mr.coumess Vloženo 28. Březen 2018 Sdílet Vloženo 28. Březen 2018 Zdravím, měl bych asi divný dotaz, podpořený nahrávkou. Stále zapojuji selský rozum. Omluvte mě, možná vypadám zmateně a zmateně to asi podám. Jenže mám stále divný pocit. Vůz roomster 1.4 16V 63kw. Všiml jsem si v pulce ledna, že mám na rysce min chladící kapalinu. Tak jsem dolil. Po průběžných kontrolách se mi hladina opět ustálila na min. Všiml jsem si, že při zahřátém motoru se mi hladina v chladící nádobce vlní - bublinkuje, čechrá se hladina. Ale né divoce, že by čechrání mí vymývalo horní část nádoby. Odbočím, na O1 1.9 TDI toto nevidím. Říkám si, že chladím motor, vysoké teploty, je to přece pohyb kapaliny v okruhu, auto přece funguje..... budu kontrolovat tedy stav kapaliny. Ta je ok, žádné mastné (olej v ní nevidím), hladina stejná (min) a růžová barva ok, pod olejovým víčkem není žádný bílý film, koukám kolem hadic a nic. V klimě chladící kapalinu necítím. Hustě bílý ani modrý a další barvy světa nevidím z výfuku. Výkon auta dle pocitu ok. Spotřeba auta dle stylu jízdy řidiče je ok. Mokro pod autem není. Občas jak si vzpomenu po delším čase od vypnutí motoru otevřu a zavřu modré víčko nádobky. Ujde vzduch. Ale že bych viděl nárůst hladiny, to ne. Hlavě otázky: že by těsnění pod hlavou? Mám nalítáno 168 tis. km. Rozvody dle servisky cca 120 tis. Jsem druhý majitel. Ale že by to opravdu první náznak? Dále otázky, že by vodní pumpa? Nasávala okolní vzduch přes netěstnost? To by znamenalo, že unik kapaliny by pokračoval i pod min rysku, když jsem do max jednou dolil. Jenže hladina stojí. Tak, že by hadička? Mikro trhlinka? Za cca 1200 km mám výměnu oleje. Nechat otestovat chl. okruh tlakovou zkouškou? Samozřejmě bych zde pak nemusel psát a Vás nějak otravovat. Má zvědavost je, zda někdo se s tím taky setkal a došel k výsledku, že to byla "prkotina", než hned těsnění pod hlavou. Děkuji všem. IMG_4786.MOV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 28. Březen 2018 Sdílet Vloženo 28. Březen 2018 Ja som takto podobne cca rok dolieval raz za čas chladiacu kvapalinu, po výmene rozvodov to prestalo. S tohto mám pocit, že vodná pumpa už niekde tiekla, ale tak isto som pod autom nemal žiadne mláčky. Po nejakom čase sa mi voda začala znova tratiť s tým, že na začiatku žiadna mláčka nebola pretože tieklo to s takej plastovej veci zo zadu motora (volá sa to nejak rúrka kúrenia). S tým, že to hneď stieklo na výfuk a vyparilo sa to, lenže raz to prasklo a pri väčšom tlaku v systéme to tieklo tak, že som musel každých 5km doliať chladiacu kvapalinu aby som prišiel k mechanikovi. Podľa videa si myslím, že to máš OK. Ak pôjdeš na výmenu oleja a budú mať auto na zdviháku tak nech pozrú či nemáš mokro zo zadu motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 29. Březen 2018 Sdílet Vloženo 29. Březen 2018 To že se vrací do nádržky chladící kapalina tou slabou hadičkou je v pořádku. Pokud tě zajímá jak se projevuje KO těsnění pod hlavou, tak se koukni na videa v prvním příspěvku: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=144121&postdays=0&postorder=asc&start=0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mr.coumess Vloženo 30. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2018 Díky za reakci. Mrkl jsem na odkaz a chování kapaliny mám oproti videu 100 a 1 klidné :). Každopádně při výměně oleje nechám pro klid duše provést tlakovou zkoušku. Hodit mechanikům dotaz, proč tedy z max se mi to ustálilo na min rysce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.marcisovsky Vloženo 9. Duben 2018 Sdílet Vloženo 9. Duben 2018 Me na podzim zmizelo najednou mensi mnozstvi chladici kapaliny, taky na min rysku. Dolil jsem a v pohode, az do unora. To sem dolival kazdy tyden. Tekla vodni pumpa po 100.000km. Neteklo to nejak moc, vzdy tech par deci tydne. Sundej kryt rozvodu, takovy plastovy vlevo na motoru, je prichyceny dvema svorkama, oddelat jde rukou bez naradi. Ja mel ten kryt z vnitrni strany lehce zacakany, mel na sobe takovou uschlou bilo ruzovou stopu tvorenou z kapicek. Kryt dej zpatky jak ma byt, aby se neuvolnil, na poprve se mi ho nepovedlo presne dosednout. Jestli mas moznost, koukni jeste pod auto, v okoli vodni pumpy bys mohl videt nejakou vlhkost. Chladici kapalina ma svuj zapach a je ruzova, to poznas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mr.coumess Vloženo 10. Duben 2018 Autor Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Ahoj, diky za tvuj prispevek a i ostatnim. Potvrzuji, ze by se jednalo o vodni pumpu. Pod autem bylo mokro. Zprvu jsem si myslel, ze je to klima. Jenze flek nezmizel. Mrkl jsem do motoroveho prostoru, pod motorem je kryt a na nem mokro. Muj odhad, ze pumpa dosla do dalsiho stadia vetsi netesnosti. Nyni v rychlosti auto v servise a podle vseho to bude pumpa. K tomu holt koupim nove rozvody a bude v tomto snad klid. Stejne bych rozvody resil cca za cca 20tis km, coz mam jeste v tomto roce. Chlapi mejte se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 1. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2019 (editace) Mne to robí tiež pozorujem to asi 1,5 roka,keďže som dal rozvody aj vodnú pumpu meniť v lete 2016,tak som nekontroloval okolie pumpy,inde keď som pozeral po hadiciach a to mám zapojené aj LPG,tak som nikde nič žiadny únik nevidel.Chladiaca zmes čistá s vičko oleja tiež.Zajtra idem jednému pánovi na test tesnenia pod hlavou, kvôli tomu bublaniu. VID_20191201_141537677.mp4 Editováno: 1. Prosinec 2019, autor: kimmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.