Petrkiller Vloženo 30. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2018 Zdravím, předem se omlouvám za nové téma, ale nenašel jsem adekvátní. Mám najeto 220 000 téměř a už delší dobu se stává, že když zařadím rychle zpátečku tak někdy spočítám všechny zuby. Teď se 2x stalo, že jednička nezaskocila na poprvé. Ale spojka zabírá téměř na začátku. Když jedu bez plynu, auto se začne rozjíždět hned. Myslíte, že ještě vydrží? Jak poznám špatnou spojku? Čeká mě další dovolená a nerad bych skončil v zahraničí bez spojky. Ale měnit, když je nejspíš ještě dobrá,se mě taky nechce. Navíc jsem teď řešil vstriky a nerad bych ještě spojku. Nikdy jsem se nesetkal se špatnou spojkou u auta. Jak se to prosím projeví? Díky. Ve světě motoru nedávno psali že jim na rapidu odešla několikrát spálená spojka už snad při 50 000km a údajně nebylo vůbec poznat, že je sjeta na nýty. Tak mě to celkem zaráží. Díky moc za rady. Jedná se o 1.6tdi Fabii Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2018 V HTP jsem to poznal tak, že hučela v náročnějších situacích, jako rozjezd na dvojku a podřazování. Pak začala prokluzovat, když jsem dal plný plyn, a nakonec fungovala jen při jízdě konstantní rychlostí. Celý proces trval rok nebo dva. Takže si nemyslím, že má význam měnit spojku preventivně. A možná se mýlím, ale přijde mi, že popisované problémy souvisí spíš s převodovkou. Zpátečka nemá synchronizaci, takže k přepočítání zubů může dojít i v novém autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 31. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2018 U mně to byl třeba prudký výjezd do kopce z parkoviště u obchodního domu na dvojku.Tím myslím normálně se rozjet na jedničku,pak tam dát dvojku.Auto v prudkém kopci nereaguje na plyn prudkou změnou rychlosti,ale pomalu,jakoby ho člověk táhl na gumě.Když prostě trochu ubereš a přidáš,tak slyšíš zvýšení otáček ,ale nevidíš odpovídající změnu rychlosti.Chvíli to prostě trvá,než v tom kopci zrychlí.Za normální jízdy po rovné silnici řidič nepociťuje téměř nic zvláštního,tam hodně pomůže setrvačnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra B. Vloženo 31. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2018 Ja jsem to poznal cca po 20km. Zacalo pri prerazovani hucet...pri vyslapnuti spojky byl klid...no a pri podrazeni a pridani plynu motor vytoceny a auto nic. Nasledoval odtah. Prevodovka ven, rozsypane vypinaci lozisko spojky. Spojka ojeta az na nyty. Pred tim jsem nic nezaznamenal. Jen mi to parkrat chciplo pri rozjejdu do kopce u chaty, ale vzdy jsem si myslel ze se neumim rozject :-)Dle me je to take tim ze stim clovek jezdi porad. Mozna kdybych stridal auta...vsimnu si nejake zmeny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 1. Září 2018 Autor Sdílet Vloženo 1. Září 2018 Já auta střídám jezdím ve služební f3 1.0 tsi párkrát do měsíce, pak f2 1.4 16v a f1 htp. A svou f2 1.6 tdi. Když presendu z 1.0 tsi tak se mě u mé zdá, že spojka jde hrozně z tuha a zabírá už skoro u podlahy. Stačí lehce povolit a auto už se rozjíždí. Klepání slyším lehce při volnoběhu. Ale výkon neztrácí. S tou převodovkou. Měnil jsem olej v ní někdy po 180 000km. V autorizovaném servisu. Nalili mě tam tuším dost oleje. Tenkrát jsem si to určitě hlídal. Ale občas se uz stává, že ani 4. RS nezaskoci hned a je vlastně jako by mezi zuby a musím znovu zařadit. To se stává jedine ze 3rs na 4rs. Mechanik mě asi před pul rokem říkal, že ta zpátečka jde přes zuby kvůli spojky, která je už opotřebenejší. Vy myslíte že ne? Díky. Asi si dám pojištění na rok asistenci. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 1. Září 2018 Sdílet Vloženo 1. Září 2018 Jen pro srovnání, na služební f1 1,4 TDI AMF jsem při 300 tkm měnil převodovku a současně jsem dal novou spojkovou sadu. Spojka sice fungovala ještě OK, ale díky sjetému obložení už byla talířová pružina tak vypouklá, že škrtala o převodovku. Pak jak člověk střídá auta služební x soukromý, mi vadilo jak ve služebáku jde spojka lehce a sametově a v mém autě ztuha, takže při stavu km 268 000 jsem udělal spojku i na mém autě. Její stav ale nebyl kritický, těch 300 tkm by podle mě dala taky. Výše ovládací síly vzrůstá s opotřebováním spojky. Člověk ale musí mít srovnání aby mohl její stav posoudit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.