Přejít na obsah

140kw TDI DSG 4x4 - divné zvuky při rozjezdu


Lukas_86

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

když se rozjíždím a zároveň zatáčím (například do křižovatky), tak se od zadní nápravy ozývá takové jakoby "drhnutí" , je to při zatáčení doleva i doprava. Pokud při zatáčení ještě více přidám plyn, tak krom drhnutí auto trochu škubne, jak kdyby se na zadní kola přesunulo více točivého momentu.

 

Chtěl jsem se zeptat, zda tento jev někdo na Superbu 4x4 pozoruje, případně pokud by někdo byl z Brna o okolí, jestli bych se s ním nemohl domluvit, zajel bych za ním a vyzkoušel by to v mém autě a poté ukázal ve svém. Vůbec netuším, čím to může být. Auto je nové, mám najeto 750 km, nicméně jezdil jsem dvojkovým superbem 4x4 a passatem CC 4x4 a ani jedno auto tento zvuk nedělalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

No zkousel jsem se znovu projet ve dvojkovym superbu 4x4, potom v passatu 3.6 4x4 a nic. Jen ten muj to dela. Dopredu to neni az tak znat, ale na zpatecku pri plnym rejdu je to citit nejvic. I kdyz se jen plouzim bez plynu. Proste takovy chroupani od zadni napravy, ktery se prenasi do celyho auta jako trepani. Vypada to, jako kdyby 4x4 bylo pripojeno i kdyz v tomto pripade byt nema. Auto je v zaruce, pojedu s nim do servisu zaroven s vrzajici loketni operkou. Ale hrozne nerad bych tam prijel a slysel, ze nic neciti, diagnostika nic neukazuje a nikdy s tim jine auto problemy nemelo. Poradite nekdo? Prosim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak se vratim k tematu - stve me to cim dal tim vic. Ted jsem nasel na netu na audi foru uplne stejny problem, jen lepe popsany jenze u Audi mu radili, ze to dela samosvor vzadu :-/ coz superb asi nema Když vyjíždím třeba z křižovatky a zatáčím a dám víc plynu tak cejtím takové drhnutí, nevíte co to může bejt? Někdo mi říkal že to děla 4x4 při přenosu výkonu nebo něco takovýho, děla to jen při rozjezdu z 0km/h . Díky

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Patrik1971 napsal:

Ja si myslim,ze to bude u Superba normalka,pretoze auto sa sprava vacsinou ako predokolka a zadok pripaja pri strate adhezie, co moze byt ten tvoj pripad prudkeho slapnutia na plyn.Mal som 4kolku,ale drhnutie som nejako neregistroval.

Mne nič nepuká, nedrhne, nešklbe. normálne to asi nebude. Možno by nebolo zlé navštívíť servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak dlouho trvalo to "drnčení"? Bylo to jen chvilku při zatáčení při rozjezdu nebo ještě potom.  Mám auto lehce přes týden a právě jsem si všiml, že když se rozjíždím z křižovatky a mám kola natočené, tak slyším takový krátký drnčivý zvuk, který však, potom co kola srovnám, přestane. Myslel jsem si, jestli to nemůže být tím, že přední kola jak se pomalu otáčí a zadní jsou rovné, tak se guma dře o beton a vydává zvuky. Možná je to blbost, ale tak mě to napadlo. Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Po pročtení mnoha diskuzí a názorů (bohužel se to netýkalo SIII), čím by to mohlo být (horní uložení tlumičů, homokinetický kloub, stabilizační tyčky, atd.), jsem udělal to co radí pan Sixta na svých stránkách. Odpojil jsme pojistku od 4x4 a zjistil jsem, že to drhnutí úplně zmizelo. Při delším sledování jsem zjistil, že to chvilkové drhnutí bylo také při hodně pomalé jízdě, když jsem zatáčel. Celkově mi to po tom odpojení připadalo takové tišší a lehčí na ovládání. Čeho jsem si taky všiml, bylo to, že když jsem dal D nebo R, tak se auto vůbec nerozjelo, nebo jenom hoooodně pomalu. Když jsem pojistku zase vrátil, tak se auto rozjíždí bez plynu i do mírného kopce. Oleje jsem měnil teď při cca 140000 km a to jak v haldexu, tak také v rozvodovkách. Měněný asi nikdy nebyl, protože to není v servisní historii, ale mechanik říkal, že byl krásně čistý. Samozřejmě, kdybych měl auto v záruce, tak to takhle neřeším, ale záruka skončila loni v srpnu a to jsem ještě nebyl majitel. Auto mám necelý měsíc a chci ho mít naprosto v pořádku. Diagnostika žádnou chybu nehlásila. Příští týden jdu ještě na výměnu čelního okna z pojistky do ŠA a řeknu jim, ať se na to podívají. Doufám, že to vyřeším rychle a bude to jen nějaká blbost. Samozřejmě to taky budu potom řešit s původním majitelem a určitě se nějak rozumně domluvíme. Píšu to sem z toho důvodu, kdyby někdo měl podobnou zkušenost, tak bych byl rád za rady a nápady. Děkuji všem předem.

 

PS: Je to má první Škodovka a také první auto s haldexem a automatem. Kdyby bylo někdo ochotný z Přerova, Holešova nebo okolí nechat mě projet v jeho Superbu se stejnou motorizací a 4x4, abych měl porovnání, byl bych vděčný. Děkuji

Editováno: , autor: jta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Bylo to takové drhnutí, nebo jiné zvuky, dokázal by jsi to popsat? Když jsi psal při rozjezdu tak to znamená rovně, nebo právě jen při zatočeni jak to mám já? Pokud by to bylo na kardanu, tak by to mohlo vyřešit i ty vibrace co mám a nemůžu se jich zbavit. Podvozek jako nový, kola taky. Kloubový kotouč je oficiální název nebo, jak se to prosím jmenuje přesně a kolik stála oprava? Trochu jsem se rozepsal, ale potřebuji to vyřešit. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, protože jsem, zda se, vyřešil problém, tak píšu. Po přečtení mnoha českých, ale hlavně zahraničních stránek jsme ještě s Markem, který je zde také na fóru, vyčistili sítko čerpadla haldexu a samozřejmě taky vyměnili olej a problém se podařilo na 99% vyřešit. Čerpadlo má asi své nejlepší roky za sebou, proto jsem tam nechal to 1%. Doporučuji tedy, pokud bude mít někdo problém s divným zvukem při rozjezdu a natočením kol (mě už to dělalo i při přeřazení rychlosti), tak vytáhnout čerpadlo, všechno pořádně vyčistit čističem brzd a složit zpět s nalitím nového oleje. Já dal Ravenol, který mě stál 1l/500 Kč. Pokud má člověk možnost auto zvednout, nebo má jámu, tak je to práce na hodinu. Povolují se celkem 4 šrouby, z toho 2 přímo na čerpadle.

PS: Autorizovaný servis chtěl měnit celý zadní pohon za 100 000,- Kč bez práce.

Editováno: , autor: jta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodatek. Každý kdo mění olej v haldexu, ať si nechá to sítko rovnou taky vyčistit. Nemá to žádná automobilka používající haldex 5. generace v pravidelném plánu údržby, ale ta chvíle navíc se určitě vyplatí. Možná budou někteří překvapení, protože to co jsem viděl na obrázcích sítek u aut, který měl třeba 40 000 km, tak to byl velký humus a divím se, že to vůbec fungovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak hlásím, že se závada vrátila, ale je evidnetní, že to má co dočinění s čerpadlem. Příští rok ho vyměním a měl by snad být klid. Navíc jsem teď zjistil, že když jedu na 5. a 6. stupeň a zrychluji, tak slyším takový lehký zvuk navíc, který tam předtím nebyl a na nižší stupně to taky nedělá. Nemáte s tím taky někdo zkušenost? Za 13 000 km jdu na výměnu oleje v DSG, tak to třeba pomůže. Auto má najeto 167 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Protože mi zadek začal hučet od 40 km/h. Výměna ložisek včetně spojky mezi kardanem a haldexem mě vyšla na cca 38 tisíc s daní.

No a jak to ztichlo, tak tam slyším ten další zvuk, který bych podle projevu hádal od převodovky, ale pocitově to jde taky ze zadu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...