Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

358 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

před 3 hodinami, Octavia31 napsal:

Já chtěl jen vědět proč mám v TP zapsaný určitý rozměr kol a po měsíci komunikace jsem se v podstatě nic nedozvěděl.

 

Znamená to, že od září 2018 nebude možné dát na konkrétní automobil kola s jinými rozměry?
To možné bude, povolené budou ale jen ty rozměry, které se „schovají“ do emisně nejméně vhodné varianty schválené pro konkrétní exemplář. Takže když si někdo objedná auto se 17palcovými koly, už na něj nebude moct dodatečně instalovat kola 18palcová. V praxi to asi majitelé aut dělat někdy budou, ale takový postup bude v rozporu s homologací, z čehož mohou plynout odpovídající důsledky.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/rozhovor-martin-hrdlicka-skoda-auto-konstrukter-emise-normy-co2-nox-oxid-dusiku-oxid-uhlicity.A180821_181736_automoto_fdv

 

fakt tu nejde o nic jiného, než o WLTP, RDE a NOx ...

 

Tak to TPI bude mít i VW, na motor-talk.de pod VW Touran 2 zmiňují TPI 2048749/5 ze 4.10.2018.

A v skodováckým TPI 2050744/5 z 19.10.2018 je stejné info jak v tom už zmíněném TPI 2050744/6 z 12.12.2018

 

Motorruckeln während der Warmlaufphase ( bei Kühlmitteltemparaturen bis ca 70 C)

- beim mäßigen Beschleunigen und/oder

- beim Gaswegnehmen (im Schubbetrieb)

 

.. Eine oder beide der Kundenaussagen können nachvollzogen werden

... im Ergebnisspeicher befindet sich kein Eintrag

 

! Reparatur zurückstellen, derzeit steht keine Lösung bereit

Sobald eine Lösung zur Verfügung steht, erfolgt eine Aktualisierung dieser TPI

 

Freigabedatun 19.10.2018

 

https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/477/8725/80539551/img-mt-6321648506173152168-img-2019-01-22-08-00-29-6273384773106577376.jpeg

 

italský TPI 2048749/3 z 26.3.2018

https://imgur.com/a/aYZED

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rayx: já řešil sněhové řetězy a chtěl jsem vědět proč mám konkrétní rozmer kola jako alternativu v TP,  ne jaký rozměr mohu dát, ale to nepatří do tohoto vlákna držme se původního tématu. 

 

Je sice pěkné tvrzení,  že ŠA na problému pracuje, ale docela dlouho to trvá. Představa že bych měl jeden z prvních vozu a update je teprve slibovan tak bych velkou radost neměl 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŠA nepracuje jistě sama, ten problém je v celém VAGu a nikdo neví nic jiného, než je v těch TPI, snad jen ti, co zajištují homologace a testování samotné před homologací ve spolupráci s programátory ... a že to trvá rok, to jen ukazuje, že si s tím neví rady ...

 

Na rozdíl s EA189, kde byl upřednostněn komfort a projev motoru nad emisemi se VAG u EA211 EVO "poučil" a byl WLTP+RDE donucen upřednostnit emise před komfortem a projevem motoru ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak neměli tenhle "polotovar" pouštět vůbec do světa.Jako ty auta nestoji 50 tis a navíc si mnozi kupovali nove auto s vidinou že s nim nebudou mít problémy a ono tohle,tak kde to jako jsme,to je zákaznik nějaky testovací jezdec?Že si s tim někdo neví rady zákazniky vůbec nezajíma,oni si koupi nějaky výrobek a chcou ho řádně používat a ne jen řešit problémy s novým autem.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jste testovacími jezdci pro vývoj benzínových motorů které mají splňovat emisní limity, a to ještě za vaše peníze.

Je třeba se na tento problém podívat logicky. 

Neustále se vyvíjel tlak na emise u dieslovým motorů, které se neustále zdokonalovaly po řadu let a benzínové motory stály, nic se nevyvíjelo. Z tohoto důvodu jsou levnější a naftové motory jsou technologicky pár mílových kroků ve předu.

Jednoduše řečeno, benzínovým motorům ujel vlak, ale emise je válcují.

Jak z tohoto ven???

Vyrábějí se rychle motory a dolazují se za pochodu, jelikož je zákazníci dobře otestují, tak proč by jsme nevyzkoušeli odpojování dvou válců, když se to nepovede tak prubnem něco jiného.

Během pár let se cena benzínů dorovná naftovým motorům, jelikož technologicky budou stejně složité.

Kupujte radši naftu a máte klid.

Podívejte se do vlákna motory 1.6 a 2.0 TDI, nic , není o čem psát, jelikož máme klid a užíváme si nového mazlíka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já zase už naftu ne, popojíždím a na to se nafta nehodí ,proto jsem si koupil  benzín a že to občas po startu při studeném motoru občas cukne , mne taky vadí  ale že by  motor byl tak špatný,to si nemyslím,nafta  má taky své mouchy. Doufám že to update motoru opraví . 

Auta si i  s benzínem taky užívám a nejsem určitě sám.

Editováno: , autor: cilda1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjišťoval jsem co a jak s poškubáváním motoru při jízdě bez větší zátěže  a zjistil jsem, že Škodovka o tom ví a připravuje nový soft  a mělo by se kolem toho něco dít  ve II, čtvrtletí. Jedná se o modelový rok 2018 1,5 TSI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ľudia mám úplne rovnaký problém, motor za studena skáče ako nenormálny, Mám 7st DSG automat 1.5 TSI, a akonáhle je teplota vonku menej ako 2°C motor je neskutočne uskákaný až pokým sa nezahreje. Mám najazdených 5200km a je to hrôza. Písal som dnes 26/2/2019 do IMPA a povedali mi:

 

Na takéto cukanie behom zahrievacej fáze zatiaľ nie je riešenie a s opravou spomínaného treba počkať.

Riešenie by malo byť nám známe v druhom štvrťroku 2019

 

Takže čakám čo sa udeje, no odmietam na tom jazdiť pokiaľ sa to zhorší. Podobný problém som mal na fábií 1.2 TSI, tam to však robilo veľmi ale veľmi málo. To auto jazdí do dnes má už skoro 100 tisíc a bez problémov. No tu sa pri mojej novej 1.5 TSI bojím že sa niečo časom pekne pokašle ak to takto bude robiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.briskoda.net/forums/topic/461809-15-tsi-with-7-speed-dsg/?do=findComment&comment=5202714

 

Hi, I got an update today on my Karoq 1.5 DSG - my car will stay with the dealer until the beginning of June, when there are two software updates due for release from Skoda, one to resolve the jerkiness and the second to resolve what they call the 'throttle response' which was the loss of drive.  Both are engine issues not gearbox issues I was told.

  • Díky 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/24/2019 at 2:06 PM, rayx said:

Aha, no, to je otázka zda a jestli

 

Direct throttle response

module 44 steering assistance

security access xxxxx

adaptation > driving profile switchover

changed to "direct, controlled over threshold value" from "incremental, controlled over time"

 

potřeboval by VAG mlžit a čas do 2/4 2019 kdyby to řešilo toto?

 

 Prechadzal som si stare posty a ja by som do tohot celkom aj siel :D ani nie tak pre skubanie a poskakovanie (to nastastie nemam)ako pre rychlejsiu odozvu na plynovy pedal. Na zahranicnom fore som cital ze je to celkom zmena. Len ked citam "steering assistance" tak mne to pride ako nastavenie volantu a nie ako odozvu na plynovy pedal. (ale som laik a mozem sa mylit). na zahranicnom fore sa este spominal nejaky "audi" mod, ktory ma opat zlepsit reakcie na plyn. Neviem ci to bolo toto nastavenie alebo nieco ine.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zvědav co z ŠA vypadne. Včerejší jízda po městě s popojížděním v centru nebyla nikterak příjemná. To auto vypadá jako klokan při rozjezdu. I po zahřátí to trošku pořád cuká. Když se chci rozjet pomaleji tak při pouštění spojky a přidávání plynu se stalo že otáčky spadly a motor skoro zdechnul. Nyní vím že musím trošku přidat víc plynu. Ty zku*vené rozjezdy kazí celkový super dojem z vozu. I dvouválcový režim jakoby se umoudřil, je tišší a nejde ani citit. Auto máme pořád v režimu zájezdu, kdy máme kolem 3 000km. Natočit bych to natočil ale ani nevím jak, jednou kamerou zevnitř a druhou zvenku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bys byl první odvážlivec, co by to jako konečnej zákazník zusil natočit B) Zvenku to točit myslím nemá smysl, podle mě to bude jasně vidět na otáčkoměru, k tomu můžeš přidat druhý záběr z vozidla ven, je jedno, jestli boční nebo přední :palec2:

 

Se nech inspirovat třeba tímto, kde tu minimálně 2 vteřinovou prodlevu od plného sešlápnutí plynu k nějaké reakci od motoru přisuzuje DSG / S-Tronicu, a ono je to přitom motorem ... Ta legrace začíná v 15 minutě, video je načasovaný.

https://forum.skodahome.cz/topic/146461-15-tsi-dsg-prodleva-při-rozjezdu/?do=findComment&comment=2378402

 

Nejlepší by bylo, kdyby někdo mohl nalogovat motor, to by pak byla data, o kterých by už se dalo mluvit. Už jsem tady zmiňoval oba vačkové hřídele, k tomu by se mohlo přidat požadavek řidiče=sešlápnutí plynu a skutečné otevření a reakce škrtící klapky. Jak ta prodleva, tak to cukání spolu souvisej, vsadil bych se, že otevírání sacích a zavírání výfukových ventilů je u těhle skokanů při rozjezdu nastaveno mapou s větším překrytím, než u stejných motorů třeba v OIII, který maj pochopitelně jiné ECU i nahraný soft, takže u nich jen řidiči s větším citem pro auto dokážou pocítit podobný projev jako u Karoqa/Kodiaga. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč třeba u OIII není cca stejné množství zákazníků s podobným problémem ...

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Michal B. napsal:

Já jsem zvědav co z ŠA vypadne. Včerejší jízda po městě s popojížděním v centru nebyla nikterak příjemná. To auto vypadá jako klokan při rozjezdu. I po zahřátí to trošku pořád cuká. Když se chci rozjet pomaleji tak při pouštění spojky a přidávání plynu se stalo že otáčky spadly a motor skoro zdechnul. Nyní vím že musím trošku přidat víc plynu. Ty zku*vené rozjezdy kazí celkový super dojem z vozu. I dvouválcový režim jakoby se umoudřil, je tišší a nejde ani citit. Auto máme pořád v režimu zájezdu, kdy máme kolem 3 000km. Natočit bych to natočil ale ani nevím jak, jednou kamerou zevnitř a druhou zvenku ?

Mozno to bude ten problem,ze ho stale trapis tym "zajezdom"/zabehom?

Stacilo prvych 1500km a mal si mu uz zacat aj trosku davat,nech si zvykne a ozije.Ten zbytocne dlhy zabah mu viditelne neprospieva?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z ověřeného zdroje jsem se dozvěděl že je několik dodavatelů dílů do montáží včetně motorů, jsou dodávány z různých končin světa.Včetně kvality výroby a nastavení mohou být i značné rozdíly.Jestli je zde někdo kdo dělal motory tak ví jak se dá odfláknout montáž včetně tolerancí na jednotlivé díly.Pracoval jsem v automobilovém průmyslu spoustu let a viděl jak se vlivem odshora věci řešily.Za komoušů to byl nedostatek a dnes je to nesmyslné šetření aby to vydrželo co nejméně.(Hračka nesmí vydržet do příštích vánoc!!) to je politika .

Vraťme se ale k cukání, protože budeme pokáráni za debatu mimo téma.Bylo by dobré vědět kolik procent aut je tímto jevem postiženo.Kolik aut trpí cukáním za studena ,kolik i za tepla po zahřátí , rok výroby ,měsíc datum SW a.t.d.

rayx   doporučuje nalogovat motor,    to vše je možné  ale bez odborné znalosti  nedostupné.

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doufám, že to cukání zvenku nevypadá tak hrozně jak to cítím já vevnitř, jinak to bude asi vtipná podívaná :D Možná by byl ok akcelerometr se záznamem v nějaké aplikaci + kamera na otáčkoměr.. Jen těžko říct jak to dokázat pak ŠKODĚ, protože je mi jasné, že argument by byl - neumíte se spojkou a rozjíždět se :D Když jsem se ptal v servise minulý týden, tak prý o tom ví a čekají na SW, když jsem psal na Š INFOLINKU, tak první odpověď byla, že je všechno ok a o problému se neví.

Editováno: , autor: Dzarin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si, že to je hardwarová věc, teda problém nějaké součástky. Ano, to je známá věc, že si automobilky nechávaj některé díly dodávat od vícero dodavatelů ...

 

Když si ale uvědomíte, že tu reklamujete rozjezdy dopředu, ale na rozjezd na zpátečku si nikdo nestěžuje, nedovedu si představit, jak by to ta "vadná" součástka poznala ... :_icon_smich2: To samý vliv teploty motoru na to hopsání. Proč myslíte, že tomu udělali to superpřesné časování rozvodu se započítáváním výrobních odchylek ovlivňujích dílů? Krom jiného jistě proto, aby recirkulaci spalin mohli využít na samou mez a sundali tím NOx co to jde, jinou možnost jak je sundat tam nemaj ... A to tedy ovlivní až řízení motoru, tedy ECU a příslušný software ...

 

No, co se týká toho logu, to by měl zvládnout třeba VCDS / VAG-COM, nevím, jestli to zvládne i VAS / ODIS. Ale to je jen pro zajímavost, aby si člověk udělal představu, jak je ten motor řízenej, i kdyby se zjistilo, že to prostě dušej moc, nikdo z nás s tím nic neudělá, update musí přinést výrobce, pokud to zvládne naprogramovat a nezmění parametry, za kterých byla dané konfiguraci udělena homologace B)

 

Tady se jeden Fin snažil udělat tabulku, je vidět, že ani v UK na fora moc lidí nechodí, holt zákazník je jen konzument, tak si to holt vyžere jako vždy sám s dealerem, někdy se štěstím, někdy bez ...

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5192058

 

Form to fill:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe7vQ5F_JcVY3DVz9MgouVm80nkVfO011K-YPYMIVxX3_HrKw/viewform

Response database:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Rcxk0Ap9gKeFd6UWN2vPmEaPtR106eyZ0sOHSDGW8E4/edit?usp=sharing

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rayxiku  jsi tu nejlepší co zde máme o tom není třeba diskutovat , nemám důvod nějak vyvracet co zde uvádíš,chtěl bych jen doplnit některé věci z praxe .Na fórech se objevují informace že i na zpátečku se tento jev vyskytuje a s nárůstem  najetých km  se stav ještě celkově zhoršuje.To superpřesné nastavení vaček po zajetí a uvolnění může v budoucnu pěkně vadit.Celé se to posune a i když je tam řemen s ocelovým kordem ,stejně se to natáhne do jedné strany a ta požadovaná přesnost je tím pádem v háji.

S tím určitě konstrukce počítala tak si myslím že to bude fakt v tom nesmyslném uškrcení paliva.

   Někde jsem narazil na teorii zapalování a vstřiků u tohoto motoru ,v nízkých otáčkách ,píše se tam do 1000  otáček na jeden takt a válec, několik vstřiků  a tři zážehy , jak by to bylo konstrukčně navrženo tam není uvedeno. Nejspíš vše elektricky.

(V minulosti se toto řešilo na ochuzení směsi ,5 zážehů na jeden takt a válec do 1000 otáček na volnoběh, za studena  to fungovalo na Škodovkách.Sytič byl úplně vyřazen .) Směs zapaluje průraz ,ne délka hoření oblouku. Proto více jisker 30.000 V má velkou účinnost zapálení velmi chudé směsi paliva se vzduchem.

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný, i ty až 5násobný vstřiky na cyklus ve fázi zahřívání motoru za tím můžou být, viz popis strana 22

pps_555_dvigateli_1_5l_96-110kv_tsi_rus.pdf

 

Je prostě jen nepochopitelný, že to pustily, jestli to při testech neodhalili, nebo naopak úkol zněl jasně, že se musí pustit za každou cenu, ví jen zainteresovaní ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz, zda někdo podal oficiálně pisemnou reklamaci na závadu motoru, popř. zaslal pisemnou stížnost do škodovky nebo požádal o pomoc ČOI a jak bylo odpovezeno. Dle mého názoru se jedná o poruchu, která muže mít závažné následky, např. když motor zástavi pri vyjíždění na hlavni apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám obavu, že na toto by byla ČOI krátká ...

V UK vlastníci skokanů píšou na jejich Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA),

https://www.gov.uk/vehicle-recalls-and-faults/report-a-serious-safety-defect

tento úřad to akceptoval a dal výrobci lhůtu 28 dnů na odpověď, bohužel zatím nikdo z nich nemá/neuvedl na foru nic nového.

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5207551

 

A jen pro info, udělejte si představu, co a jak je zohledňováno v konstrukci a jaký to může mít dopad na chod motoru, když si tam hrají se setinkami stupně na vyrobených dílech z časování motoru a tyto odchylky pak zohledňují v ECU motoru. Samotný nastavení rozvodu bude radost jak pro výrobní linku, tak následně pro každý servis ...

 

SSP 555 str. 34 a 36

Tolerance v rozvodovém mechanismu
Při výrobě vačkových hřídelí, snímačů polohy, snímače otáček motoru a snímacích kol i při montáži dochází k nepatrným tolerancím.
Například vačka může být připevněna na trubici vačkového hřídele s odchylkou setiny stupně natočení.
Tyto tolerance ovlivňují řízení plnění válce a nelze je kompenzovat ani přesnou úpravou variabilního časování rozvodu.
Aby byly tyto tolerance zohledněny při definování plnění válců, na motorech 1,5 řady EA211 EVO jsou měřeny všechny vačky, tři snímací kola a signály snímačů a tato data jsou zaznamenána v řídící jednotce motoru.

 

Elektronický měřicí systém pro nastavení vačkových hřídelí VAS 611 007
Pro přesné nastavení časování vačkového hřídele u obou 1,5-litrových motorů řady EA211 EVO použijte elektronický měřicí systém VAS 611 007.
Tento systém umožňuje samostatné nastavení vačkových hřídelí s přesností do 1/10 stupně otáčení vačkového hřídele.

Editováno: , autor: rayx
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...