny podvozek. Nehlede na to, ze kryty, ktere jsou jeho soucasti, jsou jine, pevnejsi. Kdyz si das praci, najdes jina cisla dilu.
A klidne si dej vytisknout nove vizitky se jmenem Marťan, protoze ty zakladni kryty maji jinou primarni funkci nez neco kryt... Opakovat podruhe uz to ale nebudu :rolleyes:

Jaká je tedy ta primární funkce krytu? Proč ji HB má a kombi ve stejné motorizaci nemá?

  • Autor

Schvalne, kdo na to prijde... :) A neni to nic tak slozityho.

@Maverick

 

K čemu slouží kryty motorového prostoru? 

1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí. 

Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd).

2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva.

Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat).

3) Snižují hluk motoru.

4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.).

Upraveno od tonda.cep@seznam.cz

Mají vliv na aerodynamiku. ;) A tímto končím debatu o krytech motoru v tématu o výměně oleje.

Navazuji na "zařízlou" debatu v jiné sekci.

 

 Proč má HB ve stejném setupu jiný kryt, než Combi?

Kdo by si myslel, že je to z důvodu šetření nákladů, tak se prý mýlí.

  • Autor

Pawouk: zkušeně :palec2:

 

  • Autor

Spravna odpoved se uz objevila v "zařízlé" debate. Jak je videt, Pawouk je nejen prisny moderator, ale i se vyzna :D

Takže Combi má tak dokonalou aerodinamiku že kryty nepotřebuje hm :rock:

Stačí se podívat do katalogu a tam uvidíte, že combi se stejným motorem má vždy o pár kilometrů vyšší maximální rychlost. Čím to asi bude? Kryty motoru usnadňují proudění vzduchu pod vozidlem.  ;)

 

Tady je příklad vnějších aerodynamických opatření pro Yeti:

 

yeti.thumb.JPG.b9657507133e62b73c086476158026f2.JPG

Tak mě je třeba jasný, že to má vliv na earodinamiku, ale pořát to nijak nevylučuje že to kombi nemá z důvodu šetření aby byl nárůst ceny pouze 10 000. To si inženýři řekli že když má Combi takovou dobrou aerodinamiku tak můžou ušetřit pár tisíc na oplastování. Automobilka samotná teda ušetří spíš stovky, ale globálně to je potom velká úspora.

 

To je přece i v zájmu automobilky mít auto s nízkým odporem a ještě lepšími vlastnostmi než má prodloužená záď verze Combi oproti HB. Nebo to musí takto dorovnat absencí plastů aby aerodinamika HB a C byla vyrovnanější?

  • Autor

Jak že se to rika? Chytrému napověz...

 

Protoze combi ma principialne lepsi aerodynamiku, nepotrebuje kryty. Jenze to neni o uspore na kombi, ale spise o nutnosti vicenakladu u HB. A proc? Protoze hodnota Cx (ano, spise jen v laboratornich podminkach, ale o to se tu hraje) ma primy vliv na spotrebu a potazmo emise CO2. Jde tedy o to, jak dosahnut stanovene cilove hodnoty za jeste prijatelnych nakladu.

Tak jsme nakonec našel :) 

 

FIII HB
1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW -  0.316/0.325
1.0 MPI - 0.320 
1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.317/0.326

1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.316/0.321


FIII Combi:

1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW -  0.307/0.309
1.0 MPI - 0.304
1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.308/0.310

1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.302/0.306



ZDROJE:
https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/05/FABIA-en.pdf

http://forum.skodaforum.rs/fabia-2014/skoda-fabija-cenovnik/?action=dlattach;attach=5866

https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/12/TD_FABIA_COMBI_en.pdf
https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/04/FABIA-COMBI-en.pdf

Edit: Martab ma predbehol

Jo, už jsme to tam doplnil pro všechny kombinace :) 

takze ked dam na kombika spodny kryt na motor, tak sa zlepsi aerodynamika, ze mi bude pribudat benzin v nadrzi? :rolleyes:

@MilanHos musia sa vojst do urcitych noriem ci uz CO alebo inych a ked ich dosiahnu bez krytu, tak na co by ho tam davali?

No přece na to aby dosáhli ještě lepších hodnot CO

Ale oni nesuperia kto vyroby auto s najnizsim odporom, ale potrebuju dosiahnut stanovene hodnoty, ktore dosiahli aj bez krytu.

No, nějakou logiku to má. S tou aerodynamikou.

Nikdo to stejně nemá šanci změřit, tak tomu teda věřím.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.