Publikováno Únor 20, 20187 r před 7 hodinami, Robert Fazekaš napsal: A proč ? Protože soudruzi v MB machrovali, že dokáží udělat Combi s příplatkem "pouze" 10k - což ano ale za jakou cenu ? Kolego, neplacej. Od koho mas tuhle "zarucenou" informaci? Rozhodne od nikoho, kdo by o tom neco vic vedel. Je to nesmysl. Kryty maji uplne jinou primarni funkci nez neco krýt. Proto ten rozdil mezi HB a Combi. BTW, vypln 5. dveri je principialne stejna u HB i Combi.
Únor 20, 20187 r @Maverick A proto se dal při konfiguraci připlatit "paket pro špatné cesty", který mimo jiné obsahoval i krycí plasty spodku, které jsou u HB standartem ? A jestli kryty mají jinou funkci, než něco krýt, potažmo chránit, tak já jsem marťan.
Únor 20, 20187 r Autor Pletes dve veci dohromady. Paket pro spatne cesty obsahuje jeste dalsi prvky, napr. zvyseny podvozek. Nehlede na to, ze kryty, ktere jsou jeho soucasti, jsou jine, pevnejsi. Kdyz si das praci, najdes jina cisla dilu. A klidne si dej vytisknout nove vizitky se jmenem Marťan, protoze ty zakladni kryty maji jinou primarni funkci nez neco kryt... Opakovat podruhe uz to ale nebudu
Únor 22, 20187 r Jaká je tedy ta primární funkce krytu? Proč ji HB má a kombi ve stejné motorizaci nemá?
Únor 23, 20187 r @Maverick K čemu slouží kryty motorového prostoru? 1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí. Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd). 2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva. Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat). 3) Snižují hluk motoru. 4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.). Upraveno Únor 23, 20187 r od tonda.cep@seznam.cz
Únor 23, 20187 r Mají vliv na aerodynamiku. A tímto končím debatu o krytech motoru v tématu o výměně oleje.
Únor 23, 20187 r Navazuji na "zařízlou" debatu v jiné sekci. Proč má HB ve stejném setupu jiný kryt, než Combi? Kdo by si myslel, že je to z důvodu šetření nákladů, tak se prý mýlí.
Únor 24, 20187 r Autor Spravna odpoved se uz objevila v "zařízlé" debate. Jak je videt, Pawouk je nejen prisny moderator, ale i se vyzna
Únor 24, 20187 r Stačí se podívat do katalogu a tam uvidíte, že combi se stejným motorem má vždy o pár kilometrů vyšší maximální rychlost. Čím to asi bude? Kryty motoru usnadňují proudění vzduchu pod vozidlem. Tady je příklad vnějších aerodynamických opatření pro Yeti:
Únor 24, 20187 r Tak mě je třeba jasný, že to má vliv na earodinamiku, ale pořát to nijak nevylučuje že to kombi nemá z důvodu šetření aby byl nárůst ceny pouze 10 000. To si inženýři řekli že když má Combi takovou dobrou aerodinamiku tak můžou ušetřit pár tisíc na oplastování. Automobilka samotná teda ušetří spíš stovky, ale globálně to je potom velká úspora. To je přece i v zájmu automobilky mít auto s nízkým odporem a ještě lepšími vlastnostmi než má prodloužená záď verze Combi oproti HB. Nebo to musí takto dorovnat absencí plastů aby aerodinamika HB a C byla vyrovnanější?
Únor 24, 20187 r Autor Jak že se to rika? Chytrému napověz... Protoze combi ma principialne lepsi aerodynamiku, nepotrebuje kryty. Jenze to neni o uspore na kombi, ale spise o nutnosti vicenakladu u HB. A proc? Protoze hodnota Cx (ano, spise jen v laboratornich podminkach, ale o to se tu hraje) ma primy vliv na spotrebu a potazmo emise CO2. Jde tedy o to, jak dosahnut stanovene cilove hodnoty za jeste prijatelnych nakladu.
Únor 24, 20187 r U FII to bylo Fabia II (hatchback) - Cx=0,33 Fabia II (combi) - Cx=0,32 a obě měli kryt. FIII combi má Cx=0,31, HB jsme bohužel nenašel... Docela pěkné je toto: http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/03/odpor-vzduchu-roznych-kategorii-aut/ A pak i teplota má vliv: http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/04/odpor-vzduchu-a-teplota/
Únor 24, 20187 r Tak jsme nakonec našel FIII HB 1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW - 0.316/0.325 1.0 MPI - 0.320 1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.317/0.326 1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.316/0.321 FIII Combi: 1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW - 0.307/0.309 1.0 MPI - 0.304 1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.308/0.310 1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.302/0.306 ZDROJE:https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/05/FABIA-en.pdf http://forum.skodaforum.rs/fabia-2014/skoda-fabija-cenovnik/?action=dlattach;attach=5866 https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/12/TD_FABIA_COMBI_en.pdfhttps://cdn.skoda-storyboard.com/2016/04/FABIA-COMBI-en.pdf
Únor 24, 20187 r takze ked dam na kombika spodny kryt na motor, tak sa zlepsi aerodynamika, ze mi bude pribudat benzin v nadrzi? @MilanHos musia sa vojst do urcitych noriem ci uz CO alebo inych a ked ich dosiahnu bez krytu, tak na co by ho tam davali?
Únor 24, 20187 r Ale oni nesuperia kto vyroby auto s najnizsim odporom, ale potrebuju dosiahnut stanovene hodnoty, ktore dosiahli aj bez krytu.
Únor 25, 20187 r No, nějakou logiku to má. S tou aerodynamikou. Nikdo to stejně nemá šanci změřit, tak tomu teda věřím.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.