Přejít na obsah

Utahovací moment výpustného šroubu oleje 1,0MPI


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Narazil jsem v jednom SM na informaci, že výpustný šroub oleje 1,0MPI má utahovací moment pouhých 8Nm

1488414640_UtahovacmomentztkySM.thumb.JPG.18094cae3ea4e806595609cc74aa791e.JPG

SM - Citigo bazar.pdf

 

DP 04.2014 ovšem uvádí 30Nm (tak už jsem ho 2x utáhnul).

843178152_UtahovacmomentztkyDP.thumb.JPG.6b561046161a639c45299e3809c11365.JPG

 

Vyšla snad nějaká změna - ví o tom někdo něco? (nebo je to jen překlep nebo záměna se šroubem upevňujícím vanu) Snížení na 8Nm se mi opravdu nezdá, kdyby 20...25Nm, tak neřeknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to by mne taky zajímalo ? Mám ten článek ve SM o bazarovém Citigu již kdysi dávno přečtený a tehdy jsem se taky tomu utahovacímu momentu podivil. Odpověď co je správný utahovací moment nemám a docela si na správné vysvětlení počkám a to taky proto, že některé tzv. odborné údaje uváděné v  časopise Světě motorů se mi již dříve zdáli jaksi na hraně. I když SM je asi i tak nejfundovanější  laický časopis pro motoristy u nás v ČR. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže žádná TPI od ŠA, 30Nm platí (SM leze z gatí). DP 04.2014 ještě uvádí:

1896763487_Vpustnroub.thumb.JPG.ef90966f07b7c462dd375de8c21fbc19.JPG 

Já vrátil původní šroub 2x, dnes jsem dal novej, když už mi za 15,-Kč "spadl" do košíku (s neztratilelným těsnícím kroužkem, zajímavý je, že ty těsnící kroužky - origo i vyměněný Febi jsou ocelové).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som bol rád keby niekto p.Vaculíkovi povedal nech nepíše tie sračky o tom ako sa na 1,6MPI nedajú vymieňať sviečky bez demontáže sania ... Dostal sa mi do ruky speciál ojetiny a zase je to tam rozpísané aký je to podvod na ľudí a problém ... Kľudne nech príde , ja mu tú výmenu sviečok na 1,6 ukážem , kľudne aj s 1/2 račňou a na LPG aute .

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Výpustný šroub pro nové motory s nevyměnitelným těsněním je pro staré TSI. Pro motor v citigu a 2. gen TSI je s vyměnitelným hliníkovým těsněním. Mají Hlinkovu olejovou vanu a hrozí při dotahování strhnutí závitu.

Bohužel servisy stejně používají v rozporu se servisním manuálem šroub s nevyměnitelným těsněním :-)??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...