DušanV Vloženo 19. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2018 Tak nějak se v rámci preventivní údržby na současných motorech propaguje v médiích číštění škrtící klapky. Mám motor 1.2 Tsi 63 kW, kód CBZA Takže se chci na tomto fóru poptat po případných zkušenostech majitelů, jestli někdy již tuto klapku na konkrétním motoru čistili a jak na to ? Je nějaký fígl v jeho demontáži, očistě, popř. má to vůbec smysl ? Nemám žádnou domácí diagnostiku, ani nikde její neoficielní možnost, takže musím po očistě klapky znovu v servisu něco diagnosticky nastavovat ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 19. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2018 Pokiaľ ti nevyskoci žltá kontrolka motora, takze by som to neriesil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 20. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2018 Nemusis nic nastavovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mida Vloženo 27. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2018 Ahoj, já jsem o víkendu čistil a nastavoval škrtící klapku. Velmi často při volnoběhu po zahřátí motoru se na chvilku objevila porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. Porucha motoru ani jeho kontrolka nesvítila a motor neztratil výkon. Na diagnostice byla, ale jen závada u motoru - error code 6322 - neznámá chyba. Na internetu jsem dohledal porucha 6322 - systém nasávání vzduchu, příliš nízký průtok - vyčistit a nastavit škrtící klapku. Škrtící klapka vypadala asi jak u předchozího příspěvku (podle mě OK). S klapkou jsem vyčistil i snímač plnícího tlaku vzduchu co je na tlakové trubce (mezi turbem a klapkou). Demontáž je jednoduchá: Na čištění jsem použil sprej na škrtící klapky co jsem koupil v mototechně. V návodu od Škody je vyčistěte acetonem s pomocí štětce a hadry, která nepouští vlákna, nechat odvětrat a namontovat. Nastavení jsem prováděl podle: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_(TBA https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y Tato závada se asi začala objevovat potom co se jsem nastartoval se slabou baterií a musel auto káblovat, možná stačilo odpojit, zapojit baterii po dobití, nevím. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mida Vloženo 15. Březen 2021 Sdílet Vloženo 15. Březen 2021 Ahoj, tak po cca 40000 kilometrech od vyčištění klapky se opět po zahřátí motoru a na volnoběh začala objevovat porucha ESP a rozsvítil se symbol ESP a kontrolka tlaku v pneu. V diagnostice brzd porucha 01314 - řídící modul motoru - zkontrolujte paměť závad motoru. V motoru byla buď závada P307A 00- sací systém průtok vzduchu příliš malý a nebo P0068 - MAP/MAF korelace polohy škrtící klapky. Nejprve jsem zkontroloval netěsnost sání - OK, vyměnil vzduchový filtr - stejně bych jej měnil za cca 3000km a očistil čidla tlaku na sání před i za škrtící klapkou. Toto nepomohlo a tak jsem vyčistil škrtící klapku a znovu ji nastavil. Porucha se už neobjevila. Škrtící klapka příliš zašpiněná nebyla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.