Leden 28, 20205 r Ale on to posuval len 2mm, co je skoro nic, hovorim vzdialenost - otocku, nie na tyci. Stal som za nim a videl to, lavu stranu zakrutil do capu, pravu von z capu, tak ako ste pisali. Skusime 5mm a dam vediet.
Leden 29, 20205 r 5mm??Docela dost.Nechal bych si určitě zkontrolovat,jestli máš sbíhavost v mezích tolerance
Leden 29, 20205 r 1mm na dlzke tycky aby som bol presny, 2x5mm na otocke tyce ked pojdem teraz na geometriu, neposeru mi zasa volant??? oni to robia vzdy asi len na jednej strane tyce a hodnoty su potom v poriadku ale volant nahovno. Upraveno Leden 29, 20205 r od cayc
Leden 29, 20205 r Pokud jste to na jedný straně zatočili a na druhý o stejný kus vytočili, tak se sbíhavost nezměnila.
Leden 29, 20205 r presne narovnako, merali sme to so suplerou, znacili popiskou zltou, akurat ma zarazilo, ze az 12mm na kazdej strane to bolo na geometriu pojdem o 3 tyzdne ked prezujem na letne R17 Upraveno Leden 29, 20205 r od cayc
Leden 29, 20205 r Byl jsem u měření geo na mých autech několikrát v posledních měsících a mechanik s každým utažením kontramatky sbíhavost "rozhodil" a zase ji musel citlivě doladit a dělal to vždy na obou koncích řídící tyče jak v AS tak v běžném pneuservise.
Leden 29, 20205 r Vozy koncernu VW mají docela velkou toleranci,ale 5mm je dost a osobně bych to nechal proměřit,i když jste to přesně značili.Pokud máš volant rovně a sbíhavost bude po zaměření OK,nebude ti muset do toho hrabat a tudíž ti nic nerozhodí
Leden 29, 20205 r Tedy nechat proměřit jen sbíhavost bez toho, aby rovnali volant do vodováhy? Jde toto vůbec takto udělat? Protože jak nastaví volant do vodováhy, může se ukázat, že kola budou pootočena na nějakou stranu a pak se budou snažit to vyrovnat a budeme tam kde jsme byli..... Je mi jasné, že pak musí být v nápravě/vách něco v neopořádku a jen se řeší následky.
Leden 29, 20205 r volat musí dát do váhy.Když jedeš rovně,máš volant mít rovně a tehdy musí být geometrie v pořádku-v limitu
Leden 30, 20205 r V tom případě, co je na autě špatně, když na geošce dají volant do roviny, seřídí sbíhavost, geo celého auta je v normě (vč.třeba jízdní osy) a přesto auto jede s volantem rovně na stranu? Je pravda, že jsem nikdy neviděl, že by auto přes měřením proměřovali nebo dovažovali kvůli poloorázdné nádrži, jak požaduje DP. Auto má nové puky, nové horní uložení. Že by měly vliv tlumiče a zatížení auta na stranu vlivem buď jen řidiče vlevo nebo naopak dvou lidí vpravo?
Leden 30, 20205 r Sadnut do auta, nahodit merac geometrie. S kontrolovat ci vychadza volant v strede. Upraveno Leden 30, 20205 r od atlan
Leden 30, 20205 r Nevidím kontrolu tlaku pneu a její hodnoty DP nezmiňuje? Na geo logicky nikdy s práznou nádrží nejedu.
Leden 30, 20205 r na geo vzdy plna nadrz, tlak v pneu mi kontrolovali vzdy len v skodovke - autorizaku takisto som si vsimol, ze len v skodovke sa meral rejd, kolko sa vytoci volant dolava a kolko doprava stupne... ked som bol v neautorizovanom servise na geometriu technik mi povedal, ze si mozem dat volant ako ja chcem na stred - nie podla vodovahy kazdopadne sme ho dali podla vodovahy a ked je rovno volant auto taha do strany, gumy su uplne nove, aj sme vymenili na diskoch
Leden 30, 20205 r před 46 minutami, ben06 napsal: Nevidím kontrolu tlaku pneu a její hodnoty DP nezmiňuje? Na geo logicky nikdy s práznou nádrží nejedu. No jenže laik tohle vůbec netuší a přijede s autem na geo tak jak má nádrž plnou/prázdnou aktuálně a pokud mechanik tohle nekontroluje, je měření zkreslené. Stejně tak tlak v pneumatikách. Dost často na tohle oboje kašlou - vlastní zkušenost z AS kam jezdím a pak jsem tam za prudiče. před 24 minutami, cayc napsal: ..... gumy su uplne nove, aj sme vymenili na diskoch S těma pneumatikama mě to taky napadlo, ale povolený rozdíl vzorku mezi stranami je 2 mm a to jsem nikdy neměl. Upraveno Leden 30, 20205 r od miklisek
Leden 30, 20205 r Spoustu aut má nějaké požadavky před měřením geometrie,vidím to u nás narovinu,když to řekneme zákazníkovi,že třeba-ford má 3,4 nádrže,50 kg na levém sedadle a nevím co ještě,tak řekne,že jezdí s max.polovinou nádrže a vedle na sedačce nikoho nevozí a ?????Takže podle předpisů výrobců by každé druhé auto mělo mít geometrii nahov... jen proto,že člověk nejezdí stabilně s pasažérem,obsahem nádrže jaký je předepsaný??Chce to zdravý rozum pánové. Hodněkrát se nám stane,že auto táhne jak před tak po geometrii nebo jen po geometrii a tak z 60-80% pokud je geometrie opravdu OK stačí přehodit pneumatiky z leva do prava.
Leden 30, 20205 r V můj AS tlak kontroluje a proto zjistili že jsem ho měl na max (povolených) hodnotách měsíc po prodeji Rapida a snížili mi ho na 3/4 zatížení. V pneuservisu tlak taky sami kontrolovali a automaticky kontrolují stav náprav. Zátěž nikdo neřešil, vím że nemám jezdit s prázdnou nádrží, logicky by mělo cca být ve stavu v jakém je provozováno. V pneuservisu chtěli abych si auto po geo sám projel a případně se vrátil. Upraveno Leden 30, 20205 r od ben06
Leden 30, 20205 r V 20. 1. 2020 na 6:48, cayc napsal: Prikladám foto po geo. Vidím možný problém v hodnotě úhlu jízdní osy -0°15´. Ideální hodnota by byla okolo 0°. Dá se seřídit pomocí hnutí s nápravou do strany.
Leden 31, 20205 r Tady http://samduddell.freehostia.com/toe/Sams_Toe_Angle_Calculator.htm jsem náhodou našel docela jednoduchý postup na kontrolu geometrie.
Leden 31, 20205 r nasral som sa, objednal som sa na geometriu inde, a poviem mu, ze si chcem nastavit volant sam podla svojho oka, dam ho trosku doprava a bude to podla mna potom ok (SKLON CIEST) Upraveno Leden 31, 20205 r od cayc
Leden 31, 20205 r Tomu provázkovýmu systému se musím dnes zasmát. Už před cca 40 lety, kdy se závodilo ještě s š130 RS měl otec kamaráda na dílně pěkný a jednoduchý přípravek na jehož konci byla šuplera a zasunulo se to pod auto a nastavila se jednoduše sbíhavost a jistě přesněji. cayc> sklon cesty neřeš, přece není všude a stejný. Mám v okolí novou rovnou silnici cca 3 km se silným příčným sklonem k jedné straně a jinou, která má "bombírunk" jen ve středu a na každou stranu stejně. Důležité je základní seřízení s čímž mají u vás evidentně problém.
Leden 31, 20205 r provázkové systémy jako i jiné tyčové jsou pořád docela přesné,někdy i lepší než novodobá elektronika. Ke známému co má starou geometrii ještě s lampami jezdí lidé a nemají problémy s volantem atd.
Leden 31, 20205 r Jo lampy to ještě beru, ale špagátky lepší jak elektronika to snad dnes né a to jsem hodně stará konzerva.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.