Přejít na obsah

Letní pneumatiky


PatrikJ

Doporučené příspěvky

V 13. 8. 2021 na 20:25, kvasimodo napsal:

Já letos na jaře sundal P Zero a nandal M 4S. Nebe a dudy, prostě Michelin je Michelin, nic naplat !!! 

20210504_104849.jpg

@kvasimodo Vidím, že máš taky ereso. Řešil jsem Rim protection, protože už mám v hajzlu orvané všechny 4 disky, prý Pilot Sport 4/5 má víc masa na ochranu ráfku. Je to podle tvé zkušenosti pravda? Sekundárně, drží to líp než Pirelli P-Zero?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 20. 4. 2022 na 10:04, virtual napsal:

@kupony94Y XL znamená zesílenou konstrukci (možné vyšší zatížení v kg) a index 300km/h. Některé pneu se dělají jen v této zesílené variantě, sám je taky mám na autě. Jak píšu, reálný rozdíl ve vlastnostech mimo závodní okruh bude v běžném provozu a legálních rychlostech malý.

Reálný rozdíl tam bude:

- vyšší hmotnostní index znamená celkem logicky nižší komfort (silnější bočnice)

- vyšší rychlostní index znamená nižší životnost pneumatiky (měkčí směs a často z výroby i nižší vzorek)

 

Tj. změnou z 91W na 94Y XL dostanete méně komfortu a kratší celkový nájezd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

U většiny UHP modelů stejně není moc na výběr a v daném rozměru je pneumatika často jen v jedné specifikaci. V případě rozměru 225/45 R17 je to právě 94Y XL, což asi nebude zrovna optimální pneu pro O3.

 

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, plánuju nový letní pneu na 1.4 110kW a líbily se mi Michelin Pilot Sport 5 225/45R17 94Y XL. Ale teď koukám, že tu píšete 94Y XL na trojku ne😂 tak jak to je? Já myslel, ze vyšší index nevadí, to XL snad taky ne, ne? Díky!

Editováno: , autor: Baracek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som v tom nevidel problém. Sú stavené o niečo vyššiu záťaž a tak isto aj bočnica je zosilnená. Veľa športových pneu sú takéto a nikto s tým problém nemá ak vie čo chce. 

 

A popravde výška 45 bude úplne na pohodu aj čo sa týka komfortu. 

 

Nebál by som sa ich kúpiť.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Baracek Jak už tu zaznělo, některé typy pneu se (bohužel pro nás) nevyrábí v různých specifikacích. Na lehké TSI stačí tuším 91V (94 XL lze použít na těžší auta, Y pro auta s posunutým omezovačem maximálky nad 250km/h resp. do 300km/h), pokud ale oceníš sportovnější vlastnosti, chybu volbou PS5 neuděláš. Sám mám na OIIIRS parametrově naddimenzované 18" pneu 94Y XL a slouží dobře. Jelikož využívám schopnosti auta "s rozumem", ani nájezd není problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby si bol niekde pri BA - predam Ti moje, co som nahodil minule leto :) Presne pred rokom som sa tu takto radil a siel som do nich. Ale mal som radsej chvilku popremyslat a radsej zobrat bridgestony. Oci mi jedli a tie micheliny boli nove, mali super test a jasne, kto by nechcel sportove gumy.

 

Az potom co som ich nahodil a par tyzdnov si navraval ake su paradne, tak som musel subjektivne usudit, ze nejaky obrovsky rozdiel medzi starymi dunlopmi a novymi michelinami z hladiska komfortu nebol. Moja chyba bola, ze som si nepriznal, ze ja nie som sportovy vodic, 1.4 TSI-CNG combi nie je sportove auto ale tvrde trosku neohrabane priblizovadlo... a mal som pekne krasne stavit na komfort a kupit tie bridgestony, o ktorych vsetci pisali, ze su ako vankuse :)

 

Samozrejme to nie je chyba tych Michelin Sport gum... zobral som presne Michelin PILOT SPORT 5 225/45 R17 94Y XL. Aj ked dovtedy som mal tusim 91Y. Ci tam je rozdiel medzi 91 a 94 XL neviem. To CNG je tahsie ako normalne combicka. A tie gumy su samozrejme fajn. V dazdi, na dialnici rezem 140tkou zakruty v pohode... ale natriasat sa v nich natriasam.

 

Cize ja, keby mozem vratit cas o rok spat... by som zobral radsej komfortnejsie pneumatiky. Takto ma caka dalsich par rokov troska tvrdsieho natriasania a to asi skor vymenim auto ako dalsie gumy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@virtualPravdupovediac neviem, ja mam dve sady pneu+diskov (zimnu a letnu ), takze ked som doniesol tie nove micheliny a letne kolesa s dunlopmi, tak vyhodili dunlopy, nahodili micheliny, nafukli, vyvazili a namontovali na auto. A ja som za celu letnu sezonu s tymi pneumatikami uz nic nerobil.

 

Pred zimou som prisiel do pneuservisu so zimnymi kolesami - takze len odmontovali letne kolesa (tie su teraz v garazi) a namontovali zimne kolesa, A to iste - ani zimnych som sa nechytal, proste ako nafuknu v pneuservise tak to je celu sezonu. Palubna doska mi naposledy hlasila chybu tlaku ked som nabehol na srobik a mal defekt tri roky dozadu. Cize ak mi nehlasi auto, ze je nejaka chyba, tak ma ani nenapadne kontrolovat :) Mozno by som mal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 3. 2023 na 19:10, virtual napsal:

Tak to zkus zkontrolovat. Já si tlak snižoval asi o 0,2 Baru, ze servisu byly nafoukané na hodnotu plně naloženého auta (v návodu jsou tuším dokonce 3 doporučené hodnoty), a to už bylo nepříjemně tvrdé...

Treba asi líšiť či je to auto s naftovým alebo benzinovým motorom. Ja mám predpísané 2,5 predok 3 zadok a predok fúkam 2,6 a zadok 3 a vtedy cítim, že to je tak akurát. Mám naftovú RS.

Na benzíne to môže byť tak, že na predok stačí aj 2,3baru a zadok 2,7baru. Každý podľa svojích skúseností. Ale tieto hodnoty sa mi osvedčili aj čo sa týka rovnomerného opotrebenia pneu. Zadok niekedy dávam aj na 2,7 ak nejazdím naložený.  

 

Na leto mám Goodyear Asymmetric 6 225/40/18. Inak keď som mal Michelin PS4S tak tiež ten tlak sa mi zdá, že bol lepší menší na tieto pneu ale zasa tie pneu po 1,5 sezóne boli na odpis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím se podívat, co je na víčku nádrže za doporučené hodnoty pro RS TSI (z továrny na 18"), ale 3 mi přijde taky hodně. Já používám rozpětí 2,2 až 2,4 (podle zatížení), 2,7 na všech čtyřech ze servisu jsem upouštěl, to vyloženě mlátilo. BTW většinou nejezdím s naloženým či plně obsazeným autem a rychlost "s rozumem", pak (třeba na okruh) by to možná chtělo víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 13 hodinami, Hunterkyjov napsal:

zdravím nějaké zkušenosti s pneu Michelin Primacy4+ 225/40 R18 92Y ? díky 

Mám je v rozměru 225/40/18 na O3 a za mě teda velká spokojenost. Hlavně ta tichost👍
Při silném dešti na dálnici jsem nezaznamenal jakýkoliv problém, ale možná to bude tím, že jsem spíše klidnější řidič. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyblejsknul jsem, co mám na štítku O3FL RS combi TSI (nevím, jestli jiné verze mají jiný štítek), každopádně ECO hodnota 2,7 už není moc komfortní. Jelikož je pěkně, tak jsem přezul na letní a ujel asi 150 km nafoukáno právě na ECO tlaky, i spolucestující konstatovali, že to "víc drncá", tak zas asi 0,2 baru uberu (dřív jsem chybně napsal 2,2-2,4, správně mělo být 2,4-2,5)...

DSC_0374_e.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 3. 2023 na 8:07, Hunterkyjov napsal:

zdravím nějaké zkušenosti s pneu Michelin Primacy4+ 225/40 R18 92Y ? díky 

Měl jsme do podzimu Primacy 4 v rozměru 225/45/R17. Pneu nebyly špatné a dobrý nájezd na nich, takový dobrý standart. Mám teď nové Goodyear EfficientGrip Performance 2. Jsou ještě komfortnější a tišší než Micheliny. Ujeto dnes zatím asi 100km, takže jen první dojmy.

Editováno: , autor: MaraH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 25. 2. 2021 na 17:31, m.a.r.e.k napsal:

čo hovoríte na nokian wetproof 205/55 r16  91V C/A/68db

Mám 225/45 R17 vyše roka, jazdím mesačne dlhé trasy s rodinou hlavne po dialnici 130-140kmh. Čo sa týka hluku, tak neviem, nakoľko môžem haniť zadnú vlečnú nápravu alebo gumy. Každopádne v aute pri tých rýchlostiach je celkom hluk.

Jazdné vlastnosti sú celkom dobré. Vždy podržali, hlavne v daždi. 

 

V recenziách bola kritizovaná rýchla oportebovateľnosť, tak čakám, kedy sa mi ich podarí spotrebovať, aby som ich vymenil a vyskúšal niečo iné aj pre zmenu požiadaviek, čo by mala spĺňať pneu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 6. 11. 2022 na 13:11, j57 napsal:

Reálný rozdíl tam bude:

- vyšší hmotnostní index znamená celkem logicky nižší komfort (silnější bočnice)

- vyšší rychlostní index znamená nižší životnost pneumatiky (měkčí směs a často z výroby i nižší vzorek)

 

Tj. změnou z 91W na 94Y XL dostanete méně komfortu a kratší celkový nájezd.

Vysoký rychlostní index pneu vždy znamená to, že je směs homogenní, jinak by při dvou stech pneu házelo jako koplý disk. Takže já vždy kupuji vpneu s vysokým rychlostním indexem, nyní mám nové Nexeny Nfery SU4, klídek, ticho, drží.

Editováno: , autor: petr164
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...