Jump to content

man.kar

Uživatel
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

12 Good

About man.kar

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

1,533 profile views
  1. Zavírání dveří jsem vyřešil tak že nepustím kliku a nenechám samovolně bouchnout dveře , jednoduše držím kliku a pomáhám váhou ruky a dveře pěkně dolehnou a zacvaknou do zámku. Váha předních a zadních dveří je odlišná a takto se dá pěkně korigovat potřebná setrvačnost k zacvaknutí do zámku. Vyzkoušejte uvidíte ten rozdíl.
  2. Chci se připojit k tomuto tématu ,tím že začnu hodnocením dle mích víceletých zkušeností řízení a ovládání různých vozidel včetně veteránů až po modernější stroje. Škodu Karoqa mám od 26 dubna 2019, je to 1,5 TSI manuál a protože jsem v důchodu a nepotřebuji tolik jezdit , najezdil jsem k dnešnímu dni 2450 km. Můj Karoq patří k těm které netrpí hopsáním ani cukáním, jen drobnosti ,zhasnutí motoru při rozjezdu v nízkých otáčkách okolo volnoběhu.To je logické , není to 2 litr diesel . Jsem s autem spokojen ,jízdní vlastnosti , vybavení, kufr, vnitřní prostor, sedadla , podvozek ,ticho v kabině a především vynikající spotřeba. Jezdím dlouhé vzdálenosti a není problém se dostat pod 5l /100 km .Na trase kam často jezdím jsou města i Pardubice spousta vesnic. Poslední spotřeba 4,7 l /100. Průměr kazí kolony, nesmyslné opravy silnic všude najednou (směr Litomyšl a okolí Vysokého Mýta ,7km kolona není žádný problém.) To už nemá s jízdou nic společného! Abych se vrátil k hodnocení auta , záporně hodnotím zadní podběh a koberec místo plastu v podběhu .Dveře zasahující do míst kde by mohl být podběh jako u Kamiqa , že by nějaká kritika pomohla při navrhování nové konstrukce? Toto mi vadí na Karoqu nejvíce . Mám jeden dotaz , při couvání po travnaté ploše do místa kde parkuji se mi stalo dvakrát že jsem málo přidal plyn a motor zhasl ,noha na spojce , hned vymáčknu spojku a nečekaně startér natočí motor ,přitom start/stop mám vypnutý. Nevím jestli je to normální stav a nebo nějaká chyba , zatím jsem se s tím nikde nesetkal. Stalo se mi to i po přehrání software . Díky za každou odpověď.
  3. Mám určité poznatky za dobu co jezdím a nejezdím s Karoqem 1,5 TSI manuálem . Protože v začátcích jsem musel hodně studovat manuál a odzkoušet si všechny funkce jestli fungují a vlastně se s tím vším naučit zacházet,často jen v garáži při zapnutém zapalování. Bylo mi jasné že baterka nevydrží moc dlouho ,tak jsem připojil nabíječku ,nejprve do 4 Ampér s procesorem .Jenže ta se moc zahřála a nechtěl ji zničit tak jsem napojil klasiku ,no a to mi spadla brada. Ampérmetr ukazoval 9 až 10 A při studování v infotainmentu, Pokud jsem tam nabíjení nepřipojil baterka šla s napětím dolů po 20 min až pod 12V , měřeno potom bez zatížení (a bez zapnutého zapalování). Podle tohoto poznatku si myslím že tak velký odběr proudu v palubní síti (jen při zapnutém zapalování a rozsvícených denních světlech) musí mít akumulátor 69 Ah a alternátor k tomu v dané hodnotě (180A). Pokud parkujete venku v chladu a baterka je na hranici 12,2V a po nastartování hned vyjedete ,tak proudy které tam tečou budou pěkně vysoko , to nemluvím o vyhřívání všeho okolo. To také musí pěkně brzdit motor , nehledě na to že chceme jet skoro zadarmo ,bez přidání plynu ,tak to samo zdechne při zařazení jedničky. Klokana jsem zažil nepatrně jen jednou ale na křižovatce mi to zdechlo dvakrát. To jsem se hodně lekl a od té doby koukám na otáčkoměr co to vyvádí ,někdy klesnou otáčky volnoběhu až někam na 650-700 (to je divné) a to mám třeba ujeto 20 km .Tak polechtám plyn aby se zvýšil výkon při rozjezdu třeba na semaforech a potom není problém s rozjezdem . DSG převodovka jedničku pekelně vytáčí , tak podle toho jedničku vytočím na 2200-2300 otáček a dvojka potom klesne s otáčkama někde na 1700 a to dvojka lehce vezme. Někdy zapomenu , hlavně na rovině ale motor to zvládne i při 1200 ot na 2 a necukne, při zahřátém motoru a jede plynule Nedávno jsem vjel do pasti kolony , 3 km a po městě Vysoké Mýto a ještě Litomyšl město ale žádný klokan ,žádné zdechnutí, tak nevím. Nechal jsem stop start na zkoušku v koloně co to bude dělat ,no a překvapilo mě že se sám od sebe motor nastartoval po rozjetí auta přede mnou , asi náhoda, jindy se spustil motor sám ale nic přede mnou nebylo . Tak to raději vypínám ,pokud nezapomenu po stém nastoupení do auta. Auto vyrobeno někdy březnu a v dubnu doma 2019. K dnešnímu dni najeto jen 1900 km.
  4. Němci v konfigurátoru pro všechny modely motor 1,5 TSI nenabízí . To není zrovna pozitivní správa. http://cc-cloud.skoda-auto.com/deu/deu/de-de/nu7/65000#!cc-instance=DEU&cc-salesprogram=DEU&cc-culture=de-de&cc-model=NU7&cc-carline=65000&cc-equipment=&cc-motor=208290&cc-color=M3M3&cc-interior=KA&cc-packages=&cc-view=step2&cc-configurationId=0&cc-viewstate={"lastConfigurationHash"%3A"4_5Z_KA_M3M3_"}
  5. Pánové děkuji všem za cenné informace , snad to pomohlo i ostatním , proto to fórum tady je.
  6. Díky za info! Karoq v základu se normálně prodává na 16" kolech ,kola jsou na průměru jen o 4 mm menší o proti 17" protože mají větší výšku bokú 215/60 R 16 a na zimu klidně stačí ,plechové disky za 830 Kč a zimák za 1880 Kč ,valivý odpor B, na mokru B ,hluk 69 dB ,BF Goodrich G- FORCE Winter 2 215/60 R16 99H Jinak souhlasím že auto vypadá líp na 17" jen se divím že 16" nemám zapsané jako druhou možnost použití. V zimě jezdit moc nechci tak zvažují ekonomickou variantu.
  7. Zdravím pánové, mám dotaz.Ve velkém techničáku mám pouze 17" kola jako zimní a chybí mi tam 16" .Je možné doplnit tento rozměr do techničáku včetně rychlostního údaje H to je do 210km/hod.Protože v 16" 95V nebo 99V skoro nenajdete,jen pár a velmi drahé. Děkuji předem za každou radu. Musím doplnit že mám 1'5 TSI manuál a předokolku.
  8. Chci tomu také věřit že jsou všechny materiály lepší než v 80 letech a na vysoké úrovni ,jinak bych si toto auto nekoupil ,dal jsem za něho skoro 700 tis. Také jsem auto vybíral podle pohotovostní hmotnosti .Jsem od fochu a dovedu srovnávat co by mohlo být jinak .Jsem s autem spokojený až na některé drobnosti které by moli být lépe provedeny . Bral bych třeba možnost výběru za příplatek ,pozinkované díly podvozku s komaxitovou barvou , nebo jinou kvalitní povrchovou úpravu.Chci mít auto déle než 5 let.
  9. Do terénu bylo z mé strany varování!! PS. Jestli rozumně uvažujete ,tak na těch našich děravých silnicích to také není žádná lahoda ,taková díra 15cm hluboká při rychlosti 80 km udělá své.Další věc je koroze.Pokud nebude plech o síle 2,5 mm pravidelně ošetřován nátěrem tloušťka materiálu vezme za své, z 2,5 mm bude třeba jen 1,5 mm a to bych se začal opravdu bát. Doporučuji nátěry zavčas než začne koroze ,pak se to nedá zastavit .
  10. Stará Škodovka Favorit r.v.1990 má zadní nápravu asi ze 6mm profilu a váží asi 850kg a Karoq 1380kg, a má nápravu ze 4 mm profilu.
  11. Všechny části výfuku jsou z magnetické nerez oceli kromě posledního dílu ten nemagnetuje. Sváry budou nejspíš časem korodovat,to je snad jediné co by mohlo snížit životnost výfukové soustavy. Bylo by dobré sem dát fotky po 1-2 letém provozu co to udělá za ten čas v soli po zimě.
  12. Samostatná jednotka je výfuk, nechápu proč jsou tři díly z jednoho kusu , při výměně nutno sundat zadní nápravu. Jedná se o 1,5 TSI s předním pohonem a manuál.
  13. Je dobré se podívat také na spodní část auta a uvědomit si na čem vlastně jezdíme . Na Karoqu se nám líbí že je lehký a tím i úsporný ale vše má své meze. Každý kdo používá předokolku a jezdí do terénu by si měl uvědomit že se opravdu šetřilo ale úplně na všem. Je to můj názor, nikomu nevyvracím že auto něco vydrží ale je tam to ale. Některé podvozkové části jsou dosti zeslabené , pro úsporu váhy šla Škodovka do krajností. Posuďte sami. 2,5 mm a 2,9mm nosníky zadní nápravy zrovna rezervou nevyniká.
  14. pro Čočkyna: No tak jsem se konečně dostal podívat se na spodek auta a nafotil jsem spoustu fotek ale sem to dát nemohu protože je to mimo téma ,tak jen pár co se týká zakrytí zadní nápravy. Pokud bude zájem o ofocení spodku Karoqa tak to hodím někde v samostatném tématu.( Zajímavě řešen výfuk , to budou náklady!)
×
×
  • Create New...