Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 16. 1. 2023 na 8:41, shmaic napsal:

Tak upřesňuji, benzínu to žere pod 1 litr včetně rozjezdu a zahřátí motoru.

Teploty oleje na dálnici oproti provozu na benzín jsou cca o 5 stupňů vyšší.

Můžeš prosím potvrdit, že spotřeba benzínu je stále pod 1L? Nějaké další zkušenosti s provozem na plyn? Díky.

před 1 hodinou, setti napsal:

Můžeš prosím potvrdit, že spotřeba benzínu je stále pod 1L? Nějaké další zkušenosti s provozem na plyn? Díky.

5.74 LPG, 1.07 BA100

Jezdím svižně, najeto 6000 km, obě nádrže momentálně plně, tedy ve spotřebě LPG není zahrnuta posled i nádrž dá se říct.

Bylo teď hodně cest, kdy se to vůbec nestihlo vlivem nízké teploty přepnout na plyn, takže v létě se ten poměr zlepší.

Zástavbu nemam dobře vylazenou, už jsem si ale zvykl. Až pojedu kolem Strakonic, nechám si to naladit profesionálně. Ve zkratce - výkon nestoupa lineárně jako na benzín, korekce nejsou dobré nastaveny. 

Je to trochu slabší, ale nijak výrazně, jen se musí točit turbo. Pod cca 1700 otáček je to mrtvé.

Baví mě za tisícovku načerpat plnou a vrátit se k cerpacce za dalších 900 km.

  • 1 měsíc později...

Cesta do Holandu - německá dálnice tam, 500 km na místě, německá dálnice zpátky. Spotřeba 7,44l plyn, 1,31l benzín. Tj ekvivalent 10l plynu, tj ekvivalent 5l benzínu.

Předchozí obdobný výjezd do Holandu byl 7l plynu.

Při nájedu 3000 km

LPG -> 30 * 5 * 40 = 6000 kč

BA -> 30 * 7 * 40 = 8400 Kč

úspora 2400 Kč na jednom výletu.

 

Miluji to, že když jezdím normálně a přijedu k benzínce po 900 km, natankuji plnou za 900 Kč :D

Než se to začne srát, samozřejmě, je to skvělé.

Dnes budu instalovat odstředivý filtr sériově před klasický bulprenový filtr. Ochrana vstřiků.

 

Pozoruji ty ceny, imo je nesmysl jezdit kvůli úspory 0,5 kč na no-name benzínky, když litr lpg stojí 16 - 17 kč.

V létě plánuji Norsko přes Finsko, tam je to horší, celé Finsko je bez čerpaček, tak aspoň propláchnu motor benzínem a VIF bude mít čas pořádně zapůsobit.

  • 4 týdny později...

Ahoj,nějake nové poznatky z provozu na Lpg?Kolik už máš najeto od přestavby?

Ahoj, moc teď nejezdím, 10 tisíc cca.

 

Poznatky jsou takové, že jezdím skoro zadarmo.

 

Dokud se to..Ahoj, moc teď nejezdím, 10 tisíc cca.

Poznatky jsou takové, že jezdím skoro zadarmo.

Dokud se to..

A ještě jsem dodělal druhou filtraci - mám tam za reduktorem czaja blaster s polyesterovou vložkou a za ním je klasický válcový filtr s bulprenem uvnitř. 2 různé matroše, 2 různé způsoby filtrování. z toho blasteru se pak má vylít sajrajt, ale po 2000 km to zatím bylo úplně prázdné.

Provedl jsem řez původním filtrem po 10000, byl celkem čistý, ale něco v něm přeci jen bylo.

  • 4 měsíce později...

Ahoj,jak ti šlape Lpegečko?Zatím všechno v pohodě?Kolik už máš najeto?

Vše cajk, najeto 26000, furt jsem to nebyl nikam doladit, výkon se jemně mění po celé šířce otáček a už mě to sere, takže už to půjdu někam odladit:-)

 

Má to lehce vyšší provozní teplotu oleje na dálnici, takže průjezd Německem znamená občas nohu z plynu.. Při 120 je to OK, Při 130 to leze nahoru. Při 170 tachometrových se dá jet cca 20 minut, než to dosáhne 110°C a pak chladím. Jinak obvyklý provoz 84°C a rychlostní cesta 97 - 100°C. Czaja blaster filtr pořád totálně prázdný. Bez jediné kapky mazutu.

Bych ten olej tak neprožíval, když je vedro a jedu více jak tempomatových 137, tak se dostávám běžně na 117°C

I TSI jezdící na benzin to v DE docela snadno dotáhne na 110C. 150-160km/h znamená teploty kolem 105C a s nohou na podlaze to vylezlo k 117C (1.2 TSI).

shmaic,super díky za aktuálni info👍.

V 13. 9. 2023 na 11:02, Malta napsal:

Bych ten olej tak neprožíval, když je vedro a jedu více jak tempomatových 137, tak se dostávám běžně na 117°C

Hele bez LPG jezdím pod 100°C a vidím, že ve Tvém případě i v případě Martab se dle podpisu jedná o jiný motor...  bacha na to, není to stejný

jsem myslel že jde primárně o teplotu oleje a je jedno v jakém je motoru, předpokládám že do TSi se dává také 0W40

1.0TSi 81kw 2018 po FL s GPF filtrem ma by default 0w20

  • 5 měsíců později...

Před fl také - vw 508 / 509

 

Aktuálně 35000km po přestavbě a přes motor již proteklo 2000 litrů plynu a 350 litrů benzínu.

Zatím vše ok, filtr Blaster je úplně čistý, ačkoliv něco se již dole začíná objevovat.

Momentálně dlouhodobě kvůli ceně / kvalitě čerpáme na mol.

Letos ozkouším turecký plyn, tak uvidíme.

 

dobré vědět, budu rád za další postřehy z provozu. V létě chystáš dovču v Turecku autem?

Tak tak, 9500 km do země s nekvalitním benzínem a nejvyšší spotřebou lpg na světě. Před odjezdem dám nový olej a filtr a po návratu rovnou vyměním olej a olejový i vzduchový filtr:-)

 

Počítám že padne půl plechovky VIFu :D

 

Chudák auto doposud mělo jen dvě nádrže 95, jinak vše jedu 98+ a najednou takový chirurgický zákrok.. Turecko je dokonce v servisních manuálech značeno jako ty špatné země, kde je vše stran auta naprd. Prach palivo teplota výška

Upraveno od shmaic

to mi připomíná, jak nás loni v Turecku vezli zpět na hotel v VW Crafter a na dálnici z toho nemohl šofér vymáčknout více jak 60, blikal mu tam check, několikrát za jízdy restartoval :D, prostě zážitek 

  • 1 měsíc později...

Zdravím pánové,

momentálně se rozhoduji o přestavbě Fabia 1.0 TSI 70kw na LPG.

 

Nabídnut mi byl prý momentálně jeden z těch lepších Landi Renzo, nejlepší je BRC. Cena 32 tisíc u Landi Renza, BRC ještě více..

Prý má dobrou jednotku a dá se tam nastavit pomaličku všechno. Na druhou stranu mi úplně zakázali STAG, ten je prý ten nejhorší, nedá se tam nic nastavovat, prostě takové dno, ale nejlevnější.

 

Jaké máte u TSI zkušenosti s LPG? 

 

Jeden plynař mi dokonce řekl, že LPG do těch motorů doporučuje a to z důvodu, že se z toho auta stane takové kombinace přímého nepřímého vstřikování. Při přímém vstřiku se prý tvoří více karbonizace, což by vlastně LPG (jelikož se to bude chovat jako u nepřímého vstřikování) mělo částečně nahradit. 

 

Zajímá mě, o kolik je zvýšená doba návratnosti, přece jen se zde bude vstřikovat i benzín. 

A jaké investice Vás čekali? Trošku mě vyděsilo vlákno ohledně té 1.2 a odcházejícím vstřikům. Tam to ale asi bylo malým přístřikem benzínu.

 

Roční nájezd 15-20 tisíc.

Zdar, je třeba mít tam variátor - technikalii nerozumím, ale je to prostě krabice, kvůli které je to dražší.

Jak jsem psal statistiky výše, funguje to tak, že pak jezdíš na benzínku klidně i den před výplatou:)

 

Nicméně jízda není tak hladká. Několikrát jsem to zkoušel seřizovat a jsou tam prostě různé záškuby a tak. Zvykneš si na to a není to nic hrozného (manželka nepozná). Trochu víc to topí do oleje a má to trochu horší výkon. Přijde mi, že moje 81 jede jako tvoje 70.


 

Když si vezmu, že za 39tkm jsem zaplatil

 

LPG 2207 l 

Benzín 371 l

 

Tj

LPG 17 Kč - 37519

Benzín 40kc - 14840

52359 Kč

 

benzín to žrálo obdobnou jízdou 5.5

TJ

2145 litrů - 85800

 

Úspora za 39 000 km je 33441.

 

podotýkám že posledních pár týdnů jezdím jak hovado. :)

 

tedy vrátí se ti to za nějakých 40tkm. Ale zapocitej ještě výměnu filtru dle potřeby (150 za kus)

 

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.